روايات

رواية عشق الرعد الفصل السابع عشر 17 بقلم زهرة البستان

رواية عشق الرعد الفصل السابع عشر 17 بقلم زهرة البستان

رواية عشق الرعد البارت السابع عشر

رواية عشق الرعد الجزء السابع عشر

عشق الرعد
عشق الرعد

رواية عشق الرعد الحلقة السابعة عشر

.. وفتحت البـاب ولقيـت جدهاا….
لين بصدمه وخوف: انتَ اي اللي جابک هنااا
كرم ( جد لين ) بسخريه: فاكراه هيحميكي اهو طلقك
لين بجمود: ملكش دخل واطلع بره بيتي من غير مطرود
.. كرم مسك لين من ايدهاا
كرم بغضب: انا جدك ي بنت الانصاري
لين بزعيق: لا مش جددي ولا ف عمرك ما هتكون جدي انتو مش عيلتي اصلا ولا يشرفني انك تكون جدي
.. وقلم اتي من كرم ع وجه لين
كرم بغضب: انتي هتتجوزي ابن خاالـك فاااهمـــه ي بنت الانصاري
لين بزعيق: ع جثتي اني اتجوزوا
لين بغضب: برررااا بيتيي يلااااااا
.. وكرم طلع وقفلت البـاب
… وركبت اوضتها وفضلت تبكي وتقول : انا لي كده محدش بيحبني وكل اللي بحبهم بيروحو حتـي رعد سبتو وعارفه اني ف يوم من الايـام لما يكتشف الحقيقه هيمو”تني ع ايـدو وبعدين مسحت دموعها وقالت: انا لازم ابعـد عنهم واسافر انا وحمـزه انا لازم اعيـش علشان اخويــا
Stop
حمزه الانصـاري اخـو ليـن عمل حادثـه وهو عندو 12 سنـه خلتو دخل ف غيبوبه مستمـره وعايش ع الاجهزه ومحدش يعـرف غير لين و منصور وام لين و محمود والباقي افتكروه مسافر ولين لسه عندها امل انو يفوق منها زي ما كان عند ابوها وامها امل وليـه 4 سنين ف الغيـبوبـه دي

 

 

نـرجع….
ليـن: انا بطلت اروح عندو لازم اروح بكره و نامـــت
تــاني يوم الصبـح
عند ليث وريتـا
شاديـه: بكره كتب الكتاب روحو اشتروا الفستان والبدلـه
ليـث: ماشي ي عمتو
بسام: وانا عزمت صحبنا بس مش ناس كتيره يعني
ريتا: ايوه معاك حق
شاديـه: لي مش هنعملوه كبيـر
بسـام: ي تيته ي حبيبتي افهميني علشان ده كتب كتاب ف الفرح هنعزم كتير هنعزم مصر كلها ارتحتي ههههه
شاديـه بتنهيد: ماشي ي بسام لما نشوف اخرتها معاكم
ليث: اخرتها كل خيرر
عنـد عدي و مريم
.. عدي صحي واخد شاور و وقف قدام المرايا بيسرح شعروا ومريم قامت
مريم بالم: ااااه… عدي الحقني
عدي بخوف وقلق: مالك يحبيبتي
مريم: بطني ي عظي مش قاادرره
.. وقام بسرعه رن ع الدكتوره
الدكتوره: هي بتتألم لانها ف اول شهور حمل وكتبتلك ع مسكن استمري عليه لحد ما يروح الام
عدي: تمم شكرا ي دكتوره
.. وحسابها ومشيت
عدي: الف سلامه عليكي وع وعد يحبيبتي
مريم بتعب: انا مش قادره اناقش اقعد ساكت و كن ع جمب
عدي بضحك: ماشي ي بت وهجبلك ممرضه علشان تساعدك
مريم: ماشي موافقه
.. ورن عدي ع المستشفى وبعتولو ممرضه وسابها مع مريم وراح الشغل
عنـد رعد
رعد: اخيرا وصلت طيب ليث و فرحو بكره وقلنا ماشي اما انت اي حنتك بكره
عدي بضحك: غو”ر ي شيخ ده مريم رعبتني عليها ف الصبح
رعد بقلق: لي ف اي مالهاا؟

 

 

عدي: تعبانه علشان اول شهور حمل
رعد بضحك: وه عدي بقي يحس ويخاف
عدي بضحك: طبعا ده ام العيال والعيال
رعد بضحك: عيل زبا”له
عدي بضحك: مقبوله منك يصحبي
عنـد لين ف المستشفى
دخلت ولما شافها الدكتور قلها: بطلتي تيجي
لين بحزن: كنت ف الشغل ومشغوله اكيد حمزه زعلان مني
الدكتور: اهو جوه عقمي نفسك وادخليلو
… ف غرفه حمزه
.. لين شافتو وجريت عليه وحضنتو وهو نايم وبكيت كانها مكنتس محتاجه غير حضن تترمي فيه وتبكي من غير ما تتكلم وفضلت ع كده كتير
لين ببكاء: انا اسـفه ي نن عيني اني مكنتش بجيلك ليا فتره كبيره مع اني مليـش غيرك ي نور عيني انا جايـه علشان عارفه اني مهما اتكلم مش هرتاح غير وانا بكلمك ي نن عين اختك وحشتني اوي فاكر لما اخر مره قولتلك اني اعترفت بـ حبي لـ

 

 

رعد و هو بدالني نفس الشهور… تعرف عشنا احلي ايام حياتنا وجات مراتو الاولـي اللي طلعـت عايشـه مش ميـتـه وكرهتني ف نفسي وبعدين بدأت اشتغل معاهم ف الدخليـه بـ اني عضو مخابرات بينهم وحكتلو كل حاجه حصلت والطلاقي منو كان بسبب………
وكده خلص البارت…
يترا اي السبب؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الرعد)

اترك رد