روايات

رواية عشقت اسد الصعيدي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت اسد الصعيدي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت اسد الصعيدي البارت الثالث

رواية عشقت اسد الصعيدي الجزء الثالث

رواية عشقت اسد الصعيدي الحلقة الثالثة

في القصر .
كانت واقفه فرح بصدمه من ذلك المجنون .
فرح بصدمه /انت بتقول ايه.
اسد بنظره خبيثه/الي سمعتيه انتي كمان هتكوني مرائتي الليله .
فرح بغيظ شديد/أنا عايزه اعرف انت ايه حكايتك بالظبط انت بتتضرب ايه بالظبط .
اسد بحده /لمي لسانك ي بت انتي احسالك.
فرح بحده /لا بقولك ايه انت بايناك محتاج تتعالج مين الي قالك أني ممكن اوافق علي الهبل ده ابدا ورحاب أنا هعرف اخلصها منك ازي .
اسد بنظره خبيثه/طب بصي كده من الشباك وانتي هتعرفي انك هتوافقي سواء بارادتك أو غصبن عنك .
فرح راحت عند الشباك ودموعها نزلت بخوف لما شافت واحد من بعيد مصلت السلاح علي والدتها .
فرح بدموع ووجع/امي قسما بالله لو لمست منها شعره واحده هدفنك .
اسد وهو يضع الورقه أمامها ببرود /امضي ووالدتك هتبقا في امان غير كده موعدكيش صراحه.
فرح بصدمه /ورقت جواز ده انت مجهز كل حاجه بقا انت مين بالظبط وعايز مننا ايه .
اسدببرود /امضي أو عايزه ولدتك تكون في امان اظن انتي شوفتي أنا أقدر اعمل ايه.
فرح بعصبية وصراخ /اكيد أنا في كابوس .
اسد وهو بيبص في عينيها بدقه /صدقيني لو ممضتيش الي جاي هو الي هيبقا كابوس بجد .
فرح بدموع وغيظ وهي بتمضي/اديني مضيت اهوه سيب امي بقا في حالها .
اسد بابتسامه عجيبه /مبروك ي مرات الأسد .
فرح بحده /أنا مش عايزه حد يعرف بالي حصل ده واوعا تفتكر اني هقبل بكده بس امي تبقا في امان وانا هفضحك وهوديك في ستين داهيه.
اسد بابتسامه استفزازية /سلام لازم اروح ل مرائتي التانيه .
مشي اسد وسابها في صدمه كل الي بيحصل ده اكيد كابووس بس الحقيقه ان هي ورحاب بقوا متجوزين اسد بس ي ترا مين الي هتفوز بقلبه وايه الي لسه في الخفاء .
*********************.
في الممر …
كانت نازله داليا فجاه سمعت صوت حازم الغاضب .
/استني عندك هنا ايه الفستان ده .
داليا باستغراب /ماله .
حازم بحده /ضيق اوي ومش مناسب اتفضلي غيريه واعملي حسابك انك خلاص مبقتيش حره .
داليا بدموع ووجع/انت هتفضل تعاملني كده لحد امتا ي حازم انت عايزني اعمل ايه.
حازم بحده /عايزك زي الشاطره كده تروحي ل بابا وأسد وتقوليلهم انك مش عايزاني وان احنا اخوات وبس .
داليا بوجع ومراره/أنا مقدرش اقول كده عمي وأسد هما الي ربوني بعد مابويا مات انت خابر زين أن ابويا الله يرحمه مسبش حاجه واصل لحم كتافي من خيرهم وبعدين ليه لا ي حازم أنا ببوس التراب الي بتمشي عليه محدش ممكن يحبك قدي .
حازم بغضب /طيب ي اختي براحتك والي بيحب حد يستحمل منه أي حاجه وانا هوريكي المر اللوان يلا غيري الزفت ده .
******************.
في القصر…
كانت واقفه فرح بارتباك شديد.
امينه بحده /اسمعي ي بت انتي انتي خلاص مبقتيش بنت اختي بقيتي في عصمه راجل وكفايه أنه ستر عليكي واتجوزك وكفايه انك وطيتي راسي في الأرض .
رحاب بدموع وانهيار /ي خالتي حرام عليكي صدقيني كل ده كدب أنا مش عارفه ابنادم ده عايز مننا ايه.
اسد بابتسامه خبيثه /توتو ايه ي رحاب ي حبيبتي معقول جوزك حبيبك يتقال عليه كده احنا خلاص اتجوزنا .
امينه بحده /يلا ي فرح نمشي ي بنتي .
اسد بابتسامه خبيثه /ايه ي فرح هتسيبي بنت خالتك في أول فرحتها كده .
فرح بارتباك شديد/معلش ي ماما أنا هفضل يومين كده مع رحاب .
رحاب بدموع وخوف /ابوس ايدك ي خالتي خليها معايا شويه .
امينه بحده /خلاص خلي بالك من نفسك ويومين وارجعي علطول سلاموا عليكم .
اسد بابتسامه/وعليكم السلام ي خالتي العربيه مستنيه حضرتك .
فرح بحده /لا محترم اوي .
اسد بابتسامه خبيثه/لا ده انا اعجبك اوي يلا ي بت قدامي .
رحاب بخوف وارتباك/يالا علي فين .
اسد وهو ماسكها بغضب شديد/يالا علي فوق ي عروسه دخلتنا .
رحاب بدموع /ابوس ايدك سبني أنا مش عارفه أنا عملتلك ايه علشان تعمل فيا كل ده .
اسد بغضب شديد/عملتي كتير جوي ي اختي ودلوقتي وقت الحساب معايا بالزوق احسالك .
فرح وهي تحتضنها بغضب /انت فاكر نفسك ايه مش هتروح معاك في حته ووقف الجنان بتاعك ده .
اسد بنظره خبيثه/خليكي انتي بعيد علشان مقلبش عليكي لسه دورك جاي ي عروسه يالا انتي .
كان يأخذها الي الاعلي كالعصفوره التي تصرخ في يد اسد قوي كانت تبكي فرح بحرقه فلاول مره تشعر بذلك العجز لكن كان يشغلها دائما لماذا اسد يكره رحاب ففي عيناه يحمل كره ليس بالقليل .
******************.
في أحدا الشوارع ..
كان يقف يوسف وهو ينتظر سما لتاتي اليه سما وهي تحمل بعض اطباق الاكل والحلويات .
يوسف بابتسامه خبيثه /ايه ي روحي اتاخرتي جوي كده ليه قلقتيني عليكي جوي .
سما بعشق/ابدا ي حبيبي لحد ماعرفت اهرب من عيون الناس واجيلك هوا مكنتش اقدر اكل لقمه من غيرك .
يوسف بابتسامه خبيثه/من يد منعدمها عقبال ليلتنا كده ي ست البنات .
سما بتنهيده عاليه /امتا بس ي يوسف نفسي جوي نتجوز .
يوسف بابتسامه باهته /قريب جوي ي حبيبتي يلا روحي ي حبيبتي بعدين حد يشوفك .
سما بابتسامه صادقه /سلام ي حبيبي .
يوسف بابتسامه خبيثه وهمس /هبله مسيري بس اجيب مناخير ابوكي الأرض بعد الي عمله في اهلي زمان انتي واخوكي الي شايف نفسه علي الخلق .
**************************.
في جناح الأسد …
كان يدفعها علي السرير بغضب شديد لتبتعد بدموع وصراخ .
/ابعد عني متقربش مني لاموت نفسي .
اسد بغضب /متستعجليش ي اختي الموت جاي جاي بس موتك هيكون علي ايدي اني زي عمر كده فكراه .
رحاب بصدمه قاتله /عمر
اسد بغضب شديد وهو يمسك حزامه بيده /ايوه عمر الي حبك من كل قلبه وعمل علشانك المستحيل وفي الاخر فضلتي عليه واحد غني علشان الفلوس لحد مانتحر بس أنا بقا هخليكي تتمني الموت
ليضربها بغضب جحيمي لكن لا أحد يستطيع إنقاذها من يد الأسد.

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت اسد الصعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *