روايات

رواية عشقتها في انتقامي الفصل الأول 1 بقلم أحلام تامر

رواية عشقتها في انتقامي الفصل الأول 1 بقلم أحلام تامر

رواية عشقتها في انتقامي البارت الأول

رواية عشقتها في انتقامي الجزء الأول

عشقتها في انتقامي
عشقتها في انتقامي

رواية عشقتها في انتقامي الحلقة الأولى

بحده:انزلي
تاج ببكاء انزل فين انتي عايزه تفض*حيني
نظرت إلي حارسها واردفت:نزلها غصب عنها ثم نظرت إلي تاج وقالت بشر كده انا خدت بانتق*امي من عيله البنا
تاج ببكاء هستيري حرام عليكي نا عملتلك اي لي ترميني ف وسط الناس بفستان فرحي يوم صباحيتي حرام عليكي اهلي هيموت*وني
سعاد بش*ر :وهو ده المطلوب اجيب العار لأهلك عشان يخلصوا منك وناري تبرد
نزل الحارس وشد تاج بغض*ب من السياره ورما*ها وسط كثير من أهل البلده وسط صراخها وبكاؤها المستمر
تركتها سعاد وذهبت
أحد الناس مش دي بنت احمد البنا
..اه ودي شكلها حماتها جت رمتها كده بفستان فرحها لي اكيد طلعت معيوبه …
تاج بصراخ وبكاء هنتقم منك واردفت بحرقه والله لانت*قم منك ..

 

 

تاج كانت تبكي مكنتش عارفه تتصرف هيه بنت كبار البلد والكل عارفها واكيد سيرتها هتبقي ع كل لسان ..قامت تاج بتعب من ع الأرض وذهبت متجه إلي طريق لا تعرفه خائفه من العوده لأهلها فسوف يقت*ولوها حتما
ذهب شخص ما الي قصر البنا وقام بأخبار كبير العائله بما رأي
الجد بغضب نادي علي أحدي حراسه..لف البلد كلها علي تاج
الحارس أوامرك ي سالم بيه
الجد (سالم)متجبهاش ع هنا ..اقت*لها
**************
تشرق شمس الصباح بخيوطها الذهبيه متجه علي بطلتنا ذات الوجهه الملائكي مما ازعجها كثيرا فتفيق بطلتنا منزعجه
تاج بحزن :اوف يا الله صلاه الفجر راحت عليا ..فضلت تأنب نفسها أن اول مره صلاه الفجر تروح عليها فضلت تستغفر ربها وقامت صلت الصبح وبدأت في قراءة سورة البقرة فهي تعشق هذه السوره لأنها تشعر براحه غريبه عندما تقرأها.
خلصت تاج قراءه بعض الصفح من كتاب الله وذهبت متجه إلي الخارج.(تاج 20 سنه فتاه جمالها بسيط عيون واسعه بالون الزيتوني وبشره خمريه ذات شعر حرير ليس بقصير تاج مخلصه الثانويه بتقدير 99% ولكنها لم تكمل دراستها لأن جدها منعها فهو ف اعتقاده أن زواجها افضل بكثير من التعليم الذي ليس له فائده في نظره(ماشي بمبدا الست ملهاش الا بيت جوزها 😂).

 

 

زهراء(ام تاج):صباح الخير علي جوهرتي الغاليه
تاج بحب.صباح الخير علي أحلي ورده ف البستان وقامت بتقبيل امها ..رأت تاج جدها يخرج من غرفته ذهبت إليه كي تسلم عليه
تاج صباح الخير ي جدو
الجد (سالم)بلامبالاه صباح النور وتركها وذهب الي غرفه الطعام
حزنت تاج جدا بسبب معامله جدها لها فهو يعاملها هكذا منذ الطفولة ولكنها لا تعرف السبب..قاطع تفكيرها صوت ابن عمها
زياد بحب صباح الخير ي تاجي.
تاج بابتسامه صباح النور ي زياد.
زياده بحب واضح:اكيد يومي هيبقي خير ونور وسعاده عشان انتي اول حد اصطبح بلقمر ده
تاج بضحكه تلقائيه جعلت زياده يموت شوقا: ابن عمي العسل وكلامه العسل والله
زياد ااا..قاطعه رنين هاتف تاج
تاج بفرحه عند اذنك هرد علي أسر
زياد بحزن شديد والدموع في عينيه ظهرت عندما غادرت تاج ..زياد ف نفسه هفضل اتعذب بحبك لحد امتا ي تاج ازاي كل ده متحسيش بعشقي ليكي وتروحي تتخطبي لحد غريب لي كده ي تاج..بس لا نا عمري ما هستغني عنك مهما حصل..

 

 

عند تاج
تاج بابتسامه صباح الخير
اسر صباح الفل والورد والياسمين علي روح قلبي تاج
تاج بخجل عامل اي
اسر سمعت صوتك يبقي فل الفل.
تاج انكسفت جدا وقفلت ف وشه الفون وجريت عند امها تجهز معاها الفطار..
******★***
عند اسر
..اعمل حسابك تخلي الفرح الاسبوع ده
اسر انتي مستعجله ليه ي تيتا كده كده هتجيلك لحد عندك اعملي فيها اللي نفسك فيه
الجده(سعاد) بشر:لا لازم اخد انتقامي قبل م اموت انت نسيت امك وابوك ولا اي ي اسر
اسر عيونه احمرت اوي وعروق وجهه بدأت تظهر من شده الغضب .لا منستش ي تيتا ونا وعدتك حق اهلي جاي ..
الجده اتصرف وخلي الفرح بكره
اسر حاضر..برضو مش هتيجي ف فرحي ..زي الخطوبه
الجده اه مش هاجي انا لازم مظهرش الوقتي عشان عيله البنا هيعرفوني.
اسر تمام هعدي عليهم انهارده بعد خروجي من الشركه واتفق معاهم الفرح
سعادبفخر من حفيدها:ماشي ي حبيبي تروح وتيجي بالسلامه
************

 

 

زهراء:تاج ..ي تاج
تاج نعم ي ست الكل
زهراء:جهزي نفسك اسر جاي انهارده
تاج باستغراب بس مقليش يعني ..تمام تمام هجهز نفسي
جه اسر واجتمعت العيله كلها في فناء قصر البنا
اسر بصراحه ي جدي نا جاي اطلب الأذن منك أن الفرح يتقدم ويبقي بكره
الكل أنصدم بالخبر فيه اللي فرح واللي حزن جدا واللي حقد علي تاج..
احمد(والد تاج)بس ليه يبني الاستعجال ده
اسر معلش ي عمي والله بس عندي شغل بره مصر ولازم اخلصه وده هياخد فتره كبيره ف أنا بقول نتجوز بكره عشان بعد بكره هروح سويسرا الشركه اللي هناك فيها شغل كتير وبالمره يبقي شهر العسل هناك وبث لتاج ولا اي رايك ي تاج
تاج بكسوف اللي جدو وبابا يقولو عليه
الجد علي خيره الله الفرح بكره
زياد قام بغضب مشي ..هنا(اخت زياد)ذهبت بغضب أيضا فهي تكره تاج وتعشق اسر ولكنه اختار تاج
هنا ف نفسها والله لخليه اسود يوم ف حياتك ي تاج
زياد مستحيل الفرح ده يتم ولو ع جثتي..
احمد تمام الفرح بكره بس بشرط هيكون هنا ف القصر
اسر تمام معنديش مانع
اسر بنظره إنتصار قام سلم عليهم ومشي عشان يبدأ ف التجهيزات
********

 

 

يوم الفرح جهزت تاج وكانت فعلا عروسه زي القمر
جه اسر والكل لتجمع ف الساحه بتاعت القصر وكل المعازيم وصلو ونزلت تاج من غرفتها بفستانها الابيض البسيط ولكنها كانت تجمله بجمالها ..نظر إليها اسر بتوهان ثم ذهب إليها وقبل يدها وذهب بها الي ترابيزه عقد القران
هنا لم تستطع رؤيتهما فذهبت الي غرفتها وظلت تبكي علي حبها
تم عقد القران نظر اسر إلي تاج نظره لم تفهمها وكأنه يقول لها اهلا بيكي ف جهنمي
اخذ اسر تاج وذهبا الي كوخ صغير في مكان اشبهه بالجبل
تاج بكسوف اي المكان ده
اسر: جهنم
***********************

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقتها في انتقامي)

اترك رد