روايات

رواية سارة وحسن الفصل الأول 1 بقلم آية

رواية سارة وحسن الفصل الأول 1 بقلم آية

رواية سارة وحسن البارت الأول

رواية سارة وحسن الجزء الأول

رواية سارة وحسن الحلقة الأولى

يعني ايه ؟؟..هنفضل مخبين علاقتنا دايما علشانه ؟؟
سارة : انا مقولتش كدا..بس انا مش جاهزه ان حد يعرف اننا مرتبطين
ليه ؟؟..انا عاوز مبرر ؟انتي خايفه من احمد ؟
مش كدا..افهم بقا يا حسن ..
فقام من ع الكرسي وهو متعصب وراح ناحيه باب الشقه ولسه هيمشي : مش عاوز افهم حاجه..لما تلاقي سبب للي انتي بتعمليه ..ابقي كلميني ..
حسن…فتحت الباب لقيت احمد كان لسه هيخبط ..
احمد : ايه دا ..انت هنا ؟
حسن : اه كنت هنا وفيها ايه يعني ؟
احمد : انت طالبه معاك بخناق ولا ايه ..مفيهاش ياعم بس غريبه مقولتليش ..
حسن : لازم اقولك ع كل حاجه يعني ؟
سارة ..روحت ناحيتهم قبل ما يبدأوا يتخانقوا ..لقيت احمد تجاهل حسن وبص عليا ؛ ايه دا انتي لسه ما لبستي …
سارة..لقيت احمد بصلي وهو متعصب والشرارة بتطق من عينيه : كمان خارجين مع بعض ومحدش قالي
احمد : خارجين ايه يلا ؟؟..انت نسيت ان انهردا عيد ميلادي ..
حسن…اتوترت وحاولت اداري اني نسيت ..
حسن : لا طبعا…نسيت ازاي…كنت فاكركم خارجين لوحدكم ..
حسن…

 

 

 

دخلنا تاني وقعدنا واستناناها تجهز علشان نروح سوا ..
حسن…
فجأة خرجت من اوضتها كانت لطيفه اوي ..شعرها الاسود اللي واصل لاخر ضهرها ..والحسنه اللي خدها ..والفستان الاسود .كانت عامله زي اميرات ديزني ..قاطع تفكيري احمد
وهو بيقرب منها : ايه الجمال دا ؟
جسن..لقيتها ضحكت وبدأوا يتكلموا
حسن ..احم..احم..طب ايه ..مش هنمشي ولا ايه ..
ركبنا العربية وكنت سرحانه في كلام حسن واننا ازاي هنقول لاحمد اننا ارتبطنا ..وانا عارفه اني لو قولت كدا علاقتنا مش احنا التلاته كاصحاب مش هتكمل ….فجاة لقيتهم بيتخانقوا ..
حسن : غريبه يعني انك تلتزم بمعياد ؟
احمد : قصدك ايه ؟؟
حسن : دايما متأخر
احمد : في ايه يا احمد…انت عاوز تتخانق
حسن ؛ لما اقول ااحقيقه ابقي بتخانق ؟
حسن..لقيت سارة دخلت في الحوار ..
سارة: في ايه يا جماعه متعرفوش تعدوا يوم من غير خناق ؟
احمد : قوليله هو ..

 

 

سارة : خلاص يا جماعه ..عدوا اليوم ..
وصلنا المطعم وبدأوا يحتلفوا بعيد الميلاد ..
كنت انا ع يمين احمد وحسن ع شماله ..
بعد ما خلصوا اغاني ورجع النور ..لقيت احمد بيبصلي فاتوترت
سارة : كل سنه وانت طيب …(ولسه هقدم هديتي لقيته مسك ايدي وهو بيتأمل عيوني ..حاولت اشد ايدي بس معرفتش ..)
احمد : جماعه اسمعوني ..في وسط المناسبه الجميله دي ..عاوز اخلي الفرحه فرحتين ..
سارة…ولقيته بيطلع علبه خاتم من جيبه وبيفتحها : واطلب ايد سارة انهردا ..واتمني انها توافق ..
سارة …اتصدمت ومكنتش متوقعه ان احمد بالشجاعه دي انا أه عارفه انه بيحبني او معجب بيا من خلال تصرفاته بس مكنتش اعرف ان ممكن حبه ليا ليوصل لكدا ..لقيت الناس بدأوا يسقفوا ..فبصيت ع حسن لقيته متعصب ووشه احمر اوي كام واقف ورا احمد ..حسيت ان عيونه بتتوعد لي ..وفجأة مشي وملقتوش ..فرجعت ابص لاحمد ..لقيت عيونه مليانه حب ..ومكنتش عاوزه اكسرها قدام الناس دي كلها بس برضو مش هعرف اخون حب حسن ..فسبت المكان وخرجت برا وشاروت لاول تاكسي ….
احمد..صدمتني ردة فعلها ..هي ليه عملت كدا؟؟..فالتفت علشان اتكلم مع حسن ملقتهوش
احمد : هي اكيد اتكسفت يا جماعه ..كملوا الحفله عادي ..مفيش حاجه ..
فضلت اتصل ع حسن مكنش بيرد…فاتصلت بيها لقيت تلفونهة مغلق …مكنتش عارف اتكلم مع حد ..كنت عاوز الحفله تنتهي بأي طريقة ..

 

 

سارة ..روحت البيت وانا بعيط ومش عارفه اعمل ايه ..انا بحب حسن ..واحمد بالنسبالي ابن خالتي واخويا متخيلتش تفسي غير كدا…فقعدت ع التربيزة وانا وفضلت اعيط ومش عارفه اعمل ايه ..فجأة الباب اتفتح وكان اخويا ..الصغير اللي في تالته ثانوي ..
فمسحت دموعي بسرعه وكنت رايحه لاوضتي ..
مروان : سارة ؟؟..في ايه ؟؟.
سارة : مفيش ي حبيبي ..هغير بس واعملك اكل
انتي بتعيطي ؟؟
تجاهلت سؤاله ودخلت اوضتي وقفلت الباب ..
اخويا مش لازم يعرف اللي بمر بيه ..لازم يركز ع دراسته ويعرف انه كل حاجه تمام..غيرت لبسي وعملت اكل وقعدت جنبه
مروان : امال فين هبه ؟
سارة : في بيت خالتو ..علشان كنت مشغوله اوي انهردا ..هروح اجيبها ..دلوقتي ..(وكنت لسه هقوم لقيته مسك ايدي )
مروان : في ايه يا سارة ؟؟.حصل ايه ؟
سارة : مفيش حاجه بجد …انت بس اوفر ..
سارة ..خرجت من رايحه بيت خالتي مشية ..هو بعيد عننا. شوية بس عادي انا كدا كدا بحب اتمشي…وكنت طول الوقت بفكر هعمل ايه..وبفكر في اللي مستنيني من حسن ..واللي هيقوله حسن ..انه كان معاه حق واني غلطت لما خبيت من الاول ..
وصلت بيت خالتي وخبطت وكنت بدعي ان حسن ميكونش موجود ..
لقبت خالتي فتحتلي ورحبت بيا اوي ..ودخلتني ..

 

 

انا آسفه يا خالتو اني جيالك في وقت زي دا
مالك يا بت ..ما هو الوقت بدري في ايه ؟..وبعدين انتي تيجي في الوقت اللي تحبيه ..
طيب فين هبه ؟؟
سارة..وكنت لسه ما كملت الجمله لقيت حسن خارج من اوضته
عملت نفسي مش واخده بالي ومسكت ايد هبه وكنت لسه همشي لقيته بدأ يتكلم
حسن : طبعا هتعملي نفسك هبله دلوقتي ؟؟
فرجعت ابصله : انا ؟
حسن : ..انتي كنتي عارفه من الاول يا سارة انه بيحبك ومكنتش عاوزه تقولي ع علاقتنا علشان كدا
سارة ..مكنتش عارف ارد اقول ايه ففضلت اسمعه ..
حسن ؛ قولتي ايه يا سارة بعد ما مشيت ؟؟
سارة : انت بتسأل يا حسن ؟؟..اكيد يعني رفضته ..
حسن : لا مرفضتهوش ..كلمت حد من اصحابي كان هناك وقالي انك سبتيه ومشيي
سارة : اكسر بخاطره قدام الناس دي كلها يعني ؟؟

 

 

حسن ؛ فوقي بقاااا دا جواز …
سارة : انت عارف انا قصدي ايه وانا عمري ما كنت هقبل عرضه ..وكنت هقوله ع علاقتنا بس مش دلوقتي ؟؟؟
حسن : امال امتي ؟؟
سارة : في الوقت المناسب ..اللي يخلي علاقتنا كأصحاب متتأثرش
حسن : دا اسباب واهيه بتقعني بيها نفسك ..
سارة : لا يا حسن ..انا بحبك انت…وكون انك مش مصدق ..دي تبقي مشكلتك لوحدك…
سارة..وفتحت الباب علشان اخرج لقيت احمد واقف مصدوم
سارة ؛ احمد !!…
فابتسم ابتسامه كلها الم ..وهو بيحاول يخبي وجعه من اللي سمعه : انا بسكنت جاي اتكلم مع حسن ..قلقت عليه لما مشي ..بس شكله كويس وانا قلقت ع الفاضي …
سارة …قال الجملتين دول ومشي ع طول كنت لسه هروح وراه لقيت حسن مسكني من ايدي ..فبصيتله في عينيه
حسن : لو روحتي وراه دي هتبقي نهاية علاقتنا !!…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سارة وحسن)

اترك رد

error: Content is protected !!