روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 البارت التاسع والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الجزء التاسع والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الحلقة التاسعة والعشرون

مروان:ماللك …..
بسمله حكتله كل حاجه …
مروان:انشاء الله هتلقوها وهترجعوا لبعض
بسمله:انشاء الله ………يلا بقا الكلام أحدنا لازم امشي عشان منتاخرش
مروان:تعالي هوصللك …….
بعد مده وصلوا قدام البيت ……ساره فتحت الباب لقيته عااااااااا مروان قفلت الباب تاني …..يخربيت غبائ اختيي
فتحت الباب:احم…….بسمله انتي
_لاء ياساره دا اتغير خالص ….
في المطار:طب وعمي اتغير برضو …….
_معرفش …..فاكره صفا الي مروان كان بيحبها وهو صغير
_اه
_اتجوزهم ….هو اصلا مكنش يعرفهاا
_سبحان الله دا كان بيحبهاا اووي النصيب بقاا
_ركبوا الطياره…………..بعد مده من سفر طويل
ادهم كان مستنيهم ساره جرت عليه وحضنته
وحشتوني اووووي هاد بسمله في حضنه …..
بسمله:ونت كمان ياحبيبي ….
_طب يلا عشان شكلكوا تعبانين من السفر ……….
في بيت في تركيااا جميل جدااا للغايه دلفوا
ساره بمرح:البيت عامل زي المسلسلات بالضبط ……
تلفونها رن دلفت لغرفه واتكلمت ….
شويه طلعت لازم اروح الشغل الوقتي عندي اول حصه معاهم هههه
ادهم:كبرتي يا سوسو ….
بسمله:هو انتي هتدرسي اي
_طلاب ثانويه …..يله باي
خرجت واتجهت للمدرسه لأنها كانت قريبه منهم …….
دخلت ……الطلاب اتعدلم ….ساره:
(انا المس بتاعتكم الجديده الي هدرسلكوا)
الطلاب رحبه بيهاا في وسط كلامها هيا بتشرح لقت ولد فاتح التلفون وبيلعب فيه …..
ساره:.Dersin başladığını bilmediğin şey nedir)
(ماذا تفعل الم تدري ان الدرس قد بدا)
الولد:.Üzgünüm
(انا اسف)
ساره اتاملته جامد حست انها تعرفه ….بدأت تشرح تاني
لقيته بيتكلم مع بنت.Açıklamayı dinlemeniz saygıyla karşılanır sevgili öğrencim, siz ne yapıyorsunuz?
(من الاحترام ايها الطالب الاستماع إلي الشرح ماذا تفعل انت)
ساره فتحت الباب وقالتله.Derhal sınıftan çıkmalısın.. (Sınıftan hemen çıkmalısın..)
(عليك أن تترك الفصل حالا ..)
جاسر:.Beni kovuyor musun Evet, atacağım ama seni hemen bu okuldan atacağım
(هل انتي تطرديني…..نعم سوف اخرج ولكن انا ساخرجك من هذه المدرسه حالا
ساره اتضايقتي من كلامه جدااا بس كملت شرح
…………بعد ما ساره خلصت حصتها اتجهت البيت
عند جاسر….بابا انا عيزك تطرد ابله من المدرسه دي
محمد:السبب
جاسر:بتقولي اطلع من القصل طردتني …..
محمد:جاسر انا عندي ميتنج نتكلم بعيدين ……
جاسر خرج من الشركه واتجه للفيلا بتاعتهم:
وفتح الاب توب …فضل يتفرج علي الصور بتاعته هو بسمله وهو صغير…..وحشتيني اووي ياامي
عند ساره …..تخيلي يابسمله بشرح هو بيكلم بنت جمبه ويضحكواا ولا وكمان اللبيه بيهددني بيقولي انا هخرجك من المدرسه دي …..
بسمله:شكله تنك…هههههه
ساره:بس مش عارفه ليه حاسه اني اعرفه …
بسمله:طب يلا انا حضرت الاكل تعالي …..
ساره …..طيب
*********
اللهم صلي علي سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
مساءاااااا ….دخل محمد لقته بيعيط وفاتح صوره هو وبسمله …….محمد حب يتجاهل الموضوع:خلال كنت عايزني اكلمك في اي
جاسر:بقوللك في واحده اسمها مس ساره عايزها تطرد من المدرسه ينا ياهيا ……….
محمد:وتخرج من المدرسه لي بقا عملتيللك اي في سبب برضو
جاسر:انا عايزها تطرد وخلاص محمد لسه هيخرج جاسر مسك أيده:باباااا هيا ماما وحشكتكش ……
محمد التفت:انا عايزك تخلي بالك من مذكرتك ……وخرج
جاسر:انا مش عارف انت بتعمل كدا لي ….مش عارف
في الصباح جاسر اتجه للمدرسه …….ساره شافته واقف مع نفس البنت …..
ساره:قليل الادب جاي يتعلم ولا يتكلم مع البنات …..
جاسر دخل الفصل ….في وسط ما ساره بتشرح
فضل يتكلم مع البنت…….
ساره اتكلم بالعربي:لا بقااا انتا مصمم
جاسر اتكلم:بقوللك اي متزعقليش …..
ساره:اه ياقليل الادب …….الطلاب بصنلهم مش فاهمين حاجه…..
جاسر:انا قليلي الادب …..
ساره:تعالالي بقاااا مسكوا بعض…..
جاسر:سبيني ……سيني ساره مسكته من شعره جاسر مسكها من هدومها ….دنتي عايزه تتربي
مدير المدرسه ايجه عليهم بزعيق…..بعدوا عن بعض.
……….شويه وخرج من الحصه ….ساره طلعت بره وفتحت الاسانسير ….علشان في حصه تانيه …لسه هتدخل لقت جاسر نازل ….دخلت وضغط للزر …
جاسر:علي فكره انا عايز انزل …..انا من قبللك
ساره:ونت عايز تنزلي بعدين اطلع….
جاسر:انتي …….
ساره:متكامل انا اي ….
جاسر:اسكتي اسكتي ….
ساره:اسكتت طب تعالي بقا مسكته من ياقه قميصه وعضيته…..
جاسر:ااااه ياعضاضه…..
ساره طلعت جري علي الحصه …..
جاسر اتجه للشركه ….بغيظ……دخل مكتبه محمد ملقهوش
…..السكرتيره:محمد باشا في المول ….
جاسر خرج……..
عند ساره بعد ما خلصت حصتها ….بسمله تحت كانت مستنياه……
ساره:اه يابسمله واد مستفز …اوييي
بسمله:تقومي تعضيه…
ساره:اعمل اي …..يلا عشان منتاخرش ..
……………….في المول جاسر يصعد السلم ……خالد قابله….أجاي من المدرسه بدري يعني …
جاسر:امال بابا فين
خالد:اب……..اي دا يخربيتك قلنا بتكلم بنات وسكت مقلتلوش تقوم تسمح لحد يعمل كدا ……
جاسر:مفيش ياخالد دا اتشكلت مع المس ….
خالد بضحك:هيا الي عضيتك كدا …..
جاسر:اااااه بتوجع جامد….والله هوريها
هو بابا فين
خالد:فوق….اطلعله بس داري البتاعه دي…..
جاسر طلع…..
ساره:مش بقوللك المول دا جميل اووي
بسمله:اه ولاحذيه جميله اووي ….
ساره:اه دا لسه مفتوح جديد تعالي نطلع………..
بنت واقفه مع محمد …….دا قسم الاحذيه الي تحت شفته …لسه دا ….
محمد:تمام…
ساره هما طالعين……بسمله وساره:الله
تعالي نشوف دا ……
ساره:لاء يابسمله دا الاول القسم دا
بسمله:لا القسم دا الاول ….
ساره:خلاص روحي انتي هنا ونا هروح هنا
…….كل واحد راح قسم الاحذيه مختلف عن التاني
بسمله دخلت القسم جميل جدااا …..
عجبتها حذاء في اخر القسم ….دخلت
البنت: لسه القسم دا مشفتوش…….محمد دخل القسم …..
ملقاش في القسم دا غير واحده واقفه علي طرف ….
الزجاج بتحاول تجيب حذاء ….محمد قرب منهاااا
قلبه دق جامد
بسمله التزحلقت. ………عااااااااااا …..محمد مسكها بسرعه وحاوط خصرهااا وهيا حطاه وشهااا في حضنه
بسمله بخجل هيا بتبعد بتشيل أيدها لانها حاطه أيدها حولين رقبته…….اسفه….جد …………سكتت تماماا
محمد غمض عيونه ببطئ وفتحهاا …..عيونهم اتقابلت في نظره واحده….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2)

اترك رد