روايات

رواية ملاك الجاسر الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد

رواية ملاك الجاسر الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد

رواية ملاك الجاسر البارت الثامن عشر

رواية ملاك الجاسر الجزء الثامن عشر

رواية ملاك الجاسر الحلقة الثامنة عشر

عند المعلم 😂😂😂😂.
كانوا يجلسون أرضا بالم شديد (خدوا علقه تمام 😂😂😂)..
فهد بالم وغيظ وهو يجلس أرضا /اتلم المتعوس علي خيب الرجاء.
جاسر بالم وهو يجلس بجانبه /خليهم اتنين .
اكمل بتعب /خليهم تلاته .
مالك بصراخ وتعب /اه ي ضهري خليهم اربعه .
لينظروا الي بعضهم البعض لينفجروا في الضحك الشديد علي حالهم..
جاسر بضحك وسخريه /ي فضحتك ي جاسر في وزاره الداخليه..
اكمل بلهفه /احنا هنقعد نحكي يلا نروح للبنات .
فهد بجديه /متتعبوش نفسكم البنات مش موجودين في الفيلا الي قال عليها جدي .
جاسر باستغراب /قصدك ايه ي فهد .
فهد بجديه/قصدي أن فهمت حركه جدي البنات هو عارف هما فين والي حصل ده تحت إشرافه مش صدفه هو قاصد يجبنا هنا.
جاسر بتنهيده/قصدك بيربينا مش كده .
مالك بغيظ /وانا كنت عملت ايه ل بنت سعيد دي مطلعه عين اهلي والي جابوني .
جاسر بغيظ وحده/وحياه امك مش كنت عايز تتجوزها من ورايا ي حلوف.
اكمل بحزن ووجع/وانا خونت تقي وجرحتها وهي متسهلش .
جاسر بالم وحزن /وانا كمان وجعت داليا ودخلتها في لعبت انتقامي رغم أنها ملقهاش ذنب في أي حاجه غير أنها حبتني حبتني وبس .

 

 

 

فهد بوجع وكسره/وانا عذبت ملاك ودمرتها كنت هدفنها بايديا هي وابني شكيت فيها بغبائي وجعتها وجع مش هيدوا .
اكمل بوجع وكسره/يبقا نستحق أنهم يعذبونا شويه علي الي عملناه فيهم .
جاسر بزفر وضيق /طب وبعدين هنعمل ايه دلوقتي هتفضل كده مش عارفين عنهم حاجه خالص .
مالك بغيظ /وهنفضل ف لعبه القط والفار دي كتير .
فهد بشرود /الحل عند جدي .
في فيلا الفتيات …
داليا بضحك شديد/ههههه ي لهههوي دول كالو ضرب .
تقي بابتسامه حزينه /يستاهلوا ..
رحمه بضحك /هههههه اه والله يستاهلوا ده زمانهم هيطقوا من الغيظ دلوقتي .
ملاك بشرود وحزن /الي عملوه فينا مكنش قليل لسه التقيل جاي .
لينظروا الي بعضهم البعض وهم يتذكرون ذلك الاتفاق ..
في فيلا ما خاصه ب عامر لا يعلم عنها أحد .
عامر بابتسامه وحنان /انا جمعتكم النهارده لانكم بناتي فاهمين بناتي والي يوجعكم يوجعني بس الحاجه الوحيده الي مكمن تشفعلهم أنهم بيحبوكم بجد .
ملاك بدموع وصراخ/حضرتك شايف كدا ي جدي بقولك فهد كان عايز يدفني حيه انت فاهم .
تقي بدموع وقهره/وانا اكمل خاني بعد كل الي الحب ده مش قادره انسا المنظر ده ي جدي ده كان زي السكينه الي بتتدبح فيا ..
داليا بدموع وقهره/وانا حبيت جاسر اكتر من نفسي وعرفته ده بكل بساطه وصفو نيه مني وللاسف هو كان عامل عليا تمثيليه علشان ينتقم مني وكان مدخلني في لعبه حقيره انا موجوعه اوي ي جدو اوي .
رحمه بضيق /وانا للاسف يا جدي مالك سقط من نظري من الي عمله وكاني واحده رخيصه سهل يحصل عليها بمنتهي السهوله .

 

 

 

عامر بابتسامه وحنان اب /خلصتوا طب اسمعوني بقا ملاك انا عارف انك مجروحه وموجوعه بس والله العظيم فهد بيحبك بجد وانا سمعتك هو ازي اتخلا عن كل حاجه علشان خاطرك مبقاش عايز غيرك انتي وابنكم فهد لو مكنش عشقك كان الي حصل ده عدا عادي من غير مايرمش ليه جفن لكن صدمته فيكي وان كده خلاص نهايه علاقتكم ده الي خلاه يتصرف بالطريقه المجنونه دي انتي غيرتي فهد 180درجه ي ملاك ..
/أما انتي ي تقي فأنا مش هبرر ل اكمل اي حاجه من الي عملها لانه غلطان مهما يحصل بس فيه جزء من الغلط ده عندك انتي مكنش ينفع تبعدي كده وتحتفظي بسر خطير زي مرضك ده لوحدك وتخفيه عنه وبالطبيعي بسبب علاجك كنت غصبن عنك بتنفري منه بتبعدي فاللحظه الي هو عايزك فيها طبيعي أنه كان يفسر الي حصل ده انك بتبعدي عنه انك مش عايزاه حاجه تانيه ثقتك العمياء في بنت عمك الي كانت بتتحاول تتقرب منه بكل الطرق المكمنه وانك ملاحظتيش ده كان تقصير منك انتي .
/داليا جاسر حبك بجد حبك اوي بس الي حصله مكنش قليل فجاه لقاء نفسه بيحب البنت الي ابوه فضل امها علي أمه وعليه هو كمان واتجوزها وسابهم كان لازم غصبن عنه يكون جوه شويه حقد وغل بيحركوه ومع ذلك هو ماذكيش في أي حاجه بالعكس حبه ليكي خلاها فشل في كل الي كان بيخططله لانه عشقك بجد .
/رحمه مالك بيحبك اوي بس هو متهور وطايش فكر بتهور بس ده مينفعش أنه شايفك حاجه كبيره اوي عنده وبيعشقك والا مكنش فضل وراكي كل ده وحارب انك تكوني ليه .
ملاك وهي تمسح دموعها بهدوء /حضرتك عايز تقول ايه ي جدو .
عامر بابتسامه وحنان/عايز تقول انكم متقدروش تستغنوا عنهم ولا هما يقدروا يستغنوا عنكم علشان كده مضيعوش الحب ده من ايديكم علشان متخسروش حب ميتعوضش ابدا .
داليا بغيظ شديد/ي عني ايه جدي عايزنا نسامحهم كده بكل بساطه .
عامر بمكر ودهاء /مين قال بساطه بالعكس ده انا احنا هنخليهم يلفوا حوالين نفسهم هنعرفهم فيمتكم هنخليهم يدفعوا تمن كل الي عملوه .

 

 

 

رحمه بانتباه /ازي ي جدي قول ي كبير قول .
عامر بضحك /ههههه هقولكم مبدائا كده دي عقد شركه من شركاتي انا كتبتها باسمكم بيع وشراء شركه الديكور الي اظن ان مجالتكم كلكم تنفع فيه حتي ملاك انا عارف انها لسه في ثانويه عامه بس عارف انها بارعه في التصميم .
ملاك بجديه/هنعمل ايه في الشركه ي جدي.
عامر بابتسامه/هتكبروا بيها هتعرفوهم انكم خلاص نسوتوهم وكبرتوا وبقا ليكم كيان ومش محتاجنهم في حاجه وعلي فكره الكلام ده مش هزار انا عايز الشركه تكبر علي ايديكم فعلا وتكون من أكبر الشركات في الشرق الأوسط تقدروا ولا لا .
داليا بحماس كبير/طبعا نقدر ي جدي احنا لازم نربيههم ونعلمهم الادب .
ملاك بخبث ومكر/لازم ندفعهم التمن غالي اوي .
تقي بابتسامه خبيثه/وانا معاكم .
رحمه بحماس/اشطططا.
عامر بابتسامه وجديه /كده انتوا بناتي فعلا انا عايز شغل عايز من بكره علي كل المواقع تصاميم الشركه وإعلانتها فاهمين .
رحمه بحماس /سيبها عليا ي جدي الكمبيوتر ده لعبتي .
عوده للوقت الحالي ….
في فيلا فهد ..
عامر بخبث وهو يكتم ضحكاته بصعوبه علي منظر فهد /ها لقيتوهم .
فهد بغيظ شديد/لا وانت الصادق لقينا المعلم مش ده تخطيط برضه ي عامر باشا .
عامر بضحكه عاليه/ههههه برافوا عليك لسه ذكي زي مانت هو كده .
فهد بغيظ شديد/وآخرتها ها هتفضل كده معاهم ب حد امتا.
عامر بحده /انت بالذات متكلمش خالص انت لازم تبوس الأرض ليل ونهار لما توافق ترجعلك بعد الي عملته .
فهد بندم وعتاب واشتياق ل ملاكه /ارجوك ي جدي انا عارف اني غلطت بس ارجوك كفايه عذاب إقناعهم يرجعوا واحنا هنعتزرلهم علي الي حصل أن شاء الله العمر كله .
عامر بجديه /الموضوع خلاص مبقاش في أيدي ي فهد بقا في أيديهم هما الي فايديهم يرجعوا او لا اطلع نام وربنا يقدم الي فيه الخير .

 

 

 

فهد بدموع والم /انام مستحيل أنام وهي بعيده عني وعن حضني مستحيل .
في شقه جاسر .
ناديه وهي تحتضن عمر بلهفه /عمر ابني حبيبي حد عملك حاجه انت كويس .
جاسر بغيظ /فيه ايه ي وليه هو جاي من عند الكفار الواد كويس .
ناديه بهلع /رحمه فين اختك فين ي جاسر .
جاسر بزفر وتعب /متخافيش هتقعد شويه مع ملاك علشان تعبانه انا هنام تصبحي علي خير..
في غرفته.
كان يجلس وهو يتذكر جميع كلماتها الذي كانت دائما تشعره بالسعاده والدفي ليتنهد باشتياق .
/وحشتيني اوي ي داليا اوي .
في شقه اكمل….
كان يمسك ملابسها وهو يشم رائحتها باشتياق ليتحدث بدموع وندم واشتياق ..
/انا اسف ي تقي اسف ي حبيبتي ارجعيلي علشان خاطري وحشتيني اوي.
في غرفه مالك….
كان يجلس بدمع يتلألأ في عيناه وهو يمسك صورتها الذي تبتسم بها بعفويه ليتحدث بعتاب واشتياق.
/انتي رخيصه في عنيا ي رحمه ده انت اغلا حاجه في حياتي حرام عليكي انا عارف اني غلطان وحشتيني اوي.
كانت نفس الوجع والمشاعر والاشتياق بالنسبه للفتيات ليغفا كلا منهما وهو يفكر في الاخر ويشتاق له مهما كان قدر الخزن فالعشق دائما هو الفائز ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️…

 

 

 

في الصباح …
في غرفه فهد ..
كان ينظر بفزع لذلك الاعلان الذي يتوسطه صورتهم الأربعة وهي شركه قد أطلقوا عليها (فور كاتس)،😂😂😂😂..
فهد بغيظ وتوعد /فور كاتس ده احنا علي كده فئران بقا ايوه ي زفت انت كمان شوفت الاعلان طب انا هكلم اكمل ومالك وهنطلع علي هناك وقعتهم سوداء .
جاسر بغيظ وغيره/ده اسود من السواد نفسه .
في شركه 4 cats 🤭🤭🤭.
ملاك وهي تجلس علي الكرسي بغرور /مشاء الله بجد احنا إنجازنا ي بنات .
داليا بابتسامه خبيثه /ولسه ي لوكا لما الاعلانات تيجي والشغل كمان الشركه ده في خلال شهرين باذن الله هتبقي فوق اوي ويبقوا يوروني هيعملوا ايه بعد ما يعرفوا .
تقي بضحك /ههههه هموت واشوافهم بعد ما يعرفوا .
رحمه بمرحها المعتاد /اكيد هيقتلونا ويغسلوا عارنا .
الفتيات بضحك شديد /هههههههههه .
ملاك بابتسامه خبيثه وهي تنظر إلي الكاميرا بجانبها /اهم وصلوا أمنيتك اتحققت ي تقي .
داليا بحماس وغل /بينا علي المعركه .
في الاسفل …
فهد بغضب جحيمي/بقولك ابعد من وشي ي عني مفيش دخول انت مش عارف انا مين .
جاسر بغيظ وحده/بقولكم ايه انا خلقي ضيق وسعوا الطريق احسالكم .
اكمل بزفر /خلصونا بقا .
ملاك بغرور وثقه/خير عايزين ايه انت وهو .

 

 

 

جاسر بغيظ /جرا ايه ي ملاك عجبك الي بيحصلنا ده .
فهد بابتسامه ساحره واشتياق/وحشتيني ي ملاكي .
ملاك بضعف وهمس واشتياق له /وانت والله ي حبيبي.
داليا بغيظ وهمس /جرا ايه اجمدي كده احنا هنخيب ولا ايه.
تقي بغيظ شديد/انتوا عايزين ايه مننا متسبونا في حالنا مش كفايه مصايبكم .
اكمل بغيظ وغيره /انت ايه الي لبساه ده ي تقي ايه ملكيش راجل يحكمك.
تقي بغيظ وتجاهل/موضوع ميخصكش روح لاي واحده من الي كنت بتمشي معاهم مانت الخيانه في طبعك من زمان .
داليا بغيظ وحده /بقولكم ايه امشوا من هنا بالزوق بدل ماتمشوا بالبوليس .
جاسر بغمزه ومرح/والله وطللعك صوت ي عسل بس معلش كلها يومين وهجيبك ل حضني واعرفك أن الله حق .
داليا بلهفه واشتياق/امتا .
رحمه وهي تتدفعها بغيظ /يلا انت وهو ي اخويا طريقكم اخضر يلا علشان هنرش مياه .
مالك باشمزاز /ي ساتر بحب عامله في بنزينه ايه ي رحمه يلا علشان هترجعوا معانا بلا قله ادب .
رحمه بغيظ /بقولك ايه يالا روح اقعد علي سلاح التلميذ س نونو يلا ورانا شغل .
فهد بغيظ وهمس /علي فكره اختك دي متربتش ولا بجنيه واحد .
جاسر بضحك /هههههه عارف ماهي تربيتي .
ملاك بحده وغيظ /طيب انا بقا ابلغ البوليس واقول انكم بتتعدوا علينا وعلي املاكنا وهما يتصرفوا معاكم بقا .
فهد بجديه/براحتك أن شاء الله تبلغوا الأمن المركزي أحنا مش هنمشي من هنا الا لما تيجوا معانا ..

 

 

 

في القسم …..
كانوا يقفون الاربعه بغيظ شديد وتوعد لهم فالأمور قد ذادت عن الحد لكن ذلك هو انتقامهم …
الظابط بغضب شديد/ده انتوا ليلتكم سوداء اعتداء كده وش والصبح مفيش خشا ولا دم .
جاسر بغيظ/لعاشر مره هنقولك ده مش تعدي دول ستاتنا وفيه مشاكل بينا واحنا بنحاول نرجعهم بس كده .
الظابط بفضول /مشاكل ايه ها ايه .
فهد بغيظ شديد/وانت مالك انت مشاكل ايه ده انت غريب اوي .
مالك بغيظ وحسره/منك لله ي رحمه كل ده علشان اتجوزك امال لو هتجوز هيفاء وهبي كان حصلي ايه .
جاسر بغيظ وهمس /اختك دي قسما بالله اخلص من الي انا فيه واتجوزها غصبن عنها واربيها .
فهد بغيظ وهمس /ي عني شايف اختك هي الي ملاك دول متفقين علينا اتفاق استغفر الله العظيم يارب.
اكمل بزفر وضيق /واخرتها ي حضره الظابط هتفضل كده ولا ايه.
العسكري /الهوانم الي بلغوا جم بره سعادتك وعايزين يدخلوا .
الظابط بجديه /دخلهم ي شاويش أما نشوف آخره الموضوع ده ايه .
فهد بجديه /اكيد جاين ي تنازلوا عن المحضر اوووف اخيرا .
جاسر بغموض /ربنا يستر .
الظابط بترحيب/اتفضوا ي هوانم ي ادي النور تشربوا ايه ساقع ولا سخن والله كله موجود بس اومروا بس .
فهد بغيظ شديد/يا سلام ايه كل ده ماحنا واقفين من الصبح مفيش حتي سيجاره.
جاسر بغيظ /مش شاف الفور غرولات ال الفور كاتس ال .
الظابط بغيظ /اسكت انت وهو ي متهم مش عايز اسمع نفس اومروا ي هوانم .
ملاك بجديه وهي تتحاشا النظر للفهد /احنا جاين نعمل الي علينا ي حضره الظابط احنا في الاول والاخر أهل.
داليا بتأثر/ايوه سعادتك والضفر ميطلعش من اللحم .

 

 

 

تقي بغيظ/والي بيعمل خير ربنا يجازيه خير .
رحمه بمرح واستفزاز/والقافله تعوي والكلاب تسير.
جاسر بغيظ/اه ي كلبه انتي وهي .
فهد بغيظ وتوعد /دول هيشوف الويل علي أيدينا .
الظابط بضيق /افهم من كده أن حضرتكم هتتنازلوا عن المحضر .
ملاك بجديه /ايوه سعادتك .
الظابط شاهنده /سمير امضي علي الملف ده تمام كده
لتنظر إليهم بإعجاب شديد .
/ايه ده جاسر باشا وفهد باشا عندنا مشاء الله ده للقسم بقا فيه مززز وانا اقول منور ليه كده .
جاسر بخبث واستفزاز/شوشو وحشتيني اوي.
شاهنده بسعاده ودلع /وانا اكتر ي جاسوره .
فهد بغمزه واستفزاز /بس ايه الحلاوه دي ي شاهنده قمر .
شاهنده بدلع ودلال/انت الي عنيك حلوه ي فهد بيه ..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاك الجاسر)

اترك رد