روايات

رواية رعد مفتون بنوره الفصل الحادي عشر 11 بقلم منال آدم

رواية رعد مفتون بنوره الفصل الحادي عشر 11 بقلم منال آدم

رواية رعد مفتون بنوره البارت الحادي عشر

رواية رعد مفتون بنوره الجزء الحادي عشر

رعد مفتون بنوره
رعد مفتون بنوره

رواية رعد مفتون بنوره الحلقة الحادية عشر

زين بصدمة : طب هو عرف مكانك ازاي
حور ببكاء: ده مراد ي ابيه هو لو عاوز يعرف اي حاجة هيعرفها انا السبب ي رتني ما علمت ال عملته مكنش حصل الحصل دلوقتي
زين :: اهديئ ي حبيبتي مراد مجروك منك اااه بس مش هيحرمك ابنك انا هروح له وارجع عامر
حور : مراد كرهني ي ابيه هو مبقاش يحبني ذي الاول
زين : غلط هو بحبك بس ذي ما قلتلك هو مجروح منك مش اكثر لما يهداء هيرجعلك عامر
انتي اهديء ومتعمليش في نفسك كده
يلا نروح عند نور
حور ببكاء: هو قالي انها في المستشفى
زين : انا كلمت رعد وهو قالي انهم رايحين البيت يلا بينا
************************************
عند سما و مراد
دخلت سمااا للداخل وتفاجات بوجود طفل نسخة عن مرااد
سماا بصدمة : اي ده بجد ده ابنك
مرااد : تعالي وشوفي هو مش راضي يسكت انا جبتله كل ال هيحتاجه بس هو مش راضي يشرب اللبن
سماا : هو محتاج امه ي ابيه هو لسا صغير ومش هيشرب غير لبن امه لانه متعود عليه
اتصل فيهااا تجي ترضعه
مرااد برفض : انا وابني مش محتاجين البنى ادمة دي
هي مش هتقرب من ابني من التاني كفاية انهاا حرمتني منه ومعرفتنيش بوجوده
الله يخليكي ي سماا حاولي معه يشرب اللبن يمكن يرضى معاكي
سما : طب خليني احاوول
اخذت سما الطفل وهدهدته قليل وشربته اللبن لكنه لم يشرب الكثير وغفى من كثرة البكاء
سمااا : اهوو شرب شوية ونام ولما يفقوو هحاول اشربه كمان
مراد : هو من دلوقتي لازم يتعود على اللبن ده لانه مش هيشوفهااا تااني
سمااا : انت ازاي تقدر تحرم ام من ابنهااا
مهماا حصل بينكوو فده شي يخصكوا انتو الاتنين وبس عامر ملوش ذنب في الحصل هو الضحية الوحيدة في القصة دي
مراد : انا ادرى بمصلحة ابني ي سمااا ومش مستنية منك تقوليلي اعمل اي ولا مااعملش اي انا من دلوقتي ابوه وامه وكل ما ليه في الدنيااا دي وحور ملهاش مكان في حياته
سمااا : انت لسااا بتحبهااا
مراد : الشي الوحيد ال بحسه تجاهااا هو الكره وبس
سمااا : مهما انكرت بس انت من جواتك بتعشقهااا بدليل انك اخذت عامر منهااا انت عاوز توجعهااا ذي ما هي وجعتك
السؤال هل انت هتستحمل تشوفهااا موجعة
مراد : سماااااا
سمااا بمقاطعة : عامر فاق هروح احاول مع من التاني على الله يشرب
***********************************
نور بخوف: هو هيقتلني ي رعد لو عرف اني قلتلك
رعد : اذا قصدك على والدك وسالي فانا حابسهم عندي ومش هيقدرو ياذوكي ووو
نور برعب : انت ع عملت اااي
رعد بقلق : مالك ي قلبي ما تخوفنيش عليكي
نور بذعر وهي تنهض وتنهض معهاا رعد بهسترياا : انت لا لا انت ازااي تعمل كده هو مش هيسكت و و لا لا انا مش هسمحلوو يذيك روح طلعهم فورااا بسرعة قبل ما يعرف
رعد وهو يحتضنهاا بقوة : هو مين فهميني هو مين
نور بخوف وبكاء : ه وو هو اااااه
على حين غفلة اتى بعض الرجال ال ملثمين ضاربين رعد من الخلف فاغمي عليه من فوره تارك تلك التى تموت ذعراا
نور بصراخ : رعد رعد فوق ارجوك انتو عملتو اي في حبيبي فوق ي نور عيني ارجوك
………….. : هو مش هيوفق
تجمدت نور في مكانهااا من الذعرر حين سمعت ذلك الصوت الذي تمقته وبشدة فرفعت راسهااا بتردد لمعرفة صاحب الصوت وتدعو لكي لا يكون هوو
نور برعب ووجه شاحب : جاااسر
ظهر لهاا من العدم شاب وسيم جداا ويبدوو على معالم ووجهه الاجرام والجنون
جاسر بهوس : ي قلب جاسر وعمره وروحه انتي
ذهبت نور بخوف تجاه رعد تحضنه برعب كانهاا تحميه فاشتعل نيران الغيرة والغضب عند ذلك الجاسر حين راهاا تحضن عدوه اللدود سارق محبوبته
جاسر بجنون : طلعي من حضنك ي نور
ثم تابع حين راى انها تتشبت به اكثر : حضنك ملكي ي نور فطلعي احسن ما اقتللهولك بقولك طلعي فوراااا
تراجعت نور للخلف بذعر وهي تكاد تخيب ان الوعي بسبب الخوف
جاسر وهو يقترب منهاا اكثر : اهديء ي حبيبتي انا مش هذيكي انتي عارفة انا بحبك ادايه
هزت نور راسهاا بلا بخوف كبير
جاسر بجنون : لا انتي عارفة انا بحبك ادايه ومستعد اقتل اي حد عشان تكوني ملكي
فاكرة زمان انا عملت اي عشانك ولسا كمان هعمل عشان تكوني ملكي لوحدي
نور ببكاء وصوت متقطع: بس انا متجوزة حراام عليك ال بتعملوو فيااا
جاسر باجرام وهو يدهس راس رعد برجله : انا السبب انا ال خليتهم يجوزكي ليه بس انا هقتل هو كمان عشان ما يشاركني فيكي
نور وهي تكاد تغيب عن الوعى: لا رعد لا سيبه ارجووك
جاسر وهو يحمل نور التى غابت عن الوعى ويذهب بهااا لخارج الغرفة بعد ان امر رجاله بحرق الغرفة
افاق رعد من غيبوبته وهو يكاد يرى من الدخان الذي انتشر في جميع انحاء الغرفة فرى شخص يحمل نور بين يديه ولكنه للاسف لا يستطيع تحريك جسده
********************************،،،*
عند زين وحور
وصل كل من زين وحور لقصر رعد
فرى الحرج والمرج بين الحراس
زين لحور : حبيبتي انتي استني هنا هروح اشوف في اي وراجعلك تمام
حور بتعب : حاضر
اوقف زين احد الحراس وساله
زين : هو في اي
الحارس : فارس بيه اتصل وطلب مجموعة من الحراس يروحو المستشفى
زين بقلق : اي الحصل في اي
الحارس : اصل في مجموعة ملثمين هجموا على رعد بيه في المستشفى
زين بخوف : طب هو والهانم كويسين
الحارس: للاسف مش عارف
انطلق زين لسيارته والخوف يسيطر عليه هو لايريد ان يخسر اخته بعد ان وجدهااا حديثاااا
رات حور حالته تلك فسالته
: ابيه انت كويس اي الحصل هما قالولك اي
زين وهو ينطلق بسيارته من جديد: رعد ونور في حد هجم عليهم وهماا في المستشفى
حور ببكاء: طب همااا كويسين
زين : لما نوصل هنعرف
بعد طول طريق ووصلوا الي المستشفى
امام غرفة رعد
كاد زين ان يدخل فاوقفه فارس
فارس : ممنوع حد يدخله البيه مانع اي حد يدخله زين بيه
زين بخوف: ونور جوو معاه صح قولي هي كويسة مش كده
فارس باسف : للاسف المدام اتخطفت
ازدادت حور في البكاء حتى انهارت ارضااا بينما جن جنون زين تمام فكيف يعقل هذاا يبدوو ان المصايب تلاحقه باستمرار
زين بغضب جحيمي وهو يمسكه من ياقة قميصه : يعنى اي اتخطفت وانت لازمتك اي هنااا هااا قولي اذاي تتخطف
فارس : انا كنت في المخزن وباقي الحراس الي كانو واقفين قدام الاوضة للاسف اتقتلوو
تركه زين ودخل كلاعصار لذلك الرعد فوجد الغرفة انقلبت راساا على عقب وهو يجلس في زاوية ودافنن راسه بين رجليه و الدماء تسيل من يديه وراسه ملفوف بشاش بيضااء عليها بعض الدماء من الخلف واحد الرجال ال ملثمين فاقد الوعى ام ماات غير معروف فوجهه عباره عن جروح عميقة تخرج منها الدماء بغزارة
ذهب له زين ووقف امامه : عرفت مين ال عمل كده
رعد : ……….
زين بتفكير : تفتكر ال ****** محمود عملهااااا
رفع رعد راسه وعلامة الاجرام تزين وجهه كانه تذكر هولاء الاوغاااد فخرج كالاعصار من الغرفة وخرج خلفه زين وتبعهم فارس مع رجاله
وصل رعد الي المكان الذي حبس فيه ذلك الثعلب وتلك الافعى طبعاا بعد ان دمر اي طريق مر هو به بسبب قيادته المتهوررة
ذهب ووجد ذلك الذي يدعى والدهااا مقيد وتلك الخبيثة بجانبه
رعد بهدوء عكس ما بداخله: مين جاااسر
ظهر الرعب في قسمات وجههم فاردفت سالي بشماتة :
عملك الاسود ي رعد بيه
رعد وهو يكرر نفس سؤاله : مين جاسر
سالي بسخرية : محسبوك مجنون نور
ووووووووووووو
يتبع…

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية رعد مفتون بنوره)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!