Uncategorized

رواية عشق الفارس الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أحلام تامر

       رواية عشق الفارس الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أحلام تامر

مديحه بدموع انت
ناصر اي انا.. مين.. وعرفتي منين
مديحه حكت لناصر كل اللي سمعته عند الحمام…
ناصر نا لازم اروح مشورار
مديحه بترجي لا لا ارجوك ي ناصر اختفي الفتره دي انت حياتك ف خط بتوع المافيا مش هيسبوك
ناصر بجديه مش ناصر الدسوقي اللي يخاف من حد ونا طول عمري ف خطر وربنا يترها معايا عشان نا بعمل واجبي وبحمي بلدي ونا واثق انو هيكون معايا دايما
مديحه عارفه انها عمرها ما هتقدر تقنع ناصر فاردفت ربنا معاك وينصرك علي كل عدو
ناصر ي رب يا رب.. المهم انا لازم اروح مشوار مهم وهرن علي حد من الولاد ييجي يقعد هنا معاكي
مديحه مش مهم حد ييجي سيبهم يستريحو شويه لانهم تعبو معايا الفتره دي
ناصر لا ولا تعب ولا حاجه وبعدين دول ولادك المفروض يأدو واجبهم علي ما أخلص شغلي واجي..
مديحه تمام اللي تشوفو
*******
فارس راح البيت هو وريماس وكان باين عليهم الفرحه جدا
انتصار شافت ريماس داخله الفيلا وايديها ف ايد فارس فرحت جدا ان المشكله اللي بينهم اتحلت
خالد ي هلا ببنتي والله الفيلا نورت
ريماس ابتسمت لخالد منوره بناسها ي بابا والله وراحت سلمت عليه وكذالك علي انتصار
انتصار الحمد لله انك رجتي يبنتي والله البيت كان ناقصك والنبي ما تمشيش تاني انتي هنا بنتي وده بيتك فارس زعلك يبقي هو اللي يمشي مش انتي فاهمه
ريماس بابتسامه حاضر ي ماما
فارس بغيره مصطنعه  ي سلام ي ابله ماما انا اللي اطلع بره البيت
خالد اه طبعا انت اللي تطلع اولا ده مش بيتك ده بيت ريماس
ريماس راحت لحضن خالد حبيبي ي خلوده ي ناصفني دايما
فارس بغيره حقيقيه ريماس تعالي هنا واياكي ثم اياكي تحضني اي حد تاني
انتصار انت مهبول يلا ده ابوك
فارس راجل ولا مش راجل..
خالد مرات ابني متجوزليش ي غبي
فارس مليش فيه ومسك ايد ريماس.. واردف بعد اذنكو بقي نةيدوب نطلع نجهز عشان نخرج
انتصار طب استنو اتغدو معانا
فارس لا لا هناكل بره نا وريماس
انتصار ماشي ي حبيبي
طلع فارس وريماس اوضتهم
، ******
انتصار بفرحه الحمد لله يا رب ربنا يهديهم ويملو البيت عيال بقي.
خالد باذن الله هيملوه ادعي انتي بس
فارس جهز وريماس ةانت لسه بتاخد شاور تليفون ريماس رن وكان ناصر
فارس ريماس عمي بيرن
ريماس من الحمام رد طيب
فارس فتح المكالمه الو ازيم ي عمي
ناصر الحمد لله يبني امال ريماس فين
فارس بتجهز عشان هنخرجرسوا نقضي اليوم وافسحها ونيجي
ناصر خلاص ماشي يحبيبي ربنا يسعدكو ي رب
فارس ربنا يخليك لينا ي عمي.. كنت عايز ريماس ف حاجه اهليها ترن عليك
ناصر لا لا كنت بطمن بس.. يلا مش عايز حاجه
فارس شكرا ي عمي. ف رعاية الله
ريماس خرجت من الحمام وفارس فضل متنح ليها وقرب منهاو…..
فارس بقول اي
ريماس اي
فارس مابلاها خروج انهارده نا مليش مزاج
ريماس اممم ونا موافقه
فارس بصلها بحب وقرب منها جامد وحضنها وذهبو الي عالم اخر…. (تسكت شهرزاد بقي).
******
تحت عند انتصار وخالد 
انتصار هما اتاخرو ليه مش المفروض يكونو خلصو لبس عشان ميتاخروش بره
خالد بغمزه لا مهو شكل فارس قرر يحقق أمنيتك
انتصار بفرحه يا رب.. يارب
خالد تعالي بقي اقولك علي حاجه انتي كمان…
انتصار بضحك قول براحتك ي حبيبي……
تليفون خالد رن
خالد تليفون فصيل
انتصار طب رد
خالد ده ناصر.. الو ي ناصر
ناصر خالد قابليني ف القسم بسرعه
خالد ليه في اي
ناصر مش مديحه اللي كانت مقصوده بالضرب الناري اللي حصل.. كنت انا المافيا بعتت حد يقتلني
خالد ازاي مش احنا قضينا عليهم ازاي لسع فيه حد
ناصر اكيد طرف كان مش ظاهر بس نا مش هسكت الت ما اقضي عليه
خالد طب سلام ونا هلبس واجيلك وخلي بالك من نفسك.. اكيد العيون عليك
ناصر ربنا يسترها
انتصار في اي ي خالد
خالد مفيش حاجه يحبيتي بس انا لازم امشي فيه شغل ضروري وهرجع
انتصار ماشي ي حبيبي
*******
عند اياد وجودي خرج اياد يتمشي هو وجودي وكان في غايه الفرحه اخيرا  الجو هدي وهيقعد مع حبيبته شويه في هدوء.. ولكن تاتي الرياح بما لا تشتهي السفن ويرن فون اياد وكان ناصر
اياد الو ي بابا ازيك
ناصر الحمد لله يحبيبي المهم انت مشغول ولا حاجه
اياد بص لجودي.. لا يبابا في حاجه ولا اي
ناصر طب تعالا المستشفى خليك جنب والدتك عشان ورايا شغل ضروري
اياد حاضر يا بابا. نا جاي اهو
اياد لجودي اقسم بالله نا نحس مش بقولك وانتي مسدقتيش
جودي بضحك ليه بس ي حبيبي اي حصل
اياد خطوبه وفركش.. جواز. وفركش.. نقعد لوحدنا. وبرضو فركش. مهو يا انا يا انتي اللي فينا حاجه غلط
وبعياط مصطنع لي بس كده ده نا والله غلبان ونفسي اتجوز بقي
يلا يختي عشان اروحك واروح لماما
جودي وليه بس اروح هاجي معاك عند طنط واهو منها اقعد معاك ومنها اتعرف علي مامتك كويس
اياد بابتسامه ماشي يلا ي قلبي وذهبو متجهين الي المستشفى
*******
مكالمه عبر الهاتف
مجهول الغبي ده لازم يموت قبل ما يعترف علينا.
مجهول 2 اوامرك يا باشا هو جالنا اخبار انو لسه معترفش بس هنبعد الخوف من انو يعترف ونقتلو
مجهول ماشي انهي الموضوع ده وبلغني وقفل المكالمه…
*******
عند خالد جهز ولسه هيخرج لاقي هاني والد جودي أمامه
خالد هاني ازيك امال كنت فين
هاني مفيش كنت ف الجنينه بعمل مكالمه شغل… واردف بتساؤل امال انت لابس ورايح فين كده
خالد جه خبر لينا ان مديحه مكنتش المقصوده بالرصاصه اللي اخدتها
هاني اييه امال مين
خالد ناصر يسيدي مجموعه المافيا اللي قضينا عليها طلع لسه فيه طرف منها ومكانوش ظاهرين فللاسف عما بيطاردو ناصر لانو معاه اسرارهم وخانهم..
هاني طب يلا سلام ربنا معاكو
خالد اشوفك بليل باي
وذهب خالد اما هاني ذهب لاجراي مكالمه مااا..
********
عند فارس وريماس فارس كان ف غايه سعادته وكذالك ريماس
فارس ريماس
ريماس اممم
فارس نا بحبك اوييي
ريماس ونا كمان يعيون ريماس
فارس حضنها جامد و….
يتبع…
لقراءة الفصل الثلاثون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!