روايات

رواية حورية الجاسر 2 الفصل الأول 1 بقلم ملكة القلم

رواية حورية الجاسر 2 الفصل الأول 1 بقلم ملكة القلم

رواية حورية الجاسر 2 البارت الأول

رواية حورية الجاسر 2 الجزء الأول

رواية حورية الجاسر 2 الحلقة الأولى

حوريه بحب……حبيب مامي بيعمل اي
ادم…..بذاكر يا مامي في حاجه
حوريه…..لا يا حبيبي كمل مذاكرتك اومال فين توتا
تيا ببرائه…..انا هنا يا مامي
حوريه…..حبيبه مامي صباح الخير يا روحي
تيا…..صباح الخير يا مامي
حوريه…..يلا يقلب مامي علشان تجهزي الباص قرب يوصل
وانت يا ادم يا روحي انت منمتش خالص يلا يا حبيبي اغسل وشك علشان تفطر وتروح الامتحان فايق
ادم بحب…..حاضر يا مامي وبعدين بابا قعد معايا لحد الفجر ما اذن وصلينا وهو راح نام
حوريه بحب……خير يقلبي يلا وبعدين دي مش امتحانات اخر السنه يروحي ده امتحان عادي
ادم…..بس انا لازم اكون الاول دايما يا مامي
حوريه باست راسه…..طيب يلا علشان تلحق تفطر
وانتي يا توتا يلا علشان تلبسي

 

 

تيا…..حاضر يا مامي
حوريه…..يلا يا قلبي انا هروح اشوف ايان ونوران
تيا…..ماشي يا مامي
حوريه خرجت راحت لاوضه ايان ونوران
دخلت لقيت نوران بتحاول تطلع علي السرير بتاع ايان ومش عارفه
نوران ببكاء…..يان يان بيبي
حوريه ابتسمت وقربت منها…..حبيبه مامي مالك يروحي
نوران حطت ايدها علي وش حوريه…..يان بيبي يان
حوريه شالتها……عايزة ايان يصحي
نوران هزت راسها وحوريه طلعتها جمب ايان
نوران قربت منه وباسته من خده……يان بيبي
قعدت تهز فيه ايان فتح عينيه وابتسم وباسها من خدها…..صباح الخير يا مامي صباح الخير ناري
نوران…..باح الخير يان
حوريه بإبتسامة…….صباح الخير يا حلوين يلا علشان تفطروا
نوران حضنت حوريه……جاثر بيبي باح الخير
حورية ضحكت……عايزة تقولي لجاسر حبيبك صباح الخير
نوران هزت راسها وضحكت
حوريه……يلا نقول ليه سوا يروحي
حوريه…..يلا يا ايان اغسل وشك وتعالي يا حبيبي
ايان…..حاضر
حوريه اخدت نوران وراحت الجناح الخاص بيهم

 

 

دخلت جاسر كان نايم
نوران بضحك……جاثر بيبي نام
حوريه قربت من جاسر……جاسر حبيبي
جاسر فتح عينيه علي ايد رقيقه بتمشي علي وشه
ابتسم لنوران واتعدل وخدها في حضنه……حبيبه بابي صباح الخير يا عمري
نوران بابتسامة……باح الخير بابي
جاسر باسها من خدها……يا صباح الحلويات
حوريه ابتسمت وجاسر لسه هيقرب منها نوران زعقت……جاثر لاا
بابي انا وبس
حوريه بضحك……بس جوزي انا
نوران لفت ايديها حوالين رقبته……لا بيبي انا وبس بيب ناري وبس
جاسر حضنها جامد وباس خدها…..قلب وعقل بابي انتي يا روح بابي
حوريه بضجر…….وانا اي بقا
جاسر بغزل……انتي المراد يا قلب جاسر
نوران مفهمتش كلامه
الباب خبط
جاسر…..مين
ادم…..ده انا يا بابا
جاسر…..تعالي يا حبيبي
ادم…..صباح الخير
جاسر…..صباح الخير يا حبيبي ذاكرت
ادم…..ايوة يا بابا ادعيلي
جاسر بحب…..بدعيلك يا قلب بابا فين توتا وايان
تيا…..صباح الخير يا بابي
جاسر بحب…..يا صباح الورد والياسمين
تيا ابتسمت بحب وقربت منه باسته بحب
نوران بصراخ…..توتا وحسه
تيا بإبتسامة…..انتي بتغيري علي بابي مني
حوريه…..خلاص يا ولاد بلاش مناقره يلا بقا علشان تفطروا وتلحقوا الباص يلا
حورية خدت نوران وتيا ونزلت وادم نزل هو وايان وجاسر غير هدومه ونزل وراهم
فايزه بحب…..صباح الخير يا حابيب تيتا
ادم باس راسها….صباح الخير يا تيتا
تيا بحب باست راسها…..صباح الخير يا احلي تيتا في الدنيا

 

 

ايان…..صباح الخير يا مزه
فايزه ضحكت عليه…..اه يا بكاش طالع لخالك فهد
ايان…..ما انتي مزه بصراحه
حوريه……ايان يلا يا حبيبي علشان تروح الحضانه يروحي
ايان قعد علي السفره وجمبه نوران وجاسر اترأس السفره وفايزه قعد علي الناحيه التانيه وحوريه جمب جاسر وادم وتيا جمب بعض
الولاد فطروا وادم وتيا ركبوا الباص ادم في تانيه ثانوي وتيا في اولي
وايان ونوران تؤام في الحضانه
____________
عند فهد وورد في الشقه
جميله…..صباح الخير يا بابي
فهد بابتسامه…..صباح الخير يا حبيبه قلب بابي
جميله قعدت علي السفره…..اومال فين مامي ومراد
مراد وهو بيلبس الساعه……انا هنا
جميله بهدوء…..صباح الخير يا مراد
مراد بحب قرب منها وباس رأسها……صباح الخير يا حبيبتي
صباح الخير يا حج
فهد…..صباح الخير يا حبيبي
مراد…..يعني وردتي مش باينه
فهد بغيظ…..استهدي بالله يا مراد علي الصبح ويلا افطر علشان تروح مدرستك بذمتك ده منظر واحد عنده امتحان
مراد وهو بياكل…..عادي يحج اي يعني ده يدوبك امتحان تجريبي
ورد…..صباح الخير يا حلوين
جميله…..صباح الخير يا مامي
مراد…..صباح الخير علي اجمل ورد فيكي يا جمهورية
فهد….. صباح الخير يا حبيبتي
يلا يا مراد الباص وصل واكيد ادم مستنيك يلا يا حبيبي

 

 

مراد ابتسم بخبث…..يلا يا جميله علشان الباص بتاعك اكيد وصل
مراد قام وقرب من ورد باس ايدها وجميله باست ايدها وخرجوا
مراد في تانيه ثانوي اصغر من ادم بكام شهر
جميله في تالته اعدادي
_________
ريهام بزعيق……اهدي بقي الله يخليك خليني اعرف اربط ليك الكوتس هتتاخر
زين……لا انا هعمله لوحدي انا مش صغير يا مامي
ريهام…..معلش يا حبيبي هتتاخر
زين بضجر…..طيب يلا علي السخان بقا
ريهام…..علي السخان في حد يقول لمامته علي السخان
زين…..يلا بقي علشان الباص قرب يوصل
ريهام….انا خلصت يلا
زين…..فين جوري
جوري بابتسامة…..انا جاهزه يلا
ريهام…..حبيبه قلبي دي
يلا بقا الباص علي وصول خلي بالك من اختك يا زين
زين…..حاضر يا ماما
زين في اولي ثانوي وجوري في اولي ثانوي تؤام

 

 

جوري…..مامي هو بابي جاي امتا
ريهام بإبتسامة…..بابي علي وصول يا حبيبتي يلا بقي هتتاخروا
زين مسك ايد جوري وخدها وخرجوا يستنوا الباص

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حورية الجاسر 2)

اترك رد