روايات

رواية صغيرتي المجنونة الفصل الثاني 2 بقلم منة ممدوح

رواية صغيرتي المجنونة الفصل الثاني 2 بقلم منة ممدوح

رواية صغيرتي المجنونة البارت الثاني

رواية صغيرتي المجنونة الجزء الثاني

صغيرتي المجنونة
صغيرتي المجنونة

رواية صغيرتي المجنونة الحلقة الثانية

وبعد شويه نزلت علي السلم
رعد: بصدمه.. يخرب بيت كده
في سره يابوي علي الجمال..
رودي: بوب فين الأكل؟
خالد بزهق وآلله كده كتير…
رودي: بدراميه متخفش يا خالد بيه بكره تاخد كل فلوسك اللي صرفتها عليا علي داير مليم…احنا ناس عندنا كرامه…
خالد: يا بنتي حرام اللي بتعمليه فيا ده انا تعبت وكبرت… وبعد شويه الجرس رن رودي بسرعه أكيد ده الأكل… هات الكريدت كارد بسرعة.. وراحت استلمت طلبت الاكل وحطتها علي السفره و قعدت فوق السفره والاكل قدامها وتاكل…
رودي: محدش يبص أكيد مش هقولكوا اتفضلوا….
رعد: مركز معاها وهي بتاكل وكان شكلها زي الطفل الصغير.. وبيضحك عليها…
خالد: رعد يا رعد
رعد: بتركيز احم اسف يا عمي حضرتك كنت بتقول حاجه…

 

 

خالد: دا انت مش معايا خالص.. كنت بقول ان انت المفروض تاخد رودينا دلوقت…
رودي: بعد اما خلصت طب يا بوب أنا هطلع أنام لاني عامله حالة حداد علي الشاحن…
خالد: بشلل حالة حداد يا جزمه وبيخلع الشبشب يرميه في وشها…
رودي: اه وشي يا خالد ايدك حوله اوي…
رعد: بضحك اللواء خالد أيده حوله 😂😂
رودي: انت يا أخينا انت مش هتروح بيتكوا ولا أيه؟..
خالد: لا ما هو هياخدك معاه…
رودي: باستغراب معاه فين لا مواخذه..
خالد: الصعيد….
رودي: بفرحه احلف بالله هروح الصعيد هي هي هي طب أروى اجهز نفسي و الشنط و….. طلعت تجري علي أوضتها بسرعه…
رعد: يا بنت المجنونه ده كلوا علشان هتروح الصعيد..
خالد: ربنا يكون في عونك الفتره الجايه…
رودي: يلا يلا أنا جاهزه يلا يا خالد..
خالد: لا أنا مش جاي أنتي هتروحي مع رعد وانا رايح الجيش في مهمه لازم أكون مسؤول عنها…
رودينا: نعم عيزني اسافر مع واحد معرفوش….

 

 

خالد: رودي يا حبيبتى أنا واثق في رعد وبعدين أنتي هتعيشي مع عيلته فتره مؤقتة لحد اما الموضوع يخلص والبحث يتسلم.
واوعدك اني هاجي ازورك علي طول
رودي: بدموع يا خالد ما انت عارف اني مش هعرف أعيش من غيرك من بعد ما هما مشيوا وسابوني…
خالد: بحنيه عارف ياقلبي بس دي فتره مؤقتة…
وبعدين الواحد يرتاح شويه منك ومن رخامتك و امسكها من خدودها…
رودي: بضحك 😂 قول أنك عايز تخلص مني بقا…
خالد: اخدها في حضنه هتوحشيني و هيوحشني جنانك..
رودي: خلاص يا عم ايه جو العشق الممنوع ده…
خالد: يلا يابت يا فصيله انتي من هنا..
رودي: متزقش طيب.. 😂
رعد: يلا وودع خالد.. ومشيوا..
في الطريق… رودي هو انت أصلا صعيدي؟..
رعد: ايوه…
رودي: مبتتكلمش صعيدي زي الرويات ليه 😒؟
رعد: عادي وانا في الشغل بتكلم عادي اما في الصعيد بتكلم برلغتي الصعيديه…
رودي: طب اتكلم صعيدي كده..

 

 

رعد: بضحك 😂 انا قولت طفله محدش صدقني….
رودي: ضحكتك حلوه علي فكره…
رعد: عارف…
رودي: مغرور…. ودي أول صفه..
طب سؤال تاني عندك عقده من الستات…
رعد: لا
رودي: مش موجود… طب انت عميل سري ولا كنت متجوز و مراتك خانتك ولا عندك عقده نفسيه..ولا….
رعد: بمقاطععه بس بس ايه كل ده؟
رودي: دي صفات أبطال الرويات اوعي تكون مبتقرأش رويات…
رعد: بضحك 😂 نامي يا مجنونه لحد ما نوصل…
رودي: تصدق معاك حق أنا عاوزه أنام
وبعد عدت ساعات…
رعد: رودي رودي أحنا وصلنا…
رودي: بنعاس وبتفرك يديها في عينيها زي الاطفال اممم..
رعد:في نفسه يا ربي علي الجمال ربنا يعدي المهمه دي علي خير..
رودي: أحنا وصلنا….

 

 

رعد: ايوه…
رودي: بفرحه طفوليه هي هي وصلنا الصعيد…
رعد: يا جابر افتح البوابه وتعالي شيل الشنط طلعها فوق..
رودي: بذهول ده قصرك…
رعد: أيوه…
رودي: ده إنا كنت فكراك حرامي شباشب… طلعت أبن ناس…
رعد: بغضب امشي قدامي أحسنلك
رودي: بضحك😂 انت قفوش أوي
ودخلوا القصر..
سعيده: يا ست هانم يا ست هانم..
فريده: ايوه يا سعديه!
سعديه: بلهفه رعد بيه وصل ومعاه وحده جمرر
فريدة: عتتكلمي جد يا سعديه..
وراحت أخدت رعد بالحضن.. ولدي حمد لله على سلامتك ياولدي وصلت ميته..
رعد: وصلت دلوك يا اما أنتي عامله ايه اتوحشتك جوي جوي..
رودي: تصدق هدمع.. وبتمسح دمعه وهميه… اخيرا جيت الصعيد وسمعت بيتكلموا ازاي..
فريده: مين الجمر دي ياولدي..

 

 

رعد: دي رودينا ضيفه اهنيه ياما وهتقعد معانا..
فريده: تعالي سلمي يا بنيتي
رودي: بابتسامة اهلا بحضرتك يا طنط..
فريده: وبتاخدها بالحضن لع انتي من دلوق تقوليلي يا اما..
رودي: بفرحه حاضر يا ماما
لياتي صوت من خلفهم رعد…..
رعد:……………

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية صغيرتي المجنونة)

اترك رد