روايات

رواية حورية الاحمد الفصل السادس 6 بقلم سارة مازن

رواية حورية الاحمد الفصل السادس 6 بقلم سارة مازن

رواية حورية الاحمد البارت السادس

رواية حورية الاحمد الجزء السادس

رواية حورية الاحمد الحلقة السادسة

احمد بصوت موجوع :ليه ي حور ليه عوزه تسيبني تاني دا انا قولت ان خلاص بقي هنرجع و هنتجوز و اخطفك من العالم كله و تبقي ملكي انا و بس يارب انت الي عالم بحالي و تبطل عند و كبرياء بقي وفضل قاعد فتره كبيره و قافل تلفونه و لوحده
عند ملك بتكلم في الفون …
ملك بشرر : والله هوا دا كل الي حصل طب اعمل اي يعني
مجهول : اعملي كل الي تقدري عليه انا عوزاه ينسي حور خالص فاهمه
ملك : طيب طيب يلا سلام
حازم فجأه دخل غرفه ملك …
حازم : بتكلمي مين
ملك : مش بكلم حد هوا انت و حور طلعتو انهارده
حازم : لا للاسف
ملك : حازم حبيبي انت بتحب حور

 

 

 

حازم بهيام : انا بعشق حور مش بحبها بس بحاول ديما الهي نفسي عن اني افكر فيها بس هي ملكاني بكل معني الكلمه بجد انا مش عارف اعمل اي
ملك : طب و هي بتحبك
حازم : مش عارف بس حتي لو مش بتحبني هتحبني
ي بنتي اصلا حور دي ليا انا وبس
ملك بخبث : طب لو كدا ما تفتح الموضوع مع بابا و تتقدمو ليها و تجوزها
حازم : تصدقي صح انا هفكر في الموضوع دا
ملك . لا انت لسه هتفكر خد خطوه علي طول علشان تشوفك سيد الرجاله
حازم : رايك كدا
ملك : اكيد
حازم : اوكي يلااا عوزه حاجه
ملك : لا بس انت مشوفتش احمد انهاردا
حازم : لا دا حتي تلفونه مقفول
ملك : اوكي ي حازم تصبح علي خير
حازم : وانتي من اهل الخير
عند حور في غرفتها
حور قاعده مصدومه من الي شافته و فضلت تفتكر …..

 

 

 

حماده : خشي ي حور
حور دخلت : في اي ي عمووو مالها الغرفه
حماده راح علي الحيطه و شد الستاره
حور بصدمه فرح : الله اي دا صوري انا و احمد من وانا صغيره و اي الورق دا كله
حماده :بصي ي بنتي احمد ابني بيعشقك بس هوا عصبي و غيور جدا. انا اتكلمت معاه كتير جدا من يوم ما سافرتي لانه دخل في اكتئاب حاد و فضل يكتب كل الي في قلبه
في ورق و يعلق صورك علي الحيطه زي ما انتي شايفه
بس انا عوز اتاكد منك انتي بتحبي احمد ي حور
حور بخجل : هااااا
حماده : متكسفيش مني ي حبيبت عمو
حور هزت راسها : ايوه ي عمو بحبو اوي بس افعاله بتحسسني انه مش بيحبني
حماده : طب انا عوز اقولك علي حاجه ي حور
حور : اتفضل يعمو
حماده : انا في الاصل مجبتكيش هنا علشان اوريكي احمد بيحبك قد اي بس
حور بأستغراب : امال اي ي عمو

 

 

حماده بحزن وراح يجيب ورق من الكمدينو
حماده : في الحقيقه ي بنتي ان احمد عنده مشكله صحيه
حور بفزع : ازاي يعني ي عمو
حماده : بيجي بليل و مش بيكون في واعيه خالص و لزم يكسر اي حاجه قدامه لحد ممكن انه يعور نفسه و سالت دكتور صحبي قالي ان دا حاله نفسيه اما بيكون مدايق او زعلان بيعمل كدا بس ممكن تتمادا معاه و يموت نفسه
حور افتكرت يوم ما دخلت عليه و كان معور نفسه و مكسر الغرفه كلها
حور : طب الحل اي ي عمو
حماده : انا حاسس ان ابني هيرتاح معاكي ي حور
خلي بالك منه و متسافريش وانتي خلاص فضلك سنه في الدراسه خوديها هنا و بصراحه انا عوز اقولك علي حاجه كمان
حور : هوا في حاجه كمان
حماده : ايوه فيه ان جدك اول ما شافك وانتي لسه مولوده حكم علينا انك انتي و احمد تبقو لبعض بعد ما تكبرو لان احنا ي بنتي اصلنا صعايده و ديما بتكون البنت لي ابن عمها
حور : بس بابا عمره ماقلي كدا و ازاي يعني جدي يقول كدا
حماده : لان ساعتها كان في خلاف بيني و بين ابوكي و كان جدك عوز يصلح مابنا بي طريقه دي بس كان الرفض من النحيتين بس مع الوقت انتو الي عملتو كدا و اتصلحنا و بقينا كويسين
حور : طب المفروض اعمل اي ي عمو علشان احمد يبقي كويس

 

 

 

حماده : احمد محتاجك ي حور محتاج انك تبقي جنبه زي الاول لان انتي من وانتو صغيرين كانكم روح واحده كنتو مع بعض في كل حاجه و جيتي انتي مشيتي فجالو كل دا
حور : حاضر ي عمو هحاول
حماده : حضن حور تسلملي ي قلب عمو وبعدين بقي اتجدعنو كدا علشان نفرح بيكو
حور اتكسفت : ان شاء الله ي عمو بعد ازنك انا بقي
حماده : ماشي ي حبيبتي
حور فاقت من تفكيرها ….
حور قاعده فجأه بابها دخل عليها
هاني : بنوتي عامله اي
حور : حبيبي ي بابا انا تمام الحمد الله
هاني : كنت قلقان عليكي اوي ي حور
حور : والله ي بابا انا متلغبطة ومش عارفه اعمل حاجه
هاني : مالك ي حور انا سرك ي حبيبتي اتكلمي معايا

 

 

حور : و حكتلو كل حاجه ….. و انا بقي مش عارفه اعمل اي ي بابا
هاني بتفهم اخدها في حضنه : بصي ي حبيبت بابا انا واثق فيكي وفي تربيتك و عارف انك مش هتعملي حاجه غلط و انا بقولك اعملي الي قلبك هيقولك عليه
و انا واثق في احمد جدا انه عمره ما هيضرك
و خليكي معاه و حاولي تطلعيه من الحاله دي
حور : انت رايك كدا ي بابا
هاني : ايوه ي حبيبتي و بعدين عمك فتح موضوع جوزكم وكدا قولتله اجله لحد ما احمد الي يجي بنفسه يفتحو معايا
حور : اوكي ي بابا بس انا حاسه اني في دوامه والله
هاني : انتي قويه ي حور
حور : ان شاء الله ي بابا خير
هاني : ماشيي حبيبت بأبا انا هروح بقي علشان هنام
حور : اوكي ي حبيبي تصبح علي خير

 

 

هاني طلع من غرفه حور و اتجه الي غرفته
حور لقت باب غرفتها بيخبط
حور فتحت ….
حازم : ازيك ي حور
حور : تمام ي حازم في اي
حازم عوز اقولك علي حاجه
حور : قول ي حازم في اي
حازم ……..
حور نعم هوا انت اتجننت ……
يترااا ملك الصفرا دي كانت بتكلم مين و ناويه علي اي
وحازم قال اي لي حور ويترا حور هتعمل اي في موضوع احمد

يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حورية الاحمد)

اترك رد

error: Content is protected !!