روايات

رواية عشق الرعد الفصل السادس عشر 16 بقلم زهرة البستان

رواية عشق الرعد الفصل السادس عشر 16 بقلم زهرة البستان

رواية عشق الرعد البارت السادس عشر

رواية عشق الرعد الجزء السادس عشر

عشق الرعد
عشق الرعد

رواية عشق الرعد الحلقة السادسة عشر

ريتا بقلق: انتو الاتنين
ليث و بسام: اي
ريتا: هنعنل اي احنا دلوقتي
ليث: هنوافق عمتي اهم ي ريتا
ريتا: تمم بس هوو شهر واقول مش مرتاحه معاك ونطلق
ليث: ع اساس اني اللي عاوزك ده لو عليا اتجوزكيش اصلا
بسام بزعيق: ااي عيااال بس
.. الدكتور جه
الدكتور: الهانم فاقت من الغيبوبه تقدروا تدخلولها ويريتت بلاش توتر واخبار مش حلوه عليها واللي تقول عليه يتنفذ
ليث: شكرا يدكتور
الدكتور: العفو
.. ودخلو
شاديه بدموع: قلتو اي
ليث بتوتر: انا وهي موافقين المهم انتي ي عمتو
ريتا بدموع: الف سلامه عليكي ي نن عيني

 

 

شاديه بدموع: الله يسلمك
بسام بضحك: ع فكره انا اللي اقنعتهم يعني مستهلش حاجه حلوه
شاديه بضحك: حبيبي ي بسام مال فين ريان؟
بسام: قاعد مع مروه
شاديه باستغراب: مروه مين
مروه دخلت هي وريان
مروه: مروه انا ي تيته الف سلامه عليكي
ريتا: مروه صحبتي
شاديه: الله يسلمك يبنتي
ليث: اسيبكم دلوقتي هروح الشغل
.. ف المكتب
ليث: ججيتتت مالكم كده
عدي بحزن: لين طلبت الطلاق من رعد
ليث بصدمه: وطلقهاااا؟؟؟
رعد بجمود: زيها زي اي بنت مجتش عليهاا انا رعد الهلالي
ليث: مش من قلبك
رعد بغضب: ملكش دخل بقلبي مش بقلبي اااايي ده
ليث بحزن: براحتك
عدي: سيبو دلوقتي
ليث: المهم حسيتو
رعد: اي
ليث: كتب كتابي بعد بكره يوم الخميس يعني
عدي: مين تعيسه الحظ
ليث: ريتا علش عمتي تعبانه وهي طلبت كده
.. وحكالهم اللي حصل
رعد بضحك: هههه البس
ليث: هلبس 🥲.

 

 

.. بعد شويه لين دخلت
ليث: لينن..؟؟؟
لين: اي مالك مصدوم المهم ف اجتماع عاملو اللواء احمد لينا يلا
.. لين مشيت
عدي: الصراحه
ليث: اي
عدي بضحك: مكنش فاكر انو لين هتعتب المكتب تاني اصلا
رعد بغضب وزعيق: عدديي انجز واختصر الموواضييع هااااااا
ليث بضحك: بس يوواد ل ينفجر دلوقتي
رعد: انت ي زززف”تت
.. ليث وقفت عند الباب و راح وراه عدي
ليث بضحك وطلع لسانو: خلي باالك ليطقلك عرق
.. وقفل الباب بسرعه وف نفس الوقت رعد شوح الفنجان ع الباب واتكسر الفنجان
.. و لبس الجاكت بتاع البدله بتاعتو وطلع كان هناك ف الاجتماع لين ورعد وعدي وليث واحمد
احمد بجديه: نركن المشاعر وكل حاجه ع جمب
رعد: وبعدين ؟!
احمد: المكان اللي واخدين فيه فارس وجرمين فيه خاين؟
عدي: وطبعاً الشخص ده مش معروف
احمد: ايوه ي عدي وده شغلكم امبارح حصلت محاوله هروب منهم وكان فيه مفتاح ف الاكل وانا كنت هنااك وفتشت الاكل قبل ما يدخل ولقيتو
لين: ع كده احنا ف خطر ممكن يهربو ف اي وقت
ليث: الاكل يتفتش قبل ما يدخل ونأخد احطياطيات منهم ونحاول نطلع منهم كل اللي عاوزينو بسرعه
احمد: ده المطلوب
رعد: واحنا جاهزين ف اي وقت
احمد: تمام هنبدأ من السبت ان شاءلله
ليث: انا كتب كتابي يوم الخميس طبعاً انتو كلكم معزومين
احمد: الف مبروك والحمدلله انك قررت تبدأ من جديد
ليث: الحمدلله

 

 

.. وطلعو
…. راحو البنات كافيه يقعدوا مع بعض
لين : اتأخرت عليكو معلش
مريم: لا عادي اي اخبار الواد رعد
لين: اتطلقنا امبارح ومعرفتش اكلمكم
مروه: نننعمممم يرررووح امم”كك
ريتا: اي الكلام ده ي لين اتجنيتي ولا اايي
لين بدموع: اتطلقنا انا طلبت الطلاق
.. وحكتلهم اللي حصل
ريتا بزعيق: وسبب الهبل اللي انتي عملتيه ده ان شاءلله
مروه: ديماا مثلا
لين بدموع: ديما ملهاش دخل باللي عملتو انا كنت مستحملاها
مريم بزعيق: مال اي السبب
لين.:……………………..
ريتا: بس انتي ملكيش ذنب شفتي رأي رعد
لين ببكاء: رعد ممكن يدفني حيه ي ريتا لو عرف ومسيروا هيعرف
باللــــيل
عدي: انتي شفتي اللي حصل
مريم: ايوه
عدي: ع فكره لين لي عملت كده هو بيحبها اوي
مريم: معرفش يعدي
عدي: انتي تعرفي ع فكره
مريم: وحتي لو اعرف مش هقولك ده سر
” حافظو ع الاسرار يجماعه 🥺♥️”
عدي بحب: بحبك علشان انتي احسن بنت شفتها ف حياتي
مريم بضحك: مش هقدر اقولك احسن ولد علشان… احم.. احم… كنت بتاع رقا”صات الاول ههههه
عدي بغضب: مرررريييم ببسسس ده ماضي زبا”له دلوقتي مفيش ف حياتي غيرك انتي و وعد
مريم بدموع: انت بتزعقلي وبعدين مش وعد سيف ي عدي
عدي بضحك: انا اسف يحبيبتي ع فكره ووووععدد

 

 

مريم: لااا سيـف
عنـد لين
تق تق تق
لين: مين
.. وفتحت الباب ولقيــت…..
لين بصدمه و خوف: انت اي اللي جابك هنا
يترا مين اللي جه لـ لين؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الرعد)

اترك رد