روايات

رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل التاسع عشر 19 بقلم نهيلة حميمي

رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل التاسع عشر 19 بقلم نهيلة حميمي

رواية قلوب ارهقها نبضها البارت التاسع عشر

رواية قلوب ارهقها نبضها الجزء التاسع عشر

قلوب ارهقها نبضها
قلوب ارهقها نبضها

رواية قلوب ارهقها نبضها الحلقة التاسعة عشر

أسد من شدة صدمة أغمي عليه
معتز بخوف:ياأية ياأية تصلي بدكتور
بعد ربع ساعة اجا دكتور وفحص أسد..
دكتور وهو خارج من أوضة أسد
دكتور:دا تعرد لصدمة كبيرة أوي الحمد لله طلعت نتائج كويسة
معتز بستغراب:شكرا يادكتور
معتز في نفسه:صدمة اي تعرد ليها أسد
أية بخوف:ياافندم تفضل هااتف بص على صورة لفيه
معتز وهو ببص على صورة لقا فيها فهد ميت بطريقة بشعة مقطو*عة رجلو وراسو كلو د*م
معتز وهي بيطيح من إيدو هاتف ..
أية:دي مفربكه صح
معتز:ملكيش دخل في أمور عائلتنا ويله على شغلك
أية بستغراب وهي بتدخل مطبخ..
أية:شكلو مش حزين

 

 

بيدخل معتز لأوضتو وبيجري مكالمة..
معتز بخبث:و الله مو توقعت انك راح تقتل*يه بطرقة بشعة دي
تارا بخبث:ههههه انا نتقمت منو
معتز:تؤ تؤ لساتو صغنون على انتقام بشع دا
تارا:خلاص صيبك من موضوع دا وطمإني على أسد
معتز:هههه أسد فاقد وعيو وشكلو راح يصحي على ساعتين
تارا:تؤتؤتؤ مسكيين بس لساتو مو شاف ضربة ثانية
معتز:هههه انا بحلف انو راح يفقد عقلو لو شافها
تارا:صح ..
معتز:على فكره من قتل فهد
تارا:دا عامر جوز بنتك مستقبلي آه بقصد بنت مراتك مش بنتك ههه
معتز:آه اشطا شكل قلبو حجر
تارا:صح. بااي
معتز:باي
وقفل سكة..
معتز بخبث:آه ايمتا راح تموت ياأسد عشان أحصل على ثروتك انا زهقت من ثمتيل دور أب خايف على ابنو ..(ملاحضة معتز ليس والد أسد بل جوز والدة أسد🙆‍♀️)
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عشق:اييه؟راحت عندي بس هي وينها هلأ
جنة:مش عارفة بس حرام عليكم سبتوني وحدي في بيت
عشق:بس شو صار لإلك
جنة:….
فلااااش باااك
جنة وهي بتقدم خطوة وتأخر أخرى..
جنة بخوف:م..مين في مطبخ ..
وأخيرا جمعت قوتها ودخلت للمطبخ …

 

 

جنة وهي بتبص بخوف في مطبخ..
جنة بخضة:بسم الله رحمان رحيم دا طلعت بس قطة بس هي ليش سودة اعععع لتكون شيطا*ن في صفة قطة..
وصارت تتلو آية كرسي ودخلت بسرعة لأوضت فهد وغلقت باب بإحكام..
“العودة للواقع”
عشق بضحكة:والله مو كانت لإلي نفس اضحك بس انتي زودتيها يامجنونة بتخافي من قط
جنة بضيق:ايوا وبلاش تفضلي تضحكي عليا..
بعد دقائق بيسمعو خبط على باب
جنة:انا راح اشوف مين
عشق:اشطا
بتفتح جنة باب..
جنة بخضة من منضر….
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في أوضة معتز..
معتز وهو بيسمع خبط بسيط على باب..
معتز:تفضل..
بتدخل جودي وبترتمي في حضن جدها..(آه بقصد حيوا*ن جدها)
جودي ببكاء:جدي ونبي وينها مامي وفهد وحشوني اوي
معتز:بصي حبيبتي
جودي بصدمة:إي دا
معتز بخبث:دا اخوكي
جودي بعياط:مستحيييل
معتز:اي لمستحييل انتي بتشوفي امامك انو فهد مي*ت آه وعلى فكرة انتي عارفة مين قتلو
جودي بعياط:ميين؟
معتز:دي ماماكي
جودي:اييييه مستحييييل ماما بتعشقو امستحييل حتى تفكر انها تضربوا
معتز:انتي مش مصدقة صح
جودي:ايوا
معتز:تمام روحي عندها للبيت وبصي عليها راح تلاقيها في حالة يرثى لها
جودي:لا اخي لساتو عايش وانا مو بحب هزار دا
معتز:بس
جودي بنفي:مفييش بس فهد لساتو عايش ومستحيل يصيب اختو حبيبة وراه..وهلأ عن إدنك
وبتخرج من أوضة..
معتز بضحكة خبيثة:هههههههههههههه
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

 

 

لميس بإنفعال وعياط:قتلتو ياحيوا*ن حرام عليك لساتو صغير أوي على موت بشعة دي حرااام عليك انت اييييه
عامر بحزن:آسف يالميس بس حياة أمي اغلى من حياة فهد
لميس بعياط:منك لله حسبي الله ونعم وكيل فيك
لبست هدومها وخرجت تجري من بيت ودموع مالئة خدها..
عامر بتنهيدة:أسف ياربي آسف بس أمي هي أهم..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
جنة بخضة وهي بتبص على ملاك لفي حالة يرثى ليها ومش واضعة نقابها
جنة بخضة:في اييه مالك ياملاك
بتدخل للبيت ملاك بخطوات بطيئة وبتجلس على أريكة بتعب…
عشق:في ايه ياملاك خضتينا عليك تكلمي..
ملاك وهي بتضم رجليها لصدرها وببكاء..
ملاك بعياط :اناواحدة فا*سقة مش بستاهل احترامكم ليا
جنة بقلق:خير شو صار احنا مش فاهمين حاجة في ايه ياملاك
ملاك:…..وهي تحكي لهم ماحدث لها
عشق بدموع:انا سببب انا سبب
♡♡♡♡♡♡♡♡
أسد بيصحي وبيتمنى ان ليشافو مجرد حلم..ببص حوليه بيلاقي جودي بتعيط ..
أسد:جودي
جودي وهي بترتمي في حضن أسد
جودي بعياااط:انا بدي فهد
أسد وهو بيغلق عينيه ..
أسد:مستحيل يكون مات انا شفتو بس بارح
جودي:وانا كمان صحيت مش لقيتو بجنبي ..بابي انا بدي اشوف مامي..
أسد بدموع:تمام راح خلي علي يوصلك
جودي بعياط:اشطا..
♤♤♤♤♤♤
علي:البقاء لله ياأسد
أسد بغضب:شششش فهد لساتو عايش
علي بتنهيدة حزن:ياريت..تمام ياجودي يلا بينا..ناخدك عند مامي
جودي:يله
♡♡♡♡♡♡♡♡

 

 

ملاك وهي بتعيط بعد قليل وصلت رسالة لهاتفها..
ملاك :هاااه اي دا
جنة:خير شو في.؟
قبل ان تتكلم ملاك وفع مغشيا عليها..
عشق بصدمة وهي بتبص في هاتف ملاك
عشق:لا لا مستحييل دي مفربكه
جنة:اي لمفربك
عشق:تفضلي اهوو
جنة بدموع:الله اكبر اي دا اناراح اشوف هي مفربكه ولا لا
عشق بعياط:ياريت..
بتلبس جنة هدومها وتخرج للبيت على مركز شرطة..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♤
في أوضة أسد
أسد بدموع:انت لساتك عايش يافهد صحيح ياحبيبي والله مش قادر اعيش لحضة بدوونك
بيدخل معتز..
معتز بدموع تماسيح:البقاء لله يااسد
أسد بدموع:فهد لساتو عايش
ياباب انا واثق من كدا
بتجيه رسالة في وقت دا لأسد
بيفتح رسالة…
أسد:اي دا
معتز بثمتيل:في ايه ياأسد
أسد وهو بيخرج من أوضتو
أسد :ولاشي..

 

 

♡♡♡♡♡♡♡♤♡♤
تارا بضحكة :انا قتل*ت ابن أسد ههه
صخر بضحكة:وانا غت*صبت حبيبت أسد
تارا:هههههه
صخر:مش بنكر فتاة بصراحة كانت مزه
تارا:بجد
♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤
بتفتح عشق باب وعيونها منتفختين من شدة عيااط
عشق بصدمة:علي
علي بصدمة:عشق
عشق بدموع:منك لله ياعلي انت سبب في كل دا
علي:اي لبتتكلمو عليه ياعشق
أخدت عشق جودي من علي وغلقت باب بقوة ..
جودي بدموع:انتي بتعرفي علي ياعشق
عشق:لا
بتدخل عشق وجودي لصالة بيلاقو ملاك صحيت وبتعيط جاااامد..
ملاك بعياط وانفعاال:انا سبب في موت ابني انا سبب انا سبب
جودي بدموع:مامي ايه انتي سبب يعني انتي لقتلتي فهد
ملاك:هااه
بتدخل جودي لأوضتها وتفضل تعيط…
ملاك:انا سبب لو مو سمحت لأسد انو ياخد ابني مو كان صار لصار هلأ ..
عشق:يارب تطلع صورة مفربكه
ملاك بدموع:يااااارب
عشق انا رايحة اشوف ليش جنة تأخرت
ملاك ببكاء:تمام
ملاك وهي ضامة رجليها لصدرها وبتعيط وبتعيط بحرقة
٠عن أي #حزن عن أي #ألم عن أي #وجع تتحدثون؟
* هل جربتم ؟؟ 💔
أصعب احساس فقدان الابن
* هل جربت ان تري ابنك.قد مات و لن يرجع يتكلم معك مره أخرى😢😢

 

 

*هل جربت ان ترى ابنك محمول على النعش يذهبون به إلى المقبرة و انت لا حول لك و لا قوة💔💔
*هل جربت ان ترى الروح التي تعشقها في كفن😭😭
*هل جربت ان تقبل جبين ابنك آخر مرة فى حياتك
😭💔💔
*هل جربت ان تنادي ابنك عند دخولك البيت فلا صوت يجيب💔💔
* هل جربت أن تدخل غرفته وتبحث عنه ولا تجده
*هل جربت ان تدخل بيتك فلا ترى سوى الظلام والحزن يكسوه 💔
* هل جربت أن تذهب إلى المدرسة وتنظر إلى مقعد ابنك تجده فارغ ولا تجده يجلس عليه ،😭😭
* هل جربت ان تشتاق لحضن بات ضمه مستحيلا😭😭
* هل جربت الاحساس بالعجز بالتعب باليأس فلا تجد إلا ذلك الصوت المريح المزيل لكل الهموم ليقول 🙁 ماما انا طلعت الاول على المدرسة) أين هو الآن😭😭
* هل جربت وجع فراق شخص أخذه الموت دون رجوع💔
* هل جربت أن تذهب الى قبر ابنك لتحدثه فلا يجيبك
* هل جربت أن ترى اسم ابنك على مقبره بعد ما كنت تتمنى ان تراه على لوحه دكتور او مهندس
* بل هل جربت مناسبة أو عيد بدون ابنك
* اذن عن أي حزن ووجع تتحدثون يا ساده
يا الله إنه لوجع كبير كبير لا يعلمه إلا من مر بهذه التجربة المريرة

 

 

* يا الله ليس لي سواك هون عليا فقد بلغ شوقي له منتهاه يا رب يا رب🤲🤲اغفر له واسكنه الفردوس الأعلى من الجنة يا رب 🤲🤲😭😭
#نسالكم_الدعاء_ بأن نجتمع به وأن يجعل الله ذلك الالم فى ميزان حسناتنا 🤲🤲😭😭
اللهم اجعل ملتقانا الجنة 🤲🤲
♡♡♡♡♡♡♡♡♤
في عربية أسد
أسد بغضب :مستحيل ملاك تخوني والله انا مش باقي فاهم حاجة وساقة بسرعة حتى ضهرت أمامه شاحنة كبيرة وووو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية قلوب ارهقها نبضها)

اترك رد