روايات

رواية جحيم عشقه الفصل الخامس عشر 15 بقلم ملكة القلم

رواية جحيم عشقه الفصل الخامس عشر 15 بقلم ملكة القلم

رواية جحيم عشقه البارت الخامس عشر

رواية جحيم عشقه الجزء الخامس عشر

جحيم عشقه
جحيم عشقه

رواية جحيم عشقه الحلقة الخامسة عشر

سليم…..زهره انا عايز اتجوزك
زهره اتجمدت مكانها من الصدمه…..
سليم بهدوء…..انا عارف انك مصدومه بس انا عايز اتجوزك وصدقيني انا مفيش في نيتي حاجه وحشه انا مش زي باسم يا زهره وانتي عارفه كده كويس
زهره…..واي اللي يخليك تاخد واحده متجوزه قبل كده وكمان اسمها مطلقه
سليم بابتسامة…..واي يعني مطلقه مش ناهيه العالم زهره انتي بالنسبالي هتكوني زوجه صالحه ودي حاجه انا واثق منها انا مش هقولك نتجوز زواج علي ورق او الكلام الفاضي ده لا انا عايز اتجوزك ونبني عيله مع بعض
زهره……حتي بعد اللي عرفته
سليم…..انا عارفك من زمان يا زهره وعارف انك مكنتيش تقصدي انك تعملي كده وان باسم كان ضاغط عليكي
زهره بتوجس…….طيب وباسم هتعمل معاه اي قصدي انه مش هيسكت
سليم بغموض……باسم ده حسابه هيكون معايا ومش هيقدر يقرب منك طول ما انا عايش يا زهره
زهره اؤمات براسها واتكلمت……وانا موافقه يا سليم بس لما عدتي تخلص

 

 

سليم بابتسامة……تمام بس هنعمل خطوبه علي الضيق نلبس دبل
زهره…..مش لازم
سليم…..لا لازم يا زهره علشان كله يعرف انك خلاص هتكوني حرم سليم الزيات
زهره حاولت تخفي ابتسامتها…..عن اذنك انا هروح اشوف كيان فين
سليم ابتسم وزهره مشيت
_________
كيان لبست فستان باللون الازرق طويل وفانش وبكمام طويله كان مقفل وواسع وكان جميل جدا عليها لمت شعرها ونزلت خلصتين منه وكان شكلها جميل جدا
كيان خرجت لقيت ليا واقف قدام الاوضه
ليل او ما شافها تنح من جمالها…..
ليل…..يخربيت اهلك انتي حلوه في كل حاجه انا بفكر انقبك
كيان….ليل انت خليتني البس كده ليه انا مش فاهمه حاجه
ليل قرب منها ومسك ايديها وباسها بحب
ليل…..محضر ليكي مفاجأة
ليل مسك ايد كيان ونزل للحفله دخل الحفله والكل كان باصص ليهم وبالذات سمر االي كانت هتموت من غيرتها علي ليل ومن كيان
كيان بخجل…..ليل انت واخدني فين الناس كلها بتبص لينا
ليل…..كلها دقيقتين وهتعرفي كل حاجه دلوقتي
كيان ابتسمت اول ما شافت كنزي لابسه فستان زي اللي هي لبساه ونفس اللون والشكل عيونها اتملت دموع وبصت لليل
كيان بفرحه….كنزي حبيبتي
ليل قرب من كنزي وشالها بين ايديه
ليل وهو بيبوس خدها….سلمي علي ماما يا كنزي
كنزي سقفت بايديها….انا كنت عارفه انها مامي انا
كيان عيونها دمعت وخدتها من ليل….حبيبه قلب ماما انتي
كنزي بفرحه……انا كنت عارفه انك مامي عشان انتي حلوه زيي

 

 

كيان ضحكت بفرحه…..طبعا يا روحي
زهره قربت منهم…..الله الله الست كيان هنا وانا بدور عليها
كيان…..تعالي يا زهره شوفي كنزي حلوة ازاي في الفستان
زهره باستغراب…..انتو لابسين زي بعض ليه
كنزي……علشان انا ومامي حلوين انتي مش حلوه زي مامي
زهره برقت بصدمه……مامي مين وبعدين انتي عندك كام سنه
كنزي…..مامي كيان وانا عندي تلات سنين
زهره…..هو في اي متجننيش
كيان……هفهمك بعدين
زهره…..طيب اول ما الحفله تخلص عايزاكي في موضوع
كيان…..موضوع اي
زهره…..موضوع مش هينفع هنا
كيان هزت راسها لزهره وهي شايفه ليل جاي عليهم
ليل مسك ايد كيان وشال كنزي وسحبها للاستدج الناس كلها اللي في الحفله انتبهت ليهم
ليل…..مساء الخير انا حابب اقول كلمتين اكيد كلكم بتسالوا اي اللي بيحصل
انا بس عايز اوضح ان النهارده مش حفله خطوبتي لاني انا متجوز وعندي بنوته وبحب مراتي وعايز اقول للاستاذه سمر ربنا يوفقك في حياتك واكيد هتلاقي الاحسن مني
كيان كانت باصه لليل بخوف ان ده يكون حلم او هي بتتخيل مسكت ايده جامد وليل ضغط علي ايدها بيحاول يطمنها
كيان بدموع……ليل انت بتتكلم بجد
ليل قرب منها وباس راسها…..انا عرفت كل حاجه يا كيان
كيان بصت في عينيه……عرفت اي
ليل……مش وقته هقولك بعدين يلا بقا نكمل الحفله في اوضتنا
كيان بتوتر وهي بتبص للناس ولكنزي…..ليل انت بتقول اي والحفله دي
ليل لسليم…..الحفله انتهت يا سليم اتصرف
سليم هز راسه وبص لليل الي خد كيان وكنزي ودخل الفيلا
زهره فضلت واقفه متنحه
سليم……اي هتفضلي متنحه كده كتير
زهره……هو اي اللي بيحصل
صوت جاء من وراهم وكان زينب…..زهره
زهره لفت…..زينب انتي جيتي هنا ازاي

 

 

زينب بخوف……حرام عليكم اختفيتوا مره وحده ومحدش عرفلكم طريق انا دورت كتير لحد ما عرفت انك اتطلقتي من البأف جوزك ده وجيتو هنا
زهره……متخافيش احنا كويسين وبخير انتي عامله ايه
زينب بابتسامة حزينه……انا كويسه الحمد لله انكم بخير اومال فين كيان
زهره……كيان مش موجوده دلوقتي لكن اوعدك هجيبها ونجيلك لحد عندك
زينب بصت لسليم بخجل…..طيب انا همشي ابقي طمنيني عليكم واتصلي علي تلفون نسمه
زهره…..اومال فين تلفونك اللي لسه جيباه
زينب بتوتر……وقع مني في المياه وباظ ابقي اتصلي علي تلفون نسمه في اي وقت يلا انا همشي علشان الوقت اتاخر
زهره لسه هترد زينب مشيت بسرعه وخرجت من الفيلا
فضلت واقفه مستنيه اي تاكسي لحد ما لقيت عربيه وقفت قدامها
….اركبي
زينب بعصبيه…..هو انت تاني
اكرم…..انا قولت اركبي ولا هتفضلي واقفه كده فث نص الليل في الشارع
زينب بصت حواليها ملقيتش حاجة قربت فتحت الباب وركبت اكرم ابتسم بجانبيه لانه عارف انها هتركب
__________
في الفيلا في اوضه ليل كيان غيرت وكانت بتغير لكنزي وليل خد شاور ولبس تيشرت اسود وبنطلون قطني اسود
كيان…..وكده نكون خلصنا
كنزي باستها من خدها…..يلا بقا علشان ننام انا وانتي وبابا مع بعض
كيان كانت عايزه تتكلم مع ليل لكن ليل شاور ليها انه مش وقت كلام في وجود كنزي قرب

 

 

كيان نامت وخدت كنزي في حضنها لاول مرة وليل قرب عليهم وحضن كيان بحب
__________
سمر بعصبيه…..ازاي قدر يعمل كده ده كله علشان الجربوعه دي انا كنت شاكه ان في حاجه بينهم
سمير اخوها……شاكه اي انتي عبيطه ده مخلف منها
سمر بعصبيه……وربي لاوريك يا ليل ازاي تعمل فيا كده

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جحيم عشقه)

اترك رد