Uncategorized

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل السادس 6 بقلم ميرولا ممدوح

 رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل السادس 6 بقلم ميرولا ممدوح

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل السادس 6 بقلم ميرولا ممدوح

رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل السادس 6 بقلم ميرولا ممدوح

يامن نزل علي ركبته وطلع من جيبه علبه فيها خاتم وفتحها ووقتها في بلالين كتير اوي طارت ف الهوا لانها كانت منفوخه هيليوم وفي صواريخ ملونه فرقعت
يامن بحب _ فرح تتجوزيني؟……..
فرح مكانتش مستوعبه الموقف اللي هي فيه وعماله تبرق
فرح بتأتأه = ه..ه..هو فين الكاميرا
يامن انفجر ضاحكا _ انتي بتقولي ايه ههههههه
فرح = فين الكاميرا انا عارفه انه مقلب الكاميرا الخفيه
يامن بضحك _ ياستي مش مقلب صدقيني ههههههه
فرح = بس انا……
يامن بمقاطعه _ مش عايز اخد ردك دلوقتي، فكري براحه مع نفسك وقوليلي، بس عايزك تعرفي اني بحبك اوي يا فرح، بعشقك من ساعة م شوفتك وهموت من غيرك، انتي دلوقتي اكسجيني يا فرح
( ياعم تعالي اتقدملي وانا موافقه صدقني وسيبك منها ????????‍♂️???????????? )
فرح بخجل = ا…انا في حاجه نسيت اعملها عن اذنكوا دلوقتي ( وطلعت تجري )
كل اللي موجودين قعدوا يضحكوا عليها
يامن بضحك _ هتفضل خاطفه قلبي علطول حتي وهي مكسوفه هههههههه
مياده بغضب طفولي = اووووووف هو الكل هيخطب ويتخطب كده وانا هفضل معنسه شكلي كده
وليد بضحك _ مستعجله علي ايه هييجي يوم وتندمي ههههههه
مياده = بس هو ييجي ياخويا بس ومحدش ليه دعوه بالباقي
ياسمين _ ربنا يديكي ابن الحلال اللي يريحك يا حبيبتي
مياده = تسلمي ميرسي، صليلي كتشيييير بقي هههههه
ياسمين _ بصلي اهه هههههه
مياده مش بتكره ياسمين ولا بتغير منها لان وليد اختارها هي، بس هي بتتمني ان وليد يبقي من نصيبها او انها تنساه لو مش هيبقي ليها
ميادن لنفسها = ياجدع ابوس ايدك حس بيا بقي
علي الناحيه الاخري……………..
فرح _ هو ايه اللي حصل من شويه ده، ماهو يا إما بحلم يا إما بحلم برضو مفيش حل تالت
مياده راحتلها = ايه يا فرح شكل الجميل وقع ولا ايه ههههههه
فرح _ مياده اقرصيني ثانيه
مياده قرصتها
فرح = ااااااااه يا بنت القراصه، يابنتي انا كنت بهزر ايه ده
مياده _ تستاهلي هههههه، قولتي ايه بقي ياستي
فرح = انا لحد دلوقتي مش مستوعبه اللي حصل ههههههه
مياده _ يابنتي ده المدير يامن هو حد يطول، طول بعرض بحلاوه كده غير منصبه والملايين المكنزه عنده ههههه
فرح = يابنتي البني أدم مش ب……
مياده بمقاطعه _ مش بشكله ولا بفلوسه ده بقلبه وروحه وطباعه ولاب لاب لاب حاجه اخر زهق
فرح = انتي هتفضلي لحد كده كتير هههههه
مياده _ ولا عمري هتغير انا هفضل كده صغنن ههههه
فرح = ماشي يا عم الصغنن ههههه
مياده _ مقولتليش صح، موافقه ولا ؟
فرح = مش عارفه يا مياده بحسه زي اخويا الكبير مش اكتر من كده
مياده _ ينهاااار اسود هي طلام بدأت بإخوات كده يبقي بلاها احسن 
فرح = اه م انا قولت كده برضو هههههه
مياده _ انجزي ووافقي بقي ده باين من عيونه انه بيحبك وبيموت فيكي كمان
فرح = انا عايزه وقت برضو علشان افكر
___________________
إياد بعصبيه _ انا جولتلك ميت مره تنفذ اللي بجولك عليه بس، بس الظاهر انك مصر تظهر جدامي جليل برضو
آنس = يا إياد بيه انا عملت كل اللي جولتلي عليه
إياد بغضب _ مش كفايه يا آنس كده الجضيه دي هتضيع مننا
آنس = يا إياد بيه انا ملجيتش غير بنت بس اللي كانت ف مكان الجريمه صدجني
إياد _ طب عرفت اسمها ؟
آنس = إسمها عبير
إياد _ ساكنه فين ؟
آنس = ف القاهره وده عنوانها ( واداه العنوان )
إياد _ هي بتشتغل ؟
آنس = ايوه يا إياد بيه، ف شركة M.K.D للحديد والصلب
إياد _ طب روح دلوك يا آنس وانا هبجي اندهلك بعدين
آنس = أمرك يا إياد بيه ( ومشي )
إياد _ انا لازم اروح هناك بنفسي واعرف الحكايه دي، دي من اكبر الجضايا اللي استلمتها ومينفهش اخسرها دلوك
___________________
شكري _ بجولك ايه يا ساره انا رايح اجيب كام حاجه من بره، اجيبلك حاجه معايا
ساره = لا ياخوي، تروح وتيجي بالسلامه
شكري _ الدواء بتاعك خلص ولا لسه ؟
ساره = ادهم جابهولي امبارح يا شكري ماتشغلش بالك ياخوي
شكري _ خلاص لو عوزتي حاجه وانا بره جوليلي
ساره = ماشي، يله عاد علشان متعوقش
شكري _ سلام
شكري طلع بره شويه وبعد نص ساعه بالظبط سمعت ساره صوت صويت وناس كتير عماله تخبط ع الباب، ساره فتحت وكانت مستغربه هو ايه اللي بيحصل علشان يعملوا كده وعايزين مني ايه ؟
________________
فرح كانت قاعده سرحانه ف يامن وف اللي عمله انهارده وكانت ف ايدها ورده وعماله تقطع فيها
فرح = اقبل، م اقبلش، اقبل، ماقبلش، اقبل………..
لحد م جالها تليفون قاطع تفكيرها
فرح بتبص للرقم ولقيته رقم غريب فردت بس بتوتر
فرح _ ا…الووو، مين معايا
ادهم بصوت متحشرج = فرح انا ادهم
فرح بمكر _ ايه الرساله عجبتك ولا ايه ههههه
ادهم بصوت متحشرج = فرح ابوكي مات تعالي بسرعه……..
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد