روايات

رواية قمر بنت الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم حنين عادل

رواية قمر بنت الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم حنين عادل

رواية قمر بنت الصعيد البارت الخامس

رواية قمر بنت الصعيد الجزء الخامس

رواية قمر بنت الصعيد الحلقة الخامسة

نوح كان بيضرب عليه نار لحد ما حضنه ناصر ووقع فوقه ….
نوح اتخبط في دماغه في طوبة …
ناصر: نووووح بيييه يا ليله سوخة انت موت انت كمان ولا اييييييه نوح بيييييييه !!!
قمر: ناصر !
ناصر: اييييه !
قمر: لأ بس كنت رايده اقولك حاجة اكده عالسريع ارمح يا ناصر
ناصر بلم وهو شايفها بتجري:
اخ من الندالة اخ !!!
طلع ناصر يجري وراها وهما مش عارفين رايحين فين !
ناصر وهو بينهج:
واخدانا علي فين يا دنيا اكده كتير علي الغلبان ناصر

 

 

قمر: مش دلوك خالص !
ناصر: اومال ميته يا ختي ميته انوح اما اموت دا بقا مرار طافح
قمر: طب هانعملوا ايه دلوك معلوم ان نوح مش هايهملنا
ناصر: معلوم دا هايعملنا دحروج بالبسطرمة منك لله
قمر: وه وه وه
ناصر: بلا وه بلا حديت فاضي
فضلوا يجروا لحد ما بعدوا خالص عن المكان ووقفوا قدام فندق…
ناصر: الدنيا ليلت واحنا مادخلش خشمنا الذات من صباحية ربنا !
قمر: تعالي ندخلوا وناخدوا اوضتين نبيت فيهم بس قبل ما ندخلوا ناكلوا اي حاجة لان اكيد الوكل هايكون غالي
شافوا عربية كبده …
راح ناصر ناحيتها وطلبوا اكل…
قمر: تصدق كنت جعانه
ناصر: ييياااااه بص بص الشاندوتش دي الجمال عدي الكلام ..
قمر بضحك: بتتغزل في الشاندوتش
ناصر: وهانتغزلوا في حاجة احلي من النعمة الحمد لله دايما وابدا نزل تاني يا ابو عمو
كان ناصر بياكل كتير وقمر مستغربة وفي نفس الوقت مش عاوزه تحرجه..
ناصر : تاني يا ابو عمو ..
تاني يا ابو عمو _ تاني يا ابو عمو لحد ما اكل عشرين ساندوتش !
ناصر: الحمد لله تسلم يدك كام الحساب !
_44 جنيه ..
بص ناصر لقمر …
ناصر: يعني الشاندوتش بكام
_2 جنيه بس خلي الغلابة تاكل …
دفع ناصر ومشي خطوتين وهو مذهول وبعدين مسك بطنه
قمر: فيك ايه يا ناصر
ناصر: بطني بتتقطع اااااااااه يا بطني بطني بتتقطع قطيع …
قمر بخوف: انت اللي طفس !

 

 

ناصر: مش طفاسه عاااااا مش طفاسة ديييي لو كبدة كلب بلدي العيال ممرمطين اهله في الشارع ورابطينه بحبل غسيل مايبقاش الشاندوتش ب 2 جنيه اه يا صغير عالموت يا ناصر اه يا صغير
هيا مالها بردت اكده ليييه والدنيا عاتمه ولا انا بموت ولا اييييه اهئ اهئ ..
قمر: اهدي هانروحوا المستشفي اهدي بس
ناصر: ده ان لحقتيني ااااه انا بطني سايبه
طلع يجري علي الجامع ودخل الحمام وقمر مستنياه بره وقلقانة ..
طلع بعد عشر دقايق وهو ماسك بطنه وبعدين دخل يجري تاني وهو بيعيط طلع بعد خمس دقايق وبعدين برق وطلع يجري تاني دخل وماكنش سايب فرصه لقمر حتي تكلمه
لحد ما طلع بره الجامع..
قمر : ايه بقيت احسن
ابتسم ناصر وبعدين وقع علي الأرض
قمر بخوف بتحاول تفوق فيه:
ناصر ناصر فوووق ..
___________________________
فتح نوح عينيه والناس بتفوق فيه …
قام وقف فجأة وبص حواليه …
نوح : قمرررررررر
الناس كانت مستغربة من تصرفاته وخافوا منه وبعدوا وهو بيقولوا انه مجنون…
نوح : موتكم علي يدي انا اكده جبت اخري
____________________________
في المستشفي ..
ناصر : كفايااااااا كفاية صابون بالله حرام اكده انا لو غسالة مش هاتعملوا فيا اكده عق عق
كان بيرجع وبيشربوه تاني…
ناصر: اااااه يا زمن بقا شاب كاروزمه زيي يتعمل فيه اكده هي الدنيا جري فيها ايييييه عق عق
قمر: خلاص يا ناصر …قربنا…
ناصر: عيني عليكي بارده يا شابة مش كلتي معايا من كبدة الكلاب !
قمر: انبر فيها دي كمان انا كلت تنين انت واكل عشرين رغيف طفس بقا نعملوا ايه بلاش نبرك الدكر ده خليني مليحة الم وراك المصايب
ناصر: عق عق ….مش قادر لم اعد اتحمل خالص مالص
قمر : هانت فاضل شاندوتشين بس
________________________
نوح كان واقف في الشارع مسك شعره وهو بيبص حواليه ومتضايق..
نوح: اكده طفح الكيل دلوك احنا في الليل وهي معاه لوحديها الفاجرة…
طلع التليفون ورن علي حد وعينه مليانه شرار:
لم الرجالة وتعالي باكر عندنا طلعه ..
قفل التليفون .
نوح: ملعون ابو الحب اللي يذل صاحبه الحب ضعف وانا مش ضعيف انا قوي اقوي من تخيل اي حد
_________________________
نام ناصر وقمر في المستشفي للصبح والدكتور اجي اطمن عليه وقال له مايلبخش في الاكل تاني
طلع ناصر وقمر من المستشفي ومش عارفين هايعملوا ايه..
قمر : في الاول لازم ندوروا علي مكان شقة ايجار مثلا

 

 

ناصر:طيب يلا
مشوا يسألوا لحد ما وصلوا لسمسار..
_عندي شقة لوز رقم 9 بينا افرجهالكم
اجوا واحد ووقفه:
عم علي كنت عاوزك في حاجة مهمة
بص علي قمر وكان مبتسم ولاحظه ناصر
ناصر بصوت واطي: انا بلاصي واقف اياك انا هامشي احسن بدل ما اتهور وارتكب جريمة اه انا دمي حامي وماعيجبنيش الحال المايل واصل
ناصر مسك ايد قمر وبص ل السمسار:
احنا هانسبقك علي الشقة اما تخلص مع الشبح
طلع ناصر وهو بيبص للراجل وبيزغر له …
ناصر : لو كنت فاضيلك بس كنت علمتك الادب وانا بموت في العنف …
طلع ناصر يبص علي ارقام الشقق
ناصر بضحك: المصاروة دولهما عليهم حاجات الشقة مكتوب عليها 9 وهي في الدور التاني ايه الهبل دي ..
قمر: غريبة فعلا…
الباب اتفتح …
بص ناصر وقمر لبعض…
_اهيييييهييييهيهييي
ناصر بضحك: العب هو ده الكلام !
قمر بصت له : المفروض الشقة دي فاضية
ناصر والبت بتشده: ده وقته مفروض ومافروضاشي امشي روحي اسأليه وسيبيني مع القشطة دي …
قمر بعصبية: بقا اكده ..
دخل ناصر وقفلوا الباب ..
وقفت قمر وفتحت بوقها …
قمر: بقا اكده يا ناصر…
في الشقة كانت البنت بتزغزغه وهو بيضحك وبيقولها كمان .
لحد ما اتلم عليه كل البنات وبدأوا يقلعوه العمة.
ناصر: يا لؤمه عاوزين تشوفوا شعري الحرير اهيههههيي
نزلت قمر للسمسار اللي كان لسه واقف مع الراجل ..
قمر: مش حضرتك بتقول الشقة فاضية كيف وفي واحدة فيها !

 

 

السمسار: واحدة ايه الشقة رقم تسعة فاضية في الدور التالت
قمر : وه وه يبقي الغلط مننا لاننا روحنا اللي في الدور التاني
فجأة عربية الشرطة بتيجي وبينزل منها الظباط وبيطلعوا بسرعة..
بتسأل قمر السمسار :
في ايه؟!
السمسار: الشقة رقم 9 اللي في الدور التاني الجيران كلهم بيشتكوا منهم شلة بنات فاقدة وماشيين في البطال اللهم استر ولايانا الجيران لموا نفسيهم وبلغوا عنهم ..
قمر بصدمة: وه !!! ناصر …
نزل الظباط وهما ماسكين البنات ومعاهم كام راجل وقمر كانت خايفه تقرب وبتستني تشوف ناصر وبتفكر هاتعمل ايه …
مشوا وقمر بتفكر هو راح فين طلعت تجري علي السلم وطلعت الشقة بس الشقة متشمعة بالشمع الأحمر ..
قمر : راح فين ده !
طلعت وكملت لفوق يمكن يكون استخبي بس مالقتوش. .
نزلت الشارع وهي ماسكة دماغها وبتفكر هو فين !
ناصر: قمر ! قمرررررر!
بصت حواليها وهي بتنده:
انت فين يا ناصر
ناصر: انا اهنيه ..
قمر: فين ؟!
ناصر: بصي لفوق !
بصت قمر لفوق لقت ناصر ماسك في سور البلكونه
قمر: ايه ده يا حزين ! هاتموت
ناصر: اهئ اهئ اموت ماشي ولا وصمة عار زي دي تتحط في فيشي وتشبيهي سيبتيني ومشيتي ليه
قمر: الحمد لله …
ناصر: عيني عليكي باردة
قمر: انت في ايه ولا ايه وفر نبرك الدكر ده بعدين
ناصر بعياط: خدوا مني اعز ما املك يا قمر اهئ اهئ
قمر: اييييه
ناصر: الجلابية يا قمر هاتيلي حاجة استر بيها نفسك هاموت مفضوح اهئ اهئ
قمر: حد يساعدنا يا خلق حد يساعدنا ياناس …
كان في واحد واقف بعيد مسك تليفونه ورن علي رقم. ..
ناصر: يدي هاتفلت خلاص ادعيلي بالرحمة يا قمر انا طيب وهاخش الجنة معلوم بس اهو زيادة تأكيد…عاااااااا
قمر: امسك جامد
ناصر: يدي علي الحروك روك عاااااااااااا

 

 

قمر: اعمل ايه دلوك ياربي دلني
فجأة لقت قمر عربيات كتير نزل منها صحفيين وماسكين الكاميرات. .
المذيعة:
نحن الآن امام قصة حب عظيمة قصة حب لن تكرر رفضت حبه فرفض الاستسلام ولو علي حياته وقرر الانتحار في مشهد لا يتكرر انه الحب يا سادة
ناصر : نهار اسود ايه الكاميرات دي بيصوروني بملابسي الداخلية يا فضحتك يا ناصر
قمر: هو علي قد اكده هاتبقي شهيد الحب كمان !
اجت الشرطة …ومسكوا المكرفون:
انزل يا ابني وهانحققلك مطالبك الانتحار مش هايفيدك
ناصر بصويت: ما انا نفسي انزل
_انزل يا ابني وهانجبلك شقة ب 2 مليون بس والقسط 20000 في الشهر بس ..
ناصر: كل ما افكر انتحر الاقي عروض فظيعة صحيح مصر ام الدنيا عاااااااا ماعتش قادر الشمس ضاربة في نفوخي ياعالم …

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية قمر بنت الصعيد)

اترك رد