روايات

رواية نبض سليم الفصل العاشر 10 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم الفصل العاشر 10 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم البارت العاشر

رواية نبض سليم الجزء العاشر

نبض سليم
نبض سليم

رواية نبض سليم الحلقة العاشرة

اما عن نبض فهيا كانت بتعيط بس ومش شايفه حاجه غير ان كل الي حواليها خن*ها سليم حُب حيتها راح اتجوز وسبها لوحدها .. اما صحبها فهما كانو معاه وهيا مكنتش فارقه معاهم اما .. امجد امجد اااااه من امجد والي عمله فيها ازاي يعمل كدا بعد كل العشره الي بنهم ازاي يأذيها بأبشع الطرق كدا!!
نبض بعياط : يخساره كل حاجه عملتها ليكوا يخساره حُبي ليكوا بكر*هكوا بكر*هكوا ماشي يسليم وحياه كُل لحظه استنيتك فيها ودموعي نزلت لهوريك مين هيا نبض رؤف وحياه كُل لحظه حلوه بنا لهندمك عليها وحياه جرح قلبي يسليم لهدفعك تمن كُل دا وراحت علي المكان بتعهم وكانت مشغله اغنيه *وعد مني*
وكانت قاعده وماسكه الدبله في ايدها وبتعيط علي حُب حيتها
اما النحيه التانيه عند سليم بعد مكل الناس مشيت من القاعه ومفضلش غير سليم ومنال وبسنت ومنه
منه بعياط:نبض انا عايزا صحبتي انا عايزا نبض
بسنت:وانا كمان يرتنا مكنا عملنا كدا
منال:عجبكوا كدا ست نبض مبوظالي فرحي حتي فرحي معتقتوش
سليم قام وضر*بها بلقلم بأنفعال:انتي تخر*سي خاالص فاهمه مش عايز اسمع صوتك
منال:انت بتضر*بني يسليم بتض*رب مراتك علشان دي
سليم بنفعال:الي بتقولي عليها دي تبقا ستك وست البنات كلهم دي تبقي حببتي وملكت قلبي دي الي بعدها عني خلاني واقف مع واحده *****زيك فاهمه مش عايز اشوف وشك تاني فاهمه
منال بصراخ:مش هتعرف يسليم انا بقبت مراتك خلاص
سليم : بس كدا وقلع الدبله ورامها في وشها:انتي طالق يا يامدام منال وبتلاته ومشي وسبها وقلع الجرافت
وكان مخنوق بس هوه عارف دوا خنقته فين .. نبضه في مكانهم وهوه متاكد !!
اما منه وبسنت فهما خرجوا بيعيطوا ومنهارين علي صحبتهم وحاولوا يتصلوا بيها بس مش بترد عليهم
اما منال فهيا قعدت مكنها وبعياط:وحياه حبي ليك يسليم مهخليك تروح ليها حتي لو هق*تلك فاهم لو هق*تلك بس مش هتكون لحد غير ليا ولو مبقتش ليا مش هتع*يش يسليم علشان تبقي لغيري انت بتااااعي انت بتاااعي انا وبس فاااااهم يسليم بتااعي انا وبس
مؤمن بسخريه:علشان تبقي تلعبي من ورايا يا يمدام منال
منال جايه تمشي مؤمن مسكها من ايديها
مؤمن:رايحه فين
منال:ملكش دعوه
مؤمن:لا ليا يمنال طرقنا طول عمره واحد
منال:خلاص باظت يمؤمن
مؤمن:بس لسه في فرصه حد فينا يكسب
منال:يعني اي
مؤمن:يعني تعالي معايا نسهر ونتفق هنعمل فيهم اي
منال بتردد:بس
مؤمن:مفيش بس يلا
ومشيت معاه
اما سليم فهو خرج وقعد في عربيته وفضل يضرب الدركسيون ازاي دا حصل ازاي نبض تكون كدا قدامه وازاي هيا الي اتجوزت وباعت وخانت ازاي
سليم:انا لازم افهم لازم ومشي بلعربيه للمكان بتعهم
نبض في نفس مكنها وكانت بتتصل بأدم
ادم بلهفه:نبض حببتي انتي معايا الو
نبض بعياط:الو يا ادم
ادم:مالك يحببتي انتي فين قوليلي انتي وامجد فين
نبص بضعف:انا محتاجه ليك يا ادم انا مبقاش حد جمبي يا ادم انا مخنوقه ومكسوره اووي
ادم بحنيه:انتي فين يقلب ادم وانا هكون عندك ف ثواني بس قوليلي
نبض بتردد:ادم قبل مقولك انا فين انت مدورتش عليا لي !!
ادم:حببتي والله دورت كتير بس ملقتكوش انتي تعرفي ان ادم يسيبك بعيد عنو انتي فين ينبضي قوليلي يحببتي اجيلك علي طول
نبص ببكاء:سليم خاني يا ادم
ادم:يقلب ادم قوليلي بس انتي فين وهجيلك نتكلم
نبض:انا في •••••••••••••••
ادم:مسافه السكه يقلب ادم متتحركيش من مكانك فاهمه
نبض:ح حاضر وقفلت
نفس الوقت سليم راح هناك ولقي نبض قاعده بتعيط
سليم:نبض
نبض اول مسمعت صوته لفت لقته واقف وراها
نبض عيطت وسكت
سليم قعد جمبها :لي عملتي فينا كدا
نبض بزعيق قامت وقفت :عملت اي انا عملت اي حد يقولي انا معملتش حاجه انا اتغ*در بيا واتلعب بيا لعبه زبا*له انا اتخ*نت من اقرب الناس ليا كلكم عاملين نفسكم ملايكه وانا الي ظلمتكم وجيت عليكم بس الحقيقه ان انا الي كلكم جيتوا عليها محدش كان جمبي يسليم كلكم بعتوني وانا في اكتر وقت كنت محتاجكم في حتي انت يسليم حتي انت روحت اتجوزت وانا بت*عذب وبض*رب علشانك يسليم لي عملت كدا ليييي ردد قولييي لييي
سليم بصراخ:انا بردو الي عملت كدا انا الي روحت اتجوزت بعدت عنك انا الي كنت ببعتلك مسدجات توج*ع انا الي خليتك تعملي اكتر حاجه غلط ينبض
نبض بزعيق ودموع هستريا:انا معملتش حاااجه افهم بقااا انا معملتش حاااجه انا امجد خط*فني في شقه انا معرفهاش وهوه الي كان بيبعت كل الحجات دي ليكوا انا كنت مستنياك يسليم كنت مستنيه انك تيجي تخرجني بس كنت غلطانه بعد مض*ربت علشانك وعلشان كنت بدافع عن حُبي ليك وانت قدمت ليا اي في المقابل رد عليا قدمت ليا اي غير و*جع وك*سره وحر*قه قلب وانا جايه وبشوف اكتر واحد حبيته في حياتي بيتجوز اكتر واحده بكرها لي يسليم لي تعمل فيا كدا وبعد دا كله جاي تقولي بسببك بسببي اي بسببي صحابي كانو بيحضره فرحك اسكت يسليم اسكت
سليم بصدمه:نبض والله انا مكنتش اعرف كُل دا انا اتصدمت وكنت معمي من المسدجات وعقد الجواز واختفاءك عني صدقيني انا كنت مضر*وب علي دماغي انا انا اسف والله اسف
نبض بسخريه:اسف اصرف منين اسفك دا يسليم ارجع بيه قلبي ولا ارجع حبي ليك !
سليم بصدمه:ترجعي حبك ليا !!
نبض بسخريه اكبر:هوه انت فاكر اني لسه بحبك وهرجعلك!! فوق يسليم انا نبص رؤف انت بعد الي عملته بقيت صفحه سودا اتقفلت من حياتي ولا هستني منك اعتذار ولا تستني مني اني ارجع ليك يسليم انسي نبض بتاعت زمان انسي نبض الي كانت بتحبك من النهاردا هتكون نبض الكار*هه نبض الي هتبقي مستعده تعمل اي حاجه علشان تعذ*بك بلبطيئ يسليم
سليم لسه هيحط ايدوا علي خدها
ادم بغضب:ايدك علشان متوحششكش وقام ضربه وفضل يضربي في وبعد كدا شاور للجارد
ادم بصراخ:خدو الكلب دا علي المخزن الي في••••• وعايزكوا تمسوا عليه كل نص ساعه ولا حاجه
سليم بتعب من كتر الضرب:نبض نبض متسبنيش انا مصدقت رجعتي اااااه
نبض ببكاء:ادم
ادم بصلها وخدها في حضنوا وهيا مصدقت لقت حضن ادم واترمت في وفضلت تعيط وخرجت كل حاجه محوشاها من اسبوع كل الوج*ع والغ*در وج*ع القلب جر*ح اقرب الناس ليها بُعدها عن ادم كل حاجه وقصاد دا ادم كان بيهديها بكلمات مطمأنه وبيمسح علي شعرها وبعد مُده من عيطها ادم خرجها من حضنوا ومسح دموعها
ادم:بس بس يقلب ادم خلاص خلاص انا معاكي اهو ومش هسيبك تاني وحياه كل دمعه من عيونك لهندمهم كلهم واحد واحد واولهم الكلب امجد والله مهسيبه وهخدلك حقك منو ينبض
نبض بعياط:كلهم غدروا بيا يا ادم كلهم سابوني وباع*وني خان*وني يا ادم انا قلبي بيوج*عني اوووي يا ادم
ادم:سلامه قلبك من الوج*ع يقلبي والله لهخدلك حقق وانا معاكي ومش هسيبك ابدا
نبض:طب احلف انك مش عامل حاجه تخليني ازعل منك
ادم:والله معامل حاجه
نبض:ولا صدقت الي امجد عمله
ادم:ولا صدقت يقلب ادم كنت عارف ان الموضوع في حاجه غلط من الاول
نبض:مش هتسبني
ادم بحنيه:علي مو*تي
نبض حضنته:بعد الشر عنك متقولش كدا
ادم:طب يلا يقلبي بقا نروح علشان انتي اكيد عايزا ترتاحي
نبص:يلا
ومشيوا بعربيه نبض والجارد مشيوا وراهم بعربيتهم وعربيه ادم
اما نبض فكانت مشغله اغنبه *جيت لك* وكانت باصه للشارع ودموعها بتنزل وادم بيبص عليها وهيم*وت وهوه شايفها كدا وقرر انو يسبها تهدا وبعد كدا يعرف منها كل حااجه و بلغ الجارد بتوعه يقلبوا الدنيا علي امجد وعرف من نبض الشقه فين
*روحوا البيت ومكنش حد صاحي*
ادم طلعها الاوضه:حببتي ادخلي خدي شاور وظبطي وانا هجبلك اكل وعصير
نبض:لا لا انا هاخد شور وانام مش قادرا
ادم:مفيش حاجه اسمها كدا ينبض هتاكلي غص*ب عنك اتفضلي يلا
نبض:حاضر يا ادم حاضر
واخدت منامه بيت ودخلت اخدت شاور وخرجت لقت ادم محضر ليها اكل وعصير وقاعد مستنيها
نبض:ادم بجد مش عايزا
ادم:لا يلا واكلها بلعا*فيه وهوه الي كان بيأكلها وبيشربها العصير بأيده
ادم:نبض انا عارف انو مش وقته بس انا لازم افهم احكيلي كل الي حصل
نبض:حاضر وحكت لي كل حاجه حصلت من اول المول لض*رب امجد ليها لكلامه الي كان بيقوله وحكتله كمان علي لما راحت لسليم القاعه لحد الكلام الي قالوه لما كانو في المكان
نبض بدموع:بس هوه دا الي حصل كله
ادم وهوه بيمسح دموعها:حببتي والله هندمهم كلهم علي اليوم الي اتولدوا فيه
نبض:واثقه فيك بس انا مش عايزا منهم حاجه مش عايزا اعرفهم تاني كلهم يا ادم
ادم:مش قبل مجبلك حقق يحببتي
نبض سكتت
ادم بتوجس:نبض هسألك انتي لسه عاوزه س
نبض بمقاطعه: متكملش يا ادم بليز مش عاوزه حد صفحه واتقفلت
ادم:طب يلا نامي يحببتي
نبض:حاضر ونامت وهوه خرج وراح لندي
ندي:ادخل
ادم:انا
ندي:انت كنت فين يا ادم دورت عليك كتير
ادم:كان في حاجه
ندي:لا بس عرفت ان فرح سليم كان النهاردا
ادم:عرفت نبض هنا
ندي:هنا فين انت جبتها وجات تقوم تروح ليها
ادم:تعالي هنا هيا نامت
ندي:طب كانت فين وامجد فين وجيتها ازاي
ادم اخد تنهيده وحكلها كل حاجه
ندي بعياط:يالهوي كل دا يحصل معاها وامجد يعمل كدا
ادم:لما اجيبه لازم اربيه
ندي:ادم متنساش انو امجد اخونا في الاول وفي الاخر
ادم:عارف عارف يندي بصي نامي دلوقتي وابقي روحي لنبض الصبح ومتخليش ماما تيجي جمبها خالص البنت مش ناقصه فاهمه
ندي:وانت هتعمل اي
ادم:لا انا بقا ورايا شغل كتير اووي وهخلصه وارجع
وسبها ونزل
ندي:ربنا يستر وخرجت وراه وراحت لنبض ونامت جمبها وحضنتها
اما عند ادم فخلي الجارد يجيبوا منال ومؤمن ووداهم ورا سليم علي المخزن وبعدها بشويه جابوا امجد الي كان بيحاول يه*رب من البيت بعد م عرف من منال الي حصل
وكلهم قاعدين قدامه وهوه واقف قدامهم وبزعيق
ادم:انا مش عارف ابدأ بمين فيكو انا ممكن بدم بارد اموتكوا واحد واحد دلوقتي لاكن انا مش هعمل كدا انا وعدت نبض اني مش هوس*خ ايدي بيكوا بس ملحقوا هعلم عليكوا علشان تعرفوا الي يجي جمب حاجه تخص ادم ابراهيم بيحصل في وانتوا جيتوا علي اكتر انسانه بحبها جيتوا علي قلبي وانتوا هتشوفوا النار بتاعتي
وطوح فيهم الضرب اما منال فأمر ان محدش يجي جمبها وهوه هيتصرف مع اهلها بعد م عرف منها ان امجد متفق معاها.. اما امجد فهوه كان بيلطشه وبعد كدا امر الجارد انهم يخرجوهم برا وسابوا امجد
ادم وهوه بيضربه:لي عملت كدا لي دي طول عمرها بتثق فيك لي تجر*حها وتخليها لعبه في اديكم لي يا امجد هوه دا جزاه العيش والملح هيا دي كلمه شكرا هيا دي الامانه الي عمك سبها لينا .. بتخلي واحده زي منال دي تك*سر بنت عمك
امجد بانفعال:انا بحبها ودي كانت الطريقه الوحيده الي هخليها ليا قلتلك بحبها مسمعتنيش وادتها لسليم اهو اتجوز وسابها
ادم:حيو*ان انت هتخرج من هنا وتنسانا خااالص فاهم وربي وما اعبد القي كلب فيكوا قدامي او قدام نبض بلصدفه ملكش اهل يا امجد خلاص فاهم خلصت وبص للجارد طلعوه باااره
وروح البيت
تاني يوم الصبح نبض صحيت ولقت ندي جمبها قامت من غير متعمل صوت لبست ونزلت تحت
عبير بخضه:بسم الله الرحمن الرحيم انتي جيتي امتي
نبض بهدوء:جيت امبارح
عبير:مممم وفين امجد الي لفيتي عليه هيا دي كلمه شكرا الي بتقوليها لينا داحنا الي لمناكي من الشوار*ع لما اهلك مات*و وربناكي واكلناكي وشربناكي ولبسناكي وعلمناكي هيا دي كلمه شكرا كس*رتي ضهرنا ووطيتي رسنا
نبض بعياط:انا معملتش حاجه امجد هوه الي كان حاب*سني ومخرجنيش غير امبارح
عبير:وانتي فكراني هصدقك انتي ان ابني يعمل كدا منا هستني اي من واحده زيك زب*اله ملقتش اهل يربوها
ادم بصراخ:ماما اي الي انتي بتقوليه دا
عبير:اي ياسي ادم بقولها الكلام الي المفروض تسمعه وزي منتا حلو كدا وجبتها اومال فين اخوك مرجعتوش لي
ادم:لا منا جبته ولقيته وربيته وقولتله ميرجعش
عبير:انت بتقول اي فين ابني يا ادم
نبص ببكاء:ادم والنبي انا عايزا امشي من هنا مش عايزا اقعد هنا
ندي:نبض نبض انتي هنا وانا كنت بدور عليكي
عبير:حتي انتي كلكوا مش فارق معاكوا اخوكوا وبطمنوا علي ست نبض
ادم:امجد غلط يا امي خلصت
نبض:والنبي مشيني
عبير:يلا المركب الي تودي غور*ي من هنا منك لله زي ما بعدتي ابني عني اشوف فيكي يوم ينبض يبنت رؤوف
ندي:ماما لو نبض مشيت انا همشي معاها
عبير:واخوكي يست ندي مش خايفه عليه
ندي:امجد كبير وغلط وغلطه كبير لاكن نبض محتجانه اكتر
نبض:انا همشي لوحدي
ادم:لا يلا اطلعي
نبض بعياط:انا همشي مش عايزا اقعد هنا فاهم مش هقعد هنا ثانيه واحد
عبير:غوري في ستين داه*يه تكونيش فاكره اننا هنتحايل عليكي
نبض طلعت تجري علي فوق وندي طلعت وراها
ادم:ماشي يماما بس نبض لو خرجت انا هخرج انا وندي بعدها وطلع وسبها
اما نبض فكانت حطت هدومها في الشنط وندي بتهديها مفيش فايده وكانت عايزا تمسي وفعلا ادم خدهم هما الاتنين وراحوا قعدوا في شقه بتاعت ادم
وعدت الايام علي نبض وهيا بتحاول تنسي وبدأت تنزل الجامعه تاني
منه وبسنت حاولوا يكلموها بس هيا رفضت اصلا تكلمهم ولا تسمعهم اما سليم فلما عرف ان نبض هناك راح ليها وحاول يتكلم معاها بس نبض متكلمتش معاه بردو وخلصت محضرتها ومشيت وكانت مشغله اغنبه *دا كان وكان* و *افتكرت*
روحت فتحت الفيس بوك بعد ايام كتير مقفول وشافت بوست الاعتذار بتاع سليم وفضلت تعيط وبعدها نشرت علي صفحتها وكتبت
*سلامآ علي قلب كنت له الامان….سلامآ علي قلب خُضت الحروب من اجله………سلامآ عليك وعلي قلبك الذي لم يكن لي محبآ بل كان لي عدوآ…….سلامآ من اجل شخص قال لي لا تهن هذه الدنيا من غيرك وهان عليه قلبيِ الذي ينبض بحبه ذكرآ وعشقآ وحبآ وخوفآ………..سلامآ عليك ان تسمع قلبي وتعلم ما فيهِ وتسحقهُ………..سلامآ عليك….سلامآ علي قلبك…….سلامآ علي نبض قلبيِ لكٰ*🤍✨
وعدت الايام وفضل سليم يحاول يكلمها ويعتذرلها بس هيا مكنتش قابله تكلمه او تسمعه وعملتله بلو*كات من كله وكانت عايزا تخرجه من حيتها نهائي في يوم بليل جالها مسدج من موبايل ادم بيقولها انها تروح المكان••••••••علشان عايزا استغربت من الطلب والمكان بس لبست وراحت ليه اول مراحت لقته مكان غريب واتفجأت بي امجد مقت*ول اتصدمت اول مشافته رجليها اتشلت جريت عليه وفضلت تزعق وتنادي عليه مفيش بعدها سمعت سرينه البوليس وخدوها علي القسم وهيا كانت مصدومه تمامآ
………………………………
Back………………
يوسف:اهدي كدا وحكلنا انتي مين واذاي وصلتي لهنا انتي باين عليكي بنت ناس ومتعمليش كدا واي علاقتك بلمجني عليه
نبض بدموع:انا اسمي نبض رؤف ……………..
*علامه_الاستفهام الجديده يتري مين قتل امجد؟!*

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نبض سليم)

اترك رد

error: Content is protected !!