روايات

رواية العنيدة والشرس الفصل السادس 6 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية العنيدة والشرس الفصل السادس 6 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية العنيدة والشرس البارت السادس

رواية العنيدة والشرس الجزء السادس

العنيدة والشرس
العنيدة والشرس

رواية العنيدة والشرس الحلقة السادسة

ريناد… اوف هيا اتاخرت ليه
جات بنت وحطت ايدها عل عيون ريناد
ريناد… ببتسمه… جنو*نتي
جنات بفرحه… صح وحشتيني وحضنو بعض
ريناد بفرحه… انتي اكتر وكانو حضينين بعض وبيطنطو من الفرحه
ريناد…. بعدت عنها… باعجاب… باريس حلوه اوي
جنات… اااه اوي واكيد مصر حلوه زيها كدا صح
ريناد… ااه طبعا مصر حلوه لما تيجي عندنا هفسحك فيها
جنات… اوكي بس قوليلي جيتي ازاي وعملتي ايه مع ابوكي وفارس
ريناد بغضب… متفكرنيش بز*فت دا تاني انا مصدقة هر*بت منه
جنات بصدمه… هر*بتي
ريناد هزت راسها… بمعني ااه
جنات… طيب سافرتي ازاي
ريناد ابتسمت لما افتكرت ال دياب عملو معاها
هحكيلك
❤❤❤❤❤
عليا بصريخ… ددددييييياااااببببب
راغب نزل جري هو ومحمود وبدر
راغب بخوف… في ايه بتصر*خي ليه
محمود ابوها…. مالك يابتي
عليا وقت في الارض بنهيار…. ومسكت بطنها… بصريخ…. قت*لوه ق*تلو ابوك ااااااااه ديااااااب
محمود بغضب… دياب الاسم ده مبينطقش اهنه وكان رايح يضر*بها
راغب وبدر حاشوه عنها
راغب نزل ليها بحنيه… انتي بتكلمي مع مين وابو مين
عليا بدموع… بتحدت مع ابني ال انتو قت*لتو ابوه
الخبر نزل كاصعقه عليهم كلهم
بدر بصدمه… ا ب ن ك انتي حامل من دياب
عليا هزت راسها وكملت بصريخ… واديكم قت*لتو ابوه يتمتوه قبل ماينولد ااااااااه
راغب بعد فهم… وانتي ايه خبرك ان دياب فيه حاجه
عليا بدموع… كان قلبي وكلني عليه واتصلت بيه كان بيسوق وقالي اقفلي ولما قولتلو ليه قالي العربيه مفهاش فرامل وبعد اكده صرخ وبعدين المكالمه فصلت
قت*لتوه ياولاد المحمدي
بس انتو فاكرين انكم كدا خدتو بطا*ركم من ولاد الصياد انتو بتحلمو ومتنسوش ان ابني من د*م ولاد الصياد يعني هو ال هيقف ليكم واني هحمي ابني منكم
فارس من وراهم بشر… ده اذا ابنك فضل عايش
الكل بصو ليه بصدمه.
راغب بصدمه… فارس
فارس قرب عليها وشدها من شعرها وقومها ليه… انتي حامل من ابن الصياد
عليا بدموع ووجع… وخوف كانت بتبص عل ابوها انه يزعق لفارس او ينجدها من الفارس هيعمله فيها بس ابوها بص الناحيه التانيه
فارس بزعيق… انطقي وكان برفع ايده يمدها عليها بدر وقف في النص هو ال اخد القلم مكانها
بدر حط ايده علي وشه بوجع…. مش هخليك تقرب عل اختي يافارس دي اختنا ال ملناش غيرها هيا وريناد دول اخواتي واني ال هقف ليكي
فارس بسخريه… مبقاش غير العيال ال تتحدت كمان بعد عن وشي وزق بدر
وكان رايح يضر*ب راغب ال مسك ايدو المره دي وكانت قويه
فارس بجنون… بعد يدك عني خليني امو*تها واخلص من الع*ار
راغب… عا*ر عا*ر ايه ده هيا جايبه في الحر*ام دي جايبه من جوزها فاهم يعني ايه من جوزها وبعدين بسخريه… نسيت انه دياب صحابك ال انت غد*رت بيه فاكر ولا شكلك نسيت ياولد عمي راغب نطر ايد فارس
فارس… وساب عليا
عليا راحت وقفت ورا راغب وكانت ببتحمي بيه
راغب بغضب… شكلك نسيت افكرك ده برضو دياب ال لحق اختك من الشما*مين الكانو عاوزين يجبولنا العا*ر زي مابتقول ال هما برضو كانو صحابك
وده نفسو دياب الانت نفسك جوزتها ليه عشان تداري عل عملتك السو*ده
وده نفسو دياب ال وقف جانبك لحد موقفت عل رجلك تاني بعد مكنت مض*يع الشركه بتاعتك ورجعها ليك تاني
وده نفسو ال
فارس بغضب… بس بق اني مش عاوز اسمع اسمه اهنه
راغب بغضب مماثل… لاع مش هسكت انت كنت عاوزلك واقفه واني ال هقف ليك انت فكرت ان عليا اوريناد مش وراهم رجاله لاع ولد عمي طلعت غل*طان قوي دول وراهم رجاله
ودياب لو كنت انت ال ورا ال حصل ليه او حصل ليه حاجه مش هسكتلك عارف ليه لانه يبقي جوز اختي وكمان صحبي ومش بس اكده عيله الصياد مش هتسكت ليك لانهم عارفين انك انت ال بتك*ره دياب
فارس كان خايف فعلا بس اتصنع القوه قدامهم… ولا يهمني حد فيكم ولا فيهم
راغب ابتسم بسخريه… ماهو باين ياولد عمي انه مش همك حاجه واصل بس اني خبرتك ال هيحصول ليك
واخد عليا وبص لبدر وخرجو
فارس كان بيبص لابوه… ابوه بغضب… هنعمل ايه في المص*يبه ال في بطن اختك دي
فارس بشر… هخ*لص منه زي مخ*لصت من ابوه
❤❤❤❤❤❤
عند دياب كانت العربيه انقل*بت بيه
جهم ناس واتصلو بلاسعاف واجيت اخدتو
وهو عشان مشهور الصحافه جات وكان خبر اليوم
في بيت الصياد
كان ياسين ابو دياب… بيسمع الاخبار واسماء قاعده جانبه بيشربوا شاي
جه الخبر
(انقلب سياره دياب الصياد في الطريق السريع وادا ذلك الحاد*ث الي وفا*تو)
اسماء بصريخ…. ووولددددي
ياسين بصدمه… الشاي وق*ع من ايده
جات واحده ونزلت بخوف… مالك يااسماء
اسماء بصريخ…. قت*لو ولدي قت*لوه
سميره بصدمه وصريخ…. دياااب
ياسين بصدمه… وغضب… اخرسي انتي وايها ولدي منيح ولدي منيح دياب الصياد مم*اتش لاع دول بيكد*بوا
لاع مستحيل
❤❤❤❤❤❤
في باريس
جنات باعجاب… واو بجد
ريناد… زي مابقولك كدا
جنات… يامعلم المسابقه بكرا
ريناد بحماس… عارفه ومتحمسه اوي
جنات… ربنا معاكي يامعلم
طبعا انتي هتيجي تقعدي عندي
ريناد… لا هقعد في اوتيل
جنات بصرار… اوتيل ايه لا هاقعدي عندي ومتخفيش محدش عايش معايا يعني هنقعد براحتنا بليز وافقي
ريناد باحراج.. اوكي
جنات اخدتت ريناد عل بيتها وقعدوا مع بعض وقضو اليوم كلو مع بعض
تاني يوم
في المسابقه كانت كبيره جدا وكل ال فيها كانو متحمسين وباين عليهم القوه
جنات راحت مع ريناد المسابقه عشان تشجعها
كانت لجنه التحكيم باين عليها القوه
ابتدا المزعين يزيعو عن لجنه التحكيم وعن المسابقين
ابتدت المسابقه وكانت قويه جدا
كانت عباره عن اتنين بيتبارزوا وال بي*قع منهم هو ال خسرا*ن
كانت حا*ميه جدا المنافسات وجاه دور ريناد في المسابقه وكان معاه بنت قويه جدا
ابتدت المنافسه بنهم
كانو بيلعبو حلو اوي وكان من الصعب التفرقه مين ال هيكسب فيهم
لحد مالبنت دي كعبل*ت ريناد وريناد وق*عت
وخسر*ت
جه دور لجنه التحكيم الكل كان بيديهم لون اخضر لحد مجه دور ريناد كلهم ادوها لون اخضر ماعدا واحد اداها لون احمر
ريناد مسكت المايك… اولا بحب اشكر ال في المسابقه كلهم بس حضرتكم دا ظل*م هيا وقعت*ني وخلفت قوانين المسابقه وانت اداتني احمر ليه
الشاب ببرود… عشان انتي ضعيفه
ريناد بغيظ وعند… لا انا مش ضعيفه وبتحدك قدام الكل انك تنزل قصادي في مبارزه
الشاب بسخرية… وانتي هتقدري تقفي قدامي
ريناد بعند… ااه اقدر وبتحدك قدام الكل ولا شكلك انت ال خايف تنزل قدامي
الشاب نزل وق*لع الجاكت بتاعو ووقف قدامها… خايف ااممم طيب لو خسر*تي هتعملي ايه
ريناد… بعند… مش هخسر وهتشوف
الشاب… امم عجباني روح الحماس دي بس لو خسر*تي هتعملي ايه
ريناد… ال انت عاوزه
الشاب بمكر…. قرب منها وكان المايك بنها وبينو
… تبو*سيني قدام الكل
ريناد بصدمه… ايه
الشاب بمكر… قولتي ايه
ريناد بعند… موافقه
الشاب ابتسم بمكر… اوكي وابتدت المنافسه بنهم وو

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية العنيدة والشرس)

اترك رد

error: Content is protected !!