Uncategorized

رواية روح الأدهم الفصل الثامن 8 بقلم يارا سلام

 رواية روح الأدهم الفصل الثامن 8 بقلم يارا سلام

رواية روح الأدهم الفصل الثامن 8 بقلم يارا سلام

رواية روح الأدهم الفصل الثامن 8 بقلم يارا سلام

روح : انا موافقة ي بابا 
الكل بصدمة : روح انتي بتقولي ايه 
روح : انا موافقة اني ادي بابا فرصة هو كمان عشان ده حقه 
مروان : بس ازاي ازاي ي روح هتعيشي مع ناس متعرفيهمش ولا عمرك اتعاملتي معاهم قبل كده 
روح : وفيها ايه ي مروان م هما دول اهلى 
ودي الحقيقة اللي لازم كلنا نصدقها ونفهمها انا طول الوقت اللي فات كنت عايشة ف وهم ان انتو اهلي وانتو مش اهلي 
سعاد: ههون عليكي ي روح 
هتعرفي تعيشي بعيد عني ي بنتي 
روح : متقلقيش ي طنط سعاد انا مش هنسى اي حاجة عملتيها معايا ومعاملتك ليا ك بنتك مش هنسى حاجة 
ولا هنسى حنيتك عليا ي انكل مصطفى طول ال٢٠سنة اللي فاتو 
ولا انت ي مروان انت هتفضل ف بالي ع طول انت اكتر من اخ بجد 
سعاد بصدمة: طنط واونكل ايه ي روح انا ماما ي قلب امك وده بابا وده مروان اخوكي ي روح 
روح انتي فيكي ايه ي بنتي حرام عليكي متعمليش فيا كده 
سعاد بعياط ووقعت ع الارض : يا رب اللهم اني لا اسالك رد القضاء ولكني اسالك اللطف فيه 
ي رب متعاقبنيش فيها ي رب والنبي ي رب يكون حلم وافوق منه بقا لا حلم ايه دا كابووس 
ادهم : روح ي حبيبتي انتي ايه اللي بتقوليه ده 
روح : اللي سمعته ي ادهم انا مغلطش 
انا من حقي بقا اعيش حياة احسن من دي مليون مرة 
مهو مش هيبقى ابويا من اكبر رجال الأعمال في مصر وانا بروح الجامعة بتاكسي 
د حقي ومحدش يقدر يغلطني 
ادهم وهو مش مصدق اللي بيسمعه : انتي اكيد مش روح ولو انتي روح فعلا يبقى ي خسارة ي الف خسارة 
تعرفي ي روح ايه اكتر حاجة بتمناها دلوقتي اني مكنتش شفتك ولا عرفتك 
واخد اهله ومشي 
سعاد ومصطفى ومروان : خلي بالك من نفسك ي روح ولو احتاجتينا احنا موجودين ف اي وقت 
روح : ميرسي 
ومشيو 
سليم: يلا ي قلب بابا 
روح بابتسامة : يلا ي بابا 
وطلعو برا المستشفى ركبو عربية سليم وراحو القصر 
سليم فرجها ع القصر وعرفها ع عمها ومرات عمها واولادهم 
سليم : روح ي حبيبتي ده عمو ابراهيم 
روح: اذيك ي عمو 
ابراهيم : حبيبة عمو نورتي بيت ابوكي ي حبيبتي
روح : منور بيكو ي عمو 
سليم : ودي طنط ناهد ي حبيبتي مرات عمو إبراهيم 
روح : اهلا ي طنط عمله ايه 
ناهد وبتاخد روح ف حضنها : ي حبيبتي ي روح م شاء الله كبرتي وبقيتي عروسة 
روح : ربنا يخليكي ي طنط 
سليم : ودول بقا فارس واسلام ولاد عمك ي حبيبتي
فارس : اهلا بيكي نورتي الاصر ي روح 
اسلام بمرح : جتلك اميرتك ي عم اهه عشان تشيل عننا شوية بقا من عصبيتك 
سليم : لا خلاص من النهارده مفيش عصبية 
العصبية كان سببها ان روحي بعيدة عني وخلاص رجعتلي 
يلا خدو اختكو وصلوها اوضتها ترتاح عشان بلليل تخرجوها وتتفسحو 
فارس واسلام بطريقة مرحة : امرا وطاعة يا سيدي 
اتفضلي ي اميرة 
ضحك الكل ع طريقتهم ????????
طلعت روح معاهم اوضتها ودخلت وهما نزلو 
انبهرت روح بجمال الاوضة وب صورها اللي ف كل مكان ف الاوضة وف كل الاعمار وعنيها دمعت 
ونامت ومحستش بنفسها غير وحد بيخبط ع باب الاوضة 
فارس : ي بنتي افتحي الله يهديكي انا صاحب عيا وكده كتير عليا حسي بيا د انا زي ابوكي 
روح قامت فتحت وهي بتضحك ????????بس بس صعبت عليا 
هلبس وانزل عشان نخرج 
فارس : هه نخرج فين الساعة ٣ حضرتك انتي مكنتيش نيمة انتي كنتي مقتولة دي المرة ال١٦ اللي اجي اصحيكي فيها 
روح وهي بتخبط ع دماغها ????‍♀️: اوبس انا نمت كتير فعلا 
فارس : لا انتي قصدك مت كتير فعلا 
روح : طب هنعمل ايه دلوقتي 
فارس : تعالي نجيب الواد اسلام وننزل الجنينة نقعد تحت ونلعب اي حاجة 
روح : اشطا جيبه وانا هلبس واجيلكو 
فارس : فل عليكي 
دخلت روح تلبس
 وفارس اخد اسلام ونزلو ادامها الجنينه 
روح وهي نزلت من اوضتها 
فارس : ايه ي اسطاا فينك 
روح سرحانة 
اسلام ف ودنها : ي اسطاااااا
روح ب خضة : يخربيتك ايه 
اسلام وفارس : سرحان في ايه ي  جميل ????
روح : بس ي قليل الادب انت وهو انا نسيت حاجة ف اوضتي هجبها وارجع 
راحت روح وبعد م رجعت 
اسلام : كل ده بتجيبي حاجة 
فارس : ناس بطيقة 
روح : نينينينيني
فارس : بتقوليلي انا نينينينيني 
روح : ااه ????
فارس طايب : تعاليلي بقا وفضل يجري وراها ف الجنينة وفضلوا يهزروا ويضحكوا لحد الصبح 
ع الفطار 
سليم : صباح الخير ي ولاد 
الكل : صباح النور 
سليم : اومال روح فين 
روح من وراه وحضنته : انا هنا ي حبيبي 
سليم بيبوس ايدها : اقعدي ي قلب بابا 
قعدت روح جمب سليم 
وفطرو وبعد م خلصو فطار 
سليم : روح ي حبيبتي 
روح : نعم ي بابا 
سليم : ف عريس جي يتقدملك النهارده ي حبيبتي جهزي نفسك 
فارس : عريس مين ده ي عمو وشافها فين د لسه جية امبارح وطول اليوم كانت نيمة محدش شافها غيرنا ولا حتى الخدم شافوها 
سليم :  طاهر بيه اول م عرف ان روح رجعت طار م الفرحة وقال انه هيجيب سيف ابنه عشان يطلب ايدها 
روح : بس ي بابا انا لسه مخلصتش جامعتي 
سليم: ومالو ي روح بابا يستناكي وانا مش هجبرك ع حاجة لو مارتحتيش ل سيف مفيش اي مشاكل اللي يريحك انا هعمله ولو مش موافقة تقابليهم النهارده عادي بردو اللي يريحك ي اميرتي 
روح : تمم ي بابا هقابلهم 
سليم : حبيبة بابا 
واستاذن عشان يروح الشركة 
وروح طلعت اوضتها 
بلليل 
سليم : اهلا طاهر بيه اتفضل اهلا ي سيف اتفضلو 
ورحب الجميع ب طاهر بيه وسيف ابنه 
سليم :ناهد اطلعي هاتي روح 
ناهد : حاضر 
روح نزلت وانبهر الكل ب جمالها ورقتها وسابوها شوية هي وسيف 
سيف : مش  عاوزى تسالي ع حاجة ي روح 
روح : لا 
سيف تمم ولا انا يبقى نتكل ع الله  
جه سليم وطاهر والكل ها ي ولاد نقرا الفاتحة 
سيف : على بركة الله ي عمي 
وقروا الفاتحة وباركولهم وسيف لبس روح خاتم سوليتير واتصورا وخرجوا والصور غرقت السوشيال ميديا 
ووصلت ل ادهم اللي كان قلبه مكسور واتكسر اكتر لما شاف حبيبته مع غيره 
ي تري ايه اللي هيحصل تاني ده اللي هنعرفه البارت الجاي ????♥️
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

اترك رد

error: Content is protected !!