Uncategorized

رواية عروستي المجنونة البارت الثاني 2 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية عروستي المجنونة البارت الثاني 2 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عروستي المجنونة البارت الثاني 2 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عروستي المجنونة البارت الثاني 2 بقلم ميسون عبدالمجيد

فريدة خرجت:لقيت عائلتي الكريمة كلها برة والعقربة هنا قصدي مامتشي التانية ????????
لقيتها قعدة جنب عمر وعمالة تكلمة بصوت واطي بصيت لعمر بصة خليته يقلب امه وشه جاب اللوان وجه قعد جنبي
فريدة:طنط هناء ازي حضرتك وحشاني اوي اوي اوي
سلمت عليهم وقعدة جنب عمر
عمر بهمس:دلوقت بقيت طنط هنا امال فين امك وحماتشي ها
فريدة:اخرس ي بيبي اخرس
عمر: أنا ممكن اعلي صوتي
فريدة ضربته بكوعها
عمر:ااااه
هناء بخضة:مالك ي حبيبي
فريدة:لا ابدا ي حببتي كل شوية يجيله شد عضل كدة
هناء بغمزة ????:اممم ماشي ي اشقية بقلكم إيه بقي عيزاكم تملولي البيت عيال بسرعة اوي
عمر:ان شاء الله ي ماما
فريدة:لا طبعا ي طنط أنا متفقة أنا وعمر أننا هنقعد فترة منخلفش إحنا مصدقنا اتجوزنا عشان نعيش حيتنا شوية مش من يوم ما نتجوز اقعد اخلف أنا ارنبة أنا
عمر: هدي اعضاءك شوية
فريدة:اخرس أنا مش طيقاك
عمر:اللاه وأنا مالي ي لمبي
بعد شوية
بقلمي:ميسون عبدالمجيد
رشا (ام فريدة): يلا بقي ونسيب العرسان مع بعض
فريدة:ليه بس ماما خليكم شوية انتو وحشني أوي والله ازعل
عمر بهمس:مش كنتي عايزة تحط قطرة عشان تباني زعلانة
فريدة ضربته تاني
عمر:ااااه
هنا:لا لازم تشفلك دكتور بقي ي عمر في حكاية شد العضل دي
عمر:اه اه طبعا ي ماما 
مع السلامة
__________
بعد ما مشيو 
فريدة:عموري
عمر:اطلبي علي طول وبلاش لف كتير ها عايزة ايه
فريدة:اخص عليك بقي أنا هعوز منك حاجة دنا بس بطمن عليك
عمر بشك:اممم ماشي
بعد شوية
فريدة:عمر
عمر:نعم
فريدة:لا ابدا بجرب الاسم
عمر:???????? عايزة ايه ي فريدة اخلصي وكفاية لف ودوران
فريدة:لا بجد اخص عليك انت علي طول ظانن فيا ظن سوء كدة
عمر:ي قلبي لا صعبتي عليا مدام مش عايزة حاجة اسكتي خليني اكمل شغل
فريدة:في حد يشتغل يوم صباحيته
عمر ببرود:ايوا أنا ☺️
فريدة:باراااااد
بليل
فريدة:زوجي قرة عيني بيعمل ايه
عمر:بشتغل ي روحي خير
فريدة:بطمن عليك يا روح قلبي
عمر:فريدة وحيات امك كفاية تحوير أنا عارفك من الصبح عايزه تطلبي حاجة ها قولي
فريدة:انا ي قلبي دنا بس زهقانة شوية
عمر:اممم والمفروض أنا اعمل ايه
فريدة بعصبية راحت قفلت اللاب:يبقي تقعد معاية كدة وتخليك معاية مش قاعد تشتغل وسايبني زي الكلبة لوحدي من يوم فرحنا
عمر بغضب مصتنع: أنت قد إللي عملتيه دا
فريدة بخوف بداريه:ايوا عشان تقعد معاية شوية
عمر فضل يقرب منها لغاية ما لزقها في الحيطة وحاوطها بي اديه
عمر بغضب مصطنع:عرفة لو اللي حصل دا كررتيه تاني هعملك ايه
فريدة بخوف:هتعمل ايه
عمر بمرح:هعمل كدة وراح باسها في خدها
فريدة بزعيق:انت باااراااد وأنا مخصماك متلكميش تاني هه
عمر:خدي ابت ابت افتحي الباب طيب
فريدة بنفخ: ومين البارد إللي جاي دا
مندوب:دا بيت دكتور عمر سالم
فريدة بعدم فهم: ايوا هو خير
مندوب:تمام هو طلب الحجات دي اتفضلي
فريدة خدتهم منه دا حتي مءخدش فلوس
 فريدة:انت ي اخ انت إيه الحجات دي
عمر قرب منها وحط ايده علي كتفها:جايبهم لروح قلبي إللي كانت ظنة فيا ظن سوء
فريدة: إزاي مش فهمه
عمر: أنا كنت ببعت ميل مهم للطلبة ولما قلتي زهقانة قلت عارف انك بتموتي في الحلويات وخصوصا بليل فا طلبت اوردر
فريدة اتكسفت وحطت وشها في الارض
عمر:اممم يعني سكتي امال فين المصورة إللي اتفتحت من شوية
فريدة قربت منه وحطت اديها علي رقبته:دنتا حياتشي ي موري تعالي بقي ناكل الحجات الحلوة دي
بعد شوية
عمر:خلاص بقي كفاية الحلويات بتخن
فريدة:مش معاية أنا ي حبيبي
عمر:عندك حق والله بتاكلي كمية اكل وياريت طالع عليكي
فريدة:احسدني بقي قول قول متتكسفش
عمر:ي ستي الف هنا
بعد ما كلت
فريدة:عموري ممكن اطلب منك طلب اد كدة ????????
عمر:خييير بخاف انا من هرموناتك بعد الساعة اتناشر
فريدة:متيجي نخرج
عمر:مش لسة بقلك ي حببتي في عرسان يخرجو اول يوم جواز
فريدة:ي عمر محنا قعدين من امبارح في وش بعد أنا زهقت
عمر:لحقتي تزهقي مني قولي قولي متتكسفيش
فريدة:بطل بقي ونبي ي عمر نخرج ونبي ونبي ونبي ونبي
عمر:باااس إيه تعالي نتهبب نخرج أنا كمان زهقت
رحنا لبسنا وعملنا كابلز بقي وكدة لبسنا كوتشيات بيضة وبنطلونات جينز وسويشرتات سودة ولبست عليها كرحة بيضة كنا جمال اوي
عمر:اتفضلي اركبي
فريدة:لا تعالي نتمشي
عمر:نتمشي إيه الساعة اتناشر في الجو التلج دا
فريدة:خلاص اركب انت وأنا همشي
عمر:وحيات امك امشي امشي عشان شكلي هقتل قريب
فريدة:تعالي امسك أيدي
عمر:لا أنا مرتاح كدة وخلي كل واحد في حاله
فريدة:والله
فريدة وقفت مكنها وعمر مشي خطوتين بص وراه لقي فريدة نطت علي كتفه
عمر بضحك:ي مجنونة انزلي
فريدة:لاااا يلا اجري بقي ولا اقلك امشي احسن مش هتقدر
عمر:مين دا إللي مش هيقدر
وهوب عمر طلع جري ي فريدة وفريدة مسك في رقبته وفردة رجليها في الهوا عمر جري بيها يمكن نص ساعة
عمر بتعب:ااااه يخربيتك نفسي اتقطع
فريدة:ههههه يلا تاني تاني
عمر:تاني بقلك نفسي اتقطع
فريدة:استني استني استني
عمر بخضة:ايه
فريدة:شامم الريحة
عمر:ريحة ايه
فريدة بفرحة:عربيت كبدااااا
فريدة قامت جريت وعمر جري وراها
فريدة: الله مش مصدقة اطلب يلا جعانة أوي
عمر:جعانة طب بالنسة للنص طرتاية إللي اكلتيها ونص دستة جتوه
فريدة:دول يدوبك تصبيرة اطلب بقي ولا اقلك انت لسة هترغي
عمو لو سمحت ستة كبدة وستة زجق وزود المخلل
الراجل:عنيا ي بنتي
عمر بصدمة: أنتي إيه إللي طلبتيه دا
فريدة:قليل صح
عموووو خليهم عشرة وعشر
الراجل: عنيا وعلي فكرة في كفته
فريدة بفرحة:ايوا بقي طب بص هات عشر وعشر وعشره
عمر:يخربيتك ايه عزمين قبيلة دنا باكل واحد بالعافيا
فريدة:متقلقش أنا موجودة هخلص علي كله ولو مشبعتش ابقي اكمل في البيت عشان متقلش بقي
عمر:كل دا ومش عايزة تتقلي
فريدة:كل وانت ساكت ????????
بعد شوية
فريدة:تعالي نشتري ايس كريم وناكله علي البحر
رحنا اشترينا ايس كريم
وحنا مشين
بنتين:ممكن نتصور معاكم
فريدة:ليه يعني
بنت:اصل شكلكم جميل اوي وانتو كابلز كدة عسلات
اتصورنا معاهم وضحكنا كتير بعدين كملنا مشي
فريدة:الله علي الريحة الله
عمر:ريحة إيه تاني ي اخرة صبري
فريدة وهي بتجري:بطاطاااا
رحنا واشترينا بطاطا واكلنا وكانت سخنة جداا بس كانت جميلة
فريدة:بص دي اخر حاجة
عمر:يا بنتي انتي عاشر مرة تقولي نفس الكلمة أنا خايف عليكي هتنفجري
فريدة:لالا متخفش بس ايه رايك تجبلنا كوزين درة كدة سخنين
اشترينا درة واكلنا وأحنا مشين
عمر:عرفة لو سمعت صوتك تاني لغاية ما نروح
فريدة لالا خلاص …..عااا
عمر: ايييه
فريدة:كشراااي
عمر وهو يجري وراها:يشيخة ي خربيت اهلك
عمر:لو فطستي دلوقت أنا مليش دعوة
فريدة: ماشي اطلب بس اطلب
عمر:لو سمحت هات اتنين كشري حجم متوسط
فريدة:نعممم
عمر:كتير صح اجيب صغير
فريدة:روح يبني هات طبقين حجم عائلي
عمر: يخربيتك إيه كل دا
بعد شوية
فريدة:حط حط كمان
عمر:يا بنتي دا تالت كيس شطة كفاية أنا خايف عليكي
فريدة:ي عم حط بس…عاااا
عمر:ايه مالك
فريدة بتعب:بطني حسا اني هموت ااااه
عمر:عمال اقلك كفاية فريدة فريدة فوقي اسعااااف
يتبع..
لقراءة البارت الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك رد