روايات

رواية عشق المراد الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد البارت الحادي عشر

رواية عشق المراد الجزء الحادي عشر

عشق المراد
عشق المراد

رواية عشق المراد الحلقة الحادية عشر

هايدي مسكت المايك : جاي تتجوز عليا وانا حامل في ابنك
مراد حاول يتكلم بهدوء عشان في صحافه وميتهو*رش عليها :اخرجي برا وايلا قسما بالله اجي امو**تك
هايدي سابت المايك وراحتله :تؤتؤ هتموت ام ابنك
مراد :انا ملمستكي**ش يوسخ**ه روحي شوفي انتي حامل من مين
هايدي لعشق :هيرمي*كي زي ما رمان*ي بعد معرف اني حامل
عشق ببرود :هو بيررم*ي الزبا**له لاكن انا مراته وحبيبته ولو انتي فاكره لما تعملي الشويتين دول عشان اتخان*ق معاه تبقي غل*طانه لاني عندي ثقه فيه وبعدين هو لما لقاكي رخيص**ه اوي كده سابك
مراد :يلا امشي عشان لو جيتلك هقتل**ك اسد خودها دلوقتي المخز*ن وانا هتصرف وخلي الرجاله يربو*ها
اسد :حاضر وراح عشان يمسكها يخرجها
عشق :ثواني يا اسد في حاجه هم*وت واعملها وراحت مسكت هايدي من ش*عرها
ملك :خلصي واديهاني يعشق
عشق :من عيوني وراحت ماسكه هايدي من شعره*ا قطعت**ه
هايدي بوجع :سيبي شع*ري يا بيئ*ه
عشق بر*دح:انا ب*يئه يكل*به هوريكي دلوقتي البيئ*ه هتعمل في ام*ك اي وفضلت تض**رب فيها وخلت وش هايدي خلطبيتا بالصلصه
اسد :حوش مراتك يا مراد من هايدي هتم*وت في أيدها
مراد بفرح: لا سيبها خلينا نتمت*ع شويه
اسد:وانا كمان مبسوط فيها

 

 

 

 

ملك راحت عندها :خلاص يعشق روحي عند مراد وانا هكمل
عشق :سابتها طيب عشق لهايدي دي بس قرصه ودن المره الجايه فيها موت*ك ومتحاوليش تقربي من مراد تاني لان انا الوحيده اللي في قلبه ومشيت
هايدي مكنتش قادره تقوم ملك مسكتها ومس*ت عليها وأسد خد هايدي واداها للحراس يودوها المخزن
عشق : يلا يمراد نكمل رق*ص
مراد:حاضر يحبيبتي
مراد للناس اللي كانت مستغربه من كل اللي حصل :دي كانت فقره ويلا نكمل الفرح ورجعوا يرقصوا
مراد لعشق :يلا نرقص عشان محدش يلاحظ حاجه وخدها وطلعوا علي الاستيج
مراد لعشق :متصدقيهاش يعشق انا والله مقربتله*اش
عشق بهدوء :مش وقته نتكلم بعدين
مراد:تمام
وكملوا الفرح
ومراد بقي مدايق من نظرات الناس لعشق لأنها كانت جميله جدا
مراد : كفايه كده ويلا نروح
عشق :ليه ما لسه بدري
مراد :انتي مش شايفه نظرات الناس ليكي كلهم بيبصولك
عشق :ده طبيعي عشان انا العروسه
مراد محبش يدايقها اكتر من كده :ساعه وهنمشي
عشق:ماشي وفضلت ترق*ص هي وملك
عند عيله العق*ارب 😂

 

 

 

سالي :يلا نمشي انا مش قادره اشوفها وهيا فرحانه كده
فوزيه : اصبري وهشوفي هعملك فيها اي بس النهاردة لا
سالي :وليه مش انهارده
فوزيه:جوزها ممكن يقتلن**ا فيها وبعدين هتتحاما فيه دي بقت قادره انتي مشوفتيش عملت اي في البت دي كانت هتموت في أيدها
سالي :بس هي مين دي
فوزيه:معرفش بس كانت بتقول انها حام*ل من مراد
سالي :مش ههدي غير لما اعرف انا هبقي اسال ملك قبل ما الفرح يخلص
فوزيه :ماشى
عز الدين كان قاعد ساكت لأن هو بيسمع كلامهم في كل حاجه ومبيقولهمش لا
بعد فتره
مراد لاسد: بقولك اي يلا خلاص احنا هنمشي
اسد: طيب يلا
وخرجوا
ملك لمراد بدموع :خلي بالك منها يمراد دي اغلي حاجه في حياتي وراحت حضنتها اول لما تيجي من شهر العسل هتلاقيني عندك وهكلمك كل يوم
عشق بدموع :هتوحشيني اوي وهكلمك كل يوم
فوزيه وعز الدين وسالي راحولها
فوزيه :سلام يحبيبتي خلي بالك منها يمراد
مراد عشان يغيظهم:دي في قلبي وحضنها
والباقي سلموا عليهم ومشيوا
عند ملك قبل ماتمشي سالي وقفتها :عايزه اي
سالي :هي مين البنت اللي عشق ضربت*ها

 

 

 

ملك :دي واحدة رخي*صه وعشق عرفتها مقامها عقبال متع*رفك انتي وام*ك مقامكوا وسابتها ومشيت
سالي اتغاظت وراحت لفوزيه :قالتلك هيا مين
سالي :قالت لفوزيه رد ملك
فوزيه بغيظ :والله لوريكي يبنت وفاء ومشيوا علي بيتهم
اسد راح لملك :يعني مرضتيش ترقصي معايا وروحتي رقصتي مع الواد ابو دم تقيل عامله فيها محتر**مه
ملك ضربت*ه بالقلم:وانت مال اهل*ك ارق*ص معاه براحتي واه انا محترمه غصب عنك يواط**ي وكانت هتمشي رجعتله تاني واه ده اخويا في الرضاعه وطلعت تجري عند ابوها وامها الللي كانوا مستنينها
محمد :مين ده يملك اللي كنتي واقفه معاه
ملك :ده صاحب مراد جوز عشق وكان بيقولي أن ممكن يوصلني وهو شخص محترم وانا قولتله انكم معايا
محمد:ماشي يحبيبتي وطلعوا بالعربيه
عند اسد ادايق من نفسه :انا مليش حق اني اسالها وبعدين انا مالي اصلا لازم اعتذرلها
عشق ومراد رجعوا الفيلا يغيروا هدومه**م وياخدوا شنطهم
ونزلوا تحت وسليمان وزينب سلموا عليهم ووصوا مراد علي عشق
وأسد وصلهم المطار بعد فتره ركبوا الطياره
مراد :ااا

 

 

 

عشق :متتكلمش ارجوك انا محتاجه اني انام
مراد سكت لانه عارف ان اليوم الللي بيبقي مهم لكل بنت وبتبقي فرحانه فيه كان يوم وحش ليها بسبب هايدي
عشق حاولت تكتم دموعها وبعدها نامت
بعد فتره طويله وصلوا
مراد لعشق :عشقي اصحي يبابا وصلنا
صحيت عشق ومسك أيدها مراد ونزلوا خدو الشنط
وراحوا الفندق وطلعوا الجناح بتاعهم دخلوا واول لما دخلوا عشق اتكلمت بعد فتره صمت طويله
عشق بجمود:احكيلي يمراد اي علاقتك بالبنت
مراد بهدوء :هايدي كانت كل حياتي كانت السكرتيره بتاعتي بدأت احبها وبقيت متعلق بيها وروحت اتقدمتلها وكنت اسعد انسان وقبل فرحنا بشهر جاتلي رساله علي الفون مكتوب فيها ان هايدي بتخ**وني مع اعز اصحابي وكان مكتوب فيها عنوان الشقه ساعتها مصدقتش واتصلت عليها لقيت تليفونها مقفول
بقيت مش عارف اعمل اي بس الشك دخل قلبي وجريت
روحت الشقه وكسرت الباب لقيتهم جوا هيا واعز اصحابي فضلت اضرب فيهم لغايت لما كانوا هيم**وتوا سبتهم ونزلت
بعدها عرفت ان هايدي كانت بتسرب الصفقات دخلت في اكتئاب وكنت بدور عليهم في كل مكان بس عرفت ان صاحبي

 

 

 

هر*ب بره مصر وخدها معاه بقيت مدمر وأسد كان واقف جنبي بيحاول يخرجني من الاكتاب ورجعت تاني لحياتي وللشركه انا اتخذلت من كل الللي بحبهم وماما سابتني بعد مو*ت بابا كان عندي عشر سنين اتحر*مت منها حتي لما كان بابا عايش كانت بتسبني من اول لما اتولدت للخدم ومكانتش عايزه تخل*ف وبعد معرفت انها حامل فيا قالت لبابا أنها هت*نزلني بابا زعقلها ساعتها وهدده*ا ياخد منها كل أملاكها اللي كتبها باسمها ورضيت لأنها كانت ط*ماعه وبعد ما ولدتني سابتني للخدم وكانت بتعاملني وحش جدا الخدم كانوا بيعاملوني بحنيه عنها وبعد ما بابا م*ات سابتني لجدي وقالت إنها لسه صغيره وعايزه تعيش حياتها سابتني وسافرت واتجوزت واحد اصغر منها انا تعبت اوي جدي وستي حاولوا يعوضني بس معرفوش واتعرفت علي اسد في المدرسه ومن ساعتها واحنا مع بعض ودائما هو الوحيد اللي واقف في ضهري بعد ما كلهم خذلوني فضلت اشتغل لليل نهار عشان اكبر شركه بابا وبقت من أكبر الشركات
انا تعبت اوي يعشق كلهم بعدوا عني لي محدش بيحبني وعيط بحرقه لي هو انا وحش
عشق بدموع:لا يحبيبي انا احسن حد شوفته في حياتي واخدته في حضنها فضلوا يعيطوا هما الاتنين بعد فتره مراد هدي وعشق حست بتقل بصت عليه لقتوا نام حاولت تشيلوا ونيمتوا علي السرير
عشق بحزن علي مراد :الظاهر كده أن احنا الاتنين كانت حياتنا بشعه بس هحاول اعوضك وراحت نامت جنبه وحضن*ته ونامت

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق المراد)

اترك رد