روايات

رواية أحببت مجنونة 2 الفصل الثلاثون 30 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة 2 الفصل الثلاثون 30 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة 2 البارت الثلاثون

رواية أحببت مجنونة 2 الجزء الثلاثون

رواية أحببت مجنونة 2 الحلقة الثلاثون

اياد…. كنت طلب منك يا قمر انت ت قطع كلامو صريخ جامد في القصر
فريده واياد طلعو من المطبخ جري
لقووالبنات كلها قاعدين ماعاده نور وملك
سيف طلع هو الشباب من المكتب
سيف….في ايه مين بيصرخ كده وفي نفس الوقت عيني بتبص عليهم وليتاكد مين قاعد
انس…ملك وماما فين واثناء ما انس بيتكلم
سيف طلع جري علي فوق وسمع صوت ملك…
ملك بعياط… طب اعمل ايه مش عارفه
نور بصريخ… نادي ابوكي بسرعه في نفس الوقت سيف كان قصادهم
سيف لقه نور قاعد في الارض وملك جمبها وبتعيط ونور بتصرخ
سيف بخضه ولهفه ونزل جمبهم علي الارض… في ايه
كان الشباب والبنات كلهم ورا طلعين
نور بصريخ وعياط.. بطني بتتقطع الحقني ياســــــــــــــــيف
سيف … مالها ومن ايه
نور بصريخ… مش قادره وربنا اهاااااا وصوتت جامد اغما عليها فجاءه
ملك.بصريخ…ماما ماما فوقي ابوس ايدك
سيف… لا لا نور ونزل يتاكده انها عايشه راح شالها وجري بيها علي المستشفي
ملك.. بصريخ… ماما رايح بيها فين وجريت وراهم
ـــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
القصر كان عباره عن بكاء الجميع ومش فاهمين في، ايه الشباب والبنات راحو وارهم اما امل اغما عليها من منظر نور ومش فاهمه في ايه وياسين وادم اخدوها للمستشفي وعاصم مكانش قادر يستحمل وتعب ومقدرش يروح وراهم مازن فضل جم عاصم والبيت اتقلب حزن فجاءه اول ما وصلو المستشفي سيف جري بيها علي الطوارئ وفضل يزعق لحد ما انتبهو لي ودخلو يشوفه في ايه واكتشفو ان في حالت تسمم وعملو ليها غسيل معده وبعد وقت فاقة
نور بتعب وبهمس… سيف سيف
سيف كان جمبها… نعم ياروحي
نور بتبص علي مصدر الصوت بتعب اول ما بصتله ابتسمت وقفلت عنيها تاني
سيف بخضه… ايه لا قومي نور. وبيهز فيها
نور بتعب… اهاابطل
سيف ضمها لي… انتي كويسه صح
نور.. ايوه
سيف… انتي اكلتي ايه
نور…. مش عارفه ليه هو حصل ايه
سيف حكلها… بس والدكتور قال انك اكلتي حاجه مسممه حاولي تفتكري اكلتي ايه
نور…. يمكن شيبسي كده بس دا من تالت ساعات
سيف…. مش عارف وراح باس راسه عايزه تسيبيني يا جزمه
نور بصتله… اسيبك ايه بس انا حسه بطني فاضيه خالص عايزه انام
سيف .. نامي ياروحي
نور… هو محدش جه

 

 

 

سيف… لا كلهم اطمنو ومشو وفضلت انا معاكي
نور… العيال كويسين وماما
سيف… الحمد الله كويسين سيف مقالش ان مامتها تعبت وانها في الاوضه اللي جمبها ليحصلها حاجه تاني
نور… كنت حسه بموت
سيف… بعد الشر وباس ايديها
نور… يلا نروح
سيف…. لا لما تفوقي شويه
نور… لا بخاف من المستشفي
سيف…. انا معاكي
نور… دا بعد بكره الفرح لزم اروح
سيف… يولع المهم انتي ارتاحي
نورضحكت… ال عيال هيدعو عليا
سيف… طز ابعدي بس شويه كده
نور بعدت سيف نام جمبها وحضنها… نامي يلا وفكك من اي حاجه
نور ابتسمت ونامت مجرد ما حضنها كالعاده
ـــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
نامو تاني الصبح امل اتحسنت لما عرفت ان بنتها بقت كويسه وهبه اللي كانت قاعده معاها وعاصم كمان وبعدها امل راحت لي نور لقتها نايمه في حضن سيف ابتسمت وسابتهم مرديتش تقلقها وفضلت هي وهبه يتكلمو لحد ما نور صحيت واطمن عليها تماما واخدوها وروحو كلهم وكل القصر روح رجعت اول مالقو نور لما نور رجعت والشباب والبنات جرو عليها وفضلت يحضنو فيها وسيف كان غيران اما ملك فضلت حضنها وعيطت وفكرت ان تفقد والدتها كان صعب انس كان عيونه مليانه دموع هو ومحمد بعد وقت طلعت نور اوضتها محمد طلع ليها اول ما دخل اترمه في حضتنها
نور ضحكت… مالك يبني ما انا كويسه
محمد… خوفت يحصلك حاجه انتي كل حاجه يا امي
نور … ربنا يحفظك ليا اهدا انا بقيت تمام
محمد… اوعي تسيبيني
نور… الله يخربيتك مش قادره اعيط حتي في نفس الوقت انس دخل
انس… حمد الله علي سلامتك يا امي
نور… الله يسلمك انت كمان معيط اومال لما بطلب منكم ياجزم حاجه مش بتعملو ليه
انس باس ايديها… اطلبي اللي انتي عايزه بس اوعي تسبينا
نور ضحكت.. محسسيني كنت متعارك مع ابوكم وسبت البيت ورجعت هو ب ايدي ي اهبل منك لي هقول ايه طلعين لي ابوكم
سيف طلع… وتزعلي لما ارد
نور… بيظهرو امتا دول اومال ملك فين
سيف… عماله تعيط ومعتصم اخدها يمشيها شويه
نور… حبيب القلب طيب صلو علي النبي، كده
كلهم… عليه افضل الصلاة والسلام
نور… انا دلوقتي هاخد شاور وهنام قسمن بربي اللي هيصحيني بالشبشب تمام
سيف… تاكلي الاول
نور… هرجع لو اكلت هنام وزقتهم وقفلت بالمفتح
سيف…. بت افتحي
نور… لا بجد عايزه انام نوم عميق
ــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

فهد… يا جنات خلاص ما هي عمتو بقت الحمد الله كويسه
جنات بعياط… كانت ممكن تروح مننا
فهد… بعد الشر في ايه يا جنات انتي عماله تفولي كده ليه
جنات…. انا خايفه علي خالتو
فهد… عمتو بقت كويسه الحمد الله انتي لو بتحبيها ادعي تتحسن دايما
جنات… يارب
فهد. حضنها… اهدي واللهي هتكون احسن
جنات… انا عايزه نام وخايفه
فهد ابتسم وباس راسها… تعالي وطلع اوضتها ونايمه
فهد… هتوضا واجي اقراء ليكي قران اتفقنا
جنات هزت راسها بمعنا اها
فهد.. ربنا يحفظك وبعد وقت قاعد جمبها وفضل يقراء ليها
وجنات كانت بصالو ومبسوطه من صوته وهو بيقراء قران اللي يخلي قلب يرتاح فضلت بص لي وبتنام وترجع تفتح تاني عنيها بالعافيه فهد لحظ انها بتقوح ومش بتنام
فهد… مالك بتقوحي ليه
جنات بنوم… عايزه اسمعك
فهد ابتسم… نامي عشان ترتاحي انتي منمتيش من امبارح
جنات ابتسمت… حاضر ونامت
فهد ضحك وباس راسها… بحبك
جنات بهمس مش مسمع… وانا كمان
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
جويريه دخلت لي انس لقتو بيعيط اول ما شافها مسح دموعه… علي اساس مش هحس انك معيط ي اهبل
انس….
جويريه راحت وقفت قصادو… الحمد الله بقت احسن بتعيط ليه ولا عشان بكره خطوبتنا ندمان
انس ضحك…. ابدا
جويريه… اومال انوس بيعيط ليه
انس.. مكنتش متخيل يحصله حاجه امبارح لما مكانتش موجوده حسيت البيت بايخ من غيرها ان الدنيا سوده نفس شعور لما كنت فكرك رفضاني بس دا بوجع انها تروح مننا ومشوفهش تاني
جويريه ابتسمت وحطت ايدها علي خدو…. بعد الشر هي بقت احسن الحمد الله
انس… يارب يحفظكم ليا
جويريه… يارب يا عيوطه
انس بصله… ههزقك.
جويريه… ليه كده ياعيوطه انا عملت اي
انس… برا
جويريه…لا
انس…..برا

 

 

 

جويريه… لا الدكتور قالي اقفي في حتي فيه تروه
انس. ضحك… انتي بارده
جويريه…. فعلا عشان حبيتك
انس… لا انتي قمر
جويريه…انت عندك انفصام ياابني
انس ضحك وحضنها…بحبك
جويريه ضحكت… ربنا يهدي وانا كمان
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
داليدا… يونس شايف الحيطه دي.اضرب دماغك فيها مش هعمل حاجه
يونس….قمة قلة الزوق
داليدا…جدا اساسا مش قبل ما خالتو تطلع قالت اني متربتش فا هسمعك كلام وحش
يونس… خلاص تمام انا ماشي
داليدا…واللهي
يونس… هروح اعمل القهوة في بتنا احسن
داليدا…هو يا اعملك القوه يا تمشي وبعدين ما مادام انت اللي هتعمل في بيتك متدخل تعملها هنا
يونس…انتي عبيطه هدخل اعملها هنا هتكسف مش بيتي
داليدا رفعت حاجبه…يونس انت تتكسف قال بيتكسف قال انت هتستبعبط دا امي كانت بتجيب بوقك من تلاج روح اعمل يا يونس وترزع
يونس…وربنا ما هعملها هنا هتعمليها ولا اروح
داليدا بنرفز..اترزع عيل بارد وقامت ودخلت المطبخ
يونس راح وراها وبيضحك
داليدا لقتو وراها…ايه اللي جابك روح اترزع عقبال ما اعمالها
يونس بضحك…طب غمضي عينك دقيقه بس
داليدا… يونس برا
يونس… عشان خاطري
داليدا قفلت عنيها… وبعدين
يونس… بصي
داليدا فتحت عنيها لقتو جيب ليها سلسله كان شايفها علي النت وعجبتها…. احلف وشدتها دا بجد
يونس ضحك… طلع عين امي عشان القيها
داليدا حضنته… بحبك اوووي يا قرة عيني
يونس ضحك وضمها لي… وانا وربنا اعملي القهوة بنفس بقا
داليداضحكت.. عشان كده عايزني اقوم من الصبح
يونس..امم والبعيده جبله
داليدا ضربتو في كتفه…احترم نفسك
ــــــــــــــــــــــ
محمد… جني
جني… نعم

 

 

 

محمد… فين القميص بتاعي
جني… هتروح فين دلوقتي
محمد… استدعوني
جني… دا بكره الفرح
محمد… ملفات عايزنها يا جني بسرعه فين
جني بحزن… في اوضي
محمد… تعالي هاتي
جني… حاضر وطلعت وهي زعلانه
محمد اول ما طلعت لقت سريرها عليه بوكس كبير
جني تنحت … محمد
محمد حضنها من ضهرها… بحبك
جني ضحكت وزقتو بعفويه من فرحتها بالهدايه وجريت زاي الاطفال وبتفتح الهديه…
محمدضحك… دا ايه دا
جني لقت في حاجات يامه هي بتحبه… دا بجد
محمد بصله وبيضحك وهي عماله تطلع لحاجات وفتكر كلام حمزه
فلاش باك
حمزه…محمد عايزك
محمد…خير يا حموزه
حمزه…ياعم بطل ام الاسم دا المهم اهتم ب جني شويه
محمد بستغراب…ايه
حمزه قالو علي اللي حصل بينو وبين مكه وانه جه ليها جري…. بس ولما جيت اقولها انتي عملتيها مع محمد قالتلي لا مش هيجي
محمد…بس عملتها وانا بجبها
حمزه… عشان قصاده لكن لو مكنتش جمبها مكانتش هتعملها حاول تهتم وتبين انك عايزها
محمد…تمام
بااااك

 

 

 

جني بفرحه… الله دي ادوات رسم اللي بحبها كمان
محمد… بحبك
جني قامت جريت وحضنته…شكرا
محمد… في حد يشكر صحبو حبيبو
جني ضحكت… بجد مش عارفه اقولك ايه ربنا ميحرمنيش منك.
محمد… لسه زعلانه
جني هزت راسها بمعنا لا
محمد ضم حواجبه…يعني كنتي زعلانه مني فعلا
جني ابتسمت بكسوف وتوتر…
محمد.. مقولتيش ليه مش متفقين علي اللي يزعل يقول
جني… خلاص فكك ثانيه اجبلك القميص
.محمد…جني انا بكلمك في ايه
جني…مافيش يامحمد عادي ما كنتش زعلانه
محمد… احلفي
جني… ماما شكله بتنادي وجي تطلع
محمد….لا بقا ومسك ايديها اقاعدي وفاهميني في ايه
جني…خلاص بقا عشان خاطري
محمد… لو ماقولتيش هتفضلي تشيلي لحد.ما يجي يوم وتكرهيني.
جني… استحاله
محمد…متهيئلك يلا قولي
جني… لما زعقتلي علي الجايزه ورفض تسمعني حسيت ان في شئ اهم مني رغم انك جيت عند عمو عبد الرحمن بس ممكن تكون عمتو نور اللي قالتلك تيجي مش انت عارفه ان مش زاي بنات اللي بتتحب واني تعامل معايا ممل
محمد…. لا ثانيه بقا عشان انتي بتهري في اي كلام اولا التعامل معاكي بالدنيا ومافيها وعلي فكره انا اكتشفت اني كنت بحبك من واحنا عيال مش من فتره اللي فاتت دي بس وان الجايزه اها كانت غالي عليا وممكن تتعوض اما انتي لا اول ما شوفت الد”م اتجننت وحسيت روحي راحت مني وحطي في دماغك ان مهما حصل هتفضلي انتي بنتي وروحي وقلبي وكل حاجه يمكن اتعصب عليكي لكن ماليش غيرك واستحمليني انا اسف بجد
جني حضنته بفرح.. يعني مهما حصل هتفضل جمبي صح
محمد… ودا عهد بيني وبين ربنا واللي حصل دا غلطه ومش هكرارها
جني… بحبك اووي
محمد… وانا روحي فيكي وبكره هتبقي مراتي اخيرا
جني بعدت عنه… لا جدو قال خطوبه
محمد… ايوه خطوبه وكتب كتاب
ـــــــــــــ

 

 

 

يوسف… بت
ساره…نعم
يوسف بخبث… شكلك بيوحش كده ليه
ساره بصتله….لا شكلك بصيت في مرايا
يوسف ضحك…. رخمه
ساره…انت اللي بداءت
يوسف غمز…بحبك
ساره ضحكت..وانا كمان وربنا وبعدها انتبهت ايه. دا انت عبيط
يوسف ضحك…انتي اللي ديب فيا
ساره…. لا سرحات عادي
يوسف…واللهي طيب المهم بكره هتبقا حجي يا قمري انت
ساره اتكسفت…احم هعملك قهوة وقامت
يوسف ضحك… يادي نيله
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اياد… الو
جميله… ايون
اياد…وحشتيني
جميله…هقفل السكه قولتلك ماليش في كلام دا
اياد… عامله ايه يا زفته
جميله ضحكت…. علي دماغك بخير وانت
اياد ضحك… الحمد الله
جميله…بترن ليه
اياد…ياشيخه خلاص اقفلي
جميله… ماشي باي
اياد…عبو شكلك المفروض تتمسكي بيا دا انتي عيله جبله
جميله… ليه امسك فيك يعني هتجري ولا عليك ديون
اياد…احيه علي دبش يبت دا انا البنات عليا ملمومين
جميله… هو كده الدبان بيتلم علي ايه حاجه
اياد…دبان جميله هو انتي بجد بتحبني
جميله…ايه سوال دا
اياد… بتكلم جد.دلوقتي انتي عايزني اساس
جميله بتوتر… مش بحب الاسأله دي
اياد ب احراج ووجع…تمام اسف وربنا يوفقك عموما تيتا وامي بيقولو مستتنينك بكره الفرح و باكد عليكي بس سلام
جميله اتعصبت وبكسوف…انت باردعلي فكره وانا يعني مش هجي اقولك بحبك.ومش هقولها علي فكره عشان تفضل انت عارف اني بحبك ومتعلق بيك زاي تيتا مش لزم اقول بس براحتك ومش هاجي
اياد ضحك…انتي قولتيها مرتين علي فكر وهتيجي يا جزمه واها انا مش بحبك بس انا بموت فيكي
جميله قفلت سكه في وشه وقلبه بيدق جامد من الكسوف
ااياد فضل يضحك
ــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

زياد… انتي عارفه بابا دايما يقولي روح اللهي ربنا يبعتلك اللي يفرسك وبعتلي
منه بضحك…حبيبي تسلم
زياد…عبو برودك ياشيخه
منه… وربنا كتير عليا هتغر
زياد…امشي يا منه وتمشي ليه انا مروح احسن متشل
منه… خلاص اهدا تعال وحضنته متزعلش
زياد ضحك…بتستفادي ايه لما بتعصب
منه… بحبك وانت متعصب اوووي
زياد… ربنا يهديكي
منه…بتحبني
زياد…حد يستحمل البهدل دي لو مش بيحبك
ــــــــــــــــــــــ
ياسين…نورين فين الملف بتاعي
نورين… كله نزلتو عند جدو
ياسين…هما بيقرصوكي في الاوضه ما تسيبيهم يا بنت ناس هنا
نورين… ياسين انا تعبانه حل عن دماغي
ياسين… اها طيب حلو اوي.وجي ينزل جريت عليه
نورين….هتعمل ايه
ياسين… ولا حاجه مش انتي مش عايزني سيبلك الاوضه
نورين…علي فكره احنا كبرنا
ياسين… تمام انا عقلي صغير ابعدي
نورين عيطت… ماشي امشي
ياسين ضحك…علي فكره كنت نزل اجيب اكل عشان جعان عادي انتي لما عملتي كده اندمجت
نورين بصتله…بجد
ياسين…اها والله ما انتي عارفه حتي لو متعاركين بتنامي في حضني
نورين مسحت دموعه…طيب هات معاكي سندوتشات
ياسن ضحك.. حاضر
ــــــــــــــــــــــ
عده الوقت ونور صحيت وفتحت باب اوضتها وبدور علي سيف لقتو قاعد في اوضة انس
نور….سيف
سيف بصلها… صحيتي
نور.. اها تعال وطلعت وراحت اوضتها وهو راح وراها
سيف…مش عيب اللي عملتي دا
نور…كنت عايزه انام المهم
سيف…ايه
نور… نفسي اكل سندوتشات بتاعتك
سيف ضحك…عشان كده جيتي مصلحجيه
نور… ههزقك يلا انزل اعملي
سيف…هو انا ليه حاسس انك.بتؤمريني
نور… انت تطول يلا

 

 

 

سيف.. اخرت دلعي فيكي
نور… معلش يلا
سيف… انا تعبت منك
نور…خلاص مش عايزه
سيف.. اسمعي تعبت منك بسبب كل شويه تقلقيني عليكي تعبت خوف مش تعبت اني مش عايزك بطلي تفكير اللي يزعل دا
نور… وانا قرفت منك
سيف ضحك…والله
نور…قرفت من مقوحتك لكن انت لا بلاش تفكير اللي زعل دا وبصتله بقرف مهزق
سيف مسك فك وشها… هتتلمي امتا
نور بضحك وغمزه…لمني انت
سيف ضحك جامد… وربنا مجنونه وحضنه تعالي نعمل سوا السندوتشات
نور….حاضر ونزلو نور قاعدت وهو بيعملهم كانت بصالو ومريح راسها علي تربيزه
سيف خلص ولف لقها كده ضحك وفتكر لما نامت قبل كده وكان بيحبها وهي متعرفش
سيف….فعلاشكلك متغيرش
نور بستغرب وابتسمت… ليه بتقول كده
سيف… نفس شكلك من لما كنا صحاب قبل الجواز وفك شعرها كنت بفرح لما اشوفه مفرود بس كنت بضايق لو حد شافك كده
نور ضحكت…. عارف ساعات بخاف تزهق مني
سيف وهو بيملس علي شعرها…. استحاله انا روحي فيكي يلا كولي
نور… حاضر وبدات تاكل بطفولتها اللي عمرها متغيرت
سيف….نور انت مش ندمانه انك اختارتيني
نور والاكل في بوقها… لا
سيف… يعني لو العمر رجع هتختاريني
نور… اها وبس عشان باكل وانت بتضايق لما بتكلم وانا باكل
سيف رجع شعرها وباسها من خدها… بالف هنا ياروحي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
نور وسيف فضلو قاعدين يتكلمو مع بعض شويه وبعدها طلعو ينامو وعدهالوقت وكل القصر قام وبدات تجهيزات الحفله والبنات بدات تجهز وجميله اياد راح جبها هي والجده مريم وبدات تجهز مع البنات والشباب كانو بيجهزو هما كمان.وعد الوقت و المعازيم جم والبنات كانو قاعدين متوترين
جني.. ايه رايكم محمد هيقول ايه(جني كانت فرده شعرها ومرجع علي ورا وجيبه خصله من الناحيتن وموصلهم ببعض ونزل ناعم ولبسه فستنان لون احمر و والكم منفوش وشفاف ومن عند الوسط مسك ونزل مظبوط وميك اب مع ملامحه الجميله كان شكله ياخد العقل)
داليدا…. قمر يا قلب اختك قمر وربنا
جويريه….وانا طيب ايه انس هيتريق ولا لا(كانت فرده شعرها ونزله من ناحيتين بشكل مدرج وجميل وفستان نبيتي كتفاتو نزله ومسك من عند الوسط ونزل بوسع ومع ميك اب بسيط كان شكله جميل)
جنات…. قمر والله

 

 

 

ساره… طب انا ايه ها ايه (كانت عمله شعرها كحكه بشكل اكنها اميرة ومنزله خصلتين ولبسه فستان لون وردي هادي جدا ونزل مظبوط عليها وشكله تحفه وميك اب بسيط وشكلها يخطف القلب)
البنات في صوت واحد….يوووه انتي كل شويه تسالي قولنا قمر
جويريه…علي فكره انتي احلي واحده يا سرسور انتي والبت جميله
جميل ضحكت بخجل… حرام انتم احلي بكتير (كانت منزله شعرها كيري ناعم من ناحيتين لبسه فستان رومادي مسك عند الوسط.ونزلي بوسع بسيط وبيلمع وشكلها تحفه وميك اب بسيط وشكلها جميل بعيونها اللي تخطف القلب)
جويريه…طب وربنا قمر
مكه…جدا
جنات…اهي اللي مبتتكلمش قالتك انت قمر جدا يا قمر انت
جميله ضحكت ووشها احمر
ملك… انتي جميله اووي بحسك طفله لما بتتكسفي
منه…اها والله فعلا
معتصم خبط عليهم…يلا يا بنات الماذون جه
ملك ضحكت…. هروح لي قرة عيني ويلا ظبطو نفسكم
ملك بتفتح وهي بتضحك…نعم عايز ايه
معتصم تنح اول ما شافه…يالهوي القمر دا
ملك بفرح…بجد احلف
معتصم… وايه الجديد. انتي طول عمرك قمر بس النهارده قمرين تالت كده يكونش انتي العروسه
ملك ضحكت…ثبتني ثبتني
معتصم.. اثبت ايه دا انا اللي بتثبت قدامك وباس راسها يلا واخدها ونزلو
نور اول ما شافتهم قلبها كان طير من الفرح علي فرحت بنتها بي معتصم لانها عارفه بنتها بتحبو بس كانت دايما تداري عشان خايفه ميكونش بيحبها
بعدها نور اخدت نورين وسلمي وفرح وسندس وشهدو واميرة وطلعو يجيبو البنات وبعدت وقت القصر بقا عباره عن زغريط وكله التفت الصوت كانت البنات عباره عن اميرات نزلين
محمد تنح اول ما شافها جني ….احيه يامه دا انتي دعتيلي بالجنه وكانت سما مفتوح
جني نزلت وواقفه قصادو…قول مش هزعل شكلي ا قبل متكمل كلامها شدها لي
مازن بضحك…الله يخيبك عيل اتلم لسه مكتبناش الكتاب
محمد وهو حضنها..هنكتبو دلوقتي ياخالو
كلهم ضحكو
جويريه نزله وانس بصصله وعيونه مدمعه…
جويريه… ايه رايك
انس ابتسم بحب وقرب وباس راسها…زاي القمر كالعاده
جويريه ضحكت…انت بتعيط
انس… مش مصدقه اننا هنكتب الكتاب وتكوني ليا بعد كل اللي حصلك بسببي
جويريه ابتسمت ومسحت دموعه… مهما حصل مكنتش هقدر ابعد عنك احضني يلا عشان عيب احضنك انت
انس ضحك وجي يحضنها..
جويريه بضحك وبعدت…ياعم بهزر حضن ايه هو انا طيقك انا هتجوزك شفقه كده اما انا روحي مش فيك اساس
انس بضحك… اومال فعلا ب امارت الممرضه اللي كنتي هتضربيها يلا يا هيله قدامي
ساره نزل ووشه محمر من الكسوف ومن نظرت يوسف اللي مالينا حب
ساره اول ما نزلت… احم يلا
يوسف… اللهم بارك زاي القمر وباس راسها وهمس بحبك
ساره ابتسمت بخجل… احم ماشي

 

 

 

يوسف ضحك… طلع زاي القمر
ساره… وربنا هرجع
يوسف ضحك… خلاص يلا
جميله نزل وخايفه اياد يتريق او متعجبهوش…
اياد اول ما شافها كان متنح
جميله… انت فاتح بوقك كده ليه
اياد وهو سرحان فيها…هااا
جميله… هاا ايه في ايه شكلي وحش
اياد… مين دا دا انتي طلعتي صاروخ
جميله اتكسفت وضربته في كتفه… انت قليل الادب
اياد وفاق ضحك… اسف بس بسم الله ماشاء الله قمر يا جميله اووي اووي اوووي
جميله حست بيتريق… انت بتستهزء صح
اياد لطم… يا بنتي ارحمي امي انتي هتخلني اخرج عن الاسلام بحلفلك كل مره انك جميله وزاي القمر طب ان شالله ربنا ياخدني لو بكدب
جميله بخوف… بعد الشر انت متخلف
اياد فرح علي خوفه عليه… وربنا بحبك
ــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
كل واحد اخد مراتو وقاعدو وبداء يكتبو الكتاب بدا انس وجويريه وبعدها محمد وجني وبعدها يوسف وساره وباركو ليهم والقصر بقا عباره عن زغريط
اياد مسك ميك… بعد اذنكم اسمعوني
كلهم انتبهو لي
اياد… الاول الف مبروك لي اخواتي الصبيان والبنات تاني حاجه انا حابب احكي حاجه كده صغيره انا كنت شاب طايش وبناع بن”ات ورغم اني دكتور وواخد الدنيا هزار وضحك وجت بنت غيرتني تماما غيرتني للاحسن قربتني لي ربنا وبعدتني عن حاجات كانت بتأذيني وانا مش حاسس خالتني انجح في شغلي اكتر وتعرف اكتر واهلي يفتخرو بيا وبقيت شخص يعتمد عليه اها مش هنكر لسه بهزر وفي شويه تفهات وضحك بس معاها هي مش مع حد تاني بحسها امي واختي وبنتي وكل حاجه فعلا دي زوجه الصالحه بس لو تقبل تتجوزني ونزل لي جميله تقبلي تتجوزيني
جميله تنحت ولقت كله بصص ليها اتوترت ومن رهاب اغما اليها
اياد لحقها قبل ماتقع في الارض وبلهفه… جميله شالها وقاعدها وبيفوق فيها فاقة
اياد… حصل ايه
داليدا… يا غبي جميله عندها رهابه اجتماعيه وانت خليت امة لا اله الا الله تبصلها
نور ضحكت… المهم موافقه ياعروسه ولا لا
جميله اتكسفت..

 

 

 

عاصم… ايه يا بنتي موافقه ولا نمشي الولد ده ونشوف الاحسن
اياد.وجميله اتكلمو في نفس الوقت
اياد… في ايه يا جدو
جميله.. لا لا موافقه
اياد… اصيل يا ام رحاب
جميله اتكسفت
نور ضحكت… يخيبك يا بت
كلهم ضحكو وطلع وكتبو الكتاب واللي كان وكيل جميله عاصم جي اياد يحضنها
عاصم زقو…اوع انا اللي هباركلها الاول وحضنها وباس راسها مبروك يحفيدي الجديده يا وش الخير علينا
جميله بصتله وقلبه طاير من الفرحه مش مصدق ان بقا ليها اهل بجد وشعور اكنه جدها فعلا باست ايدو وراسو وترمت في حضنه وفضلت تعيط
عاصم ضحك طبطب. عليا… في حد يعيط يوم خطوبتو
جميله….شكرا ياجدو بجد
عاصم…بس يا هبله انتي زايك زاي اياد بالعكس احسن منه كمان ولو زعلك تعاليلي وانا هظبطو
اياد بغيره…ما خلاص يا جدو وشد جميله وحضنها ولف بيها بحبك
عاصم ضحك… الف مبروك
جميله ضحكت.استخبت في حضنه.. وانا كمان
كلهم.باركو ليهم وبدات الاغاني تشتغل
مازن بضحك وغمز لي ادم… نور تيجي نرقص
ادم…اها يلا يا نور
نور بفرح… موافقه
سيف..ار”يل انا ولا ايه متتلمو وانتي موافقه ايه اترزعي
نور…. الله فرح عيالي.
سيف….نور عدي يومك
مازن وادم ضحكو….
نور بصتله بغضب…اوووف
شهد….السلام عليكم
نور بصت لقتها السكرتيره شهد ومعاهاطفل
نور بفرح…طب وربنا قولت عيله واطيه ومش هتيجي
شهد ضحكت…عيب كتر خيرك انك عزمتيني دا انس ابني
نور نزلت لي مستوه طول…اهلا بالاستاذ انا نور وانت

 

 

 

انس ابتسم… انا انس ماما حكتلي عنك كتير وحبتك اوووي وانا كمان وشكرا علي الهديه اللي بعتيها ليا انا هحتفظ بيها
نور بصتله بحب….ياختش كميله ياناس وشالتو وباستو من خدو انا ابني علي اسمك اللي هناك دا
انس… ماما قالتلي صحيح انتي حبتيني عشان اسمي علي اسم ابن حضرتك
نور ضحكت… لا حبيتك عشان انت تتحب
انس باسها من خدها…انا حبتك انا كمان.
نور ضحكت وحضنته… ربنا يحفظهولك
سيف كان غيران من طفل… نورتي اتفضلو وهمس لي نور ابعدي الولد.دا
نور ضحك…امسكو وبصت لي انس دا عمو سيف
انس بصلو…ماما محكتش عنك خالص انت مين
سيف بصله وضحك وشالو… انا ابقا جوز تيتا نور
انس…اممم وباسو من خدو شكلي هحبك مادام شلتني زاي بابا
نور بصتله بحزن…الله يرحمه
نور… القمر يجي معايا نعرفو علي انس الكبير وباقي العرسان
انس…ماما ينفع اروح
شهد… اكيد
نور…وانتي كمان تعالي اعرفك علي عيالي واخدتها وجيه تاخد انس
انس…لا هروح مع عمو سيف
سيف ضحك… ماشي يلا بينا
انس بهمس… ينفع اقولك بابا
سيف بصله بستغراب انه لسه عرفو وطلب من كده.. اكيد انت زاي ابني بس قول يا جدو
انس…بس انا عايز بابا
سيف ابتسم…يبقا بابا زاي ما الباشا يحب
انس باسو من خدو وبهمس…بس دا سر وقول لي ماما انك انت اللي قولتلي كده عشان بتزعق ليا لما بطلب كده
سيف… انت طلبت من مين
انس بطفوله… من قريب ماما متهيلي ابن عمها بس هو زقني ورفض ووقتها بقا وقعت وماما عرفت وزعقت وقالت مافيش بابا تاني بس انا نفسي يكون عندي بابا زاي اصحابي وكان عندي بس ماما قالت راح لي ربنا ومينفعش يكون ليك اب تاني
سيف باس راسو…لا ينفع انا بابا وجدو وصحبك كمان ايه رايك

 

 

انس… كل دا ليا
سيف ضحك… اها
انس حضنو… شكرا لما تجيلنا اديك نص لعبي تلعب بيهم بس ترجعهم تاني
سيف ضحك….ايه الكرم دا كله يلا تعال بقا نسلم علي اخواتك
انس واياد ومحمد ويوسف سلمو عليه واخدو وفضلو يرقصو معاهم وكانت نور قايللهم يعملو اكنو اخوهم في نفس الوقت اللي كان انس مع سيف وشهد السكرتيره كانت فرحانه وشايفه ابنا بيضحك ومبسوط زاي زمان وشكرت نور علي اللي عملتو معاها
اما البنات جويريه وجميله وجني وساره اخدو انس ورقصو معاهم وهو كان عمال يرقص اكن شخص كبير ويهزر معاهم وكان فرحان جدا وعده الوقت وكان احلي يوم بالنسبالهم
ــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم
جني نزله لقت محمد قاعد وبيكلم حد في الفون…
محمد…يابنتي واللهي عادي
جني…مين دي
محمد…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (أحببت مجنونة 2)

اترك رد

error: Content is protected !!