روايات

رواية مجنونة قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريناد

رواية مجنونة قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريناد

رواية مجنونة قلبي البارت الثاني عشر

رواية مجنونة قلبي الجزء الثاني عشر

مجنونة قلبي
مجنونة قلبي

رواية مجنونة قلبي الحلقة الثانية عشر

حسام : سيليا اهدي انا ……
“سيليا سبتهم ودخلت اوضتها
كل دَ وإيمان ساكته وباصه في فراغ ”
حسام :سليااا سيليا افتحييي
أسر : سيليا افتحي هكسر الباب
“قعدوا حوالي ساعه وهما يخبطوا بس مفيش رد ”
أسر : مش هينفع كدَ هكسر الباب
حسام : ماشي اكسره
حسام : سيليااا انتِ فييين سيليااا
أسر : إييي دَ بُص في حبل نازل من الشباك
حسام بصدمه : معقول هربت!!!!!!!
أسر : لا لا ان شآء الله لا
___________

 

 

سيليا : اووف ياربي بقيٰ أنا هروح فين في الوقت دَ
ليل : يا آنسه
سيليا : أيوة
ليل : بتعملي ايي هنا في الوقت المتأخر دَ
سيليا : وانت مال أهلك انت
ليل : ما تحترمي نفسك ياوليه انتِ
سيليا : وليه!!!
ليل: انتِ الي غلطتي الاول
سيليا سكتت شويه وبعدين فكرت انه ممكن يساعدها ”
سيليا : طب خلاص آسفه بجد
ليل : انتِ بتعملي ايي هنا
سيليا بدأت تعيط بتمثيل : م م م مرات أبويا هي السبب هي السبب مش مسمحاها منها لله
ليل : طيب أهدي أهدي خلاص تعالي أنا ممكن أساعدك
سيليا : بجد هتساعدني ازاي
ليل : انتِ محتاج ايي
سيليا : بيت اقعد فيه
ليل : خلاص اشطا تعالي معايا بيتي
سيليا بخوف : لا لا لا خلاص شكرا مش عايزة انا ماشيه
“ليل مسكها من إيدها شدها بس هي سحبت إيدها بسرعه ”
ليل : استني هنااا
سيليا ابعد عني هصرخ والم عليك الناس سيب إيديي الحقوونااييييييييي الحقون…
“ليل حط إيده علي بوقها بسرعه”
ليل : ششششش اهدي يامجنونه الله يخربيتك هتفضحيني انا مش قصدي حاجه وبعدين انا مش عايش في البيت لوحدي مامتي واختي معايا
سيليا : لا انت كداب
ليل : وهكدب ليه بعدين انتِ مش مصدقاني صح طب استني هثبتلك دَ …….. الوو ازيك ياماما
الاء : الحمدلله ياحبيبي اي فينك ليه اتأخرت
ليل : هقولك لما اجي محتاجه حاجه
الاء : لا ياحبيبي شكرا عايزة سلامتك
ليل : الله يسلمك سلام ياماما
الاء : سلام
ليل : اي اقتنعتي
سيليا بقلق : ا ا اه يعني شويه مش اويي
ليل : شويه !! طب بصي خُدي دِ

 

 

سيليا : ايي دِ
ليل : بخاخة فلفل لو رشيتي منها علي حد بيعمي علطول وانا لو حاولت اعمل معاكي حاجه رشي عليا منها ولو طلعت كداب برضو
سيليا : اشطا ياسطا
ليل : ياسطا!
سيليا : متاخدش عليا انا مجنونة يالاا بسس
____________________
حسام خبط علي الطربيزة بقوة
حسام يعني ايي مش هقدر اعمل محضر اختفاء غير لما يعدي 24 وساعه علي اختفاء الشخص دَ
الشرطي : دِ قوانين يافندم لازم تلتزم بيها غصبن عنك وبلاش الطريقه دِ
حسام : بقولك اختي مختفيه او ممكن تكون مخطوفه تقولي لما يعدي 24 وساعه يعني هي ممكن تموت بسببكم وبسبب القوانين الزفت بتاعتكم دِ
الشرطي : الي عندي قولته يافندم ومن فضلك اتفضل برا
أسر : حسام اهدي انا هتصرف
حسام : اهدي ازاي واختي مش لاقيها
الشرطي : مش مشكلتنا انكم مش عارفين تحافظوا علي أهلكم دَ قانون ولازم يمشي علي كُل الناس غصبن عنها
“حسام اتعصب جامد واسر اخده ومشي قبل ما يعمل حاجه متهورة ”
__________________
الاء : طيب يابنتي وانتِ اي خرجك في الليل كدَ
سيليا بدأت نفس التمثيليه الي عملتها قدام ليل :سيليا بدأت تعيط بتمثيل : م م م مرات أبويا هي السبب هي السبب مش مسمحاها منها لله هي السبب

 

 

الاء : اهدي يابنتي عملتلك ايي
سيليا اتوترت ومبقتش عارفه تقول ايي: ا ا اتهمتني ان سرقت دهبها وفلوسها وان انا بتعدي علي خصوصياتها وقالت لبابا وقولتله متصدقهاش بس هو صدقه و و وطردني برا البيت شوفتي ياطنط شريرة ازاي
الاء : اهدي ياحبيبتي اهدي منها لله هي وكل مرات أب زيها ادخلي نامي ياحبيبتي وارتاحي تعالي هوديكي لحد الأوضه
________
ليل : أيوة الخطه ماشيه تمام زي ما اتفقنا والبنت دخلت تنام دلوقتي وهبقي اقولك علي كُل حاجه اول بأول

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مجنونة قلبي)

اترك رد