روايات

رواية سينا أصبحت قدري الفصل الرابع 4 بقلم مي محمد

رواية سينا أصبحت قدري الفصل الرابع 4 بقلم مي محمد

رواية سينا أصبحت قدري البارت الرابع

رواية سينا أصبحت قدري الجزء الرابع

سينا أصبحت قدري

رواية سينا أصبحت قدري الحلقة الرابعة

حور بصراخ
: الحقو*وووونى …هيقتلوو*ونى..
معتز وهوا يضخم صوته ويصوب سلاحه على رأسها
:اكتمى يا بت ..انتى دلوقتى ف جحي*مى محدش هيعرف ينقذ*ك..
حور بخوف شديد
: اا انت م مين ..
معتز يقلد ضحك الاشرار
: هههههههههههاى انا ا*لجحيم ههههه
لم تستطع حور إلا أن تركض رغم أنها لا ترى ..فتجد أن اعدادهم يتزايد حيث أنها كل ما تركض تخبط فى جسد واحد منهم
حور ببكاء شديد
: ارجوكم انتو مين ..والله انا معملتش حاجة ..
عملوا عليها دائرة وقعدوا يلفوا حواليها ويغنوا وهيا ف النص قاعدة ضامة قدميها لصدرها وتشهق من البكاء
: احنا جينا ..احنا جينا .. والضحية بين أيدينا
احنا جينا ..احنا جينا ..والضحية بين أيدينا
احنا جينا ..احنا جينا..وملحقوش يكملوا كان هناك من نور بكشافه ف الغرفة..
بصت حور لمصدر الصور فوجدته رعد..لم تشعر بنفسها الا وهيا تركض ترتمى فى حضنه تبكى وتستغيث به ..
:هما ..انا هيمو*تونى ..انا .. انا و*يغمى عليها بين يديه …
يحملها رعد ويضعها على اول فراش يقابله
رعد بصوت كالرعد
: هاتوااااا دكتور فوررررراااا
احمد لمعتز
:منك لله انت وافكارك السو*ده هنروح ف د*اهية دلوقتى بسببك
وصل الدكتور للغرفة وبدأ فى فحص حور
الدكتور
: ده ا*نهيار عصبى ..والطريقة ال بينبض بيها القلب ع شوية وكان هيقف …انا اديتها مهدئ هتنام لحد الصبح وهيا كويسة دلوقتى الحمد لله
رعد بهدوء قا*تل وهوا ينظر لحور
: تمام..تقدر تتفضل دلوقتى يا دكتور ..
خرج الدكتور ..بينما رعد وقف أمام العساكر الذين اوشكوا أن يبلوا ملابسهم خوفا من الذى سيحدث الان..
رعد بهدوء قا*تل
: مين صاحب الفكرة دى ..
كله سكت ..
رعد بعصبية
: انتوااا عارفين لو منطقتوش مين ال خطط لكل ده ..قسما بالله لهكون كا*سر ر*جليكم واحد واحد عشان تعرفوا تلفوا كده كويس وانتو عارفين رعد عز الدين لما بيقول بيعمل ..
عسكرى بخوف شديد
:معتز ..معتز يا فندم قال هنهزر شوية بس
رعد بزعيق
: مين معتز يطلعلى ..
يطلع معتز من المجموعة ويقف قباله منحنى الرأس
رعد
: والله عال .. انتوو ال المفروض تحمو*هم جاى تخو*فها وكانت هتروح فيها بسببكم..
وبدأ يلكم*ه ويضر*به بو*حشية لحد ما معتز أ*غمى عليه
رعد بزعيق
: يا عسكرى
العسكرى وهوا يؤدى التحية العسكرية
: نعم يا فندم
رعد
: تاخد الز*فت ده (ويشير لمعتز) تر*ميه ف السجن لحد ما يتعرض للمحاكمة العسكرية .. إنما دول (ويشير لباقى العساكر ال شاركوا معتز)
: يلفوا 300 مرة حوالين ملعب التمارين وكمان 600 ضغط وال هيوقف ا*جلده ولو شوفت تراخى فى تنفيذ الأوامر انت المسئول قدامى
العسكرى بخوف
: تمام يا فندم
ويبدأ العسكرى ينفذ أوامر رعد الصا*رمة ..
يذهب رعد ويجلس بجانب حور ارضا
: خوفك ده هيقضى عليكى ..لازم تقوى شوية .وانا هعمل المستحيل عشان اخليكى قوية يا حور وبكدا هكون رديت الدين ال ف رقبتى لابوكى ..ويتركها ويغادر..
**********************
صباح اليوم التالى..
تفيق حور من غفوتها فتجد أن لا أحد فى العنبر ..
حور بألم
: اااه يا راسى ..حاسة أنه راسى هتنف*جر من الوجع..
وبدأت تفتكر كل ال حصل مبارح ..
حور بولولة
: ينهار اسو*د دنا كنت هروح فيها ..يارب هوا ليه مكتوبلى فى كل خطوة اخطيها تحصلى مصيب”ة والله خايفة اخرج الاقى بلو*ة مقابلانى تقولى ازيك وحشانى من مبارح مشوفتكيش..
فتقوم تغير هدومها وتطلع برا فتقابل رعد ..
رعد
: ازيك يا سيادة الضابط عامل ايه دلوقتى ..
حور
: هوا البلو*ة مالها حلوت كده ليه ..
رعد بعدم فهم
: بلو*ة اي!؟
حور
: هوا انت سمعت انا قولت ايه ..
رعد
: طبيعى لانه صوتك عالى ما شاء الله ..
حور
: احم كنت عايزة اشكرك عشان ال عملته معايا مبارح بجد شكرا جدا لو مجبتش كان زمانى راكبة جنب السواق على فووق ..
رعد بعدم فهم
: فوق فين ..
حور
: متاخدش ف بالك ..
رعد
: المهم كل ال شارك فى مهزلة مبارح تعاقب ومعدش حد هيتجرأ ويقرب منك تانى بعد كده ..
حور بخجل
: احم شكرا جدا ..هوا منعم فين ..
احس رعد بالغضب لسؤالها عنه ..
: ف مستشفى الجيش هناك اهى..
فتستأذنه وتركض لتطمئن علي منعم
رعد لنفسه
: مالها مهتمة بيه اوى كده ليه ..ومالى انا متضايق ليه متهتم والا تت*فلق انا مالى
********************””””
منعم بابتسامة هادئة
: ازيك يا حور ..عاملة ايه دلوقتى ..
حور بقلق
: انت ال عامل ايه دلوقتى ..بسببى الرصا*صة كانت مصوبة ناحيتى انا ..انا اسفة
منعم بضحك
: مالك يابنتى هتقلبيها دراما ليه كده ..وبعدين الشهادة نعمة مش اى حد ينولها يا حور وانا مبسوط انها جت فيا ومجتش فيكى ..
حور
: ده كله وانت متعرفنيش الا مبارح !!!
منعم
:نسيتى والا ايه يا سيادة الضابط هههه…احنا كعساكر بيتغرس فينا حب الوطن والدفاع عنه وعن صحابنا وأخواتنا ..يعنى لو كان مصوب على غيرك وانا شوفته كنت هاخدها انا بقلب رحب ..
حور بابتسامة
: قطة بسبع ارواح يعنى 😇😇
منعم
: يخربيت الفصلان ..كنت اندمجت فى كلمتين ولا كلمات نجيب محفوظ
حور بضحك تعابير وشه
: هههههههههههه ايه الضحك ده ..
منعم
: عشان تعرفى أنه احنا ف الجيش عندنا حس فكاهى بردو ههه
حور
: انت هتقولى..حسهم الفكاهى كان هيجيب ا*جلى مبارح..
منهم بعدم فهم
: ليه ايه حصل مش فاهم ..
حور
: استغفلو*نى ولاد المغف*لة مبارح وطفوا النور وعملوا عليا جو ريا وسكينة احناا جيناا واحنااا جينا ..
منعم دخل ف هيستيريا ضحك من طريقة تمثيل حور للموقف ..
: ههههههه الله يخربيتك هموو*ت ههههه ااااه
حور بخوف
: مالك الجر*ح بيجوعك !!؟
منعم
: فكاهيتك هتجيب ا*جلى ياختى هههه
حور
: بس بقا مقولكش ..دخل علينا بطل ولا افلام السينما 2008 دخل وانقذ*نى وعلمهم الادب ..
منعم بغمزة
: انت وقعت والا ايه يا معلم هههه
حور بضحك
: هوا انا بعمل حاجة ف حياتى غير اننى بقع هههه المشكلة اننى بقع بالمقلوب نفسى مرة اقع صح ههههه
منعم بضحك
: دمك عسل يا حور تشبهى اختى قمر عشان كده من اول ما شوفتك وانا معتبرك زيها بالضبط ..
حور
: ربنا يخليهالك يارب …هوا مجابوش ليك وجبة الفطار..
منعم
: ايوة هناك اهى ..
حور بعد ما جابتها وفتحتها ..
: الله ده كله عشانك انت بس ..لا ميصحش انت تعبان ومتقدرش تاكل ..وبدأت تاكل بشر*اهه
منعم بصدمة
: بت انتى ..يخربيتك شفطتى الصينية فى دقيقتين ..
حور بتخمس فى وشه
: خمسة.. خمسة دول كلهم 3 بيضات ع سلطة ع رغيفين عيش ايييه هتبصلى فيهم من شوية كنت اختك ..
منعم
: خلصتى الاكل كله يا مفجو*عة ..دلوقتى انا اكل ايه ..
حور
:التعبا*ن مبياكلش عشان يشفى بسرعة ..
منعم
: يا جدع ..طب انجرى هاتيلى فطار بقا عشان اخد دوايا..
حور
: يابنى افهم ..ع فكرة أنا بعمل معاك خدمة العمر ..لما تفضل تعبا*ن انت مش هتتدرب ومش هتمو*ت فاهم انا نفسى ا*تعب بس للاسف بتحصل كل انواع المصا*يب ال تتخيلها بس اننى اتعب لا مبتحصلش ..
منعم بنفاذ صبر
: حووور هاتيلى فطارى بدل ما ا*طبخك وا*كلك انتى..
حور بخوف
: سبحان مغير الاحوال ..كنت لطيف ووديع قلبت ابليس ف ثانيتين ..
منعم
: حور بطلى تفكرى بصوت عالى ..ويلا روحى هاتيلى فطار عشان واااقع من الجوع ..
حور
: حاااضر ..حااضر رايحة ..
وتغادر حور من غرفة منعم ..
حور
: ايه المستشفى الكبيرة دى ..يلهوى لكون تهت مفيش بشر هنا خاالص ..انا نازلة ..
ولكن توقفت عندما سمعت صر*اخ فى الغرفة المجاورة فوقفت لترا من هذا وماذا يحدث
بصت من شباك الغرفة فكان نصف مغلق
حور
:كل ده متجمعين زيارة لمين وليه كل الصراخ ده..ثم أكملت بصدمة
:معتززززز!!؟
معتز بصرامة
: انت لو مخرجتنيش من هنا ..هحكيلهم كل حاجة عنك وعن رئيسك وهفضحكم ..
الشخص
: هههههه مفكر نفسك هتلعب معانا يا شاطر ههههه
خلاص انت بقيت ورقة محر*وقة وا*تفضحت ومعدش هتنفعنا ..طلع سلا*حه وضر*ب معتز بالنا*ر ف قلبه ..
سما بشهقة عالية سمعها هذا الشخص ..فركضت بخوف شديد ..
الشخص بعد أن رآها
: الحقوها بسرعة واقتلوها والا هتفضحنا .

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سينا أصبحت قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *