روايات

رواية عشق الشيطان الفصل السادس 6 بقلم نورهان أشرف

رواية عشق الشيطان الفصل السادس 6 بقلم نورهان أشرف

رواية عشق الشيطان البارت السادس

رواية عشق الشيطان الجزء السادس

رواية عشق الشيطان الحلقة السادسة

دخلوا الجارديز وهم يمسكون مصطفى من كل اتجاه وعندما وقعت عين سناء على مصطفى علمت تمام العلم انه هو لانه يشبه والده الى حد كبير فكيف تنسى محمود وهو كان عشقها الاول قبل ان يتزوج من اختها صراخت بقوه فى الجاردز وهي تقول :سيبوه
ولكن لم يستمع الجاردز الى كلامها فهم مكلفون من غيث شخصيا ولا يقدرون على ان يتركوا اي شخص دون اوامره
فنظرت سناء الى غيث بغضب وهي تقول باقولك يا غيث خليهم يسيبوه غيث انت عارف كويس اوي انا مش هاقبل ان ابن اختي يحصل فيه كده
غيث بجديه: تمام انا ما قلتش حاجه بس انا كمان من حقي ان الجاردنز بتوعي ما يعملوش غير الاوامر اللي انا باطلبهم منها وارجوكي يا مدام سناء تتفضلي بره لان ده مش شغل حضرتك

 

 

توسعت اعين سناء لاول مره يتحدث معها غيث بتلك الطريقه القاسيه كانها المربيه الخاصه به ليس اكثر كان دائما يعاملها على انها والدته ولكن تلك الطريقه الشنيعه قد جعلتها تشعر نفسها خادمه ليس اكثر من ذلك فنظرت له بدموعه وهي تقول: شكرا بس على فكره ربنا ما بيقبلش بالظلم وزي ما اقبلش بظلمك زمان مش هيقبل بظلهم هو دلوقت ربنا بيلف في الدنيا عشان كده دائما الدنيا دواره يوم لك ويوم عليك وانت دلوقت بتاخذ اليوم اللي لك اليوم اللي عليك هترجع تندم فيه
قالت ذلك وخرجت من الغرفه دون ان تنطق اي حرف اخر اما عن غيث اشار الى الحرس لكي يتركه ولكن لم يشعر مصطفى حتى انهم تركوه فهو ما زال مصدوم هل تلك السيده التي تشبه الى حد كبير والدته خالته لماذا لم تذكرها والدته في اي وقت لماذا لم تقل أن لديها اخت ولماذا تلك اخذت كفه غيث ابن عمه
ولكن استفق من كل ذلك على صوت غيث وهو يجلس على الكرسي الخاص به المصنوع من اجود انواع الجلود في العالم خصيصا لها وهو يضع قدم على الاخرى ويشعل السيجار الخاص به وهو يقول بتفكر في ايه اي حاجه بتفكر فيها ممكن اجاوبك عليها بكل هدوء بس لو حابب تسال
مصطفى بجديه :جبت الفلوس دي كلها منين ومن الست اللي بره دي وهى فعلا خالتى
نظر اليه غيث بسخريه وهو يقول تخيل خالتك بس خالتك والدتك محبتش تقول عليها لان ثم أكمل بسخريه ولا بلاش احسن حاجه انك تعرف القصه كلها من والدتك احسنلك وليها

 

 

مصطفى بجديه: طب ده السؤال بتاع الست دي خالتي ولا لا سؤالك بقى الفلوس دي كلها منين
غيث بتفكير الفلوس دي كلها تعبي وشقائ تعب وسهر سنين
نظر له مصطفى وهو يقول :وهاسالك نفس السؤال اللي سالتهلك الانسه عشق انت معك الفلوس دي كلها بتدور على الفلوس اللي معنا ليه مع ان الفلوس اللي معنا شويه ملاليم بالنسبه لك
اولى غيث ظهره على الكرسي وهو يقول: ومن قال ان هي ملاليم دى فلوسي حقي وانا ما باحبش اخلي حقي بره كثير انا خليته بره بما فيك كفايه ولازما يجي الوقت اللى اخدهم فيه الفلوس اللي انا فيها دي كلها والعزه اللي انا فيه ده كله ميجيش قيمه ملائم واحد من اللى عندكم لان ده حقى ولا فلوسي اللى اتخرمت منها وكنت بنام من غير عشاء وانت نائم واكل وشبعان فعشان كده الفلوس اللي عندكم غاليه قوي قوي علي
مصطفى بسخريه يعني انت عايز تفهمني ان واحد في العز والقوه والجبروت بتاعتك دوت معقوله ماخدش الفلوس بتاعته من عندنا اكيد اخذتها بس انا عايز اسالك سؤال طب انت اخذت الفلوس بتاعتك دي بتعمل كده ليه انا عارف انك اكيد مش واخذني رهينه و الهبل ده عاوز اعرف انت واخدني ليه
غيث

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الشيطان)

اترك رد

error: Content is protected !!