روايات

رواية أحببت مجنونة 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة 2 البارت الرابع والعشرون

رواية أحببت مجنونة 2 الجزء الرابع والعشرون

رواية أحببت مجنونة 2 الحلقة الرابعة والعشرون

جميله..ماله باظت
اياد.. لا جميله
جميله…نعم
اياد… عينك جميله
جميله بعياط ومش فاهم مفكره بيناديها….ايوه في ايه مالها وبداءت تعيط
اياد فاقه لي نفسه… هااا اهدي اهدي
جميله….عيني فيها ايه
اياد بتوتر.. مافهاش هو انتي حطه لينزاز صح
جميله…لا عيني كده عسلي فاتح
اياد…اها اصل دي بتضعف العينه
جميله….لا مش بعرف احط الحاجات دي يلا بس اشتغل عشان البنج لو راح هتحط تاني
اياد…تمام تمام افتحي بوقكك
اياد من جوها… الله يخربيت عقلك يا اياد كنت هتودي نفسك في داهيه والبت هتصدق اكيد من كلام اهلك
ـــــــــــــــــــــــــــ
فهد…يلا تعالي اروحك
جنات…شويه
فهد بهمس…وحشاني عايز اقاعد معاكي شويه
جنات بلعت ريقه ووشها احمر.. هاا شويه شويه
فهد ضحك. ومسك ايديها…يلا
جويريه.. علي فين يا حبيب ماما
فهد…بت خاليكي في حالك
جويريه…ايوه فين بقا
فهد…هوديها بيتها عشان عمو عبد الرحمن اهدي وتهدي بقا دي منظر وحده عمله حدثه
جويريه بضحك… لا ما انا عافيه ومحدش يقدر عليا
انس بضحك…اومال وضح

 

 

 

فهد ضحك… هوصلها واجي خالي بالك منها العافيه دي
انس…حاضر
محمد…يبقا احنا كمان نقوم يا جن جون
جني…حاضر سلمو علي جويريه وفضلت منه قاعده
منه… الف سلامه عليكي يا جوجو
جويريه…الله يسلمك يا منون
انس…منوره يا منه
منه ببرود…بنورك يا حبيب منه
جويريه ضحكت…
انس…هو زياد.مش هيجي ياخدك
منه…ربك اللي بياخد عيب احترم نفسك
انس…هقوم افقعك قفا
منه.. اعملها عشان اقول لي زياد وكملت بخبث ولا لي معتصم اخويا ها متنساش بقا ان معتصم واخد تؤامك
انس… بارده برود
منه…حبيبي من بعد ما عندك
جويريه…. صحيح هو يونس مجاش ليه
منه… زياد قالي مش هنا سافر في مهما اساس ميعرفش باللي حصلك
جويريه…اهااا ربنا يقوي
قطع كلامهم فون منه لقت زياد اللي بيرن وكانو متفقين لما يرن يكون تحت
منه قامت وبصت لي انس…. انس طز فيك اساس انا مكنتش طيقاك يلا كتك البلاه وجريت
انس قام لقها جريت
جويريه فضلت تضحك جامد ومسكه راسها
انس ضحك…عجبتك اووي
جويريه…جدا
ــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

فهد اخد.جنات وقاعدو عند البحر
فهد بخبث وقصد يكسفها…وحشتيني
جنات…احم
فهد ضحك…وربنا بحبك اووي وانتي كده
جنات…وربنا انا اللي هقل ادبي
فهد.ضحك… خلاص يلا كولي
جنات بصتله بضيق وبتاكل…
فهد.. بس طلع النهارده زاي القمر
جنات شرقت…عبو شكلك
فهد ضحك… انتي قطع كلامو وهي بتحط الاكل في بوقه
جنات…اكتم بقا
ـــــــــــــــــــ
جني…يعني انا كده هلبس فستان وناس هتجلنا احنا
محمد… اها وهتبقي ليا انا وبس
جني ضحكت بكسوف… انت هتقول لي بابا
محمد… اكيد بس جوجو تقوم بس بالسلامه عشان الوضع دا مينفعش
جني… باذن الله بس باين النهارده بقت احسن
محمد…اها احمد الله
ـــــــــــــــــــ
يوسف..الو
ساره… بتعمل ايه
يوسف…مش مفروض عامل ايه
ساره ضحكت… ما انا عارف انك كويس
يوسف… ماشي يا ستي
ساره… ها قولي بقا بتعمل ايه
يوسف…. ولا حاجه شغل كالعاده الله يسمحك نامت في الاجتماع وتهزقت من اللواء
ساره ضحكت…حصل ايه

 

 

 

 

يوسف… نامت غصب عني مكنتش قادر قولت هقفل عيني بس ورحت نامت
ساره ضحكت… حقق عليا بجد
يوسف… ياستي ولا يهمك المهم انتي اخبارك ايه
ساره… الحمد الله
يوسف… هو صحيح امبارح روحتي من عند خالتو نور
ساره… ماما زعقت فيا وقالت انتي مش هتقيمي هناك وشوية كلام كده فا روحت قبل متحلف اني مروحش تاني
يوسف…اها هشوفك امتا كده
ساره… مامابكره هتروح لي جويريه المستشفي احتمال اجي بس ليه
يوسف.. هاا عادي مش صحاب وكده ولا مش عايزه تشوفيني
ساره…هتحكيلي عن مغماراتك
يوسف ضحك علي طفولتها… واللهي انتي نعمه من عند ربنا اكتر واحد بتسمعني
ساره… ونعم بالله بالعكس انت جدع اووي انا بيديقو مني في البيت بسبب بحب يحكولي عن اي حاجه بس انت بصراحه بحبك عشان بتحكيلي بتفاصيل كده
يوسف من جوها…. كان نفسي تحبني والله
ساره…الو انت قفلت
يوسف…معاكي يعني انتي طايقني عشان بحكيلك طب ياستي شكرا
ساره… لا مش قصدي بالعكس انت صحبي الواحيد علي فكره والبنات العيله ومش بتكلم الفتره دي الا معاك
يوسف ابتسم… تمام ياستي
ــــــــــــــــــــ
في القصر
الجده.. بجد متشكره ليكم علي اللي عملتو مع جميله
امل… علي ايه دي زاي نور بنتي وحفيدي ملك والله
هبه… دي بنوته زاي السكر ياريتها كانت بنتي والله
سلمي…عليها جوز عيون ايه قمر
هبه ولده سلمي ضربتها في دراعها من غير ما حد ياخد بالو وابتسمت لي جدة جميله وهمست لي سلمي.. اتلمي الست هتفهمك غلط
الجده بضحك… انتي اكيد سلمي صح
سلمي بستغراب… اها صح عرفتيني ازاي
الجده…من غير زعل اصل جميله قالت في واحده كانت بتعكسني وخايفه منها
كلهم ضحكو.

 

 

 

نور… لادي سلمي عادي
الجده… واللهي يا بنتي انا مش عارفه اقولكم ايه اول مره اشوفها جميله بتضحك ومبسوطه وتحولت دموعها لي ابتسامه بجد اول يوم تنام مبسوطه بشكل دا
امل… هي حكايتها ايه بالظبط
فريده…هو صحيح مامتها رمتها لي ابوها
الجده…. هقولكم ام جميله الله يسامحه انا اساس كنت رفضها واحد مغرور وشايفه نفسها دي كانت النقطه السوده في حيات جميله عمرها ما حضنتها او قالتلها كلمه حلوه بس ارجع واقول ابني السبب دي اختيارو وهو كمان كان قسي عليها وعمرو ما حسسها انه باباها وكان دايما يراضيها مراتو ب انه ميهتمش ب بنت اللي هي بنتها برضو وعده الايام وام جميله بانت علي اصلها هي واهلها دوله كانو يقاعدو جميله ووهاتك يا تريقه وامها اولهم طبعا وابني كان طفش منها جه وقت بقا ابني احوالو اتبهدلت طبعا هي عايز فلوس قامت المشاكل من هنا وما هديتش الا لما اطلقو وهو عرفها بقا كره البنت وشايفها هي قدامو وهي طبعا كانت احلي فرصه ترمي بنتها وهما الاتنين اتخلو عنها جه يوم كانت الساعه بتاع 2باليل مراتو بعتتلو صور جوزها اللي اتجوزتو قام طعا اتعصب وبص لي بنتو طردها برا بيتو ولقتها جيالي الساعه5 ولما سالتها روحتي فين 3ساعات دوله قالتلي حاولت ادور علي اي حد مالقتش وقولت اجيلك يمكن ترضي بس تسيبيني عندك يومين اشوف اعمل ايه انتم عارفين كانت قد ايه كانت في اول اعدادي عيله حسبي الله ونعم الوكيل فيهم مش قدره اتصور ابني يعمل كده انتم فاهمين يعني ايه عيله لو واحده مش كويسه كانت عملت حاجه غلط او كان حد أذها ازاي ابن بطني يعمل كده لا ومكفهوش دا جي بعدها بيومين قولت ضميرو صحي اتاري عرف انها جتلي وجي يرميها من عندي زاي ما عمل بس كرشتو هو وقلبي غضبان عليه وعلي مراتو او طلقتو حسبي الله ونعم الوكيل خالوها بقت خايفه من ناس اكتر
نور بصت لي مامتها اللي كانت دعم ليها هي وابوها الله يرحمه.. ربنا يسامحهم وقمت حضنتها والله حبتها واعتبرتها بنتي
مكه… انا حبتها
نور ضحكت… لي تاني مره البنت دي اتكلمت دي حاجه نادره بس مادام اتكلمت يبقا حبتك
مكه بكسوف. اها هو ينفع احضن حضرتك
الجده بضحك… احيه دي زاي جميله تعالي ياروحي وحضنتها
ـــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

اياد… باأااس تمام اووي
جميله بعياط… مش قادره
اياد ….معلش هانت
جميله… امتا هتعمل التقويم
اياد….الاسبوع اللي جي فضلك جلسه وخلاص
جميله… انا تعبت يارتني ما سمعت كلامك يتيتا
اياد بضحك… لا كويس انك سمعتي ويلا اتضمضي
جميله… همشي انا بقا بس قولي العنوان بتاع حضرتك عشان اخد تيتا
اياد…لا
جميله… نعم انتم اخدو تيتا
اياد… اخد ايه اهدي استني انا فضلي واحده بس اقاعدي ونروح انا وانتي
جميله..لا انت باليل بيجيلك ناس يامه وانا بخاف
اياد… لا دي حجزه والنهارده اساس اجازه بس كلمتها عشان دي اخر جلسه ليها وكده اقاعدي يلا
جميله… اقاعد فين
اياد…عند المكتب يابنتي في ايه
جميله…حاضر وراحت وبعد وقت البنت دخلت
اياد… اتفضلي
البنت بدلع..دكتور وحشتني اووي
جميله بتعدل النضاره…احم
البنت بصت… ايه دا مين دي
اياد… اتفضلي اقاعدي
البنت قبل ما تقاعد راحت سلمت علي اياد واخدتو بالحضن واكنها بتسلم علي صحبتها…عامل ايه
جميله عدلت نضارتها بتوتر ومستغربه اسلوب البنت اما اياد كان محروج من جميله وكان خايف تفهمو غلط وتصدق كلام اهلو ومش عارف هو كان مضايق ليه وخايف
اياد…احم تمام وبعدها عنه اقاعدي يلا

 

 

 

جميله فضلت تفرك في ايديها ومضايقه من تصرفاتها
اياد كان بصص علي جميله وهو بيشتغل من وقت للتاني وشايف تعبير وشها بتتغير
البنت…. دكتور انت بجد شاطر جدا انا مش متخيله ان دي اخر جلسه
اياد… شكرا ينفع تبطلي بقا كلام عشان اخلص لان مستعجل
البنت بصت علي جميله بشمزاز… مين دي
اياد بص علي جميله… اسمها جميل وصحبتي مع انك مالكيش انك تعرفي
جميله حطت ايديها علي نفسها… انا صحبتك.
اياد غمز وابتسم … اها في ايه وكمل كلامو بخبث لا متخافيش الانسه دي مجرد زبونه مش اكتر
البنت بصت لي اياد وجميله بحقد…
اياد…يلا افتحي بوقك عشان خرجين وعايز اخلص بسرعه
البنت فتحت بوقها ومكانتش طيقه جميله
بعد وقت خلص اياد وقام
اياد… الحمد الله هكتبلك علي حاجات تستمري عليها لمده 3شهور وبعد كده هتبقي تمام
باذن الله
وراح لي جميله وكان قصد ونزل لي مستوها وهي كانت قاعده وبهمس… اسنانه ووجعكي
جميله بصتله…. مش اوي اقدر استحمل
اياد… افتحي بوقكك طيب
جميله ضمت حواجبه… هتعمل ايه وربنا ما هعمل في بوقي حاجه تاني
اياد ضحك ولعب في شعرها… لا متخافيش يلا
قطع كلامو البنت… طب حضرتك بقا هتفضلو تكلامو في بعض وانا وافقه هتكتبليي اللي قولتلي عليه ولا امشي
اياد بصلها هو بيتعدل.. براحه في ايه كتبلها وادها روشته اهي بجد مبسوط انها اخر جلسه مع سلام
البنت اخدتها بنرفزه وبصت لي جميله بقرف وطلعت
جميله… انت قرفانه منها هي كمان
اياد ضحك…ويمكن عشان بتبصلك بطريقه مش لطيفه فا بدايقها
جميله تنحت…عشاني

 

 

 

اياد… اصل ما بحبش حد يضايق اصاحبي
جميله ابتسمت بفرحه…. بجد انا صحبتك
ايادبتمثيل الزعل.. ايه دا انتي مش وخدني صحبك شكرا جدا
جميله… لا واللهي بس انا معرفش ماشي انت صحبي بس بلاش
اياد… بلاش ايه
جميله… اصل زمان خالص وانا في الحضانه كان عندي صاحبي ولد كان صحبي لمدة يومين بس وجت بنت فضلت تتريق راح بعد عني وقالي صحابي كلهم بعدو عني بسببك فا بلاش انت دكتور حرام ابعد عنك الناس
اياد… اولا كل اللي قولتي ولا اكنك قولتي حاجه وتاني حاجه لو كله بعد وانتي فضلتي انا موافق وهبقا مبسوط جدا انتي بقا تقبلي نكون اصحاب
جميله اتنهدت افتكرت ان محدش هيستحملها وعارفه ان دا كلام شفقه … مش هينفع اسفه ويلا عشان تيتا
اياد… انتي خايفه مني
جميله.. هخاف من حضرتك ليه ابدا بس مش هينفع اسفه وقامت هستنا حضرتك تحت بعد اذنك ومشيت قبل ما يتكلم تاني
اياد فكر خايفه من كلام اهلو واللي عملتو البنت قدامها دا غير افتكر كلام محمد لما قالو كما تدين تدان وان هيجي يوم وتلاقي حد بيبعد زاي ما انت كنت بتعمل
ــــــــــــــــــــــــ
يونس احمد كان خلص مهمتو وراح علي داليدا في القصر وقال يشوفها ويروح علطول
يونس… احم احم السلام عليكم
كلهم بصو
داليدا اول ما شفتو صرخت من الفرحه وجريت. وحضنتو يونس شالها وضمها لي وضحك
يونس… وحشتيني
داليدا… وانت اووي فونك مقفول
نور… نحنو هنا يا حلو منك ليها
داليدا…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (أحببت مجنونة 2)

‫3 تعليقات

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: