روايات

رواية أنتقام ذاتي الفصل الرابع 4 بقلم منة الله أيمن

رواية أنتقام ذاتي الفصل الرابع 4 بقلم منة الله أيمن

رواية أنتقام ذاتي البارت الرابع

رواية أنتقام ذاتي الجزء الرابع

أنتقام ذاتي
أنتقام ذاتي

رواية أنتقام ذاتي الحلقة الرابعة

“انا بكـ ـرهك كل دا بسببك انت بسببك”

نزلت ع ركبها وهي بتبكي بنهيار تام

صرخت بصوت عالي”بكـ ـرهك ي احمد النوراجي بكـ ـرههك بكـ ـرهك”

سندت بضهرها ع الحيط بعد ما انهارت من البكى وعينها حمرت

ضمت رجليها ليها وشفايفها بدت ترتجف ببكى

°ف الليل°

اتفتح باب الشقة فوقفت بغضب وعزمت امرها انها هتخليه يسبها ف حاله

دخلت واحده كانت سانداه وهو مش قادر يفتح عينه بسبب الشُـ ـرب

دخلته ع طول اوضته لانها عارفه الطريق مسبقآ
ومتدش لملاك اى انتباه
دخلت ملاك الاوضة بعد تردد كبير

حطته ع السرير وبدات تقـ ـلعه هدومه

فقالت ملاك بسرعة”انتي بتعملي ايه مينفعش كدا وانا قاعدة”

جاوبتها من غير ما تبص عليها”هو مش بيحب ينام غير وصدره عر*يان لو معملتش كدا هيصحي زعلان مني”

قالت ملاك بسخرية وهمس”هيصحي زعلان مني؟؟ ايه القر*ف دا”

بصتلها فجاة وقالت”بتقولي حاجه ي… مش انتي ملاك اللي جيتي لمدام نادية من اسبوع عشان شغل بتعملي ايه هنا؟؟ “

جاوبتها بتردد”اصله هو الاستاذ دا اللي نايم ع السرير خطفـ ـني “

رفعت جابها بستغراب”استاذ؟؟ وخاطـ ـفك تمام ي ملاك تقدري تمشي”

بصتلها بصدمه وقالت”امشي؟ “

“ايوا تقدري تمشي”

“بس هو حابـ ـسني ومش راضي يطلعنا هيفكرني هر*بت و..”

قاطعتها “تقدري تمشي وانا هتصرف”

“بس هو مش هيجبني تاني وقلي مطلعش ابدا وهو حاولت اهـ ـرب هيرجعني (بتكدب عشان متمشيش)”

بصتلها من فوق لتحت وقالت “هو والاستاذ ومعرفش ايه انتي متعرفيش اسمه؟؟”

“لا هو قلي اناديه ابليس”

قالت وهي بتمشي”بالظبط اسمه ابليس ومتقعديش معاه ف نفس الاوضة عشان هو سـ ـكران وممكن ياذ*يكي يلا سلام”

طلعت وقفلت الباب وراها
بصتله ملاك بغضب وهو بيتحرك ع السرير بـسُكر
وعنادآ فيها راحت قعدت ع الكنبة اللي ف اوضته

قعد ع السرير وهو بيبص عليها بنظرة غريبة
ثواني وحست بالخوف انها لوحدها معاه وكمان هو مش ف وعيه خالص

وقف وراح عندها
وقفت بخوف وتوتر وهو منزلش عينه عن عينها

اترمى ف حضنها فجاءة وجسمها اتيبس من الحركة والخوف

شد عليها ف حضنه وهمس ف ودنها
“محتاجك”

حاولت تبعد عنه لكنه يفوقها قوة طبعا
مسك ايدها وقعدها غصب عنها ع السرير
قرب منها وهي مش قادرة تخليه يبعد

قالها بصوت رخيم”دايما بيقولوا ان الشخص بيقابل اللي بيخاف منه تصدقي اني كنت بخاف من الحب “

وقفت ع الحركه وركزت ف كلامه

فكمل”اول مرة احب واحس ان قلبي بقى خايف ع حد هي اول مرة قلبي اتكسر فيها لما شفتك ع سر*يره وانتي بالشكل دا “

سند راسه ع كتفها وكمل” حب من اول نظرة كلام تافهه اوي ومستحيل يحصل دا مجرد اعجاب لكني ”
حرك راسه ع كتفها “مش قادر امحي صورتك من قدام عيني مش قادر اتخيل ان في حد لمسك حتي لو لمس عادي انا وقعت وقعت ف اشر اعمالي”

قالت بهدوء وتوتر”هو الحب غلط مش ممكن نتجوز ونكمل حياتنا عادي “

خد نفسه طويل وقاال بتنهيدة”اللي زيي اخره بدله حمرة ي ملاك اللي زيي اخره. جنب عرش ابليس مش ف الجواز خالص انا واحد مـ ـجرم سنيني محدودة لو عشت النهاردة مش هعيش بكرا بس ممكن تخليكي جنبي لحد ما امـ ـوت”

شهقت بنهيار لما جاب سيرة المـ ـوت
اللي بياخد منها اعز ما تملك دايمآ.

لف ايده حولين وسطها وشدها لحضنه. دفنت راسها فيه وكملت بكا

بس براحة حست ان ف حد ممكن يحضنها ف وقت ضعفها
اول مرة تبكي ف حضن حد مش هتعديها غير
لما تخلص كل اللي جواها

°ف الصبح°

صحي بتعب وصداع حك راسه بقوة لعله يفوق

طلع من الاوضة يعمل لنفسه قهوة عشان يفوق

لقاها واقفه ف المطبخ لابسة قميصه واصلها لفوق ركبتها بشوية
ورافعه شعرها ع شكل كعكة مهملة

وقف ثواني وهو شايفه بالمنظر دا وبتتحرك بحرية فالمطبخ ع اغنية لسه بحنلها

ابتسم ع طريقتها لان الاغنية حزينة لكنها بتغنيها بسعادة وبترقص عليها

قرب منها وقعد ع كرسي البار
وهي مدياه ضهرها وبتعمل بيض اوملت ع البوتوجاز

قالت بصوت عالي”سبتك ي حبيبتي وسبتيني وانا عاشق لسة بحنلهاا”

“عظمة ع عظمة ي ست”

لفت بسرعة ليه وف ايدها المعلقة ضحك اكتر وقال”ممكن لو مش هعطل مسيرتك الطربية تعمليلي فنجان قهوة او ممكن ادخل انا واعمله لو مش هضايقك”
نهي كلامه بنظرة جريئه خلي وشها يحمر من الكسوف

قالتله بصوتها الناعم”ممكن تفطر معايا؟ “

بلع ريقعه وقال باستفهام”ايه؟ “

“ممكن نفطر سوا ومتشربش القهوة ع مهدة فاضية”

“بس انا مش بحب الفطار ع الصبح”

قالت بسرعة لما حست انه هيرفض”عشان بتفطر لوحدك فكرهته لو جربته هتحبه اوى”

حطت الاكل قدامه قبل ما يرفض وقعدت ع كرسي من ناحية المطبخ وكان هو من برا

بدا ياكل وهو بيبصلها بتركيز فقال فجاءة”مهربتيش ليه”

اتوتر وبصت عليه وقالت”عشان انت هتجبني تاني فههرب ليه”

كمل اكل من غير ما يكلمها تاني
لكنها مقدرتش تاكل وهو مركز ف كل حركه منها
فقالت عشان تزيح التوتر الي بينهم”ايه اللي خلاك تشتغل كدا”
قلها بختصار”تكملة مصيره”

“مش فاهمه”

“خلصي اكل وغيري هدومك عشان هنمشي من هنا”

وقف ودخل اوضته من غير ما يسمع اي اعتراض منها او اي حاجه اصلا

لمت الاكل ولبست هدومها من غير اى مناقشة

نزلت وركبت جنبه ف العربية
“ممكن تلفونك”

بصلها بستفهام وهو بيشغل العربية
فقالت”هشغل اغاني”

ايقن ف وقتها ان ف حاجه حصلت امبارح لما كان سـ ـكران وهو مش فاكرها

طلع الفون وعطاه ليها
شغلت اغاني وبدات تغني معاها
لحد ما قطع الاغاني دي اعلان خلاها تبصله بصدمه ويقين ان حياتها ادمرت

والمزيعه بتقول”فضيحه احمد النوراجي. وجود بصمات وهدوم بنته ف شقة قتـ ـيل المعادي الجديدة وكمان (دي ان اي) اثبت الفعل الفاضح الي كانت ملاك النوراجي بتعمله لكنها…………. “

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنتقام ذاتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *