روايات

رواية عشق المراد الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد البارت الرابع عشر

رواية عشق المراد الجزء الرابع عشر

عشق المراد
عشق المراد

رواية عشق المراد الحلقة الرابعة عشر

مراد بقا يقرب من عشق وعشق ترجع لورا
عشق بخوف:في أي يلا انت هتتحول ولا اي
مراد وهو بيقرب :بتقوليلي يلا
عشق :خلاص انا اسفه بس ابعد وبتزقه
مراد :لا لازم اوريكي الاول مين هو مراد وبص علي شفايف*ها
عشق :انا اس اتصدمت لما مراد الته*م شفتيه*ا في قبل*ة
عشق وهي بتزقه :ابعد يا مراد
مراد مبيردش عليها
عشق فضلت تعيط وتزقه
مراد اخيرا فاق لما حس بدموع عشق وبعد عنها بسرعه
مراد : انتي بتعيطي ليه انا معملتش حاجه غلط انا جوزك وده حقي
عشق بزعيق وعياط :حق اي انت ملكش اي حقوق احنا جوازنا علي الورق بس
مراد بزعيق :لا ليا حقوق كتير وانا غلطان اني عاملتك بحنيه
كان لازم اعاملك زي الكلا*ب
عشق بدموع :طب لييييه اتجوزتني لييه كنت سيبني عند ابويا بدل متتجوزني انت شويه تعاملني وحش وشويه حلو
عند ابويا كنت بتعامل وحش اه وكانوا بيكسروني بس مش زي كسرتي من كل دقيقه كل شويه الاقي بنت تيجي تحضنك وشويه الاقي بنت تيجي تبوظ فرحنا والاقي بنت جايه تمسك في رقبتك وشويه الاقي الممرضه ايي انا تعبت

 

 

 

احساس اني الاقي واحد تعمل كده ده بيموتني كانك جايب سكين*ة تلمه وبتغرز*ها في قلب*ي ليه بتعمل كده
مراد بزعيق واستفزاز : اتجوزتك انتقام لجدي من عيلتك واعاملك زي ما انا عاوز وبعدين انتي مدايقه ليه من البنات براحتي احضن اللي انا عاوزه وسلامه قلبك
عشق بصدمه وانهيار :متجوزني انتقام من عيلتي طب انا مالي انا من ساعه موعيت علي الدنيا وانا عايشه في قرف وذل واهانه انا ذنبي اي انا ذنبي اي ووقعت أغمي عليها
مراد بخضه وجري عليها :عشق عشق فوقي انا اسف والله انا مهعمل كده تاني شالها وحطها علي السرير وجاب برفيوم وشممهولها
بدأت عشق تفوق واول ما شافت مراد فضلت تعيط وتزعق :ابعد عني أنا بكرهك أنا بكرهك ابعد عني
مراد بندم لكل اللي عمله وقاله :انا اسف يعشق مش هعمل كده تاني ولا هلمسك انا اسف سامحيني حقك عليا
عشق بعياط :لو عايزني اسامحك ابعد عني وطلقني ارجوك طلقني
مراد بعصبيه وتملك : هبعد عنك دلوقتي بس مش هطلقك انتي ملكي انا انتي بتاعتي انا وخرج ورزع الباب
عشق بعياط :عارفه أن ده حقك بس انا عارفه اني لو كنت سيبتك تكمل اللي انت عايز تعمله كنت أنا هيبقي الخسرانه
الوحيده لانك كنت هتطلقني انت اساسا مشوفتنيش ساعه كتب الكتاب ومكنتش طايق حد ساعتها وسيبتي ومشيت وروحت مع جدك اهههههه ليه وكمان متجوزني انتقام
انا لازم اهرب من هنا انا اه حبيته ومش هقدر ابعد عنه بس لازم ادوس علي قلبي وقامت بتعب خضرت شنتطها واخدت فلوس من محفظه مراد وكتبت رساله لمراد ونزلت بسرعه
عشق :ده القرار الصح مكنش لازم اعلق قلبي بيه واتجرح

 

 

خدت تاكسي وقالت للسواق ياخدها اوتيل صغير
عشق بتعرف تتكلم فرنساوي لأنهها كانت بتحوش وتشتري كتب وتذاكر منها
وصلت عشق وحاسبت السواق ودخلت الاوتيل وحجزت اوضه
وطلعت الاوضه
عشق بدموع بقت ترص هدومها في الدولاب
عشق :لازم من بكره ادور علي شغل لان الفلوس اللي خدتها مش هتكفي وافتكرت حاجه وطلعت تجري بسرعه ومسكت الفون قفلته عشان مراد ميعرفش يحدد مكانها اتنهدت بحزن وراحت نامت علي السرير وفضلت تعيط ونامت من كتر العياط والتفكير في كل أيامها مع مراد
عند مراد رجع الجناح وهو ندمان علي اللي عملوا
دخل ملقتش عشق افتكر أن هيا ممكن تكون في الحمام انتظر شويه مخرجتش ومفيش صوت مايه خبط محدش رد فتح الباب ملقاش حد فضل يدور وينده عليها لمح ورقه راح فتحها وانصدم
مراد بدموع لما قرأ اللي مكتوب
في مصر عند ملك
وفاء :انتي يا آخره صبري قومي هتتاخري علي الجامعه
ملك بنوم:يماما سيبني انام شويه
وفاء بزهق :حاضر من عنيا ودلقت علي ملك مايه متلجه
ملك بفزع:يلاهوي الحقوني بغرق

 

 

وفاء :احسن انتي اللي تستاهلي عشان عماله اصحيكي من الصبح
ملك : والله انتي مش امي انتي مرات ابويا
وفاء مسكت ابو ورده حدفته في وشها
ملك :طب ليه قله القيمه دي ياربي
وفاء :قومي هتتاخري علي الجامعه يبت
ملك قامت تلبس :حاضر يمرات ابويا
وفاء :بتقولي اي سمعيني كده
ملك :مبقولش حاجه
وراحت لبست وخرجت تفطر خلصت ونزلت بسرعه لأنها هتتاخر
بس اتصدمت لما لاقت ****
عند سليمان في الفون للمحامي :حضرلي الاوراق يا متر
المحامي :حاضر يسليمان بيه
سليمان :اول لما تنزل عشق تبعتلي الاوراق عشان تمضي عليها
المحامي :حاضر اي أوامر تانيه
سليمان :شكرا يمتر وقفل
سليمان :لازم اكلم مراد واعرفوا كل حاجه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق المراد)

اترك رد