روايات

رواية عدم الاستسلام الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الجناين

رواية عدم الاستسلام الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الجناين

رواية عدم الاستسلام البارت الثاني

رواية عدم الاستسلام الجزء الثاني

رواية عدم الاستسلام كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم زهرة الجناين
رواية عدم الاستسلام كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم زهرة الجناين

رواية عدم الاستسلام الحلقة الثانية

 

اسكريبت البارت التانى
مروة_الو مين معايا ؟
الدكتور محمد_انا الدكتور محمد عندى ليكى خير التحاليل بتاعت حضرتك طلعت يا مدام
مروة_, بجد طيب ايه اللى فى التحاليل خير بإذن الله
الدكتور _تحاليلك طلعت خطأ وحضرتك بتخلفى كانت التحاليل دى بتاعت مريضة تانية
مروة بسعادة مختلطة بدموع_بجد يا دكتور انا بخلف يعنى هكون ام
الدكتور_ايويا يا مدام بقلم 🖊️ زهرة الجناين

 

 

مروة_طيب وتأخر الحمل دا كان ايه بجد يا دكتور يعنى مافيش مشكلة
الدكتور محمد _لا دا تأخر عادى من عند ربنا والله كافيه مشكلة بس فيه حاجة كنت عايزة اقولها لك
مروة_خير يادكتور فى حاجة ولا ايه
الدكتور محمد _الحاجة دى مش فى التليفون إن شاء تجيلى على العيادة على طول انهاردة الساعة 6
مروة_إن شاء الله
الدكتور محمد _إن شاء الله تجيلى بسرعة ماشى متتأخريش وقفل معاها السكة
مروة_ ماما ….يا ماما تعالى بسرعة بسرعة بقلم 🖊️ زهرة الجناين
والدتها _فى ايه يا مروة فى ايه حصل حاجة ولا ايه
مروة بسعادة_فى مفاجأة انا طلعت بخلف يا ماما انا بخلف انا طلعت مش أرض بور يا ماما
والدتها _بجد يا مروة بجد يا بنتى ربنا يفرحك ويرزقك واحد أحسن من شهاب

 

 

مروة_ بس فى حاجة الدكتور قال إنه من هيقدر يقولها ليا فى التليفون وقال إنها مهمة
والدتها _خير يابنتى خير إن شاء الله خير هو قالك إن شاء الله هتروحيله امتى
مروة_إن شاء الله انهاردة الساعة 6 بس انا خايفة يا ماما انا عايزاكى تروحى معايا يا ماما
والدتها _خير يابنتى متخافيش حاضر انا ليا حد غيرك واخدتها فى حضنها
🌸🌸🌸🌸أستغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🌸🌸🌸
…..بليل فى العيادة …..
الدكتور_مدام مروة انا عايزك تقولى الصراحة حضرتك كنتى بتأخدى حبو*ب منع الحمل
مروة بصدمة_ازاى يا دكتور مستحيل ازاى دا انا نفسى اكون ام ازاى
والدتها _ أهدى بس يا مروة ازاى يا دكتور
الدكتور_التحاليل باين فيها انك كنتى بتأخدى حبوب منع الحمل والحمد لله انها ماعملتش ليكى عقم لأنها على المدى الطويل بتعمله
والدتها _يعنى الحمد لله يا دكتور مفيش حاجة
والدكتور _الحمد لله مفيش حاجة
مروة بدموع _ماما انا عايزة اروح دلوقتى حالا مروة

 

 

 

افتكرت العصير اللى كانت حماتها وشهاب بيدهولها افتكرت وهى عيونها بدمع
والدتها _ حاضر يلا يا بنتى احنا اسفين يا دكتور
…….عدى شهر على الموضوع دا …….
مروة_ صباح الخير يا ماما صباح الفل يا ست الكل
والدتها_صباح النور ياقلب امك
مروة_انا قررت اشتغل فى المجال اللى بحبه البرمجة
والدتها_ربنا معاكى يا قلب امك عين العقل الحمد لله انك خرجتى من مود الاكت*ئاب اللى كنتى فيه
مروة_يارب يا ماما يارب
والدتها_بس أما كنت عايزة اقولك حاجة فيه عريس متقدملك
مروة_هو الواقع اللى …..ايه عريس لا يا ماما انا مش عايزة مش عايزة أقرر الغلطة تانى
والدتها _انا عارف. يابنتى بس انا مش عايزاكى تقعدى كده بصى هو جاى انهاردة اقعدر معاه واتكلموا ماشى
……بليل ……
والدتها_ يلا يا مروة العريس وصل يلا يابنتى ربنا يهديكى
أسد _ازيك يا أستاذة مروة
مروة اكتفت أنها تبصله وشوية تبص فى الارض ومش بترد على اسألته لأنها حسن معاه بالامان
أسد _يا أستاذة مروة لو مش عجبك الموضوع امشى عادى
ولسا هيقوم يمشى سمع صوت مروة
مروة_استنى يا أستاذ أسد
أستد_ اخيرا اتكلمتى يا رتنى كنت قومت من زمان

 

 

 

مروة بإبتسامة خفيفة_ليه؟؟
أسد_علشان اشوف الابتسامة دى
ولسا يكملوا كلامهم جرس الباب رن
مروة فتحت الباب_ انت ………..
……يتبع ……..بقلم 🖊️ زهرة الجناين 🌺🌺🌺
$عدم _استسلام🌸🌸🌸

 

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية زهرة الجناين)

اترك رد

error: Content is protected !!