Uncategorized

رواية حياتي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم توته

  رواية حياتي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم توته

رواية حياتي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم توته

رواية حياتي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم توته

حياة : هاا .. خلصنا ! 
طالب : كلو تمام .. وفي نص المده كمان 
طالبه : هنبدأ نراجع ونشوف موضوع مناسب للبحث بقا 
حياة : اه بعد كده مش هنتأخر في الشغل وهنمشي بدري عشان احنا كده أنجزنا 
……………………………….
حياة : الو .. ايه انتي فين ؟ 
براء : مستنياكي تحت 
حياة : ماشي نازله .. بس خلصتوا بدري يعني 
براء : اها .. زهقنا بس شويه 
حياة : ماشي .. أنا نزلت اهو 
براء : اه اخرجي بره بقا 
حياة : ماشي 
براء : أما اهو 
حياة : ايه ده انتي واقفه مع رغدان ؟ 
براء : امم 
حياة : طب اقفلي 
حياة : دي تاني مره اشوفكوا مع بعض الاسبوع ده  
رغدان : عادي صدفه 
حياة : ماشي يا عم الصدف 
براء : طب اي يلا نخرج 
حياة : والله أنا كنت هخرج بمناسبه اننا خلصنا كل أسئلة السيرش 
براء : احلفي !
حياة : والله .. انتوا ايه اخباركوا ؟ 
براء : احنا لسه بدري يا بنتي .. لسه فاضل نص المده 
حياة : ايوا يعني حليتوا قد ايه ؟
براء : مبنعدش يا چيمي 
حياة : طب اي .. مش هنخرج 
براء : لاء يلا 
حياة : هتخرجي بمناسبة اي بقا ؟
براء : من غير مناسبه 
رغدان : ماشي وانا هوصلكوا
براء : انت هتخرج معانا اصلا 
حياة : بسم الله ماشاء الله خدتوا على بعض اوي 
براء : انتي هتسكتي ولا اسكتك بطريقتي 
حياة : خلاص يا حبي .. هسكت 
رغدان : يلا !!
براء وحياة : يلا 
……………………………….
إيلان : انت فين ؟
ايوان : في شرم ( خدني معاك يسطا والنبي ???? ) 
إيلان : بقالك اسبوع في شرم ؟ مزهقتش !! ( وهو حد يزهق من شرم برضو يا إيلان ) 
ايوان : عادي بغير جو 
إيلان : وهترجع امتى ؟
ايوان : مش عارف 
إيلان : عايزك في موضوع 
ايوان : موضوع اي ؟
إيلان : مش هينفع في التلفون 
ايوان : بس انا مش راجع دلوقتي 
إيلان : استعجل شويه وبطل .. مش عشان زعلان شويه تتقمص كده 
ايوان : خلاص يا إيلان مش عايز نصايحك انت واخوك 
إيلان : طيب يا خفيف .. بس متتأخرش اكتر من كده عشان امك 
ايوان : مالها 
إيلان : مبتردش ليه ؟
ايوان : كل شويه تتصل وانا زهقت 
إيلان : طب ابقى رد عشان متقولش لابوك 
ايوان : انشاء الله .. اقفل دلوقتي 
……………………………..
حياة : انشاء الله احنا اللي نكون المركز الاول
براء : اشمعنا 
حياة : هتعرفي في الأخر .. لازم اكسب التحدي ده 
براء : تحدي ايه ؟
حياة : لاء متحطيش في بالك 
رغدان : بقولكو ايه ؟
حياة : امم 
رغدان : في رحله طالعه شرم ايوان قالي عليها وبصراحه بفكر اطلع العيله كلها .. ايه رايكوا 
براء : واو … شرم 
حياة : لاء جامد  
رغدان : طالعين .. أنا بقول نغير جو كلما بدل الكئابه اللي احنا فيها ديها 
حياة : والله أنا الكئابه مبتقعدش معايا اكتر من يومين 
رغدان : والله احسن حاجه بتعمليها .. مش زي ايوان .. بقاله اسبوع مسافر ومكتئب وحالته حاله .. أصعب حاجه في الدنيا انك تلاقي شخص بتحبيه مع حد تاني غيرك 
حياة : فعلا .. حاسه بيه قوي
رغدان : مش عارف أخرجه من موده ازاي 
حياة : هو هيخرج لوحده .. بس هيخرج مجروح وقلبه مكسور 
براء : خلاص يا حياة .. اتكلمي في حاجه تانيه 
حياة : عادي يا براء .. كده كده مش هنساه 
رغدان : هو مين ؟
حياة : حد متعرفهوش 
رغدان : متقوليش كان حبيبك وسابك برضو 
حياة : بالظبط 
رغدان : وانا زي الغبي بتكلم وبفكرك 
حياة : عادي يعني 
رغدان : إيلان بيتصل .. هقوم أكلمه 
حياة : ماشي
……………………………….
رغدان : ايه يا إيلان 
إيلان : انت فين انت كمان ؟
رغدان : بره عادي 
إيلان : انت مش كنت جايلي .. ايه اللي اخرك ؟
رغدان : كنت بوصل حياة وصحبتها بس 
إيلان : هيا حياة روحت ؟
رغدان : هوصلها لسه 
إيلان : ليه .. قصدي متتأخرش 
رغدان : ماشي 
……………………………….
رغدان : طب أنا جالي شغل دلوقتي .. يلا عشان اوصلكوا  
براء : لسه بدري .. روح انت واحنا هنبقي نروح 
رغدان : طب بصوت خليكوا وانا نبقي ارجع اخدكوا تاني 
حياة : وعلى ايه اللفه دي كلها .. يلا 
براء : هيا دي الخروجه !
حياة : تتعوض عادي 
براء : ماشي .. يلا 
………………………………
رغدان : في ايه بقا ؟
إيلان : اتفضل اسمع 
رغدان : ايه ده ؟
إيلان : اسمع وانت ساكت 
رغدان : ده مين 
إيلان : مش عارف .. بحاول بقالي اسبوع اعرف بيكلمني منين و الحد الاقصي  لمعرفة اي مكان مكالمه 30 ثانيه وهو كل مره يتكلم حوالي 20 ثانيه 
رغدان : طب سيبها عليا 
إيلان : انت عارف خايف يكونوا هما اوي .. مصدقت خرجت منهم .. ومش قادر انساها بسببها دخلت وخرجت بصعوبه لما عرفتها على حقيقتها 
رغدان : انشاء الله مش منهم .. محدش غيرنا احنا التلاته يعرف الموضوع ده .. ومش عارف لو اي حد عرف ممكن يحصل ايه .. بس اللي متأكد منه أنه هيفضل سر بينا احنا التلاته زي م فضل طول السنتين دول 
إيلان : ياريت بس تعرف المكان ده فين ؟ 
رغدان : متقلقش هحاول 
ثم دق باب مكتب إيلان 
إيلان : ادخل 
تاره : في واحده بره بتقول انها عايزه تقابل حضرتك ضروري 
إيلان : خليها تدخل 
تاره : تمام 
ثم دخلت هذه الشخصيه 
_ إيلان .. انت عارف انا قدرت اوصلك ازاي 
إيلان : كارولين !!!؟
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد