روايات

رواية عشق الشيطان الفصل العاشر 10 بقلم نورهان أشرف

رواية عشق الشيطان الفصل العاشر 10 بقلم نورهان أشرف

رواية عشق الشيطان البارت العاشر

رواية عشق الشيطان الجزء العاشر

رواية عشق الشيطان الحلقة العاشرة

نظر لها مراد بسخرية وهو يقول انا عاوز افهم انتى اى يا شيخه انا حار اعربك وانتى تقولى كدا وبعدين اغتصاب اى انتى بتتفرجى على افلام عربي قديمه
عشق بسخرية:لا انا مش بتفرج على افلام عربي قديمه بس انا عاوزه اعرف اى اخرت الهم ده كله انا تعبت من ام العيشه دى كلها وقرفت منها والصراحه عاوزه اخلاص ام الموضوع ده من العيشه المقرفه اللى انا فيها دى
نظر لها ادم بغضب وهو يقول انتى بتفكر فى اى يا وليه انتى محساسنى ان الموضوع ده عندك عادى
كان يتحدث بجديه وهو ينظر إلى عشق بغضب لا يعرف كيف تفكر
ام عشق نظرات له بسخرية وهى تقول لا انا مش عاوزه اهرب انا مرتاحه هنا جدا و حاسه انى مبسوطه هنا على الأقل عامل واشرب ببلاش.
حرك ادم راسه بغضب من تلك الشمطاء لا يعرف هل يوجد اناس بتلك الطريقه
ام عشق عادت مره اخرى تجلس على الفراش بكل هدوء كان شي لم يكن

 

 

ام ادم خرج من الغرفه واتجاه الى سناء فى المطبخ ذهب لها بسخرية: بقا دى مخطوفه يا مدام سناء دي جايه تتفسح هنا دي بتقولك كفايه أن هى بتاكل وبتشرب ببلاش يا مدام سناء في حاجه غلط في الموضوع دوت اصلا غيث ما يعمل حركه متخلفه زي ديت
سناء بغضب: ادم انت ما تعرفش ايه حكايه البنت دي ومتعرفش هي اتبهدلت ازاى في حياتها عشان كده هي حاسه بان دوت شيء عادي ده المفروض نقف جنبها مش نمسك فيها أو ندمرها ونسعدها
ادم بجدية:يا داده الوحد ليساعد حد عنده استعداد أنه يهرب انا كنت ناوى أسعدها لكن هى معندهاش استعداد أن هى تعمل اى حاجه دى مستسلمة للأمر الواقع و راضيه بيع ومبسوطه كمان بعد اذنك يا داده
قال ذلك وخرج من المطبخ
ام عن الداده نظرات له بغضب لا تعرف ماذا عليها ان تفعل مع هولاء المجانين التى هى معاهم فى ذلك القصر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺❤️❤️❤️❤️❤️🌺
ام عن حنان كانت تنزل على الدرج السلم وهي تبحث عن المعلم عبد الله لكي تراه لكي تعلم ماذا حدث معه وهو يبحث عن عشق لا تعرف لماذا بدا قلبها ياكلها على بعد تلك الغبيه نعم هي لا تحبها وايضا لا تكرهها ولكن تشعر بشعور غريب تشعر انها مسؤوله منها فهي رات عشق منذ ان كانت تبلغ الخمس 15 عاما من عمره وهى الان تبلغ ٢٣ عاما من عمره لا تعرف ماذا عليها ان تفعل وجدت المعلم عبدالله يجلس على القهوه الخاص به بكل هدوء
ذهبت له حنان وهي تنظر بهدوء وتقول: ازيك يا معلم عبد الله
عبد الله بجديه: اهلا يا ست الكل عامله ايه
اى الطلبات بتجيلك لحد عندك
حنان بهدوء: اه الحمد لله كويسه كنت عايزه اسالك هو انت عرفت حاجه عن عشق
عبد الله بجديه:لا بس الراحله لسه بتدورة عليها وباذن الله هاجبها من تحت الارض حته لو فى التراب هجبها مش انا اللى واحده تهرب منى
حنان بتوتر :طب امانه عليك يا معلم ما تعمل فيها حاجه وحيات عيالك دى بت غلبانه ويتيمه وملهش حد فى الدنيا دى غير انا بس عشان كدا بلاش تعمل فيها حاجه

 

 

نظر لها عبدالله بسخرية وهو يقول بقولك اى يا حنان عشق مراتى وانا عارف ازاى بتعمل مع الحريم بتوعى قال ذلك واخذ نفس من الشيشه الخاص بها
ام حنان شعرت أنها أحقر انسانه فى تلك الحياه بسبب ماصنعته مع تلك المسكينه التى لم تصنع معاها اى شئ فى تلك الحياه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عن غيث نزل الى غرفه عشق وهو يشعر بمشاعر مختلطه لا يعرف لماذا جلبها الى هنا فهو منذ ان قرا التقرير وتاكد انها ليست ابنه عمه شعر بغباء كبير ولكن هذا لم يجعلوا ان يتركها بل اقسم انها سوف تظل معه ولن تترك القطار حتى وان جلب عمه المال لا يعرف لماذا ولكن هو يريد أن تبقا هنا وتحت نظرته كان يتوقع انها عندم يدخل الغرفه تثور عليه وتبكى ولكن ما حدث معاه هو العكس تماما

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الشيطان)

اترك رد