روايات

رواية قلب امرأة الفصل الأول 1 بقلم نور محمود

رواية قلب امرأة الفصل الأول 1 بقلم نور محمود

رواية قلب امرأة البارت الأول

رواية قلب امرأة الجزء الأول

رواية قلب امرأة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نور محمود
رواية قلب امرأة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نور محمود

رواية قلب امرأة الحلقة الأولى

 

تجلس فى مكتبها كعادتها وتشرب القهوة المرة بهدوء
ليطرق باب مكتبها لتصمت فهى لا تريد ان تتحدق مع احد
السكرتيرة: ارجوكى يامزمزيل فى حاجه مهمة
لتقول نور بصوتها الانثوى
=ادخلى
مريم:حضرتك الشركة المنافسة هتجى بكرة
_واى المشكلة
_عوزين يشفوكى
_لى
ليدخل فجاة شاب يرتدى الطقم الرسمى (البدلة)
مريم بصدمة وخوف من ردة فعل نور
_ان..انت..م..مين..حض..حضرتك

 

 

 

 

_انا مراد احمد الالفى
_طب وهو مش من باب الذوق انك تخبط على الباب ولا هى وكالة من غير بواب
مراد:اسف بس هما مكنوش عوزين يدخلونى ممكن اتكلم معاكي شويه
نور بصرامة:لا
مراد:خمس دقايق بس
لتنظر نور الى مريم لتفهم مريم نظرات نور وترحل
مراد:ممكن اعرف مش عوزة تقبلى بشراكتنا لى وعلفكرة انتى لو قبلتى شراكتنا انتى اكتر وحدة هتكسبى لان شركتنا هتاجر محلات كتير فى المول الجديد الى انتى عوزة تعملية
_مش انت يابن الالفى الى هتجى تعلمنى اعمل اى ومعملش اى انا رافضة موضوع شراكتنا عشان انا عوزة كدة وانا مش مطرة ابررلك
مراد بغضب:بعد الكلام الى قلتية دة احنا الى بنرفض الشراكة
لتنظر لهو نور نظرة ساخرة
ليغادر مراد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نور محمد التميمى تبلغ من العمر 26عام خريجة كلية هندسة جميلة وقاسية بعض الشئ تحب القراءة تدير شركات ومطاعم التميمي فهى ملك لابيها وهى من اشهر سيدات الاعمال
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رفعت نور سماعة الهاتف

 

 

 

 

_مريم ادخليلى ومعاكى مناقصة مشروع المدينة الجديدة
_حاضر
لتدخل مريم المكتب بتوتر وبيدها الملف
_اتفضلى حضرتك
_حطية عندك وقوليلى تفاصيل المشروع
_المشروع عبارة عن ان الدولة عوزة تعمل اسكان للشباب جديد وعدد كبير من رجال الاعمال حطين مبالغ
_اقل واحد حاطط كام
_20مليون
_حطيلى 18مليون
_حاضر يافندم
ثم تابعت بتوتر طب حضرتك هتجى مناقصة صح؟
_لا
_بس
_مريم اتفضلى على مكتبك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد مرور يومين
فى شركات العجوانى
يصرخ خالد بقوة
_انت مش قولتلى ان اقل واحد حاطط 22مليون ازاى حد تانى يكسبها اظاهر كدة انى مشغل بهايم
سالم:اهدى بس حضرتك والله العظيم استاذ شريف سكرتير صاحب اللجنة قال اقل حاجة 22مليون مقاليش ان فى حد حط 18مليون
خالد:مين دة الى حط 18مليون مين.. مين يستجراة يقف قدام خالد العجوانى
ثم تابع بغضب
_هاتلى كل المعلومات عن شخص دة
سالم:حاضر يفندم
ثم غادر بخوف واثناء خروخة خبط فى كتف شخص
_انا اسف يا استاذ زين
_اى مالك ياسالم وشك عامل كدة لى
_بشمهندس خالد متعصب اوى وعمال يكسر فى مكتب جوة
_لى

 

 

 

 

 

 

_لانو خسر مشروع مناقصة اسكان الشباب
_طب روح على مكتبك دلوقتى وانا هدخل اهدية
_حاضر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خالد احمد العجوانى يبلغ من العمر 30عاما يتميز بعضلاتة القوية ووسامتة التى تبهر النساء لدية قلب حنون وكبرياء شامخ وهو يدير شركات العجوانى ومن اشهر رجال الاعمال
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فى شركة التميمي
_مبروك يا مزمزيل نور كسبنا مناقصة قدام اكبر رجال الاعمال ومن ضمنهم خالد العجوانى ودة فى حد ذاتة انجاز كبير
نور بفرحة:الله يبارك فيكى
ثم تابعت بجدية
مريم اصرفى 10ايام مكافاة للمجموعة الى اشتغلت معانا
_حاضر يفندم
لتغادر مريم
بعد ثلات ساعات
_اوك ماشى دخليها يا مريم
لندخل من الباب صديقة نور منذ الطفولة وهى فريدة
_لووووووووووولى
نور _اى ابت انتى بتزغرطى
فريدة_اة طبعل مش انتى كسبتى المناقصة وعليتى فى مركزك
نور بفرحة _اة تصدقى يافريدة انا عمرى ما فرحت بمشروع اد فرحتى دى
_طبعا يانور دة مشروع كبير وغير كدة دة كفاية انك انتصرتى على اوس المنشاوى وخالد العجوانى وفهد وغيرهم
ثم تابعت فريدة بفرحة وتلعثم
بس يانور انا عوزة اقلك حاجة
_قولى

 

 

 

 

 

 

_فى واحد كلمنى عليكى…قصدى يعنى جايلك عريس
نور:نعم!؟
_انتى مش ناوية تفتحى قلبك بقا
نور بسخرية _لى هو بوابة كلهم خاينين وبيشوفو مصلحتهم مع مين وبيروحولو
فريدة:مش كلهم والله يانور دة حتى……..
نور:فريدة ارجوكى اقفلى موضوع دة بعد حكاية حسام مش عوزة اتعامل مع اى راجل تانى
فريدة بحزن:حسام ميستهلكيش ياحببتى دة كلب وبعدين طول ما احنا عايشين بنحب حسام مش هيكون اخر حب ليكى
ليرن هاتف فريدة
_الو
_….
_حاضر يبابى جاية
_……
_سلام

 

 

 

 

نور انا همشى عشان وقت اتاخر وبابا عوزنى
لتفيق نور من شرودها على صوت فريدة
_هاااا
_اى ابنتى روحتى فين بقالى ساعة بناديكى
_معلش سرحت شوية
لتفهم فريدة فما كانت نور تفكر
_همشى عشان بابى اوك
_اوك

 

 

اترك رد

error: Content is protected !!