روايات

رواية مجنونة خطفت قلبي الفصل الثالث 3 بقلم نهال حازم

رواية مجنونة خطفت قلبي الفصل الثالث 3 بقلم نهال حازم

رواية مجنونة خطفت قلبي البارت الثالث

رواية مجنونة خطفت قلبي الجزء الثالث

مجنونة خطفت قلبي
مجنونة خطفت قلبي

رواية مجنونة خطفت قلبي الحلقة الثالثة

احنا وقفنا لما كل واحد راح على بيته…….
____________✨في البيت عند كيان✨____________
كيان بمرح:هاي ماما هاي بابا هاي ميرا
هيام(الأم):ايه كمية الهايات اللي على الصبح دي
محمد(الأب):انتي تعبانة ياحبيبتي ولا حاجة😂😂😂
ميرا(الأخت):هاي يازف*تة عاملة ايه😏
كيان:ايييييه في ايه انا غلطانة إني بتكلم معاكوا اصلا😢
هيام:عاملتي ايه النهارده في الجامعة
كيان بخبث:ها.. عملت كل خير والحمدلله😅😅
ميرا:يبقى اقرأي الفاتحة على روح اي حد عدى من قدام بنتك النهارده😂😂😂
محمد:عاملتي ايه ياكيان اشجيني ياحبيبتي انا برده زيي ابوكي 😂😂(والنبي عمو ده عسل اوي😅🤭)
كيان بتمثيل:انا برده والله انتوا وحشيين وهاكون عملت ايه يعني واكملت بضحك اكيد زيي كل مرة😂😂
ميرا:خدي هنا يابت ضربتي مين قوليلي
كيان:والله ماعملت حاجة سيبوني بقى عايزة ادخل اوضتي وسابتهم ودخلت اوضتها (والله بشوف كيان بشوف نفسي عسل وكيوت كده😂😂)
اما بقى عند آدهم…….
___________✨في البيت عند آدهم✨___________

 

 

آدهم:ازيكوا عاملين ايه
سهير(الأم):الحمدلله ياحبيبي
جابر(الأب):ايه عملت ايه النهارده
آدهم:عادي زيي كل مرة
كريم(الأخ):هااااي يابروو
آدهم:اي ياشق عرفت تشقط النهارده من الجامعة ولا زيي كل مرة مش نافع
كريم:عيب عليك شقطت واحدة بس طلعت مش بتاعت الكلام ده 😂😂
آدهم:يامراري الطافح يعني يوم ماتعرف تشقط تطلع ملهاش في السكة دي 😂😂😂
سهير:انت قاعد كده وسايب ولادك اللي يشقط واللي مايشقطش ماتقول كلمة ياراجل
جابر:ياختي وهو انتي بتخاليني اتكلم كلمة واحدة في البيت ده 😂😂(لاء ياحاجة ايه طلعتي مسيطرة😂😂😂)
آدهم:احنا عامليين نتكلم كده اومال فين جدو
جابر:جدك طلع برة هو ويامن وأميرة يشموا هوا
آدهم:طيب انا هطلع ارتاح شوية ولسه هيطلع قاطعه صوت جده
زكريا(الجد):استني يا آدهم عايز اتكلم معاك انا ومحمد شوية
آدهم:جدي عامل ايه …. خير في حاجة ولا ايه
زكريا:تعالى يامحمد انت وآدهم نتكلم في المكتب عندي
اما بقى عند روز……
_____________✨في البيت عند روز✨_____________

 

 

روز:ازيك ياماما
نسرين(الأم):الحمدلله …. ايه اللي انتي عاملاه في نفسك ده😂😂😂وفي الوقت ده دخل حمزه وشاف روز وهي هدومها كلها عصير مقدرش يمسك نفسه من الضحك😂😂
حمزه(الأخ):ههههههه مين اللي عامل فيكي كده🤣🤣🤣
روز:ماتحترم نفسك يالا😡😡ماتشوف ابنك ياخالد
حمزه بغضب:والله لو ماحترمتيش نفسك لا اكون ضاربك
خالد(الأب):في ايه صوتكم عالي كده ليه ….. ومين اللي عمل فيكي كده ياروز وفضل يضحك😂😂😂
روز:يعني وهو انا ناديتك علشان تكمل ضحك معاه ولا علشان تزعقله وسابتهم ودخلت اوضتها
نسرين:ماينفعش كده ياحمزه روح صالحها
حمزه:وهو كان مين اللي شتم مسن الأول انا ولا هي
خالد:معلش ياحمزه روح صالحها يابني انت الكبير (ده ايه كمية الاحترام اللي بقت فيك دي يا خالد🤣🤣)
حمزه خبط على الباب:ممكن ادخل
روز بعياط:لاء
حمزه:يبقى هدخل ودخل على روز لقاها عماله تعيط
حمزه:مالك ياروز في ايه
روز:مافيش وابعد عني مش بكلمك 😢😢
حمزه:قولي ياروز في ايه روز بدأت تحكيله على اللي حصل
روز:هو ده كل اللي حصل
حمزه:طيب ماعرفتيش كان اسمه ايه
روز:لاء وفجأة الفون بتاع حمزه رن
حمزه:ثانية وهاجيليك
نرجع تاني لآدهم……
____________✨في المكتب عند آدهم✨___________

 

 

آدهم:خير ياجدي في ايه
محمد:في ايه يابابا
زكريا:خير إنشاء الله….. عارفين الثفقة اللي كانت بتساوي ملايين
محمد:اه مالها
زكريا:مافيش بس اللي هنعمل معاه العقد طلب إني اجوز بنته لآدهم
محمد:ايه
آدهم:ايييييه اكيد مش موافق
محمد:استنى يا آدهم خالي جدك يكمل للآخر
زكريا:انا في الأول ماوافقتش بس قالي إنه لو آدهم ما اتجوزش بنته مش هيمضي معانا عقد الثفقة ف انت يا آدهم لازم توافق
آدهم:وانا مش موافق ياجدي
زكريا:بس يا آدهم انت لازم توافق
آدهم:وانا مش موافق يا جدي وانت عارف بكده
زكريا بعصبية:يبقى مالقش حق من الميراث وهتخرج من القصر ومترجعش تاني
آدهم:اتكلم يابابا مالك ساكت ليه
محمد:ماينفعش اقف قدام جدك يا آدهم
زكريا:ها قولت ايه
آدهم: ………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مجنونة خطفت قلبي)

اترك رد