روايات

رواية عشق المراد الفصل العاشر 10 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد الفصل العاشر 10 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد البارت العاشر

رواية عشق المراد الجزء العاشر

عشق المراد
عشق المراد

رواية عشق المراد الحلقة العاشرة

في صباح يوم جديد
صحيت عشق وملك
ومراد وأسد
وزينب وسليمان
ونزلوا تحت
علي السفره
زينب :يلا يولاد افطروا وانت يمراد يلا يبني أفطر وروح انت وأسد قابلوا قرايبنا اللي جايين من البلد
مراد :حاضر
سليمان :هاتوا قرايبنا وانا هروح الشركه وبعدها هاجي وحجزت تذكرتين لباريس لشهر العسل هتخلصوا الفرح وتروح علي المطار
مراد : مكنش مهم يجدي
عشق زعلت
سليمان:بس ياض ده عشان عشق مش عشانك
مراد:علي فكره انا اللي حفيدك مش هيا
سليمان :دي نور عيني
زينب: اتعدل يسليمان

 

 

 

سليمان بخوف : حاضر يحبيبتي
كلهم ضحكوا وفطروا وقاموا عشان يتحركوا
مراد :يلا يعشق انتي وملك اطلعوا جهزو حاجتكم
عشق :انا جهزتهم هنطلع نجيبهم ونمشي
عشق جابت الحجات الللي هتحتاجها ونزلت
ركبوا عربيه مراد ومشيوا
بعد فتره وصلوا
نزلت ملك وعشق
مراد :عشق لو احتاجتي حاجه رني عليا يحبيبتي
عشق بزعل :حاضر
ودخلوا
مراد مشي وراح الفيلا عشان قرايبه الللي جم من الصعيد
عند عشق كل اللي هناك رحبوا بيها هي وملك لأن مراد وصاهم عليهم وكمان مراد من رجال الأعمال المهمين وشركته من أكبر الشركات في الشرق الأوسط
عشق بدأت تجهز وملك بتساعدها
عند مراد وصل وبعد فتره طلع الجناح عشان يجهز وأسد ساعدوا بعد مجهز
عشق جهزت وملك جهزت هيا كمان

 

 

 

مراد نزل تحت هو وأسد
مراد :يجدي انا هروح اجيب عشق واروح علي القاعه وانتوا روحو دلوقتي لأن الناس بدأت تيجي
سليمان :ماشي يبني اخيرا شوفتك عريس قبل م اموت يحبيبي وحضنوا
زينب بدموع راحت حضنته
مراد :خلاص ي زوزو متعيطيش
زينب :دي دموع الفرح يحبيبي يلا روح لعروستك عشان متتاخرش عليها
مراد :ماشي سلام يزوز
ركب مراد وأسد العربيه ووصلوا عند عشق وملك
مراد طلع يجيب عشق دخل واندصم لما شاف عشق بالفستان
مراد :مين.دي
ملك بضحك:عشق
مراد :قرب عليها :اي الفستان ده
عشق بخوف :ماله الفستان مهو حلو
مراد :الفستان حلو بس دراعاته شفافه
ملك :خلاص يمراد دي مره في العمر والفستان حلو عليها اهوا
مراد :طيب يلا وحسابك معايا لما نروح
عشق خافت

 

 

 

نزلوا وهما ماسكين ايدين بعض وملك وراهم ركبوا ورا
وملك ركبت جنب اسد
اسد اول لما شاف ملك سرح فيها لأنها كانت جميله جدا والميكاب بتاعها سيمبل هي وعشق
مراد :يلا يا اسد اطلع
اسد :احمم ماشي
ملك كانت مكسوفه جدا من نظرات اسد ليها
وصلوا القاعه
ودخل مراد وهو ماسك ايد عشق
كلهم استقبلوهم
وراحوا قعدوا علي الكوشه
سليمان وزينب راحولهم
زينب :الف مبروك يا حبايبي وعقال ما اشوف ولادكوا وحضنت عشق ومراد
عشق ومراد : الله يبارك فيكي يا ماما
زينب:خلي بالك يمراد علي عشق ومتزعلهاش دي طيبه وتستاهل كل خير
مراد :حاضر يماما

 

 

 

سليمان :الف مبروك يا ولاد مراد مش محتاج أوصيك علي عشق
مراد :متخافش عليها يجدو في عيني
جم العملاء بتوع شركه مراد وسلموا عليهم وقدموا هدايا لعشق
مراد وعشق قاموا يرقصوا سلو
عشق لمراد :بقولك اي خليهم يشغلوا شعبي انا مبحبش الجو ده
مراد :اكيد هيشغلوا بس انتي جميله اوي
عشق بكسوف:وانت كمان البدله حلوه اوي عليك
وفضلوا يرقصوا
عند ملك
بس بس بس
ملك اتلفتت حواليها
اسد :انا اهو
ملك :عايز اي
اسد : هعطف عليكي وهقولك تعالي نرقص مع بعض
ملك :لا شكرا روح اعطف علي حد تاني
اسد :كده ماشي وسابها وراح لبنت واقفه :ينفع نرقص مع بعض
البنت :اكيد ومسكت ايدو وراح رقصوا
ملك بقت واقفه متغاظه منو
ملك بفرحه :نور

 

 

 

نور :اي ده اي اللي جابك هنا يبنتي عامله اي وحشتيني بقالي كتير مشوفتكيش
ملك :العروسه هي عشق صحبتي الانتيم والحمدلله انت كمان واحشني
نور :تعالي نرقص وشدها يرقصوا جنب اسد والبنت اللي معاه
اسد اتغاظ لما لقي ملك بترقص مع نور اسد في نفسه :يعني مرضتش ترقص معايا ورايحه ترقص مع الواد ده وبقا يبصلها بغيظ وغيره
ملك بقت متغاظه من البنت اللي بترقص مع اسد البنت عماله تشده وتحضن في جامد
خلصوا رقص وملك سابت نور:هات رقمك بقي قبل ما اروح لعشق خدت الرقم
نور :هكلمك عشان نبقا نقعد مع بعض ماشي
ملك :ماشي سلام وراحت وقفت جنب عشق
واشتغلت اغاني شعبي
وعشق اتفاعلت مع الاغاني وخلت مراد يرقص معاها وملك رقصت هي وعشق خلصوا رقص بعدها راحوا قعدوا في الكوشه
جت سالي وفوزيه وعز الدين أهل عشق

 

 

 

 

سالي بخبث:الف مبروك يروحي وراحت تحضنها وهمست في ودنها:علي فكره هاخده منك لانك متستحقيش كل ده انتي اخرك تكوني خدامه وهو اساسا مش هيبصلك
عشق بهمس :لو عرفتي تاخديه خوديه مراد ده بتاعي وبس ده كل حياتي ومتقلقيش يروحي بيحبني ودايب في دباديبي
ملك :خلاص يسالي كله بتحضنيها
فوزيه :الاه مش اختها يبنتي ووحشتها
ملك :اه مهو باين اوي أنها بتحبها
وفوزيه وعز الدين سلموا علي عشق ومراد ومراد كان بيبصلهم بقرف من اللي عملوا في عشق
ومشيوا عيله العقارب 😂
جت وفاء ومحمد أهل ملك وسلموا عليهم وعشق رحبت بيهم وكانت فرحانه جدا أنهم جم لأنهم دايما واقفين معاها
الفرح كان ماشي بسلام وعشق ومراد مبسوطين جدا
بس حصل حاجه خلا الفرح يتقلب
هايدي :جاي تتجوز عليا وانا حامل في ابنك
عشق انصدمت

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق المراد)

اترك رد