روايات

رواية قمري الفصل الثالث 3 بقلم ملك السيد

رواية قمري الفصل الثالث 3 بقلم ملك السيد

رواية قمري البارت الثالث

رواية قمري الجزء الثالث

رواية قمري الحلقة الثالثة

قمر .. انتا هت ت هتعمل ايه
زين بخبث .. كل خير
قمر بصويت .. اععع ابعد
زين .. هو انتى مش قولتى انك كبيره
قمر .. لا لا أنا أنا
زين .. يادى النيله انتى يا بنتى الاشاره عندك. بتق”طع ولا اى
اتكلمى عدل
قمر بتوتر وخوف. .. أنا أنا بتكلم عدل
زين وهو يقرب .. ايوا فعلا. الا قوليلى بقا جايبه العيون الحلوه ديه منين
قمر. .. بقولك ايه وربنا لو مبعدش ه ه..هصوت
زين بضحك.. هتصوتى مره واحده هو انتى يا حلوه مش كبيره
قمر وهيا ترجع للخلف .. مين الحلوف اللى قال كدا ده انا صغيره جدا جدا
زين .. لا انتى كبيره وزى القمر اهو وبعدين احنا مش اتفقنا نعمل حجات الكبار بقا وانتى كبيره اهو
قمر .. العنوان غلط يا باشا. وبتمشى
زين. .. خدى هنا. وهو بيشدها
قمر وهيا تبتلع ريقها.. ن..نعم
زين .. هتروح تنامى. ولا اعمل اللى عايز اعمله
قمر وهيا تمثل النوم .. لا أنا نمت اصلا
زين ضحك ع طريقتها الطفوليه وراح المكتب بتاعه
زين فى سره .. وبعدين يا زين م انتا فعلا كنت بتحبها ده انتا اللى مقدملها فى المدرسه زين بس انا كنت بحبها وهيا طفله ديه كانت بنتى. زين. وهيا دلوقتى مش طفله يعنى مهيأ لسه صغيره
زين … ياااررربببى
زين طيب وهيا ايه ذنبها أنها تعيش معايا أو تتجوز بالطريقه ديه ومتعش سنها زين متخليش حبك ليها يعميك عن الحقيقه هيا مغصوبه عليك اصلا زين .. خلاص بس بقااا
عند قمر
وهيا ع السرير
قمر لنفسها .. أنا مبقتش فاهمه حاجه بس يارب اكيد انتا بتعملى اللى فيه خير ليا وانا مستودعاك أمورى كلها
قمر بس انا تعبت تعبت اوى والله وقعدت تعيط وبعدين قليل الادب اللى اسمه زين ده مش عارفه اعمل معاه ايه بس هو بصراحه مز بس انا مكنتش عايز اتجوز بالطريقه ديه ابدا
بس يلا الحمد لله دايما ع اللى ربنا بيعمله
زين من وراها
انتى لسه منمتيش
قمر وهيا تغمض عيناها … هها لا لا أنا نمت
زين .. لا واضح. العفريت الى بيتكلم يعنى
قمر .. ايوه
زين .. طب قومى وبطلى. استهبال.
قمر .. أنا لا لا أنا نايمه. اهو عشان صغيره أنا يلا تصبح ع خير ونامت بالفعل
زين .. ههههه ياربى وربنا طفله وراح نام جنبها واخدها فى حضنه
تاااانى يوم
ام قمر و ابوها راحوا عند فيلا امجد اللى فيها قمر
تك ..تك ..تك
الباب كان بيخبط ع جناح زين
قمر بنعس.. اممم يا ماما اصبرى بقا خلينى انام خمسه
زين وهو يبتسم .. بس انا مش ماما
قمر بغضه .. اعععع اه يحلوف عملت فيا ايه وكمان نمت جنبى لا لا اهئ اهئ
زين … دراما كوين بربع جنيه
قمر .. عشان تعرف بس
زين طيب ما تقومى تفتحى الباب
قمر… انتا هتصحبنى ياض ولا اى يلا ياض انتا من هنا
زين وهو يقترب منها .. ياض
قمر وهيا ترجع للخلف. وقامت ع السرير وذهبت إلى المرحاض .. إلى يحصلنى يفرچنى 😂😂😂
زين وهو يضحك .. اصطبحنا وأصطبح الملك لله
وفتح الباب
الداده. صباح الخير يا زين يبنى
الهانم ام قمر وأبوها تحت وعابزنها
والهانم و امجد باشا مستنين حضرتك ع السفره
زين بتفهم.. اه طيب حاضر قوللهم نازلين
وقفل الباب
وراح خبط ع قمر
زين .. انتى ياما انجزى عايز اخد شور اتاخرت
قمر بكسوف.. احم اص اصل
زين .. فى ايه
قمر .. بصراحه عايزه هدوم عشان اغير
زين .. طيب متروحى تجيبى
قمر. .. يعم ايه الغباء ده ع الصبح منا لو كنت عارفه اطلع كنت طلعت جبتهم هو أنا هستاذنك يعنى
زين .. راح جبلها شنطه الهدوم بتاعته وقلها اتفصلى. وحسابك ع طوله لسانك ده بعدين
قمر .. يعم بقا . واخدت الشنطه وقفات الباب
قمر غيرت ل دريس بالون الازرق وطرحه بيضاء وشوز لنفس الون وطلعت
زين بإعجاب.. ااووو
قمر .. عارفه انى ققمرين من غير حاجه
زين وهو يمسكها من قفاها.. انتى يا زفته ايه كل ده
قمر.. مش بالمس في حاجه اسمها بوو ج
زين ضحك وقمر كمان
زين .. ثوانى مش هتاخر
واتجه المرحاض وأخذ شور وغير ملابسه ل بنطلون اسود وقميص بنفس الون وشوز بالون الهافان سمواه
واتجه إلى برا
قمر .. ع فكره بقالك خمس دقائق و٤٠ ثانيه ايه كل ده
زين … وانتى مالك وبعدين أنا متاخرتش
قمر .. ولاا أنتا مخاوى ولا ايه
زين وهوا يمسكها من زراعتها بطريقه مضحكه … ولا
قمر .. قلبك ابيض يابو صلاح
زين .. يلا يا آخره صبرى
ونزلوا الى الاسفل
قمر بصوت عالى نسبيا . بابا وجرت ع محمد
زين .. احم ازيك يا طنط ل ام قمر
ام قمر.. بخير يا زين كبرت عن اخر مره شوفتك فيها
زين ..بضحك انتى كنتى شيفانى وانا عندى ١٥ سنه يا طنط
قمر .. ليه يا بابا تعمل كدا طب طب مش مشكله ليه مقولتليش انك تعبان وعيطت
محمد بطيبه وهو بياخد قمر احضنه.. حقك عليا يبنتى سمحينى والله كان غ
قمر وهيا تسكته .. خلاص يابابا متعتزرش المهم دلوقتى حالتك بقت اين وليه مسفرتش تتعالج برا
محمد .. يا حبيبتى أنا المرض ده ملوش علاج ولا هنا ولا برا
قمر بعياط .. لا لا متقولش كدا هتخف والله وهتشوف بنتك وهيا احلا ظبوطه
محمد. .. بضحك انتى لسه برضو عايزه تخشى كليه الشر”طه
قمر .. طبعا. واول واحد هقبض عليه هو الواد اللى واقف ده وكانت بتشاور ع زين
زين. .. قمممر
محمد بضحك .. بتهزر يبنى. المهم انتا عامل ايه يحبيبى
زين .. الحمد الله يعم محمد وأنتا ايه اخبار صحتك وعلاجك دلوقتى مشى ازاى
محمد. .. اهو الحمد الله
زين .. أنا باذن الله هبعت ورق حضرتك لدكتور اعرفه ف المانيا وباذن الله خير
قمر .. بجد يازين
زين .. ايوا
محمد. .. يبنى متتعبش نفسك د..
زين بمقاطعه .. مفيش تعب ولا حاجه
محمد.. اومال فين امجد
امجد من الخلف.. أنا اهو
وسلموا ع بعض
ام زين وهيا اسمها ناديه
ناديه.. ام قمر الغاليه
ام قمر .. يا حبيبتى عامله ايه ليكى واحشه
ناديه و..وانتى اكتر والله. وبعدين ايه الإنتاج الامريكانى ده وبتشاور ع قمر.
قمر اتكسفت وحدودها احمرت
زين وهو يميل عليها.. لا بتتكسفى اوى
قمر. .. جرا ايه يا صابر مالك قارس ملحتى ليه
زين. .. بجد بجد ننو كومنت
قمر .. يعم بقا. اوعا كدا وأنتا شله هولاكو
ناديه .. عندك حق والله يا قموره
ام قمر … بس يبت منك ليها ملكوش دعوه ب زين
زين. .. قولبلهم ونبى
زين جاله تلفون وقام
قمر .. ماما عايزه رقم شهد
ام قمر .. حاضر يحبيبتى خديه اهو
اخدت الرقم وراحت رنت من رقم البيت
شهد. .. الو
قمر …
شهد الو .. الو. والله يا حيوان لو مرديت هقفل السكه ف وشك
قمر .. بضحك لسه متغيرتيش يا شوشو
شهد . قمر قمر عامله ايه يحبيبتى وحشتينى. انتى اختفيت فين من ساعه امتحانات الثانويه وانتى مختفيه ومش عارفه اوصلك
قمر. .. هحكيلك كل حاجه بس لما اشوفك
شهد .. ماشى يحبيبتى اهم حاجه انك بخير
قمر.. الحمد لله متجيلى ياشهد محتجاكى اوى بجد وعيطت
شهد .. قمر انتى بتعيطى لا يحبيبتى متعيطيش ابدا أنا جيالك العتيلى الوكيشن بس
قمر … أنا معيش تلفون بس بصى هبعتهولك من تلفون ماما
شهد .. ماشى يا حبيبتى
وقفات قمر وبالفعل بعتت الوكيشن من تلفون ممتعا وراحت تقعد مع ناديه ومامتها وناديه عرفتها ع نفسها وفمر حبنها اوى
عند زين
كلم صاحبه مراد عشان يجبله ورزق وحجات يمضيها تبع الشغل عشان مرحش النهار ده الشركات
وبالفعل جه مراد ف نفس اللحظه اللى جت فيها شهد
عند قمر اتخنقت وطلعت ف الجنينه وزين كان ف الجنينه
زين. ايه اللى طلعك برا
قمر بضيق .. حسيت انى مخنوقه ف طلعت بصراحه الجو يخنق
زين .. عند حق والله الجو يخنق فعلا
قمر .. امم طب احكيلى بقا. كنت بتعمل ايه دلوقتى
زين … ده فضول صح
قمر بضحك ..حاجه كدا..
زين … وانتى مالك
قمر بضحك والله أنا مالى ومسكت خرطوم المياه اللى بيرو بيع الزرع ورشت ع زين زين .. بحد والله
قمر .. ياما وجرت زين جرا وراها وقعدو يضحكون وزين قرب منها وكان 🤫🤫 عيب
وقاطعهم صوت الداده .. زين بيه امجد باشا عايزك
زين .. احم تمام روحى وانا حى
زين وهو يذهب لقمر
ينفع كدا
قمر .. وانا مالى يا لمبى
زين .. طيب أنا هطلع اغير وهجيلك صبرك بس
قمر ضحكت وذهبت إلى الداخل
ايه ده ياماما انتى هتمشى
ام قمر.. اه يحبيبتى معلش هبقا اجيلك ع طول واعقلى كدا ها
محمد .. اه ي قمر يحبيبتى هنا مش هيسحملوكى زينا ها
قمر بخبث.. ده انا ناويه اطهقهم
ام قمر .. ربنا يستر منك
ناديه لا مكندكيش حق ي ام قمر ..ديه ملاك
قمر.. شوفتى بقا 🙂😂
وضحك جميعا وذهبت ام قمر ومحمد إلى منزلهم
وقمر راحت تقعد مع ناديه يتفرجوا ع فيلم
عند زين
غير ملابسه ونزل ل امجد ف المكتب
امجد..زين ايه اخبارك مع قمر
زين ببرود.. ميخصكش وآله يا بابا انتا مش جوزتهالى
امجد .. ديه تعتبر بنتى يا زين اوعاك تزعلها
زين .. تمام لما تبقا نشتكيلك تبقا اتكلم المهم الو”ا عز مكلمكش
امجد.. لا كلمنى وقلى ع المأمو”رية الجديده وانا لغتها
زين بعصبية .. لا بقا كدا كتير وأنتا من امته بتخدلى قرراتى
امجد.. زين وطى صوتك
زين .. مهو بصراحه اللى بيحصل ده مش طبيعى
وقاطع كلامهم ع صوت زعيقف الجنينه وزين ذهب إلى الخارج بسرعه
عند قمر .. ايه الصوت ده اي ده ده صوت شهد
وطلعت إلى الخارج
عند شهد وهيا داخله خبطت ف مراد
شهد .. أنا اسفه بجد ماختش بالى
مراد .. اسفك هيعمل ايه دلوقتى البدله باظط امشى انا كدا اكنى عملها ع نفسى
عشان شهد كانت ماسكه ايس كوفى ف ايديها
شهد بضحك… سورى بجد
مراد وهو يقترب منها ويكاد أن نفسه ف نفسها
ايه الجمال ده وغمز وكان بيقرب منها
شهد… ضر’بته بالقلم .. انتا حيوا”أن
مراد .. بصوت عالى وكان ليرفع أيده عشان يضر’بها انتى بتمدى ايدك عليا يا…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قمري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *