روايات

رواية عشقت قسوته الفصل الخامس 5 بقلم جنى أحمد

رواية عشقت قسوته الفصل الخامس 5 بقلم جنى أحمد

رواية عشقت قسوته البارت الخامس

رواية عشقت قسوته الجزء الخامس

عشقت قسوته
عشقت قسوته

رواية عشقت قسوته الحلقة الخامسة

همس بصدمه: انتت
المجهول: ايوا انا اي مكنتيش تتوقعي اني هاجي ولا اي.
همس بصرامه: ابعد عني احسن لك يعماد.
(كنتو متوقعين انه اسر بس هبقي دايما عكس توقعاتكم😂) .
عماد بخبث: مقدرش يجميل ابعد عنك.
قطع حديثهم دخول الدكتور.
الدكتور: اتفضلي ي انسه العلاج.
همس؛ تمم يدكتور
ودفعت همس الفلوس وخرجت.
عند عماد في الداخل.
عماد في نفسه: هتبقي ليا غصب عنك يبنت عمي.
الدكتور: تأمر بحاجه.
عماد: لا شكرا.
وخرج.

 

 

وعدي اليوم ببعض السلام.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ليث في غرفته.
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
نائم ليث في أمان وفجأه نسمع صوته هاتفه يرن.
ليث: الو
اسر: عم ليث انت فين.
ليث: انا في البيت هكون فين يعني.
اسر: خلصانه يسطا متتاخرش.
ليث: تمم.
وقفل الفون وقام ياخد شاور و ارتدي بدلته السواد وساعته ورش برفانه الذي يسحر جميع النساء. وخرج الي الشركه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حياه في المنزل.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
رغده: حياه قومي يبنتي هتتاخري.
حياه بنعاس: تب سبيني وهقوم اهو.
رغده: قومي يبنتي الساعه بقيت سبعه ونص.
قامت حياه بفزع: ايييييه بتهزري يلهوي هنطرد من تاني يوم. وقامت تجري.
رغده بضحك: ربنا يهديكي يبنتي. وخرجت تجهز الفطار.
عند حياه في الداخل.
بعد ما جهزت نفسها و اديت فروضها وخرجت.
حياه: رغوده انا همشي انا.
رغده: استني افطري الاول.
حياه: افطر ايه مفيش وقت خالث وكمان همس واقفه تحت ونازله رن عليا.
رغده: تمم ي روحي بس ابقي هاتيلك حاجه تاكليها.
حياه: خلصانه يموزه امشي انا بقي ما همس تمو**تني.
رغده: ماشي ربنا يوفقك.
حياه يارب ي روحي.
وخرجت.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

عند ليث في الشركه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
دخل ليث المكتب وهو مستغرب عدم وجود حياه.
ليث بصوت عالي: ميييي مييي.
مي بخوف: نعم يمستر ليث.
ليث: هي حياه فين.
مي بتوتر: لسه مجاتش حضرتك.
ليث بعصبيه؛ لما تيجي ابعتيها علي مكتبي.
مي؛ تمم.
ودخل ليث مكتبه بعصبيه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حياه وهمس في مدخل الشركه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حياه بخوف: بت يهمس انا خايفه اوي.
همس: متخافيش انشاء الله ميكونش جيه.
قطع حديثهم.
مي: انسه حياه مستر ليث مستنيكي في المكتب.
حياه بخوف: تمم.
حياه لهمس بخوف مضحك: هيقطعني يفوزي ويرميني للكلاب يماما.
همس بضحك: يلا يبت بدل ما يقطعك فعلا.
حياه بمرح: ابقي اسال عليا ي فوزي.
ومشيت.
################
عند مكتب ليث.
حياه واقفه بتخبط علي الباب بخوف.
ليث من الداخل: ادخل.
حياه بخوف: صباح الخير.
ليث ببرود: صباح النور تقدي دلوقتي تديني سبب مقنع يخليكي تتاخري عن معادك.
حياه بتوتر :واالله مهتاخر تاني.اخر مره.
ليث ببرود:اتمني فعلا تكون اخر مره علشان لو اتكررت تاني هتزعلي.
حياه: تمم يمستر ليث.

 

 

ليث:تقدري دلوقتي تاخدي الملف ده تراجعيه ويلا وقتك خلص.
حياه: تمم
وخرجت.
؁؁؁☆
عند همس واسر في المكتب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
همس:السلام عليكم.
اسر بإعجاب: وعليكم السلام ي انسه همس.
همس: حضرتك في حاجه دلوقتي اقدر اعملها.
اسر؛ حاليا لا بس ممكن تنزلي البوفيه تطلبي قهوه ساده.
همس: تمم يفندم.
وخرجت.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند حياه في المكتب.
$$$$$$$$$$$$$
حياه: اها مش قادره
وفجأه يقطع كلامها صوت بنت
البنت بتكبر: انتي يبتاعه قولي لليث بيه اني موجوده.
حياه بسخريه: وياتري اقوله مين.
البنت: قوليله سوزي هانم بره.
حياه باستحقار: تمم إتفضلي اقعدي.
سوزي بتكبر: تمم.
ودخلت حياه لمتكب ليث.
حياه: مستر ليث في واحده اسمها سوزي طالبه تشوفك.
ليث بخبث: اها طبعا خليها تدخل.
حياه؛ تمم.
وخرجت.
حياه لسوزي؛ ادخلي مستر ليث مستنيكي.
سوزي بتكبر: تمم.

 

 

ودخلت.
سوزي: هاي.
ليث: هاي يسوزي جايه لي.
سوزي: جايه اعمل معاك صفقه واتفصل الاوراق اهي.
خد ليث الاوراق وقراها بكل خبث
وفجأه……..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية عشقت قسوته)

اترك رد