روايات

رواية ملاك الجاسر الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

رواية ملاك الجاسر الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

رواية ملاك الجاسر البارت التاسع عشر

رواية ملاك الجاسر الجزء التاسع عشر

رواية ملاك الجاسر الحلقة التاسعة عشر

في القسم .
ملاك بغيظ وغيره وهي تمسك بشهانده /ي سلام وحشك اوي ي اختي .
داليا بغيظ شديد/احنا هنسيبهم ي اختي اشبعوا بيهم .
شاهنده بحده وغيظ /فيه ايه انتي وهي انتوا مالكم بيهم اصلا .
الظابط بجديه /انتي تعرفي الاشكال دي منين ي شاهنده دول حولوا يعتدوا علي الهوانم دول .
شاهنده باستفزاز وغيظ /انت اتجننت ي سمير ولا ايه هسيبوا جميلات العالم ويعتودوا علي دول ده تلاقيهم هما الي مصدقوا مش شايف أشكالهم .
رحمه بغيظ وعصبيه /مالهم اشكلنا ي اختي ده كلكك نفخ صحيح ديل الكلب عمره ميتعدل .
ملاك بتوعد وغيظ/تلاته علي واحد .
الفتيات معا بغيظ /يدوب .
داليا بغيظ شديد/اربعه علي واحد .
الفتيات بصراخ وهم ينقضوا علي شاهنده /حررررام .
لينقضوا عليها بغيظ وغيره لتصرخ بالم ووجع لتتعالي ضحكات الشباب عليهم والسعاده تتخل ثنايا قلوبهم لغيره معشوقتهم وحبهم الواضح وضوح الشمس….
في الزنزانه …
اكمل بغيظ /عجابكم كده انتوا الاتنين ادينا شرفنا هنا .
جاسر بغيظ /واحنا مالنا أن شاء الله.
مالك بغيظ /لا ي شيخ ماكله من وراء ست شاهنده بتاعتكم زعلنا البنات ومتنزلوش عن المحضر.
فهد بابتسامه ساحره وشرود /بس كفايه أنهم لسه بيحبونا وبيغيروا علينا ده معنا كده أنهم سامحونا .
اكمل بغيظ وعصبيه/لا ي شيخ هو ده وقته ي سي روميو هنعمل ايه دلوقتي في المصيبه دي .
جاسر بغيظ/ي نهار اسود ده لو الداخليه شمت خبر هيخلوني اضرب مدفع رمضان ي فضيحتك ي جاسر .
أحدا الرجال بغيظ /جرا ايه ي ياض انت وهو كفايه رغي بقا عايزين ننام .
مالك بخوف /فيه ايه حضرتك .
الرجل بشر وغيظ /ها حضرتك انا مش بتاع حضرتك ي اخويا ده انا ادفنك هنا واحلف اني ماشوفتك .
اكمل بغضب جحيمي/تتدفن مين ي راجل انت اهدا وقول هديت هي مش ناقصه .
الراجل بغضب شديد/جرا ايه ي حلو انت وهو شكله هيتقرا عليكم الفاتحه النهارده .
جاسر بغيظ وتوعد /لا بقا ورينا ي اخويا اخرك ماهو يوم اسود أصله من أوله .
فهد بحده /اقعد في حته ي راجل انت بدل ماتزعل .
الراجل بحده وتوعد /تعالوا بقوا ي حلوين علشان انا بقا الي هزعلكم .

 

 

في فيلا الفتيات ..
عامر بضحك شديد/ههههه اه ي مصايب دمرتوا البت .
ملاك بغيظ وغيره /ده الظابط خرجها من تحت أيدينا بأعجوبة.
داليا بغيظ /ده احنا فرمناها ي جدو البجحه دي الي عماله تتغزل فيهم قدامنا .
تقي بضحك /ههههه لا مش قادره انسا شكلهم بعد مامشينا من غير منتنازل عن المحضر .
رحمه بضحك/ههههه زمانهم مشرفين في النزنزانه .
عامر بجديه/اظن كفايه كده انتوا لازم تتنازلوا .
ملاك بحده /حضرتك بتقول ايه ي جدو دول لازم يدفعوا التمن ..
داليا بغيظ /ايوه ي جدو دول لازم يتعلموا الادب .
عامر بابتسامه/حبايبي اسمعوني احنا اتفقنا أن احنا نربيهم لكن كده احنا بندمرهم فهد راجل اعمال معروف شغله كده هيقف والي بناه هيتهد لو الي حصل ده اتعرف بالنسبه ل جاسر ووضعه انتوا عارفين أنه حساس وأكمل وشركته ومالك وجامعته احنا كده بننهيهم ي بنات انتوا لازم تتنازلوا ومتنسوش حفلتكم بكره حفله افتتاح شركتكم استعدوا ليها كويس ها قولتوا ايه .
ملاك بخبث واشتياق /الي تشوفه ي جدو أحنا منقدرش نكسر كلامك .
داليا وهي تتداري سعادتها بصعوبه /حاضر ي جدو الي انت عايزه هنعمله .
رحمه بابتسامه وسعاده /تحت امرك ي جدو .
تقي بغيظ وتوعد /ماشي هما برضه لما يخرجوا هيشوفوا الويل ماشي ي اكمل الي انت تشوفه ي جدو عامر .
عامر بخبث ومكر/الي اشوفه انا برضه طيب وماله .

 

 

في الزنزانه …
الرجل بالم ووجع/اه ابوس ايديكم كفايه اعتبروا المكان مكانكم .
جاسر بغيظ وحده/ما كان من الاول ي اخويا بدل ماتعملي فيها سبع البرمبه .
فهد بضحك شديد/هههه خلاص ي جاسر كفايه ده انا دمرت الراجل.
مالك بخبث ومكر/طب سبوني انا بقا اكمل عليه .
اكمل بضحك /ههههه والله ده انا كنت هتموت من الرعب من شويه .
الشاويش /اتفضلوا معانا .
في الخارج …
فهد بابتسامه ساحره/كنت متاكد أننا مش هنهون عليهم حبيبتي ي ملاك .
جاسر بابتسامه/انا كمان داليا وحشتني اوي نفسي اعتزرلها عن كل حاجه واقولها انا بحبها قد ايه.
مالك بابتسامه وعشق/وانا كمان رحمه وحشتني اوي ووحشني جنانها .
اكمل بابتسامه /واحنا هنعمل ايه دلوقتي علشان نرجعهم لينا من تاني .
فهد بتنهيده /هنعتزر انشاء الله العمر كله لحد مايسمحونا .
جاسر بابتسامه/عندك حق ي فهد ده الي لازم يحصل احنا آذانهم كتير اوي .
اكمل بحزن وعتاب /ووجعناهم كتير اوي وانا اكتر واحد فيكم .
مالك بعصبية وحماس /بقولكم ايه انتوا هتقعدوا كده ي زي النسوان لا كده مش حلو بكره افتتاح الشركه بتاعتهم وده اكتر وقت لازم نستغله علشان نصالحهم فيه .
فهد بابتسامه /والله صح ي واد ي مالك هو ده .
جاسر بغمزه ومرح/طلعت ناصح ي واد ي مالك علشان كده هجوزك اختي يالا .
اكمل بدعاء وتمني /يارب حنن قلبهم علينا يارب .
جميعهم /امين يارررررب …
في الحفله ….
كانوا يقفون الفتيات كالاميرات بلبسهم المحتشم وسعادتهم الذي تملأ قلوبهم بنجاحهم لينصدموا بشده وتتالا الدموع في عينهم بانبهار بذلك الفرسان الاربعه الذي يقفون بحلتهم السوداء الكلاسيكيه ليقتربوا منهم وعلي وجوههم ابتسامه ساحره جذابه كان ذلك المشهد يخطف أنظار الجميع .
فهد وهو يقبل يد ملاك بندم وعتاب/اسف والله العظيم اسف .

 

 

 

ملاك بدموع ووجع/كده ي فهد بتشك فيا كنت عايز تتدفني ي فهد تموتني انا وابنك .
فهد وهو يقبلها بعشق واعتزار/والله العظيم غصبن عني كنت غبي ومش شايف قدامي انا بحبك ي ملاك بحبك اوي وعمري محبيت غيرك ارجوكي سمحيني علشان نجتمع انا وانتي وابننا بحبك ي ملاكي بحبك اوي .
ملاك وهي تمسح دموعها بطفوله وابتسامه ساحره /وملاك كمان بتموت في فهد .
جاسر بابتسامه وهو يقبل رأسها /وحشتني ي وحش والله بحبك ي بنت الايه .
داليا بغيظ يخفي عشقا /ياسلام ي اخويا بعد كل الي عملته ده انت بجح اوي بقا .
جاسر بغيظ وهمس /طب لمي نفسك بدل مارزعك بوسه قدام الكل قدام الناس ولا يهمني وانتي عرفاني مجنون واعملها .
داليا بارتباك شديد وخجل/اثبت مكانك انا بقولك اهو .
جاسر بضحك شديد /هههههه اقسم بالله بحب واحده هبله.
داليا بعشق وحب/والهبله دي بتموت فيك علي فكره .
اكمل بارتباك وتعلثم/انا عارف اني غلطت بس ارجوكي سمحيني ي تقي انا كنت مغيب مش عارف عملت كده ازي اقسم بالله ي تقي انك حب عمري وهتفضلي حب عمري ل حد ماموت .
تقي بابتسامه وعشق /مسمحلك ي اكمل لانك ياما سمحتني ولا اني بحبك ومش عايزه غيرك من الدنيا .
مالك بمرحه المعتاد/ايه القمر ده ي عسل بحبك ويموت فيك ي جاحد انت .
رحمه بضحك /ههههه ي ابني انا مش عارفه ليه بحس ان احنا عيال تافهه .
مالك بلهفه وسعاده /افهم من الضحكه دي انت خلاص سمحتيني .
رحمه بابتسامه واشتياق/سمحتك بس قسما بالله ي مالك لو عملت حاجه وجعتني تاني انت حر .
مالك بابتسامه وعشق/مستحيل اوجعك ابدا ده انتي روحي ي رحمه .
حمدي بسعاده وحنان وهو يحتضن ملاك/الف مبروك ي قلب ابوكي كده روحي رجعتلي .
ملاك وهي تقبل يده بسعاده /الله يبارك فيك ي بابا.
فتحيه بندم وكسره /سمحيني ي ملاك ي بنتي ابوس ايدك سمحيني علي كل حاجه انا عارفه اني ظلمتك وياما جيت عليكي وقسيت عليكي سمحيني ي ضنايا .

 

 

ملاك وهي تربت على يدها بحنان وبراءه /مسمحاكي من كل قلبي .
كان عامر يقف وهو ينظر إليهم بسعاده وارتياح واخيرا قد تجمعوا العشاق تجمعوا كما يجب أن يكونوا عشاق فقط دون أي موامرات …
بعد انتهاء الفرح فكان فرح جاسر وداليا ومالك ورحمه لكن فهد واكمل أصروا أن يكونوا هما وملاك وتقي عرسان معاهم في تلك اليله فقد أقام ليله تحاكا عنها الجميع ليله مليئه بالحب والعشق ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في غرفه فهد وملاك …
فهد وهو يقبل ملاك التي تجلس داخل أحضانه/مش قادر اصدق انك رجعتي تاني ل حضني انا كنت عامل زي الي تايه وحيد روحه ضايعه منه .
ملاك بابتسامه وبراءه/ابوس ايدك ي فهد انسا كل الي فات مش عايزه افتكره كفايه أننا مع بعض ي حبيبي.
فهد بغمزه وخبث /خلاص كفايه كلام فيه فعل بقا ولا ايه.
ملاك بخجل وارتباك/فهد .
فهد وهو يقبلها بعشق واشتياق /روح فهد وقلبه .
في غرفه جاسر وداليا ….
جاسر وهو يقبلها بعشق وسعاده /الف مبروك ي روحي بقيتي حرم جاسر سعيد رسمي .
داليا وهي تخفي رأسها داخل صدره بخجل شديد/الله يبارك فيك ي روحي جاسر الا قولي صحيح انت ازي بقيت ظابط وليه خافي الموضوع ده .
جاسر بابتسامه/اقولك ي ستي انا طول عمري نفسي ادخل كليه الشرطه وعارف طبعا أن لازم وسطه عمي حمدي كان علي علاقه باللواء محمد الي هو رئيسي في خدني ليه اعجب بيا وبقدراتي ووقف جنبي وبقيت من ضمن فريقه فريقه الخفي زي ما بيقولوا وبس ي ستي وبقيت جاسر سعيد .
داليا بعشق وهيام/وبقيت جاسر سعيد الي ملك قلبي وروحي وعمري كله .
جاسر بخبث ومكر/هو انا كنا بنعمل ايه من شويه .
داليا بضحك /ههههه مش فاكره .
جاسر بغمزه /تعالي نفتكر سواء .

 

 

في غرفه تقي وأكمل …
اكمل بابتسامه عشق/الفرح عجبك ي روحي .
تقي بابتسامه وسعاده /كانت ليله حلوه اوي ي حبيبي مليانه بالحب والسعاده .
اكمل وهو يقبل يدها بعشق /بحبك ي تقي بحبك اوي وحابب الي جاي ده لانه منك انتي ..
تقي وهي تحتضنه بحنان وعشق /وانا بعشقك ي اكمل ..
في غرفه مالك ورحمه ..
مالك وهو يقف بعصبية وغيظ /جرا ايه ي بت فرهدتيني هفضل أجري وراكي طول الليل .
رحمه بضحكه عاليه/ههههه مانت بصراحه قليل الادب اوي .
مالك بغمزه ومرح/ي بت احنا لسه عملناه حاجه هتيجي بالزوق والا والله انتي عارفه .
رحمه بغيظ وجنون/كده طب وريني بقا هتعمل ايه.
ليسرع مالك إليها ليختتضنها بعشق لتهدا بين أحضانه .
مالك بعشق وهمس /بحبك ي مجنونه بحبك اوي.
رحمه بحب وهمس /وانا بعشقك ي مالك …
❤️❤️❤️❤️😘😘❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
بعد مرور 7سنين …
في جنينه فهد ..
كانت تجلس نسمه ذات الملاك صاحبه السبع أعوام وهي تلعب ليقتربوا منها بعندهم ومنافستهم لامتلاكها .
سيف وهو يمسك يدها بأحكام /تعالي نلعب ي نسمه .
ياسر بغيظ وغيره /لا نسمه هتلعب معايا انا .
سيف بغيظ وحده /لا معايا انا .

 

 

 

ياسر بغيظ وعند /قولتلك معايه انا وملكش دعوه بيها .
نسمه بطفوله وبراءة/طب مانلعب سواء احنا التلاته .
سيف بغيظ شديد/لا انتي بتاعتي انا .
ياسر بغيظ وغيره/لا بتاعتي انا .
جاسر باستغراب /فيه ايه ي ولاد .
سيف بغيظ /بابا انا عايز اخد نسمه العب معاها انا وهي لوحدنا .
ياسر بغيظ وغيره/لا ي بابا نسمه بتاعتي انا وهتلعب معايا انا .
فهد بضحك لتكرار الماضي /ههههه هو الزمان بيعيد نفسه ولا ايه ي جاسر بصوا ي حبيبي انتوا الاتنين اخواتها وسندها في الدنيا انتوا الاتنين الي هتحموها فاهمين .
سيف بغيظ /لا ياسر اخوها لكن انا هتجوزها .
ياسر بغيظ وغيره/لا انا الي هتجوزها.
ملاك وهي تحتضن نسمه ابنتها بحنان /لما تكبر أن شاء الله هي هتختار من حبيبها ومين اخوها يلا روحوا اللعبوا سواء .
جاسر بابتسامه/عجبك بنتك والي عملاه في ولادي ده .
فهد بابتسامه /مش بنتها ي جاسر لازم تتطلع زيها تسحر كل الي حواليا زي ماسحرتني كده .
ملاك وهي تمسك يديهم الاثنان بحنان وهي تنظر اليهم/طبعا لازم تبقا زي وان شاء الله يكون حظها من حظي كفايه اني متاكده أن هيكون ليها اخ يحميها وزوج يعشقها وهي تتدلل كده بين الاتنين زي كده انا مهما كبرت وبقا حواليا ناس عمري ماقدر اعيش من غيركم جوزي الي بعشقه وبموت فيه واخويا سندي وضهري في الحياه دي هفضل كده ملاك الجاسر والفهد ❤️❤️❤️❤️😘😘😘😘 .
تمت بحمد الله نوفيلا ملاك الجاسر  🤜🤜🤜🤜🤜🤜.

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاك الجاسر)

اترك رد