روايات

رواية طفله عاصم الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أحمد

رواية طفله عاصم الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أحمد

رواية طفله عاصم البارت الثاني عشر

رواية طفله عاصم الجزء الثاني عشر

طفله عاصم

رواية طفله عاصم الحلقة الثانية عشر

جعفر . عم حور. انتوا مين وعايزين اي
عاصم. انا عاصم ودي حور مراتي بنتكم
جعفر. بس احنا معنديناش بنات انت اكيد غلطان في العنوان
عاصم. لا العنوان مضبوط ودي بنتكم بنت اخوك نور الدين
جعفر. مفيش حد اهنه بالاسم ده ويلا من هنا بدل ما تلاقي الاموره مراتك مقتو،له قدامك
عاصم وحور بصدمه 😳 وحور خافت ومسكت في عاصم
عاصم. اهدي ي حبيبتي متخفيش انا معاكي وحطها وراء ظهره. ،،،، قال نادي علي ابوك انا اتكلم معاه
جعفر. ابوي مش اهنه ويلا من هنا بقولك وزقه
عاصم. اتعصب وقال أنا ساكتلك من الصبح بس لحد كده واستوب ومسكه ولف أيده وراء ظهره وقال انت مش عارف انا مين انا عاصم اللي محدش اتخلق يرفع صوته عليه أو يهدده .
جعفر. اااه سيب ايدي بدل ما اخلي الحرس تق،تل مراتك
عاصم. ضر،ب جعفر وقال كله الا مراته انت فاهم حياه اي حد قصاد حياه مراتي وفضل يض،رب فيه
جد حور طلع وقال اي ده فيه اي انت مين ي جدع انت وبتض،رب ابني كده ليه
عاصم. انا عاصم ي حاج ودي حور بنتكم بنت نور الدين ابنك نسيته انت كمان ولا اي اصل ابنك المحترم بيقول مفيش حد هنا بالاسم ده وقال اي بيهددني انه يقت،ل مراتي
جد حور. بصدمه 😳 حور بنت ابني نور الدين وقال تعالي ي بنيتي في حضن جدك انا مشتاق كتير اني اشوفك اومال فين نور ومجاش معاكم ليه وهو لسه زعلان مني برضوا

 

عاصم وحور بصدمه 😳
عاصم. انت بتقول اي حاج ابنك م،ات من كام سنه انت متعرفش ولا اي
جد حور. بصدمه 😳 انت بتقول اي ي ابني لا ابني اكيد عايش هو بس تلاقيه زعلان مني اتصل عليه انا أكلمه خليه ياجي يشوف أبوه هو مش أبوه وحشه ولا اي اتصل عليه
حور. بدموع 🥺 عاصم قتل،وا ابوي وسامع بيقولوا اي اهي اهي
عاصم. اهدي ي حور
جد حور. انتي بتقولي اي ي بنتي ومين اللي قت،ل ابني انا مش فاهم حاجه
عاصم. كان واقف عمال يفكر أنه طالما أهل حور اللي قتلو،ا ابنهم ازاي جد حور مش عارف بق،تل ابنه وبص ناحيه جعفر لقيه واقف متوتر ربط الأحداث ببعضها وقال إنه كل ده من تخطيته علشان يستولا علي كل حاجه
عاصم. بهدوء تعال ي حاج نقعد وافهمك كل حاجه
جعفر. تقعد فين اطلع بره
جد حور. اخرس ي ولد وتعال ي ابني فهمني في اي
عاصم. انا عاصم جوز حور بنتكم وهيا تبقا ابن ابنك نور الدين انا مكنتش اعرف انها بنتكم بس ابوي اللي قالي علشان هو يبقا صاحب ابنك وقالي علي القصه كلها وانك طردت ابنك لما قالك عايز يتجوز ام حور وهو بنا نفسه وعاش بعيد عنكم بس الظاهر أنه ابنك اللي واقف ده هو اللي دبر الحادث ل اخوه وابنك اتو،فوا هو ومراته في الحادثه وسابوا حور ل المربيه هيا اللي تربيها طول السنين دي وبعدين لما ابنك عمل الجر،يمه دي اختفي وظهر من تاني علشان يتق،ل مراتي ويخليها تمضي علي تنازل بكل الأملاك اللي ممكن أنها تمتلكها سواء نصبها هنا في حق ابوها أو الأملاك اللي ابوها عملها بنفسه وبتكون ملكها وبعت ناس علشان يتهجموا علينا اول مره مراتي دخلت في غيبوبه من وراء الحادثه دي وتاني مره لحقتها قبل ما الناس اللي ابنك بعتها علشان تقت،لها

 

جعفر. انت بتقول اي ده كذاب ي ابوي متصدقش اللي بيقوله ده
جد حور. كان في صدمه كبيره 😳 من اللي بيسمعوا معقول ابني قت،ل اخوه علشان الأملاك وكان عايز كمان يق،تل بنته لا لا مش معقول وكان عمال يفكر وكان ساكت
عاصم. لا انا مش كذاب وعندي الدليل كمان
جعفر. بتوتر دليل دليل اي ده انا معملتش حاجه اطلع بره
جد حور. ولما انت معملتش حاجه بتقوله اطلع بره ليه بدل ما تقول وريني الدليل اللي عندك وتثبت انك معملتش حاجه
جعفر. ي ابوي انا معملتش حاجه انت لسه هتاخد وتدي معاه في الكلام خليه يمشي
عاصم. بصوت عالي ياسررر
جد حور. مين ياسر ده ي ولدي
عاصم. استنا ي حاج وهتعرف كل حاجه دلوقتي
ياسر. دخل ومعاه العصابه اللي اتهجمت علي حور

 

عاصم. الناس دي ي حاج اللي ابنك بعتها علشان تق،تل مراتي ممكن كمان تتأكد منهم
العصابه دي ارحمنا ي عاصم باشا احنا عبد المأمور وبصوت ناحيه جعفر وقالوا هو ده ي باشا اللي قال لنا نعمل كل ده احنا ملناش دعوه سبنا نمشي كفايه العذاب اللي رجالتك عذبولينا
جعفر. كذب ي ابوي كذب انا معملتش حاجه
عاصم. مش كذب وعندي كمان دليل تحب تشوفه بس ده بقا صوت وصوره ي معلم جعفر
جعفر. بصدمه 😳 وبتوتر وبقا مش عارف يقول اي وسكت
جد حور. مالك سكت ليه وبصوت عالي انت اللي قت،لت ابني وكمان كنت هتق،تل بنته
جعفر. ي ابوي . جد حور. بلا ابوي بلا زفت وبدموع انت اللي قت،لت ابني
العصابه ي عاصم باشا سبنا نمشي احنا ملناش علاقه بكل ده.
عاصم. ياسر خدهم ربيهم وخليهم يمشوا
ياسر. امرك ي عاصم واخد الناس دي ومشي.
عاصم. بص ل حور اللي كانت بتعيط 🥺 علي مو،ت أهلها واللي حصل ليها وكانت هتنهار بس عاصم بخوف وقلق حور حبيبتي اهدي علشان خاطر عاصم حبيبك مقدرش اعيش من غيرك واخدها في حضنه .
جعفر. ايوه ي ابوي انا اللي عملت كده علشان انت طول عمرك بتحب اخوي اكتر مني وعايز تديله كل حاجه علشان تعوضه غيابك عنه واللي عملتوا فيه وطول السنين اللي فاتت دي انت نستني وكنت بتفكر فيه هو وبس بعد ما عصا كلامك وراح اتجوز من غير موافقتك
جد حور. بصدمه من ابنه انت بتقول اي ي ولدي انا بحبك انت واخوك زي بعض ليه قت،لته ليه ليه حرمتني منه انا اسف ي حور انا اسف ي بنتي

 

جعفر. انت بتتاسف لمين ي ابوي لوحده لا راحت ولا جات وقال جهزي نفسك ي حلوه علشان هت،قبلي ابوكي وامك وجاب المس،دس علشان يض،رب فيه حور
حور. خافت عاصم نزل الم،سدس ده صدقني مش هرح،مك نزله
جد حور. نزل المس،دس ده بس جعفر مش سمع كلامهم وضر،ب الط،لقه وعاصم بصوت عالي لا حور
وكلهم بصوا بصدمه 😳 لقوا الط،لقه جات في جد حور
وجد حور. انا اسف ي حور وقد فارق الحياة
جعفر. بصدمه من اللي عمله ابوووووي لا وانهار جانبه والشرطه جات اخدت جعفر واتحاسب علي القديم والجديد وكل الجرائم اللي عملها وحكمت المحكمة عليه بالاعدا،م شنق،نا وتمت مراسم د،فن مو،ت جد حور
وعاصم . اخد حور ورجعوا بيتهم وحور كانت في صدمه من اللي حصل وعاصم كان معاها ومش سابها لحظه لحد ما فاقت من الصدمه وبقت كل الأملاك باسم حور وهيا المالكه الوحيده لكل الأملاك دي بما أن جعفر مش عنده ولاد والأملاك اللي كان بيحارب علشان ياخدها رجعت ل صحابها واوي كمان وحور اخدت الشهاده الثانويه العامه ودخلت الجامعه واتخرجت وبقت بتشتغل مع عاصم وكانت مخليه عاصم يمسك كل الشركات علشان يديرها وبقوا رقم واحد علي مستوي الشركات
وحور ربنا عوضها ب عاصم وحنينه عليها وبحبه وكانوا عايشين مبسوطين مع بعض وخلفوا بنت وسموها تلا

لقراءة باقى حلقات الرواية اضغط على : (رواية طفله عاصم)

اترك رد

error: Content is protected !!