روايات

رواية عشق سليم الفصل التاسع 9 بقلم إيمان صلاح

 رواية عشق سليم الفصل التاسع 9 بقلم إيمان صلاح

رواية عشق سليم الفصل التاسع 9 بقلم إيمان صلاح

رواية عشق سليم الفصل التاسع 9 بقلم إيمان صلاح

معتز: هنعمل اي ي علي سليم مش سهل
علي: هنحكيلة الحصل لازم ياخد حذره
معتز: ربنا يستر
………………………
نعمة: انت اتجننت ازاي عامر في المستشفي
مجهول 2:معرفشي والله يست هانم هو ايجي يضرب علي سليم بيه بس الست رهف الجت قدامه
نعمة: غبي غبي بيتصرف من دماغه طب روح انت وحسك عينك تفتح كلام مع حدود واصل
مجهول 2:متجلجيش حاضر
……………
الدكتور: انا كتبت خروج بس لازم ابلغ الشرطة
خالد: لا ي دكتور تبلغ اي
الدكتور: حضرتك دي محاولة قتل المدام رهف والاستاذ عامر
خالد: احنا هنتصرف محدش ليه دعوه
الدكتور: بعد اذن حضرتك
خالد: اتفضل
……………..
رهف فتحت عنيها: سليم  سليم
الممرضة: اهدي ي مدام اهدي دا خطر علي حالتك
رهف بصعوبة: عاوزه سليم عاوزه سليم
الممرضه: حاضر هخرج اهه
خرجت الممرضه قابلت الدكتور: مدام رهف فاقت وعاوزه سليم
سليم سمع كدا دخل من غير ميستاذن من الدكتور
رهف: سليم سليم
سليم: هشششش انا هنا اهدي
رهف: هو عاوزني انا
سليم بعصبيه: ممكن تسكتي انتي بتاعت انا وبس اشوفك تفكري ف حاجه تانيه انتي فهمه هشوف الدكتور علشان نخرج سبها وخرج
سليم: معتز شوفلي الدكتور يمضي علي خروج
معتز: حاضر
خالد قرب من معتز: امن المستشفي الاول
معتز:  متقلقش ي خالد بيه
……… عند عامر……….
الدكتور: حمدالله علي السلامة تقدر تخرج حالا
سعاد  : يلا ي ابني
وخرجو جميعا  عامر نظر لسليم الذي كان يحمل رهف بحقد لاحظ هذا معتز وعلي وصلو الي المنزل
كانت نعمة بانتظارهم دخل سليم ويحمل رهف وخلفة الجميع
نعمة بعياط : بنتي بنتي وقربت منها
احست رهف بالخوف فهذا لم يحدث من قبل
سليم بصوت ارعب الجميع: ابعدي عنها متقربيش علشان متندميش
رنا: انتي جيتي  من اسكندرية ازاي
نعمة: يعني اي اعرف ان بنتي تنضرب بالرصاص ومجربلهاش
الاسيوطي: وانتي عرفتي ازاي وفين زوجك من امتي الحريم بتسافر من غير رجالتها
رهف: بصوت واطي لسليم: عاوزه امشي
سليم: حاضر  وطلع بيها من غير ميتكلم مع حد  وبصوت عالي ياريت محدش يجي ورايا نزلها علي سرير
سليم: اسبوع مش عاوز فيهم حركة
رهف: بدموع: حاضر
سليم: ف اي بتعيطي لي
رهف: خايفة اوي منها
سليم بحب قرب منها: متخفيش طول مانا جمبك حرم سليم الاسيوطي متخفش
رهف: حاضر خاليك جمبي
سليم: حاضر لازم تغيري هدومك دي
رهف: ايو لازم بسس
سليم بخبث: بس اي
رهف: باحراج مش هعرف لوحدي
سلي: م ايو مانا هنا علشان اساعدك
رهف بخضة: لاااا مش هغير
سليم: لا اي لازم تغيري ف اي انا جوزك ع فكره
رهف باحراج: لا نادي علي ماما رنا
سليم بتحدي: لا ي انا يمفيش
رهف بعياط: لا يعني لا
سليم بضحك   : خلاص خلاص اي الطماطم دي  هنزل انديهالك حاضر
خرج سليم
…………….
الاسيوطي: ايات شوفي اوضة الضيوف لنعمة تنام فيها وانت يمحمد شوف الجطر الهيسافر للسكندرية واحجز عاليها علشان تسافر مبحبش حد غريب بجعد ف بيتي كتير
نعمةبحقد : انا مش غريبة انا مرات عماد ابنك الظلمتة زمان
الاسيوطي: ابني مات من زمان معنديش عيال بالاسم دا لا هو ولا عيلته عاوز اعرف عنه حاجه
نعمة: طب اشمعنا رهف هنا
الاسيوطي رهف هنا مرات سليم الاسيوطي  وخلص الكلام
عامر: مش هنيجي علي ولاية ي جدي سيبها علي راحتها
سعاد: لي ي ابوي مبلغتش الحكومة عاوزه حق ابني
الاسيوطي: من امته والحكومة بتحمينا وانتِ هتجوليلي اعمل اي ومعملش اي
سليم وهو نازل علي السلم
عاوزه تبلغي بلغي ي عمتي ابنك ضرب وانضرب
عامر بتوتر: انااا مضربتش علي حد واصل
سليم: تمام وجهه نظره لرنا: اطلعي مع رهف تغير هدومها وخاليكي معاها لحد ماارجع
نعمة: انا عاوزه اطلع لبنتي
سليم: دعاء نعمة لو دخلت لرهف هجتلك وسبهم وخرج من غير رد
…….  ……
علي: انا خايف ي معتز
معتز: سليم مش هيسكت
علي: هو اتاخر كدا لي اهه وصل
معتز: بيجي علي السيرة
سليم: بتبرطم بتقول اي
معتز: ولا حاجه اي الخطة بقا
سليم: مين العرف نعمة
معتز: ابن خالت عامر شريكهم التالت
سليم باستغراب: اي الهيستفادة
علي: خديجة
سليم: نعم
علي: هو وافق انه يساعد مدام نعمة مقابل انها هتجوزه خديجة
سليم: تمام اوي جهز القولت عاليه
علي: عاوز اتجوز ي ناااس
معتز اسكت موضة القتل شغالة دالوقتي لما تخلص ابقي اتجوز
 علي: اي دا مش فاهم
معتز: يلا كل يوم ي الزوجة بتقتل زوجها او الزوج بيقتل مراته
علي: منك لله
…………
مراد: خير اي الخرجك
روان: نعم وانا اسيبك مع الست هانم ولا اي
مراد: ايدا ايدا روني بتغير
روان: افصل
فارس: ها هنخرج فين
مراد: انا جعان روح اي مطعم
مني: وانا كمان جدا
روان  : اي دا احنا لسه واكلين اهه
مني بغيظ: عادي جوعت
مراد: خلاص يلا ننزل ناكل وانتي يروني اشربي حاجه
روان بضيق: حاضر
طلبو الكل
مني بتبص لمراد : عاوزه ارقص لما الاكل يجي
مراد: خدي فارس معاكي
مني: لا قوم انت
مراد لاحظ روان وتعصبها: مصدع مصدع
مني: قوم ي فارس
روان: اففففف بقا اي دا
مراد: بس خلاص مانا صدتها اهه
 روان: هي عارفة ان انت حبيبي بتعمل كدا لي
مراد  : خلاص نهدا كدا اخوكي جاي قريب
روان: بجد طب لي
مراد: معرفش بس هو هيجي مع مراته
روان: اي دا ازاي
مني: مالك كدا مصدومة لي يروني
روان ف سرها اي الجابه هنا دا وبصوت عالي   : مفيش  عاوزه امشي يلا بسرعة وخرجت
يتبع…..
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد