روايات

رواية جحيم عشقه الفصل السابع 7 بقلم ملكة القلم

رواية جحيم عشقه الفصل السابع 7 بقلم ملكة القلم

رواية جحيم عشقه البارت السابع

رواية جحيم عشقه الجزء السابع

جحيم عشقه
جحيم عشقه

رواية جحيم عشقه الحلقة السابعة

كيان دموعها نزلت وهي بتفتكر كلامه بعد اللي حصل بينهم
فلاش باك
ليل….علشان تعرفي انك وحده سهله
كيان بعدت عنه….انت بتقول ايه انت اكيد مش قصدك
ليل بقسوه….لا قصدي انتي وحده سهله يا كيان اي حد بيقرب منك بتستسلمي ليه
كيان قامت وهي بتلف الملايه حوالين جسمها….انت بجد اقذر واحد شفته في حياتي انا مش عارفه حبيتك ازاي
ليل بحده….انا اللي مش عارف قلبي حبك ازاي معقول كنت غبي للدرجه دي
كيان بدموع وقهره…..انا عمري ما عملت حاجه غلط او فكرت اعمل حاجه غلط بس انت دماغك مصورالك كده بس علشان اقولك ايوه انا وحده سهله وياريت تبعد عني بقا علشان اعرف اعيش حياتي
ليل بعصبيه سحبها من شعرها… انتي بتقولي ايه لعلمك بقا انا مش هطلقك يا كيان ومش هخليكي تعرفي تعيشي حياتك انا هدمرك وعلشان اقولك القاضيه انا هتجوز يا كيان
كيان اتصدمت من كلامه وحاولت تفلت من بين ايده
كيان بخوف….انت بتقول اي انت عايز تتجوز تاني طيب ومراتك وبنتك انت اي يا اخي وبعدين فين مامت كنزي
ليل بقسوه لم تشاهدها من قبل….ماتت ودي حاجه متخصكيش
كيان….ماتت يعني اي طيب وكنزي
ليل….ماتت زي ما كلنا هنموت وعلشان تحطي في بالك خروج من هنا مفيش
كيان بعصبيه…..لا هخرج ومش هفضل معاك ثانيه واحده انت فاهم

 

 

 

ليل بخبث….واختك تحبي ارجعها لباسم وبعدين مفيش حاجه شرعيه تثبت طلاقهم غير قرار المحكمه
كيان اتوترت وخافت علي اختها….انت بتقول اي انت بتعمل فيا كده ليه حرام عليك يا اخي
ليل…..بردلك اللي عملتيه واوعي تفكري اني هضعف في يوم وارجع ليل بتاع زمان لا ليل بتاع زمان مات
كيان بدموع…..بس انا معرفش اللي واقف قدامي انا اعرف ليل حبيبي وجوزي بس انت انا معرفكش ومش عايزه اعرفك ولو رجع بيا الزمن اتمني اني مكنتش اقابلك
ليل اتعصب وسحب هدومها ورماها عليها….البسي هدومك واطلعي برا
يلا
باك…
كيان بتنهيده وجع….اااه يا ليل لو تعرف كلامك كان زي السكا”كين اللي بتقطع في قلبي انا بعترف اني ضعفت بس ده من اشتياقي ليك انت عمرك ما هتعرف اي اللي انا بحس فيه دلوقتي
خدت نفس عميق وغمضت عينيها وحاولت تنام
_________
عند ليل مكنش عارف ينام وهو بيفكر فيها وانه كان قاسي في كلامه
بس محي الفكره من دماغه وان هي تستاهل
ليل بحزن…..انا مكنش قصدي اني اجرحك بس قلبي مش قادر ينسي اللي عملتيه فيه
تلفونه رن رد
ليل….الو

 

 

 

…ايوه يا بيه نفذنا اللي قولتلنا عليه وخلناه يمضي علي ورق الطلاق
ليل….تمام روقه بقا مش عايزه يخرج من غير ما ياخد واجبه انتو فاهمين
…تمام يا بيه
ليل قفل تلفونه وضميره بيأنبه علي كلامه اللي قالوا ليها
ليل بعصبيه….ليه ليه مش قادر اجرحها زي ما جرحتني يارب ريح قلبي يارب
ليل نزل من اوضته قابل زهره في طريقه
ليل….مساء الخير
زهره….مساء النور في حاجه
ليل….باسم طلقك واوراق طلاقك هتوصلك بكره
زهره بفرحه….بجد انا بقيت حره اخيرا شكرا ليك
ليل….العفو
قالها وسابها ومشي
زهره في سرها….ماله ده شايف نفسه علينا كده يا ساتر بس مش مهم المهم اني هتخلص من باسم للابد كان كابوس وخلص
_________
ليل راح اوضه كيان وفضل واقف قدام الاوضه وهو متردد يدخل او لا
فتح الباب ودخل كيان مخدتش بالها وكانت بتتكلم في التلفون لانها مقدرتش تنام
ليل كان بيسمع حديثها ونار الغيره بتغلي جواه
كيان بابتسامة….طبعا يا حبيبي بكره انشاء الله هتلاقيني عندك
لا متقلقش هعمل اللي اتفقنا عليه اوعدك
المهم انك متزعلش يروحي خلاص بقا متزعلش وانا هاجي بكره
كيان قفلت تلفونها وهي بتبتسم لفت لقيت ليل في وشها اتخضت ورجعت لورا
كيان حطت ايدها علي قلبها….انت بتعمل ايه هنا خضيتني
ليل قرب منها…..كنتي بتكلمي مين
كيان باستغراب….بتسأل ليه وبعدين دي حاجه تخصني
ليل بعصبيه….بقولك كنتي بتكلمي مين انطقي
كيان لفت وادته ضهرها…. كنت بكلم….
ليل اتصدم

 

 

 

يتبع
كيان لفت وادته ضهرها….كنت بكلم مين دي حاجه متخصكش نهائي
وبعدين انا حره اعمل اللي عايزاه وده من حقي
ليل اتصدم من طريقه كلامها واتعصب في نفس الوقت….لا انتي مش حره طول ما انتي مراتي انتي مش حره يا كيان لانك ملك ليا لحد ما ازهق منك تقدري تعملي اللي عايزاه
كيان لفت ليه واتكلمت بطريقه اول مرة تكلم بيها….مراتك لا بجد ضحكتني بس انا مش معتبراك زوج ليا يا ليل بيه ولا عمري هعتبرك انت مجرد واحد ملوش لازمه
ليل قرب منها وكلامها بيرن في ودانه….انا ماليش لازمه وكمان مش معتبراني زوج ليكي تمام يا كيان بس علشان تعرفي اللي جاي عمرك ما هتتوقعيه
كيان مثلت الملل….مش عايزه اتوقعه بس عايزه اتحرر من العلاقه دي
ليل بعصبيه….مش هحررك يا كيان اوعدك هتشوفي ايام كلها سوداء
كيان رفعت حاجبها واتكلمت….مش مهم علي الاقل عايشه في العز ده وفي قصر كبير اهو مستفاده منك
ليل ببرود….طلعتي زي ما كنت متوقعك يا كيان هانم واحده بتجري وراء الفلوس وشهو”تها وبس
كيان اتنفست بهدوء وجواها نار….انت اللي عملت كده وبعدين انا برضوا اللي بجري وراء شهو”تي
انا لو زي ما انت بتقول كنت اتجوزت مرة واتنين وتلاته وانت مش موجود وعلي حد علمي اني مكنتش اعرف اني مراتك يعني..

 

 

مكلمتش كلامها بسبب القلم اللي ضربهولها ليل
ليل وهو ماسك شعرها….لا بقولك اي الكلام ده مش هيحصل ولا عمره هيحصل يا كيان ولو فكرتي تلعبي بديلك كده او كده هوريكي ايام عمرك ما شوفتيها فااااااهمه
كيان حاطه ايدها علي وشها وباصه ليه زقته جامد بعيد عنها وعينيها حمراء زي الدم….لا هيحصل وهيحصل قريب كمان اول ما انت تتجوز وتشوف حياتك انا برضو هشوف حياتي يا ليل انا مش تحت امرك فاااهم انا اعيش زي ما انا عايزه مش هتتحكم فيا اوعك تفكرك نفسك مهم اوي بالنسبالي لا انت ولا حاجه فاهم ولا حاجه
ليل اتعصب وفضل ضاغط علي ايديه…..كيان متحاوليش تطلعي اوحش ما فيا
كيان بعصبيه…..لا انا مستنيه تطلع اوحش ما فيك يا ليل بس افتكر اني عمري ما هفضل معاك ابدا ولو حصل ايههههه
ليل بص ليها واتكلم بسخريه…..اي انتي لسه متغيرتيش والخاينه بتجري في دمك
كيان فاض بيها….اه يا ليل الخيانه بتجري في دمي انا خونتك يا ليل ابعدددد عني بقا يا اخي حرام عليك
ليل ضربها جامد بالقلم ولتاني مره بيكسرها
قرب منها ومسكها من شعرها بقوه وجرها وراه
كيان بصراخ….سيبني يا ليل اوعي ايدك
ليل بغضب….هششش مش عايز اسمع صوتك فاهمه
كيان بصوت عالي…..انت بتعمل اي سيبني بقولك

 

 

 

ليل كان ماشي في الطرقه وهو ساحبها وراه زهره سمعت الصوت خرجت بسرعه من الاوضه
زهره بفزع اول ما شافت ليل ماسك اختها بالطريقه دى قربت منه وبتبعده عنها
زهره بخوف…..ليل سيبها ليل الله يخليك هتموت في ايدك اوعي بقا
ليل بص ليها واتكلم….لو مبعدتيش هتشوفي مني حاجه مش هتعجبك
زهره….سيب اختتي الاول ونتفاهم يا ليل والنبي سيبها
الخدم كلهم اتجمعوا ورئيسه الخدم اتكلمت بخوف….يا لهوي البنت هتموت في ايديه هتكون عملتله اي عصبيته كده يا رب استرها
كيان بعند….سيبيه يا زهره هو مش فالح غير انه يمد ايده
زهره بترجي…..ليل سيبها وانتي اسكتي
ليل بص لكيان….وكمان ليكي عين تتكلمي اوعي يا زهره من وشي بقولك والا مش هتشوفي اختك تاني
زهره هزت راسها بالنفي وليل اتعصب
زهره…..الا اختي يا ليل انا ماليش غيرها حرام عليك سيبها
كيان….زهره متدخليش بينا ومتترجيش واحد زي ده
زهره بخوف علي اختها….كيان وحياتي عندك اسكتي بقا
ليل ببرود….يعني مش هتمشي من وشي
زهره هزت راسها بالنفي ليل سحب كيان ونازل علي السلم زهره حاولت تسحب كيان منه
ليل زقها من قدامه…
كيان بفززززع وخوف….زهره

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جحيم عشقه)

اترك رد