روايات

رواية أسيرتي المتزوجة الفصل الأول 1 بقلم مريم الشهاوي

رواية أسيرتي المتزوجة الفصل الأول 1 بقلم مريم الشهاوي

رواية أسيرتي المتزوجة البارت الأول

رواية أسيرتي المتزوجة الجزء الأول

أسيرتي المتزوجة
أسيرتي المتزوجة

رواية أسيرتي المتزوجة الحلقة الأولى

انا انا آسف بس انا وانت ضعفنا يا مرام
مرام بتعيط بهيستيريا وعماله تلطم على وشها
جري عليها اخدها ف حضنه وهو ندمان انه عمل كده معاها /هحاول اصلح غلطتنا انا مستعد اتجوزك يا مرام
مرام عيطت اكتر وبتزعق وبتقول/انا متجوزة
عز/😳بتقولي اي
مرام منهارة من العياط
عز بغضب مسكها من دراعاتها /انت ازاي متقوليليش ها
مسك ايديها/وفين دبلتكو….. ثواني انت كنت اصلا بنت
مرام خافت من صوته وكشت ودموعها باقت بتنزل ف صمت
عز اتألم من جواه لمنظرها وقرب منها براحه/مرام انا عاوز افهم ومش هزعق بس فهميني
مرام بصوت مبحوح/انا… انا اتكتب كتابي على ابن عمي من وانا عندي 16 سنه عمي الي كان مقترح دا لانه هو وابويا كان بينهم اراضي كتير فكانوا عاوزين يحافظوا عليها وميجيش جوزي ياكل ورث ابويا وحقهم عشان كده اتكتب كتابي على سعيد ابن عمي لمجرد حفظ حق الاراضي ولان سعيد كان متجوز وعايش ف مصر اتفقوا انهم يكتبوا الكتاب وكان رأي سعيد عشان مراته انه يكتب كتابي ويسافر مصر تاني ومش محتاج للي*لة دخ*له طبعا انا مكنش ليا الرأي اصلا عشان اعترض بس كنت كل الي بطلبه من بابا اني اكمل تعليمي وجبت مجموع عالي ودخلت طب وجيت مصر عشان اكمل تعليمي وفضلت ارفض ناس كتير وكانوا فاكرني متكبرة لكنهم مكنوش يعرفوا اني اصلا متجوزة وانا كنت حاطه عيني على دراستي وبس ومكنش اعرف ان هيجي يوم واقابلك فيه انا حقيقي مكنتش عارفه اي الشعور الي انا بحسه اتجاهك لاني كنت اول مره احسه واول مره…………….

 

 

عز ضمها لصدره جامد وهو شريط ذكرياته معاها كله بيتعاد من تاني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مرام لاقيتلك شغل
مرام بفرحة/اخييرا بدل البهدله ف المستشفيات
لا و بمرتب هاي هاي اصلهم ناس كبيرة
مرام/ايا كان ميهمنيش فين بقى
بصي يا ست مرام في فيلا صاحب اكبر شركات مستلزمات طبيه ف مصر مفهمتش اوي بس الي اعرفه انه قاعد على كرسي وبيحرك ايديه بصعوبه وحتاجين دكتور علاج طبيعي يبقى معاه ف البيت اربعه وعشرين ساعه لانه فاقد الامل انه يخف ورافض يروح يتعالج ف مستشفى ها
مرتم/قالولك امتى
بكره
مرام صحيت الصبح بتدعي تنجح وربنا يوفقها وصلت مرام و دخلت الفيلا متعجبه من منظرها الي يدهش وسألت الخدامه
/لو سمحت الاستاذ نبيل النابلسي موجود
-اه يا هانم اقوله مين
مرام/انا الدكتورة مرام دكتورة علاج طبيعي
-تمام اتفضلي هو موجود ف مكتبه
الباب خبط ودخلت الخدامه/صباح الخير نبيل بيه صباح الخير عز بيه دكتورة العلاج الطبيعي وصلت يا بيه
نبيل أفأف
عز /دخليها يا فريدة
فريده/اتفضلي يا دكتورة
مرام دخلت بتبص في الارض ورفعت عينها واتلاقت ما بينها وبين عز نظرات محدش فهمها ابتسمت ابتسامه خفيفه خلت قلب عز يدق بطريقة غبيه بص ناحيه الشباك وراح وقف جمبه شغل سيجارته الي خلت مرام تكح جامد
مرام /ممكن حضرتك تشرب السيجارة ف مكان تاني

 

 

عز بصلها/افندم
مرام/حضرتك بتشربها ف مكان مقفول ومفيش ولا شباك مفتوح ممكن يإذي استاذ نبيل لانه لسه قايم من حادثه مبقولش لحضرتك اطفيها بقولك اشربها ف مكان مفتوح
عز/انت بتقوليلي اطلع بره بالادب يعني ولا اي
مرام/انا مقولتش كده
نبيل الي حد ما عجبته شخصيتها
عز طفى السجارة بغضب وراح قعد على الكرسي ومرام قعدت قدامه وهيه بتبص لنيل وبتبتسم
مرام /ازي حضرتك استاذ نبيل انا الدكتورة مرام هكون مشرفة على علاجك وبإذن الله هتخف ف وقت صغير
نبيل/انا مش عاوز اتعالج
مرام/حضرتك ليك مكانه عند ناس كتير وليك اسم وشركات ولو سكت على مرضك دا هيتطور واحتمال يكون شلل كلي مش هيخليك تتكلم دا بعيد الشر عنك طبعا بس ف مكانتك دي اكيد ليك اعداء واكيد هما هيستغلوا وضعك ودا كلام كلنا عارفينه
عز/ليه بتعاند يا بابا
مرام بصت لعز ورجعت وجهت كلامها لنبيل/ مفيش عناد ف العلاج والحمد لله ان حضرتك معاك انك تتعالج فيه ناس بيجيلها نفس المرض وبتبقي ما باليد حيله مش عارفه تتعالج بسبب ظروفهم لكن حضرتك ظروفك سامحه ومع ذلك بتقول انك مش هتتعالج وعشان الموضوع ميبقاش بالعافيه تقدر حضرتك بعد شهر من علاجك لو محستش بتحسن انا همشي وساعتها هقول انا ماشيه
عز كل دا كان بيبصلها ومركز اوي ف ملامحها هو ليه مركز معاها اوي كده؟؟
نبيل/بعد شهر لو متعالجتش مش هتعالج خالص بس منكرش انك شاطره واقنعتيني انا حقيقي خايف على عيالي من اعدائي وخايف على ممتلكاتي تضيع مني بسبب حالتي بس انا مش هروح مستشفيات
عز/ومين قالك انك هتروح مستشفى امال هيه جايه ليه مرام هتقيم هنا وهنفضيلها اوضة
مرام معرفتش تعترض لحدت عز ف كلامه
نبيل/هنبدأ اول جلسه امتى

 

 

مرام/بعد ساعه يعتبر
نبيل/تمام
عز مشي ومرام اخدتها فريده توريها اوضتها ولكن بعد ما طلعت لاقت عز بيقرب منها وبيزنقها ف الحيطه
عز/انت عارفه لو متعالجش ف شهر انا هعمل فيكي اي فكرك انك هتقولي انك هتمشي وخلاص ان مقعدكيش من شغلك مبقاش عز النابلسي فاهمه
مرام بلعت ريقها وهزت راسها بتوتر بمعني اه
شافت اوضتها وطلعت هدومها وجيه وقت الجلسه طلعت سألت الخدامين على اوضة العلاج الي جهزوها بأمر منها عشان تعرف تشتغل
مرام طلعت من اوضتها اتجهت لاوضة العلاج/هما قالو فوق اخر الطرقه على ايدك ال….. اليمين ولا الشمال بقا… يالهوي عليكي يا مرام لحقتي تنسي….
دخلت اليمين واول ما دخلت شافت هدوم علأرض وواحده من الخدامين كانت ف السرير مع واحد بس معرفتش تشوف الواحد دا وكانوا ف منظر مقرف خلا مرام تصوت……..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية أسيرتي المتزوجة)

اترك رد