روايات

رواية جحيم عشقه الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملكة القلم

رواية جحيم عشقه الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملكة القلم

رواية جحيم عشقه البارت الثاني عشر

رواية جحيم عشقه الجزء الثاني عشر

جحيم عشقه
جحيم عشقه

رواية جحيم عشقه الحلقة الثانية عشر

ليل كان بيلبس هدومه وهو باصص لكيان اللي نايمه
قرب منها شد الغطا وغطاها وخرج
قفل الباب بالمفتاح واتجهه للفيلا والتحضيرات كانت علي وشك الانتهاء
دخل الفيلا لقي سليم قاعد مع زهره
ليل بحب…..سليم جيت امتا
سليم حضنه…..من ساعتين كده بس انت اللي مختفي مش باين
ليل…..معلش يا صحبي كنت مشغول انت عامل اي
سليم…..بخير الحمدلله
زهره بحرج…..ليل انا سمعت ان كيان رجعت هي فين انا عايزه اشوفها لو سمحت
سليم بص لليل بتعجب…..كيان انتي تعرفي كيان
زهره…..كيان تبقي اختي
سليم……اخت مين
ليل بحده…..في اي يا سليم مالك قالتلك اختها
سليم…..انا قصدي مراتك
ليل…..ايوة مراتي وانتي يا زهره كيان دلوقتي نايمه لما تصحي تقدري تشوفيها وكمان انا هبعتلك فساتين تختاري منها للحفله

 

 

 

زهره….بس انا مش هقدر احضر
ليل…..هتحضري يا زهره سليم خليك هنا لحد ما ارجع
سليم…..تمام
ليل طلع اوضته وسليم بص لزهره…..انتي اخت كيان مراته بجد
زهره…..هو فيه اي وانت تعرف كيان منين
سليم……ليل حكالي عنها بس ازاي رجعو لبعض يعني
بعد اللي حصل
زهره……هما ما رجعوش لبعض احنا قاعدين هنا لحد ما اخلص اجراءات طلاقي وهنمشي
سليم…..طلاق اي
زهره……ما انا اتجوزت من باسم وليل لما عرف كيان طلبت منه انه يطلقني وليل ساعدنا
سليم…..باسم مين اللي كان في الجامعه
زهره بحرج……الشاب اللي انت طردته من المحاضره قبل كده
سليم…..وانتي اي االي يوصلك انك تتجوزي باسم وانتي عارفاه كويس وعارفه انه مش تمام
زهره…..باسم مش سهل وهددني باختي وانا مكنش ليا غيرها كيان اختي الصغيره يا سليم كنت عايزني اعمل اي اتفرج عليه وهو كل يوم يقولي
لو موافقتيش مش هتشوفيها تاني خلاني مضيت بابا علي تنازل بالاملاك قبل ما يتوفي ووصلنا للي احنا فين وقتها كيان كانت في اولي جامعه واتعرفت علي ليل وحبوا بعض واتجوزوا ومرت سنه علي جوازهم
زهره سكتت وسليم بص ليها…..وليل وكيان اتطلقوا بسبب خيانه كيان ليه
زهره بانفعال…..كيان عمرها ما تعمل كده ابدا

 

 

 

سليم……امال اي الحقيقه اللي احنا مش شايفينها
زهره…..كيان مفيش انضف منها ياسليم كيان وقتها كانت طفله 19 سنه متعرفش يعني اي خيانه كيان مش وحشه للدرجه دي كيان حبت ليل لدرجه انت مش هتقدر تتصورها
باسم هو السبب في كل ده هو اللي حاول يعمل كل ده وهو برضو اللي جابها الشقه وقلها اني تعبانه ووقتها قالي ان صحابه جايين ومش هينفع اكون موجوده فخرجت ومجاش في بالي ان كيان ممكن تيجي
جاب واحد صاحبه واتفق….. معاه وحط لكيان حبوب مخدره مش بتخليها في كامل وعيها بس بتبقي حاسه بكل حاجه وجاب صحبه وصوروا ليها فيديوهات حقيقية وبعتوها لليل
كيان لما صحيت استغربت…. هي فين انا وقتها رجعت البيت ولقيتها نايمه وحاولت كتير اسالها اي اللي حصل مفتكرتش حاجه وبعدين مسكت تلفونها لقيت مكالمات كتيره من ليل خدت شنطتها وخرجت وصلت للبيت اللي عايشين فيه ليل وكيان وطلعت وقتها ليل وراها الفيديوهات وكيان نكرت ده واترجته كتير انه ميصدقش الفيديوهات وبالفعل ليل مصدقش وجاء تاني يوم وباسم راح لكيان البيت وهددها بيا
كيان خافت منه ونفذت كل اللى قاله ومن ضمن التهديدات انها تعترف انها عملت كل حاجه بارداتها وانها الموجوده في الصوره وبالفعل حصل وقالت لليل كده وكمان باسم قال لليل ان كيان هي اللي مضت والدها عن تنازل الاملاك علشان تهرب معاه
ليل طلق كيان وقتها كيان عرفت انها حامل الطفل بالنسبه ليها كان اخر حاجه من ليل بس للاسف ما”ت وهي بتولد
بس وده كل اللي حصل ووصلنا لهنا

 

 

 

سليم……وانتي مش ندمانه ان ده كله حصلها بسببك
زهره بحزن…..ندمانه صدقني انا عمري ما حبيت ولا هحبه باسم دخل علي العيله زي نار اللي كلت كل حاجه
سليم…….انشاء الله كل حاجه هتتصلح
زهره…..انا اسفه اني حكتلك ده كله بس كنت حابه اتكلم مع حد انا هطلع اوضتي علشان اجهز نفسي
زهره طلعت اوضتها وسليم خرج
__________
عند كيان صحيت من النوم ملقيتش ليل في الاوضه دخلت الحمام خدت دوش وطلعت لبست هدومها وبتحاول تفتح الباب مكنش بيفتح معاها
كيان……معقول ليل يكون قافل الباب علشان مطلعش عشان حفله حبيبه القلب
كيان بصت علي الشباك وراحت فتحته ونطت وقفلته تاني
دخلت الفيلا ومن حسن حظها مقابلتش ليل طلعت علي اوضه زهره فتحتها ودخلت زهره اتخضت…..في اي يخربيتك خضيتيني
كيان وهي بتبص للفساتين…..الفساتين دي ليكي
زهره…..ايوة بس ليه
كيان…..مفيش بس عايزه فستان علشان البسه
زهره…..كياااان
كيان بضجر…..في اي عايزه فستان هتديني ولا لا
زهره….هتعملي اي

 

 

 

كيان…..هحضر خطوبه جوزي
زهره…..كنت متاكده انجزي قبل ما ييجي بسرعه
كيان خدت فستان طويل ومفتوح من الضهر بفتحه كبيره وفتحه من الجمب طويله لحد اخر رجلها باللون الاسود
زهره…..هتلبسي ده انتي عايزه ليل يمو”تنا ولا اي
كيان…..انا اللي همو”ت مش انتي ادعيلي
كيان خرجت من الفيلا وراحت الاوضه دخلت من الشباك
مرت ساعه والضيوف بدأوا يوصلوا ليل كان لابس بدله سوداء وقميص ابيض مفتوح
في الاوضه كيان كانت واقفه قدام المرايه زي الاميرات بشعرها الطويل وجمالها اللي مالوش حدود
الحفله بدات وسمر كانت حاطه مساحيق تجميل كتيره علي وشها ولابسه فستان قصير للركبه وسايبه شعرها اللي واصل لكتفها
زهره كانت لابسه فستان لحد الركبه ولامه شعرها وكانت جميله

 

 

سليم كان مراقبها بعينيه وبص للبسها اللي معجبوش بسبب انه كان كاشف معظم تفاصيل جس”مها
ليل كان واقف وبيتكلم هو وبعض رجال الاعمال لحد ما النور كله انطفئ
وفي نور بسيط علي باب الفيلا كله بص ناحيه باب شافوا ملاك نازله
ليل اتصنم مكانه من جمالها بص حواليه لقي الكل بيبص ليها
ليل بعصبيه…..كيااان
كيان وهي ماشيه بتعد الخطوات…..استر يارب كده قاعدلي ثواني وهكون في عداد المو”تي رجعوني الاوضه تاني
ليل لكل الموجودين…..ياريت كل واحد يبص قدامه او يبص علي مراته احسن ليل
ليل قرب من كيان ومسكها من ايدها بقوه…..عجبك منظرك كده قدام الناس
كيان…..ايوه عاجبني

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جحيم عشقه)

اترك رد