روايات

رواية صفقة جواز الفصل الرابع 4 بقلم مي ربيع

رواية صفقة جواز الفصل الرابع 4 بقلم مي ربيع

رواية صفقة جواز البارت الرابع

رواية صفقة جواز الجزء الرابع

صفقة جواز
صفقة جواز

رواية صفقة جواز الحلقة الرابعة

زين: مهو الي متعرفهوش بقا انه…
همس: انه اي؟
زين: ان
همس بخوف: هااا قول ان ايييي
زين: ان اهلك الي اتصلو بينا لما عرفو اننا بندور علي عروسه حتي لو هندفع فلوس… وامك كانت موافقه بس عملت انها زعلانه قدامك وبس
همس بصوت عالي ودموع: انت كداب… ايوه كدااااب
امي مستحيل تعمل كده
زين: انا مكنتش اقصد اني اجرحك او اعرفك الحقيقه
بس للاسف دي الحقيقه
همس بدموع: امي باعتني؟
همس قعدت في الزاويه وهي بطعيت وبتصرخ وعماله تكسر كل حاجه قدامها
زين: خلاص اهدي يا همس ارجوكي
همس بدموع: ايعد عنيييي انت سبب دماااري… ارجووك سبني في حالي
زين قرب منها وهو مدايق
كان بيقرب ببطء وهو بيمسح علي شعرها وبيمسح دموعها
زين: ممكن تهدي شويه….

 

 

همس: انت مش حاااسس بيا
زين: لأ حاسس
همس بسخريه: اي ده..؟؟ انت بتحس!!!
زين: بطلي بقي حركاتك دي يا همس… انا انسان وعندي مشاعر
همس بعياط: مشاااعر!!!…… انت تعرف اي اصلا عن المشاعر
زين بزعيق: انا9ي متعرفيش حاجع..عني.. وجايه تحكمي عليا من يومين قضتيهم معايا… ايوه انا قسيت عليكي
واديني اهو جاي بتأسف… انتي لي مصره تخليني بشع
انا اتغيرت يا همس…. انا حبيتك بجد من. قلبي
همس : حبتني!!! ها واي الجديد بقاااا؟.. بعد ما توقعني في حبك.. تقوم تسبني وتعذبني تاني.. صح؟
بجد انت اناني…. مفكر يعني اني ممكن اسامحك بمجرد انك تكدب وتقول بحبك…. انصحك تبعتد عني دلوقتي
زين: طيب انا هسيبك دلوقتي عشان تهدي وهجي اكلمك بكرا
همس بصوت عالي: اتمنا مشوفش وشك تاني
زين دخل الاوضه وقبل مايقفل الباب راح قايلها انتي عنديه وقام قافل الباب
في الصباح….
همس: وكمان عامل الفطار.. ده اي الحنيه الي نزلت عليك كده فجاءه
زين: همس لو سمحتي انا…
همس: ياريت متكملش عشان انا مش طايقا اشوف وشك
همس كانت قايمه
زين شدها من ايدها
وقعت عليه ولاقت نفسها في حضنه😂

 

 

زين ابتدا يقرب منها ويملس علي شعرها…. وهو بيقرب شفايفه منها
همس بتوتر: زين…. زيييين…. ابعد
زين: مش عايز ابعد
همس: زين ارجوك
زين بدأ يقرب اكتر منها واعطاها بوسه طويله 🔥
همس فاقت وادركت اي الي حصل
قامت من مكانها وضربته بالقلم
وابتسمت ابتسامه خجل…. كانت بتحاول تخبي ابتسامتها بأي طريقه😂🔥
زين:اخيرا شوفت الابتسامه القمر دي
همس بصوت عالي: زييين!!
زين: يااا… اول مره اعرف ان اسمي حلو اوي كدا
همس دخلت الاوضه وهي بتضحك
وكانت شبه مبسوطه
جزء بيقولها شايفه قد اي هو حنين وجميل وكمان بيحبك
والجزء التاني بيقولها ميغركيش…. ده ناوي علي حاجه ده كان بيهينك وكان.. وكان… وبيضحك عليكي ولا بيحبك ولا حاجه
زين قام دخل الحمام اخد دش وطلع
همس: اي دااا؟؟؟
زين: اييي
همس: انت ميين
زين: انا زين
همس: لأ مستحيل
زين: : اه يخوف… بس ممكن لو حلقت دقنك وشعرك ده

 

 

هتبقي احلي مثلا…… ويمكن لو ضحكت . ده كان كلامك فاكره
همس: اه فعلا انا قولت الكلام ده
زين: عملت زي ما قولتيلي
همس: بس فاضل حاجه
زين: اي؟
همس: الابتسامه
.زين بصلها وهو بيضحك وغمزاته بانت.
همس: انت جميييل🥺. قصدي ءءءء
زين: متحاوليش تتوهي خلاص سمعتك
همس: اممم ءء انا… هدخل اعمل الاكل
زين: محتاجه اي حاجه من برا
همس هزت راسها بلأ
زين: عايزه حاجه؟ بحبك
همس بصتله بأستحياء وخجل…. بصت بطرف عينها وهي مكسوفه
همس: لأ مش عايزه حاجه
همس دخلت الاوضه عشان ترتبها
لمحت صورتها في المرايه
كانت بتبص لنفسها في المرايه بحزن
يااااه دي انا بجد؟….. دي انا بعد ما كل هموم الدنيا تركمت عليا….. بعد ما كل الناس وقفت قدامي… بعد ما اهلي باعوني… بعد ما جوزي…
ولا خلاص بلاش افتكر القديم
كان في ورقه واقعه عالارض…. همس بكل تلقائيه نزلت خدتها…. مكانتش تقصد انها تفتحها بس بالصدفه لمحت كلمه حبيبي في فالورقه…. همس فتحت الورقه…

 

 

الورقه كان مكتوب فيها: بابا انا بحبك هتجيلنا امتي بقي
عشان ماما زعلانه منك اوي
همس اتوترت وكانت مدايفه من الرساله دي… لأن شكله كده متجوز وعنده بنت
همس ابتدت ترتب مكتب زين ونسيت خالص انه بيحبه مبهدل دا بيخليه يكتب اسرع
همس خلصت ترتيب وراحت تعمل الاكل
شخص يطرق الباب
همس: مييييين
زين: انااا
همس: انت مين
زين: هيكون مين غيري يا غبيه
همس: زين
زين: نعم يا عيون زين
همس: اي الي جوا الورقه دي؟
زين: وريني الورقه
همس: جواها خيانتك ليا
زين: استني بس هفهمك
همس: تفهمني اي يازين

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية صفقة جواز)

اترك رد