روايات

رواية رهينه تحت تهديد السلاح الفصل السابع 7 بقلم نور أحمد

رواية رهينه تحت تهديد السلاح الفصل السابع 7 بقلم نور أحمد

رواية رهينه تحت تهديد السلاح البارت السابع

رواية رهينه تحت تهديد السلاح الجزء السابع

رواية رهينه تحت تهديد السلاح الحلقة السابعة

جنات: ايوه وكمان اي اللي فكرك بيها وهي اصلا ماتت من زمان في الحادثه
~~انتي زينب مرات ممدوح ابني
زينب بقلق حاولت تخفيه: انا زينب بس مش مرات ابنك ممدوح ومبعرفهوش اصلا
~~انتي شبهها اوي
جنات: شوفت الصدفه اسمها زينب على اسم مرات عمي ممدوح
~~انا اسف افتكرتك مرات ابني اللي مات
مراد: وانت فاكر انها رجعت للحياه تاني
~~لا انا فكرت ممكن تكون نجت
مراد: نجت ازاي وهي جثتها كانت في للعربيه جنب جثة عمي
~~مش عارف
مراد: طيب انا طالع فوق
جنات: انا عايزه اشوف العروسه
نيره بغيظ: بلا عروسه بلا نيله دي مجرد واحده هتخلف عيل وتتطلق
مراد بحده: نيره حاسبي على كلامك
وطلع لفوق بينما نيره بتهري في نفسها من الغيظ
دخل الجناح ولقي غزل نايمه نظر ليها شويه وبعدين اخد هدوم ودخل الحمام ياخد شاور
…….. في منزل فوزي……..

 

 

ياسين: بابا انا خارج اشم هوا
هبه اخته الصغيره: خودني معاك
ياسين: مش فاضي
عبله تؤام هبه: والنبي انا كمان
ياسين: يوووه بقولكوا مش فاضي
عبله وهبه: والنبي
ياسين: مره تانيه
عبله بحزن: انت على طول مش بترضى
هبه: وكمان بخرج من ورانا
ياسين بقلة صبر: طيب تعالوا
هبه وعبله: ههيييييي
واخدهم واشترالهم حلاوه بينما كانوا بيتمشوا وقفت عربيه كبيره وخرج منها واحد شكله من رجل اعمال وكان بيتعامل مع الناس بسوء وتوحش
ياسين في نفسه: يا ترى انا لو كنت زيه غني كنت هبقى متوحش بالطريقه دي
قرب الرجل من ياسين وكان باين عليه الغضب

 

 

/انت يا متخلف بتتفرج على اي
ياسين: مفيش حاجه يلا بينا يا بنات
وكان هيمشي
/انت ابن مين ياض
ياسين: وبتسأل ليه
/انت بتشبه لحد انا عارفه كويس
ياسين: مين يعني
/مش فاكره اظن ان هو ممدوح الالفي
ياسين ضحك: لا مش لدرجه دي
/انت هتصاحبني ياض
ياسين بجديه: متتكلمش معايا كده
/لا والله خوفتني… قول ياض انت ابن مين
ياسين: ابن فوزي رياض
/انت من عيله فقيره جدا
ياسين: ايوه عايز حاجه
/فين ابوك انا عايز اكلمه
ياسين: بس انت مين الاول
/انا عادل

 

 

ياسين: طيب تعالى
عادل: اخواتك دول
ياسين: ايوه في حاجه
عادل: مش شبهك خالص
ياسين: بيقولوا
……… في جناح غزل ومراد…….
مراد: غزل يا غزل قومي
غزل بنعاس: ليه
مراد: عشان نتعشوا
غزل: مش عاوزه اكل
مراد بحده: غزل انا قولت قومي يعني قومي
غزل قامت بخوف: حاضر حاضر
قامت ودخلت الحمام وبعد وقت خرجت ولبست لبس بيت ونزلت مع مراد
كانوا متلميين حول السفره فلما غزل ومراد جم قامت جنات بفرحه وسلمت على غزل
جنات بأبتسامه: اهلا انا جنات اخت مراد
غزل بأبتسامه: وانا غزل

 

 

جنات: الله اسمك حلو اوي يا غزل .. تشرفت بمعرفتك
غزل: انا اكتر
جنات: تعالي اقعدي جنبي
قعدت غزل جنب جنات وكانت زينب منذهله لانها حست انها شافت نفسها لما كانت في شبابها لان غزل كانت شبها جدا وهي في شبابها
غزل سلمت على زينب واتعرفتت عليها
زينب بذهول: معقول في واحده تطلع شبهي بالشكل ده لما كان عندي 20 سنه
جه الجد وقعد على رأس السفره وبداوا ياكلوا…
نيره: مش هتخرجني يا مراد
مراد بضيق: هخرجك يا نيره
للحظه جنات بصت لزينب وبعدين بصت لغزل ولقيت انهم فيهم شبه من بعض اوي فضلت عيونها مره على غزل ومره على زينب
جنات: انا اول مره الاحظ ده
غزل: تلاحظي اي
جنات: انك انتي وخالتوا زينب فيكوا شبه من بعض اوي
الكل بص لزينب وبعدين بصوا لغزل وفعلا كان في شبه واضح
مراد: ايوه عندك حق

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية رهينه تحت تهديد السلاح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *