روايات

رواية نور الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نور محمد

رواية نور الزين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نور محمد

رواية نور الزين البارت الحادي والعشرون

رواية نور الزين الجزء الحادي والعشرون

رواية نور الزين الحلقة الحادية والعشرون

فاق زين ملقاش نور جانبه قلق وقام من السرير لقها قاعده وبتعيط
زين : بلهفه مالك يانور
نور : ب دموع مفيش يازين افتكرت بس بابا وماما وحسن
زين : ربنا يرحمهم ياحبيبتي واخدها في حضنه وطبطب عليها خلاص يانور هو انا مش كفايه
نور : ربنا يخليك ليا يازين انت حاجه وهما حاجه تانيه انا مش عارفه اعيش من غيرهم المفروض حد مكاني يكون اسعد وحده في الدنيا بس انا مش عارفه افرح يازين حتي لما اتجوزتك مافرحتش زي البنات
زين : قلبه وجعه ع نور وطبطب عليها وقالها هأعوضك يانور عن كل حاجه اكيد مش هأعوض بابكي ومامتك ولاحتي حسن بس هأحاول افرحك ع قد ما اقدر
نور : ربنا يخليك ليا يازين انا كفايه ابقا معاك ببقا مبسوطه
زين : طيب هننزل ولا انزل انا حجزت الشاليه ده ب البول علشان نبقا براحتنا ياله بقا
نور : مسحت دموعها وقالتله ماشي يازين ياله
علي : يعني انا هأفضل مستني زين لما يرجع
امال : ب ضحكه ماإحنا مش هنقدر نعمل حاجه من غيره
امال : خلاص ياعلي اتصل ع زين فيديو كول دلوقت نشوفوا
اتصل علي ع زين
زين : اهلا ياعلولي
علي : ايه يازين برستيجي ضاع
ضحك زين عامل ايه ياحضره الظابط
علي : ب ضحك تمام يافندم
زين : اخبارك ياعلي وعمو ورعد وطنط مني ومها كلكم اخباركم ايه وحشتوني والله

 

 

علي : ايوه ياعم هأقر عليك ناس ليها البيسين وناس ليها السفر اللي قدامه احنا كويسين كلنا ياخويا
زين : ب ضحك يخربيت فقرك ياعلي
امال : زين حبيبي عامل ايه
زين : اهلا اهلا ب امال هانم وحشتيني يا امي
امال : وانت كمان ياحبيبي نور عامله ايه هي فين عاوزه اشوفها
استخبت نور في زين علشان مافيش حد يشوفها وهي في البيسين معاه
زين : نور جوه ياماما جايه دلوقت
علي : عن اذنك ياطنط زين انا عاوز اتجوز هنا
زين : ب وجه عابث نعم عاوز ايه
علي : اخطب هنا والنبي يازين
علي : كلهم هنا موافقين ناقص موافقتك بس
زين : وهنا ياعلي
علي : هأتجوزها غصب عنها
زين : وانا مش موافق انتوا لسه بتدرسوا
علي : ب عصبيه وصوت عالي هأتجوزها يازين ومافيش حد هيقدر يقولي لا
مني وامال : اهدي يا علي في ايه
زين : هو الجواز كده ياعلي غصب فين صلاح
صلاح : انا هنا يازين
زين : صلاح انا كنت هأقول للمتخلف ده ان انا مش موافق غير لما اشوف رأيك الاول انت اخونا الكبير بس انا مش موافق واول عريس يجي ل هنا وافق عليه
صلاح ورعد : بضحك تمام يازين
رعد : زين انا جاي اطلب ايد هنا منك
زين : ب ضحك وانا موافق
سمعت هنا رعد وهو بيطلب ايدها من زين نزلت بسرعه وجابت سكينه وحطتها وره ضهرها
ابيه بس انا مش موافقه ع رعد

 

 

زين : غمز ل رعد وصلاح وفهموا عاوز ايه
صلاح : للاسف ياهنا انا موافق وزين موافق هنلاقي فين احسن من رعد
علي : هنا اتكلم وقال ع جثتي ده يحصل ايه الجنان ده انا بحب هنا وعاوز اتجوزها
هنا : طلعت السكينه قدمهم كلهم وحطتها ع شرايين ايدها وقالت وانا بحب علي ولو مش ليه مش هأبقا لحد تاني
جري علي عليها : ايه ده ياهنا هنتفاهم بس شيلي السكينه مافيش حد هياخدك مني
هنا : ب دموع لا ابيه صلاح وابيه زين موافقين وانا ماأقدرش أبيه رعد زي اخويا
زين : ب عصبيه اقسم بالله ياهنا لو مارميتي الزفت دي من ايدك ل هيكون ليا تصرف معاكي
صلاح : والله ياهنا ب نهزر ياحبيبتي واحنا خلاص هنوافق ع علي
امال : بدموع يابنتي سيبي اللي في ايدك دي انتي من امتي ضعيفه كده
مني : ب دموع ياحبيبتي والله ماهلاقي احسن منك ل علي
في دخول مها ومروان من باب القصر
مها : ايه ياجماعه صوتكم عالي اوي في ايه
مها : ب صويت ايه ده ياهنا لالالا في ايه حد يفهمني
داخت هنا واغمي عليها
امال : هنا قومي يابنتي في ايه
شالها علي وطلعها ع اوضتها وطلع وراه باقي العائله ودكتور مروان دخل يكشف عليها
حاول يفوقها ل حد مافاقت وكانت بتعيط في حضن امال
امال : ايه يابنتي اللي بتعمليه فينا ده بس
هنا : ب ضعف ماما انا مابحبش ابيه رعد
الدكتور : انسه هنا انتي اكلتي النهارده حاجه
هنا : بصت ل علي وقالت ب صوت غير مسموع ما أكلتش من يومين شربت عصير
علي : اتنرفز انتي بتستهبلي ياهنا
هنا : استخبت في حضن مامتها
الدكتور مروان : اهدأ ياعلي هي بس قله الاكل مع شده اعصاب وطول الضغط اكيد هنعلق ليها محلول وهتبقا تمام
علي : تمام يامروان
اطمنوا ع هنا ونزلوا تحت وطمنوا زين ع هنا اللي اصر يقطع الاجازه ويرجع
دخل حازم وطلب من صلاح وامال يتكلم معاهم شويه
حازم : في حاجه ياماما مالك
امال : مافيش ياحبيبي صلاح يبقا يحكيلك خير ياحازم
حازم : ماما انا عاوز اتجوز

 

 

امال : ب دهشه مالكوا يا ولاد امال هي فونه فيكم
ضحك صلاح : وقال عادي ياماما ربنا يكتر من افرحنا
امال : يارب ياحبيبي وانت يا استاذ صلاح مش ناوي
صلاح : ب ضحكه ناوي ان شاء الله لما الاقيها
حازم : خاليكي دلوقت في زومي ياماما لما صلوحه ينوي هيقولك
ضحك : صلاح وامال
امال : ماشي يازومي حدد معاد وهأروح معاك انا وصلوحه
نخطبهالك
حازم : عاوز اتجوز ع طول ياماما
امال : يارب صبرني طيب نخطب البنت الاول نشوفها يابني
حازم : مش مشكله ياماما هي عجباني
امال : ب ضحك والله كتر خيرك انك جيت تقولي
نرجع للشرقيه اعترف اشرف بانه هو السبب في موت محمد اخو امال واعترف انه هو السبب في موت مجدي وان هو هدد امال وضرب النار ب الغلط ع نور بنت اخوه
وانه اخد ورث امال وورث نور واتحول ورقه ل المحكمه علشان يصدروا حكم عليه
بعد ماقفل زين مع مامته زعل جدا من اللي هنا عملته
نور : زين ماتزعلش نفسك ان شاء الله هتبقا كويسه
زين : احنا انشغلنا عن هنا اوي يانور اناعمري مافكرت ان هنا ممكن في يوم تعمل كده
نور : هون ع نفسك يازين ان شاء الله كل حاجه هتبقا كويسه هي بس بتحب علي وباين عليها من زمان
زين : انا كنت عارف يانور وكنت عارف كمان ان علي بيحبها ومتأكد بس انا كنت عاوزها تاخد بالها من مذاكرتها علشان تحقق حلمها وتدخل الكليه اللي نفسها فيها
نور : هنا متفوقه وان شاء الله هتبقا زي الفل وتحقق كل اللي نفسها فيه ياله بقا احجز علشان نرجع
زين : ب ابتسامه اقولك ع كلمتين بس وبعد كده نعمل كل حاجه
نور : انت قليل الآدب يازين
زين : ب ضحكه هأطمن ع جرحك بس ……
علي فضل قاعد مع هنا
علي : ينفع اللي بتعمليه فينا ده ياهنا
هنا : بخوف انا انا ماعملتش حاجه
علي : ب حنيه عاوزة تموتي نفسك وده ماعملتيش حاجه
هنا : ب دموع انا مش عاوزه اتجوز ابيه رعد
ضحك علي وقالها كانو بيهزروا ياحبيبتي والله
هنا : مسحت دموعها زي الأطفال يعني مش هتجوز ابيه رعد

 

 

علي : علشان كنت اقتلوا
هنا : ب ضحك وتدخل السجن انت بتحبني اوي كده
علي : فوق ماتتخيلي ياهنون
ضحكت هنا وعلي أكلها وقالها نامي شويه نزل علي تحت وقعد معاهم وقالهم خطوبتي مع فرح يحيي وحازم قال ل مامته وأنا فرحي مع فرح يحيي وخطوبه علي
رد احمد عليهم هو انا مليش دور في البيت ده مافيش جواز ………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور الزين)

‫3 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!