روايات

رواية أسيرة عائلة القناوي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم يوستينا سامي

رواية أسيرة عائلة القناوي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم يوستينا سامي

رواية أسيرة عائلة القناوي البارت الرابع والعشرون

رواية أسيرة عائلة القناوي الجزء الرابع والعشرون

رواية أسيرة عائلة القناوي الحلقة الرابعة والعشرون

مراد بغل قرب من رهف اللي كانت في الارض متربطة ومحطوط لزق علي بقها و جابها من شعرها ومسكها من رقبتها وقال ببرود / بنتك في ايدي اهي ما تخافيش عليها دي حتي رقيقة خالص و مكنتش تعرف حقيقتك الو*سخة بس متقلقيش انا قولتلها كل حاجة .. تحبي تسمعي صوتها
ماجدة بغل / انت عارف لو عملت في بنتي حاجة انا هعمل فيك اي .. اناا
و قبل ما تكمل الجملة سمعت صوت ضرب ناار و صريخ بنتهااااا 😳😭😭
ماجده حاسه ان قلبها اتنفض مجرد ما سمعت صوت الرصاصه وصرخت بعزم قوتهاا / لا يا مراد رهف ملهاش ذنب ، والله ما ليها ذنب في حاجة ..ابوس ايدك متعملش فيها كدة
و بدات تعيط بوجع علي بنتها / سيبها و انا هعملك كل اللي انت عايزة
مراد ببرود / انا مش عايز منك حاجه خالص على فكره ، انا بس عايز اوجع قلبك وعلى فكره الرصاصة ما جتش فيها جت في الحيطه اللي جمبهاا
شد رهف من شعرها بقوة / صح يا رهوف .. قولي لماما
و شال اللزق اللي علي بوقها وكان مستنيها تتكلم بس رهف ما نطقتش بكلمه واحده مراد بصلها باستغراب وقالها /ايه ده مش عايزه تردي على ماما ده كلام برده .. لا واضح يا مدام ماجده انك معرفتيش تربي خالص
رهف وهي بتعيط وبتحاول تبعد ايد مواد عن شعرها وبتقوله /ابعد عني انا مش عايزه اكلم حد اوعى سيبني
ماجده بلهفه / ما تخافيش يرهف ما تخافيش يا حبيبتي انا هاجي هو مش هيقدر يلمسك .. اسمعني يا مراد لو فاكر ان انت واخواتك قدرتوا عليا تبقوا غلطانين تمارا معايا و اختها سجي كمان تحت ايدي ممكن احسركم عليهم العمر كله سامع ولا لا
مراد التوتر والخوف دخلوا قلبه لكن حاول ان هو يبين عكس كده وقالها ببرود /بجد تمارا معاكي طب ابقي اكليها كويس عشان البيبي اللي في بطنها ،طبعا انتي عارفة ده حفيد القناوي يعني غالي اووي
ماجده بدات تهدي اعصابها وحست انها بتلعب على كارت ربحان وقالت / طالما هو غالي قوي كده يبقى نتفق انا عايزه رهف بنتي ترجعلي دلوقتي وعايزه ورثها و ورثي اللي اتحرمت منه ومش بس كده
مراد قاطعها في الكلام وقعد يضحك وقالها/ شوف ازاي في عز ما بنتك مخطوفه وتحت ايدي وربنا وحده اللي يعلم انا ممكن اعملك فيها ايه بتفكري في الفلوس ده انت وليه بجحه صحيح، تصدقني انا عرفت ليه بنتك مش راضيه ترد عليكي.. عموما خليلك تمارا والواد اللي في بطنها اصل انا اخويا لسه فيه الصحه يقدر يعوضه في ثانيه و بدل العيل هيبقي ثلاثه واربعه كمان ، يلا سلام يا مراه عمي
و قفل مراد التليفون في وشها وقرب من رهف ومسكها شعرها وقالها/ تصدقي وتامني بايه ورغم انك بنت العقربة دي الا انك عجباني كفايه انك مرضيتيش تردي عليها في التليفون
رهف وهي بتعيط / ابعت ايدك دي عني ويكون في علمك
انا مش عايزة ارجع ليها و لو فكرت ترجعني يا مراد
قبل ما تعمل كدة هموت نفسي
اسر وهو بيزعق لمراد جامد و بيزقه بعيد عنها / كفاية يا اخي ابعد عنها انت استحليت الضرب فيها ولا ايه يا مراد
حرام عليك بقي
وبيبعد اسر مراد عن رهف اللي كانت بتعيط بخوف
وقاله / عمرك ما هيتغير على فكره هتفضل غبي وعنيف
مراد وهو بيرمي المسدس على الارض بعنف وضحك باستهزاء / وانت عمرك ما تتغير هتفضل مشاعرك هي اللي ممشياك اللي صعبانه عليك دي يا حبيبي امها اتسببت في موت ناس و اذيتهم يعني بنت حية
اسر بصله بقرف وقاله / اديك قلتها امها اللي عملت كده وبعدين احنا لو هنحاسب الناس على اخطاء اهلها فانا كنت هحاسبك يا مراد وزماننا ما بقيناش صحاب
اسر وهو بيبص لرهف اللي ضامة رجليها بخوف و بتترعش و قرب منها و حط ايده على كتفها وحس بنفضتها بمجرد مقرب منها و قالها بوجع / ما تخافيش اوي كدة انا مش هخليه يقربلك ثاني بس كفاية توتر ، تحبي اجيبلك حاجة تاكليها
مراد ربع ايده وبصلهم بتريقة وقال / يا حبايبي شكلكم شبه العصافير بالضبط جرى ايه يا اسر ما تخف اللعب شويه ما تحسنيش انها اختك وبعدين راعي اني بغير يا اخي انت ناسي انها بنت عمي ولا ايه
وقرب مراد و حط ايده على كتفها بنظره شهوانيه اسر فاهمها كويس وقالها / تعرفي ما كنتش اعرف ان بنت ماجده زي القمر كده
اسر زقه جامد و بعده عنها و اخده برا المكان خالص
وقاله / هو انت لسه ما تغيرتش .. طب لعلمك بقى انت لو
مالمتش نفسك انا هكلم عاصي واحكيله على كل اللي انت بتعمله ده
مراد وهو بيضحك / لا وعلى ايه الطيب احسن انا كده كده راجع الفيلا خد بالك منها يا اسر دي بنت عمي يعني بلاش تعمل حاجه دلوقتي ماشي
اسر بصله بقرف قاله / سافل وقذر .. غور يا مراد غوور
و مشي مراد و رجع الفيلاا ..
________________________________________________
في الفيلا ❤️
جميله كانت قاعده في المطبخ بتعيط وامها قربت منها وحطت ايدي على كتفها وقالتلها/ ما بيكفياكي بقى يا بنتي عياط سبق وقلتلك يا جميله بلاش تحلمي بحاجه مش هتوصليلها عشان ما تتوجعيش يا بنتي
جميله بعياط /كنت عارفه ان قلبه مش ملكه يا ماما وانه بيحب البنت اللي في الصوره بس ما كنتش متخيله انها ممكن تظهر تاني .. افتكرت انه ممكن ينساها ويحبني انا
بس طلعت غلطانه
امها ابتسمت بحزن / انتي ما تعرفيش هو بيحب ملك ازاي ده بينام يحلم بيها .. انسيه يا بنتي عشان ما تتعبيش وباذن الله ربنا هيبعتلك نصيبك
وفي الوقت دوت دخل كريم وهو بلبسه الصعيدي وبيكح باحترام / احم يا رب يا ساتر لا مؤاخذه يا حاچه انا كنت بس رايد كوبايه شاي لو مش هتجل عليكم
جميله بصيتله باستغراب وما كانتش عارفه هو مين وقالت بزوق / هو حضرتك تبقى قريب مراد
كريم رفع عينيه وبصلها بابتسامه وخصوصا ان شكلها رقيق بالخمار والفستان الواسع وقالها /ايوه انا ابجى ولد عمه اني كريم سامح القناوي ، بعد اذنك انا هقف بره في الجنينه
اول ما خرج كريم امها بصيتلها /قومي يا بنتي اعمليله الشاي ده لسه راجع من السفر.
وقامت جميله عملته و طلعتهوله الجنينة بنفسها ..
_______________________________________________
وبعد حوالي ساعه وصل مراد الفيلا وشاف جميله وهي واقفه مع كريم و ابتسم وحس ان الاثنين شبه بعض وقال برخامته المعتادة / مساء الخير يا رب يا كريم باشا تكون عجبتك الفيلا انا عارف انك مش بتيجي مصر كتير
كريم بصله بغل وقاله/ بجولك ايه يا مراد اني جلتلك قبل اكده ان الكلام بيني وبينك خلص و الوسيط بيناتنا هيبطى عاصي لان مش بتكلم مع عيال سامع ولا لاه
مراد برود/ على فكره انت كده بتغلط فيا جامد وما تنساش ان انا ابن عمك .. بس مقبوله منك يا كريم اكمنك الكبير انا هطلع ارتاح شويه واه لما يصحى عاصي قوله مراد شرفك يلا تصبح على خير
وقبل ما يطلع بص لجميله وقالها / معلش اتلهيت معاه في الخناق تصبحي على خير يا جميله
وطلع مراد وسابهم وكريم بصلها بغيظ وقالها/ معلش شكلي دوشتك في الكلام بس اني ما اعرفش حاچه اهنا في مصر فتلاقيني متاخد شوية
جميله ابتسمت وقالتله/ لا ابدا ما فيش حاجه لو عايز تروح اي مكان انا ممكن اوصلك في طريقي يعني
كريم / لاااه انا ما احبش اخرج وياكي لوحديني و ما تقلقيش علي انا هعرف اظبط اموري مع نفسي و بتشكرك يا بنت الناس اتفضلي بجى
جميله اتصدمت من طريقته وحسن ان هو بيطردها وقالتله باحراج / انا اسفه اني وقفت معاك انا بس كنت عايزه افيدك بعد اذنك
ودخلت جميله الفيلا وهي مستغربه جدا طريقته معاها وكريم بث لنفسه بغيظ وقال/ عمرك ما تتغير ابدا يا ابن القناوي مش بتعرف تتعامل ابدا مع اي حرمه … تلاجيها افتكرت امي متسلط بجى ومغرور واكده واني والله مش اي حاچه من الحاچات دي
_____________________________________________
في المكان المهجور اللي مراد مخبي فيه رهف
اسر و هو بيسند رهف اللي كانت واقفة بترجع بتعب و مش قادرة تاخد نفسها
رهف و هي بتعيط/ انتوا عايزين مني اي ، عايزين تموتوني صح مش كدة …يلا تعملوا كدة بقي و ريحوني ، انا عايزة اموت
اسر و هو بيمسحلها وشها من للعرق و الدموعها اللي مغرقة وشها / ممكن تبطلي عياط بقي و تهدي ، العياط ده هو اللي هيتعبك اكتر
رهف و هي بتزق ايده بعيد عنها / متعملش فيها خايف علياا
انا مافيش حد بيحبني ، وانا عارفة كدة كويس
و عيطت رهف بشحتفه و قعدت علي الارض جمب الحبطة و ضمت رجليها و قال بوجع / مين هيحبني اساسا … و مين هيصدق اني ماليش ذنب في حاجة
و رفعت عينيها ليه و قالت بضعف / انا معملتش حاجة لحد فيهم والله انا كنت بحبهم كلهم و كنت فاكره ان مراد و عاصي و زين هما السبب في كل حاجة اذيتنا ، انت عارف انا كان نفسي في اي
اسر / في اي يا رهف
رهف / كان نفسي في حضن من كريم اووي ، والله كان نفسي احس اني ليا اخ ، انا معشتش مع ابويا
انا تعبانة اوي تعبااانة
اسر قرب منها و قعد في الارض جمبها و قالها بصوت واطي / مش عايزك تبقي ضعيفة كدة ، لعلمك انا كمان عشت لوحدي و كان نفسي يبقي عندي اخت ، يعني ممكن اتبناكي و اديكي انا الحضن و يلا انشالله ما حد حوش بقي
ابتسمت رهف علي كلامه و بتلقائية سندت راسها علي كتفه و قالت بارهاق / انا مش هعرف انام علي الارض ينفع اسند علي كتفك شوية
اسر ببتسامة / اه ينفع تعملي كل اللي نفسك فيه كمان ، بس اطلع اجبلك الساندوتش الاول علشان خاطري
و طلع اسر جاب الاكل و اكلته رهف و بعدها نامت علي كتفه و هو كان مستمتع اوووي ، هو شكله هيحبها ولا اي 😂
______________________________________________________
في المطبخ
جميله حطيت كوبايه الشاي وهي متعصبه وبصت لمامتها وقالتلها بغيظ / غريب اللي اسمه كريم ده قوي وقف معايا وبيسالني على اسم بنك معين بعد ما قلتله العنوان وفهمته بيقولي خلاص امشي بقى ده كلام برده قليل الذوق بجد
امها ابتسمت وقالتلها / ما تاخديش في بالك كريم المرتين اللي شفته فيهم ما كانش بيبصلي في عيني وانا قد امه ..واضح انه متربي قوي على عكس مراد
_______________________________________________
في اوضة ملك 🔥
كانت نايمة بهدوء و سلام .. دخل مراد الاوضة عليها و بدا يبص عليها من بعيد لبعيد مكنش قادر يقرب منهاا
مراد و هو باصصلها بتاثر/ ياااه معقول يجي اليوم اللي تبقي قدام عيني و بين ايديا و مش قادر المسك يا ملك ، ليه عملتي فينا كدة بس
و لسه بيلف مراد و فتح الباب و خرج منه ..
ملك وقتها فتحت عينيها و قامت قعدت علي السرير و فضلت تعيط جااامد و تكلم مع نفسها بصوت عالي / انا اسفه يا مراد والله ما كنت اقصد اعمل فيك كده ، ده انا ياما عديت الساعات والدقايق اني اشوفك قدامي علشان تيجي تبررلي انك مش السبب في موت ابويا .. بس انا اللي غبيه انا اللي عملت كل ده انا اسفه بجد
وحطت ملك ايديها على وشها وبدات تعيط وصوت شهقتها ودموعها كان واصل لمراد اللي كان واقف على الباب وسمع كلامها وما كانش قادر يواجهها وحاسس ان العلاقه دي خلاص بقت شبه مستحيله
مراد اتنهد بتعب/ يا خساره كل حاجة كانت بينا
و دخل مراد هو كمان ينام ..
______________________________________________
تاني يوم الصبح
في اوضة عاصي 😘
نور كانت مفتحة عينيها و بتتامل ملامح عاصي و هي في حضنه و بتتكلم بصوت مسموع / الحالة اللي انا وصلتلها دي تخوف ، انا بقيت عايزة افضل في حضنك كدة علطول يا عاصي
عاصي و هو مغمض عينيه / اممم و تخوف ليه بقي ، حد قالك عليا اني بعض مثلاااا
نور ابتسمت/ تؤتؤ هو انت صاحي من امتي
عاصي فتح عيونه و بصلها / من بدري اووي هو انتي محدش قالك اني نومي زي الخيل يعني بمجرد ما حد بيحط ايده علياا بصحي
و غمزلها بخبث/ يعني انا صاحي من بدري اوووي
نور اتكسفت ووطت راسها / يسلام انا اصلا معملتش حاجة عادي يعني اوعي اسدك دي خليني اقوم
عاصي مسك ايديها جامد و قام و شدها تحتيه و بقي محاصرها بين ايده الاتنين و قالعا بخبث / بقي كل ده معملتيش حاجة ده انتي هرياني بوس ، طيب طلاما بتحبيني اوي كدة ما تعترفي يا بنتي
نور و هي بتضربه علي كتفه / اي هرياك بوس دي ما تحترم
نفسك اوعي يا عاصي بجد من فوقي علشان انا زعلت منك
عاصي و هو بيبوسها من خدها بحب / ابعد عنك اي بس
ده انا كنت بعد الدقايق علشان اوصلك ، انا عايزك تنسي حوار البعاد ده سامعة ولا لاء
و قرب عاصي منهااا و دفن راسه في رقبتهاا و هي اتنهدت بحب و قالت في سرها / شكلي حبيتك بجد ..
احم احم ايه …اكيد هنمشي و نسيبهم 😂😂😂
_______________________________________________
في الوقت دوت في اوضه زين 😭
كان حاسس بوجع جامد في ظهره وان اعصابه كلها سايبه مش قادر يقف على رجله
زين وهو بيتنهد بتعب و حاطط ايده علي ضهره / انا مش قادر استحمل الصداع ده ولا الجرابيج اللي في ضهري دي
، انا ايه اللي بيحصلي بس … انا ليه اللي بيحصلي كدة
وحاول زين ان هو يسند على اي حاجه كانت قدامه علشان يقرب وياخد اي برشامة مسكن لكن ما اقدرش وفجاه وقع على الارض بقوة وفضل يتالم وهو واقع وبيقول / عاصي الحقني … اهاا راسي اه
استوووووووووووووووووب 😭
احم تفتكروا زين ماله ، و تفتكروا ماجدة ممكن تاذي ماجدة ولا لاء 😭

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أسيرة عائلة القناوي)

اترك رد

error: Content is protected !!