Uncategorized

رواية قلب الحمزة الفصل الثانى 2 بقلم مريم البوشي

 رواية قلب الحمزة الفصل الثانى 2 بقلم مريم البوشي
رواية قلب الحمزة الفصل الثانى 2 بقلم مريم البوشي

رواية قلب الحمزة الفصل الثانى 2 بقلم مريم البوشي

وقفنا المرة الي فاتت لما حمزة فضلت في عربيتو عشان الطريق مسدود نكمل بقة 
~~~~~~~~~~~
قلب :ماهو انا مش همشي من هنا غير لما اخد الربع جنيه 
&:كل دا عشان معييش فكا يا سيتي خدي ربع جنيه اهو ويلا بقة غوري من هنا 
قلب :ماكان من الأول يا رخم وبردو خدت الربع جنيه ???? وطلعييتلو لسانها ????مشيت 
حمزة :اخيرا الطريق اتفتح وانطلق بعربيتو ل طريق شغلو 
قلب :وصلت درسها وقابلت منة صحبتها الي كانت بتكلمها????????
منة :بقة يا جزمة تقوليلي بربط الجزمة ونازلة وانا انزل وأقف ساعة في الشارع وفي الأخر ملأكيش وامشي لوحدي والفون الي في ايدك ده مش بتردي عليه ليه 
قلب :اهدي بس كده يا شبح مانا جيت اهو خلاص 
منة :لا بردو والله لأضربك وبعدها الم الناس عليكي واقول انك بتتحمرشي بيا ????
قلب:واحد شاورما يلم الموضوع ده
منة:بقة انا تشتريني بواحد شاورما كدة بس من غير بيبسي وشيبسي لا لا دي مش اخلاق 
قلب:خلاص نخليهم واحد شاورما وواحد بيبسي وكيس شيبسي ميكس شيدر  
منة :اه إذا كان كدة ماشي عفوما عنك ????
قلب :طب يلا ياختي عشان المستر هيبدا 
منة :لا الشاورما الاول 
قلب :يا بنتي كدة هنتأخر 
منة :أصلا المستر الجديد لسا مجاش وبعدين هنشوفو يعني لو جيه تعالي يلا
قلب:يابنتي احنا نعرفو أصلا 
منة:متخفيش يا حببتي هنعرفو يلا بقة 
قلب :طب يلا بس بسرعة 
راحو عشان تأكلها الشاورما????
عم احمد 2شاروما فراخ بس وحيات عيالك بسرعة  
شخص ملزق:اوبا دا أنتي قمر اوي 
شخص ملزق ٢: يخربيت كدة وحش الكون قدامي 
قلب: روح يلا يا شاطر العب بعيد 
شخص1:طب ماتيجي أنتي معانا ونلعب كلنا 
منة :وحيات امي لو شوفت حد فيكو ادامي حالا لا هنفخو يلا يلا أن وهوا من هنا 
شخص٢:اوبا الشرس بقة 
منة جات تتكلم قلب لحقتها لا عنك أنتي بقة 
قلب :في ايه ياض منك ليه انت مفكرينا ايه هنتكسف يعني وكدة ولا ايه يلا يالا وجي واحد  يقرب منها اداتلو ب رجلها تحت الحزام وفي بطنو واداتلو كام بوكس في وشو كدة حلوين 
وطبعا لانهم خوافيين التاني لما شاف كدة جري 
وبعدها خدت الشاورما واعدو ياكلوها 
~~~~~~~~~~~~~~
حمزة طلع بعربيتو راح السنتر نزل من عربيتو وداخل شاف واحدة ببتضرب برا والناس ملمومة 
حمزة :يخربيت ام كدة هوا ايه اليوم الي مليان خناقات ومشاكل ده 
حمزة :انت يا بني ماتروحو تسلكو الخناقة الي هناك دي 
&:لا معلش انا لو اتدخلت هنضرب وانا مش حملها تضربني 
حمزة:هيا مين دي يعني الي كلو خايف منها 
&:يا باشا مالناش دعوة هما دول كدة كل يوم خناقة شكل وبعدين العيال الي بتنضرب دي تستاهل حد قلهم يعاكسوهم يشربون بقة
حمزة :دا انتو نسوان مش رجالة ???? 
~~~~~~~~~~~~~~~
قلب :يلا يا منة هنتاخر 
منة:حاضر هخلص اهو 
قلب :يا بنتي يلا المدرس الجديد زمانو دخل 
منة :خلاص ياختي قمت اهو وانتي سادة نفسي كدة 
قلب :اه ماهو واضح واكلة 2شاورما ونفسك مسدودة 
منة وقلب دخلو ولحسن حظهم لاقو  المدرس الجديد دخل 
حمزة :انتو متأخرين ليه انتي وهيا 
منة :معلش يا مستر أصل الطريق كان زحمة جدا ومكناش عارفين نعدي أصل كان في مشكلة برا
حمزة :اه تممم فعلا بس دي اخر مرة تأخير 
قلب ومنة :تمام 
دخلو وبعدها حمزة بدأ يشرح رياضة وبعدها وقف شرح وبدأ يسال 
قلب :كانت قعدة مش مركزة اصلا عشان هيا بتكره مادة الرياضة 
حمزة :أنتي ياالي قاعدة أنتي 
منة :أيوة يا مستر 
حمزة :اسمك ايه 
منة :منة 
وسألها وللأسف جاوبت صح 
حمزة :البت الي قاعدة جمبها 
قلب :ايوا يا مستر 
حمزة :اسمك 
قلب :قلب 
حمزة :اسمك ايه خلصي 
قلب:يا مستر اسمي قلب 
حمزة :اه اسمك مختلف اول مرة اسمعو 
قلب :اه مادي حاجة حلوة ????
حمزة :طب تمم وسألها 
قلب: ………..
حمزة :جاوبي 
قلب :……….معرلش الإجابة 
حمزة :اه ماانتي مش مركزة في حاجة تعرفي تلاقي بتفكري في حبيبك ولا حاجة هتعرفي تحلي ازاي 
قلب :اه لا بقة لغايت هنا وخط احمر وانت ملكش دعوة بقة انا اه مش عرفة احل عشان انا مليش في الرياضة أصلا لاكن غير كدة مش هسمحلك 
منة :اتدخلت معلش اسفة يا مستر وانتي يا قلب اهدي 
حمزة :أنتي ملكيش دعوة 
منة :والله بقة انت حر مليش دعوة مليش دعوة ????
حمزة :طب اتفضلي بقة دي اخر مرة تحضريلي 
قلب:ههههههههه ومين قالك اني هحضرلك تاني أصلا 
حمزة :طب تمام بقة بدال هتقعدي الحصة دي يبقي تركزي وتسيبك من حبيب القلب الي بتفكري فيه ده 
منة :قلب انا اسفة اخرجي عشان خاطري ومتعمليش حاجة 
قلب:منة سيبيني بقة دلوقتي واوعي كدة عديني 
قلب خرجت 
منة :هستأذن انا يا مستر انهاردة 
حمزة :لا معلش انا مفيش حد بيخرج غير لما اخلص
منة :,معلش بعد اذن حضرتك انا طالعة ل صحبتي ???? وطلعت 
حمزة كمل شرح عادي جدا وبعدها طلع واتفاجئ با المنظر????????
~~~~~~~~~~~~~
قلب خرجت راحة قعدت علي مكتب السكرتيرة وبدأت تعيط وبقة تقطع كل حاجة حواليها 
منة :خرجتلها لاقتها كدة راحت عليها حضنتها وفضلت تهديها وبعدها شغلتلها موسيقي هادية عشان قلب تهدي 
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد