روايات

رواية لعنة الطب الفصل الثالث 3 بقلم تالية القرآن

رواية لعنة الطب الفصل الثالث 3 بقلم تالية القرآن

رواية لعنة الطب البارت الثالث

رواية لعنة الطب الجزء الثالث

لعنة الطب
لعنة الطب

رواية لعنة الطب الحلقة الثالثة

وصلت امال للكلية وودعت باباهاا وراحت تعيش اجواء اول يوم كلية
آمال بتوتر لو سمحتي
ايوة اتفضلي
آمال انا جديدة هنا اول سنه
زميلة يعني انكجيني ياصحبتشي كده
آمال باستغراب ايه
اسمي شذي وهاتي ايدك انكجيني يحظابط ندور ونشوف محاضرتنا
آمال انكجتها وماشية معاها باستغراب
شذي ظلت تثرثر واندهاش آمال من ذلك
شذي يلهوي نسيتيني انتي اسمك ايه
آمال اسمي آمال
شذي واللي يبص لوشك تحسي انو فيه أمل لسةة فعلاا بقول حكم اناااا سقفة سقفة
ضحكت آمال وقالت انتى روحك جميلة

 

 

شذي وهيا تهمس ف ودنها ده بيني وبينك بس انا هخليهم هناا يقولو روحها والبت قااسية اووي وميهماش حد عشان يعملولى حساب قرأت كده ف روايات كتير
آمال برفع حاجب لا يشيخه هتبقي قاسية ازاى انت يام شبر ونص
شذي بشهقة نعم يحبيبتي لاء هوريكي القسووة انا ظابط لازم اكون قاسية ووقعت اتكعبلت ف طوبة
آمال ضحكت بشدة ع منظر شذى وساعدتها تقوم وقالت يلا يقااسية
شذي ااه ياني يضهري ياني وضحكت قاسية اناا والحياة اقسي مني.
آمال يلا نروح محاضرتنا يستت 😂😂😂
شذي يلا ياوختشي
ودخلو محاضرتهم وبلا بلا بلا بلا المحاضرة خلصت ودلوقتي عندهم تدريب عسكري
شذي وآمال اتصاحبو وراحو لبسو لبس رياضي وراحو ناحية التدريب ووقفو ف الطابور
ليتكلم قائدهم بصوت عالي انهاردة اول يوم ليكم في التدريب هخفف عليكو انهاردة وكل مرة هنزيد من التدرييات اللي هنعملها ودلوقتي خمسين لفة حوالين الملعب دهه بسرعه
ليتحركوو
آمال حسبي الله خمسين عفريت يركبوك يسحلية
شذي وهيا بتجري وتضحك ع تذمرات امال حد قالك تخشي طي عسكري اتفضلي 😂😂😂💔
وبعد نصف ساعه اكملوو الخمسين ليقفو ثابت طابور
القائد: نظر حوله وركز معهم جيداا واذاا بهيهيهيهي تطلع من آماال ليضحك الجميع
القائد ثاااابت يحظااابط منك ليها مش جايين نهرج
آمال بلا وعى انت قائد ازاى بكرشك دهه وحطت ايديها ع بوقها بسرعه وضحكو مرة اخري
القائد ثااابت تعالى انت
آمال تقدمت بخوف قليلا ووقفت امامه حتى بدأ حديثه
آمال يععععع انت بتفتف وانت ببتتكلم كماان
القائد بغضب اتعديتي حدودك
آمال تمثل البكاء ونبي متفتف انا غاسلة وشي بدوووڤ
ليكتم الجميع ضحكتهه
القائد نظر حوله باحراج وغضب وقال انتو شكلكم عايزين حد يربيكم
آمال اي يقئودة مالك بس

 

 

القائد أمييين نادى القائد ياسين هو اللى هيربيهم
آمال بغضب يربيناا مين متحااسب ع كلامك بكرشك دهه خلتنا نلف خمسين لفة غي عز الحرر ومش راضي نخليناا نرتاح او نشرب بوج مياه ولو سمحت يتبعد يابعد مش ناقصة وشي يبووظ من تفتفة لو هتعيط تمام هاتلى دموعك اعمل بيهم سيروم لبشرتي
ليقع البعض من كثرة الضحك
اتى شاب حليوةة وعسلة كدهه يختييي قمرر والله عيون كالصقر ينظر للجميع وعلى هذا الاستهتاار االواضح ليتكلم بصوت جهورى قوى ومخيف خلااااص خلصنا هياااافة كله في مكاانه ثااااابت
لتغمض عينيها آمال من قوة الصوت وجميعهم خافو نن نظرته وجدو الهيبة فيه
ياسين اتجه ناحية آمال والقائد عزت ابو كرشين ربع متر قداام😂😂
ياسين اسمك ايه
آمال وهيا تخبي وجهها وتغمض عينيها بدت كالاطفال
ياسين بصوت حدية حظااابط احنا م جايين نهرج وتعتذري للقائد عزت على واقحتك معاه فوراا ومتتكررش
آمال فتحت عنيها بغضب طفولى مبتحبش حد يزعقلها انت مين انت عشان تزعقلي عايزنى اعيط
ياسين نظر لها قليلا ثم تكلم وقال انتى اتكلم زى مانا عايز لو ناوية متسقطيش السناادى وتشرفيناا علطول ف اولى تعتذري للقائد عزت ةصووتك ميطلعش علياا سااامعه
آمال اتخضت وحبست دموعها واعتذرت
عزت بقرف طيب طيب خلاص
آمال ابو ام تفتفتك بتقرب ليه عاااااا احم بكلم الحمامة بتعمل بيبي علياا

 

 

ياسين حمامة روحى عل صفك
آمال حاضر يحمامه قرعه بلدى يوحشة انتى
ياسين بصدمه قرعه بلدى ثم ناداها بحدة استنى عندك اسمك ايه
آمال اسمي آمال
ياسين بصرامة تلاتين لفة في ربع سااعه متتأخريش عقابا ليكي
آمال منك لله يحمامة قرعه بلدى ثم مثلت البكااء

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية لعنة الطب)

اترك رد