روايات

رواية عشق المراد الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد البارت الثالث عشر

رواية عشق المراد الجزء الثالث عشر

عشق المراد
عشق المراد

رواية عشق المراد الحلقة الثالثة عشر

البنت جيسكا : وحشتني اوي يمراد بقالي كتير مشوفتكش
مراد كان هيزقها من حضنه بس لما لقي عشق اتغاظت راح حاضنها عشان يغيظ عشق
مراد:وانتي كمان وحشتيني يجيسكا
بعدو عن بعض واتكلموا شويه
مراد:بس انتي جيتي باريس تعملي اي
جيسيكا:ما انت عارف اني بحب اسافر كتير وانت بتعمل اي جاي في شغل
مراد :لا جاي في شهر العسل
جيسيكا بزعل :الف مبروك بس زعلت منك لانك مو عزمتني
مراد بيغيظ عشق :مقدرش علي زعلك ياجيسي والموضوع جه بسرعه
جيسيكا:خلاص مو زعلانه وشاورت علي عشق هاي مراتك
مراد:اه مراتي مراد لجيسكا دي عشق مراد لعشق دي جيسكا صاحبتي وانا وهي اشتغلنا مع بعض في كذا صفقه
جيسيكا مدت أيدها لعشق :اتشرفت بمعرفتك انتي كتير حلوه ومبروك لجوازكم
عشق مدت أيدها وقرصت علي أيدها من كتر غيظها :وانا كمان اتشرفت بمعرفتك الله يبارك فيكي
جيسكا :سلام هلا لان جوزي منتظريني ورح اشوفكم قبل ماتمشوا
مراد:سلام يا جيسي
عشق بتبص لمراد بغيظ
مراد بخوف :في أي يعشق

 

 

 

عشق :هو انت أي ياض هو انا كل شويه الاقي بنت جيالك مره سوزي ومره البنت بتاعت الاتيليه ومره دي انت أي بتتنفس بنات في دم*ك بنات وتقولي علي اللبس اللي قيسته
البسيه في البيت وهو اساسا مقفول والبت الرخمه دي لابسه
قمي*ص نو*م ورايح تحضنها وانا واققه عامله زي كيس جوافه
مراد : جيسيكا صحبتي من زمان والاتنين التانين انا مليش دعوه بيهم وبتنفس عشق مش بنات ومليش دعوه بلبسها لأن هيا متخصنيش بس ليا دعوه بيكي لانك مراتي وشرفي
عشق اتكسفت:كل بعقلي حلاوه
مراد :لا حلاوه ولا مربي انتي كل حاجه حلوه يبت
عشق ادايقت :متقوليش يبت ياض انت
مراد :وانتي متقوليش يواد ويلا نرجع الاوتيل انا تعبت
عشق :يلا يجدي طلعت راجل عجوز
مراد :هوريكي العجوز هيعمل اي لما يروح عشان مش هينفع هنا
وراحوا ركبوا العربيه
في مصر عند ملك في القسم
ملك بصدمه :هو انت أي اللي جابك هنا

 

 

 

اسد :علفكره ده مكتبي وانا اللي المفروض أسألك مش انتي احكيلي الواد الزبا*له عمل اي
ملك :قصت عليه ما حدث
اسد بغضب : متخافيش مش هيقدر يعملك حاجه تاني انا هوديه ورا الشمس ونده العسكري يدخل الواد
ملك بسخريه :وبصفتك اي توديه ورا الشمس
اسد :بصفتي ضابط شرطة
ملك :بس ده هياخد حبس كام شهر وهيطلع مش لانه معورنيش هيروح ورا الشمس ازاي
اسد :بس يماما ملكيش دعوه
ملك بضيق :مليش دعوه ازاي انا صاحبه الموضوع
اسد مردش عليها
دخل العسكري ومعاه الواد
اسد :ليه يحيلتها قربت منها وكنت هتموت*ها بالسكين*ه
الواد :انا معملتش حاجه يباشا دي واحده شما*ل وكانت بتقولي كلام مش تمام وانا زعقتلها راحت صوتت والناس اتلمت وضربوني
اسد بغضب قام وقف قدامه ولكمه في وشه وبطنه :لكمه دي عشان قربت منها ودي عشان فكرت تلمسها يو*سخ ودي عشان جاي تقول انها مش محترمه وفضل يضربوا جامد
ملك ادايقت منه لأنه هو كمان قال عليها نفس الكلام
اسد للعسكري:خد حطه في الزنزانة وقولهم يتوصوا بيه
العسكري خد الواد

 

 

 

الواد:انا مظلوم يباشا انا معملتش حاجه
ملك قامت تمشي :انت قولت نفس الكلام اللي الواد قاله يبقا كده انا احبسك
اسد بندم :انا اسف يملك صدقيني انا معرفش قولت كده ليه بس سامحيني
ملك :هحاول اني انسي اللي قولته انا همشي سلام
اسد بسرعه :ينفع اوصلك
ملك في نفسها: الوقت اتاخر ولو مشيت لوحدي ممكن يحصل زي اللي حصل
ملك بتردد:ماشي
خرجوا ركبوا العربيه
ملك ركبت ورا
اسد :انا مش السواق بتاعك
ملك بزهق نزلت ركبت جنبه
اسد: بيتك فين
ملك :في ********
واتحرك اسد بالعربيه
ملك :بس انت ازاي ظابط اصل أول مره اشوف ضابط بتاع بنا*ت
اسد :ليه يعني الظابط مش من حقه يتدلع
ملك بقرف:يتدلع براحته بس مش بالبنات
اسد :خلاص يستي متدايقيش
وسكتوا
وأسد كل شويه يبصلها في المرايه
وملك لاحظت واتكسفت
وصلوا وملك نزلت

 

 

 

ملك:شكرا ليك يا اسد
اسد تاه في كلمه اسد من شفتيها
ملك :بتحرك ايدها نحيت وشه :انت روحت فين ياخ انت
اسد فاق :ولا حاجه لو احتاجتي حاجه كلميني واداها الكارت بتاعه
ملك : لا شكرا وانا هعرف اتصرف
اسد :ماشي براحتك ومره تانيه انا اسف
ملك :ماشي سلام
اسد :سلام
طلعت ملك وأسد استنا لغايت مطلعت وراح ماشي بالعربيه
ملك طلعت وقالت بصوت عالي:ياللي هنا يا قوم عايزه اكل انا جعانه
وفاء مامتها:باااس اي الصداع ده الاكل اللي علي النار
ملك :ماشي يمرات ابويا هدخل اغير هدومي وأخرج يكون الاكل جهز
وفاء :يلا يابنت الجز*مه
ملك : علفكره انتي بتشتمي نفسك
وفاء :ماشي يجزم*ه ومين يبت اللي وصلك بالعربيه
ملك :انتي واقفه تشوفي الرابح واللي جاي ده انتي مخابرات
وفاء :ردي يا آخره صبري
ملك :خلاص ياست وحكت لها كل حاجه

 

 

 

وفاء بخوف علي ملك حضنتها :قدر الله وماشاء فعل متخافيش يروحي انتي بخير يحبيبتي
ملك بذهول :انتي بتكلميني انا يعني لازم يحصلي حاجه عشان تحضنيني وتقولي كده
وفاء :انا غلطانه لو شوفتي اسد تاني تبقي قوليله ماما بتشكرك
ملك :طيب ودخلت غيرت وخرجت اكلت وراحت تذاكر
عند اسد :اول مره اعرف ان اسمي حلو كده من شفايفه*ا
شكلي كده وقعت وفضل يفكر في ملك ورجع القسم وكمل شغل
عند سليمان وزينب
زينب : مش هتحكيلي حاجه يسليمان عن عشق
سليمان بفرحه:اول لما يرجعوا هقولكم كل حاجه
زينب بقله حيله:طيب
عند عشق ومراد وصلوا الاوتيل وطلعوا الجناح
مراد حط الحاجه اللي جابوها علي الارض وراح عند عشق كتفها
عشق بخوف : في أي
مراد:مش انتي بتقولي اني عجوز انا هوريكي هعمل اي *******
جيسيكا عندها 27سنه من لندن بس بتتكلم عربي مكسر عشان بتروح مصر كتير فتعلمت اللغه العربيه عندها شركات كتير واشتغلت هي ومراد علي كذا صفقه ومن ساعتها وهما أصحاب

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق المراد)

اترك رد