روايات

رواية عشق المراد الفصل السابع 7 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد الفصل السابع 7 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد البارت السابع

رواية عشق المراد الجزء السابع

عشق المراد
عشق المراد

رواية عشق المراد الحلقة السابعة

اسد :هار اسود
ونزل يشوف اي اللي حصل لقي ملك واقعه في الأرض
اسد :انتي كويسه يا انسه انا اسف والله مكنش قصدي
ملك :منك لله ياخي مش قادره اقوم
اسد :طب هاتي ايدك اقومك
ملك:لا انا هقوم
اسد :طب انتي اتعورتي
ملك :يعني انا لو كنت اتعورت كنت هسكت لأهلك ياض انت
اسد : طب تصدقي انا غلطان اني نزلت اشوف حصلك اي
ملك :لا ده انت بجح اوي يعني خبطني ومكنتش هتنزل تشوف حصلي اي وقامت وقفت
اسد :طب خلاص انا غلطان تحبي اوصلك
ملك :لا مش عايزه ووسع كده من قدامي ده انت رخم
اسد :ده انتي الللي رخمه والله
مشيت ملك وركن اسد عربيته ودخل الفيلا
اسد :ياللي هنا سلااموو علييكو
مراد:تعالي يرخم

اسد :شايف يجدي خليه يحترم نفسه عشان مضربهوش
مراد :بس يلا ده انت بوق
اسد :لا مش بوق تحب تشوف
مراد قام وقف :وريني يلا
اسد :راح قعد علي السفره :لا خلاص عيب احنا كبار
مراد :جبت ورا لي ياض
اسد :لا مجبتش ورا انا عامل احترام لجدي وعشان بردو ميبقاش شكلي وحش قدام مراتك
سليمان بضحك : ايوا بقيت محترم دلوقتي
اسد :خلاص بقى يجدي
مراد :طيب يلا يخويا عشان ناكل
عشق: انا هقوم اجيب الاكل واجي
مراد:خليكي قاعده والداده هتيجي دلوقتي بالاكل ومعاها البنات الللي بيساعدوها
عشق بفرحه أن مراد كلمها :لا هقوم اساعدهم
مراد :براحتك
راحت عشق المطبخ

سليمان :هروح اعمل مكالمه وجاي عقبال ما الاكل يجهز
مراد وأسد :اتفضل يجدو
اسد :اي ده في أي
مراد :في أي ياض
اسد :من أمتي الحنيه دي ياض مع البنات
مراد :بس دي مراتي يعبيط ولازم اعاملها كويس ياض
اسد :عليا انا برضو ياض شكلك كدا وقعت ومحدش سمي عليك
مراد :لا يخويا موقعتش
اسد :طب ناويت علي اي
مراد :قصدك اي
اسد :قصدي هتتطلقوا ولا هتكملوا مع بعض
مراد :معرفش بس الاكيد أني مش هسيبها لغيري هيا ملكي
اسد :ربنا معاك بس هي بتحبك
مراد :مش عارف
اسد :اقعد معاها وحطو النقط علي الحروف يامراد
مراد :أن شاء الله
جت عشق ومعاها بنات وحطو الاكل علي السفره
عشق:اومال فين جدو
اسد :راح يعمل مكالمه شغل وجاي
عشق :تمام
اسد :انتي اسمك اي
عشق :اسمي عشق

اسد بخبث :اسمك حلو اوي يعشق
مراد بغيظ وغيره:مدام عشق يا اسد واتلم
اسد :الاه هو انا قولت حاجه وحشه انا بقول أن اسمها حلو بس
مراد : والله اقوم اضربك دلوقتي
اسد :خلاص يعم
دخل سليمان وقعد واتعشوا
اسد :يوه نسيت أسألك يمراد
مراد :تسال عن اي
اسد :عن البنت اللي كانت هنا قبل ماادخل بشويه عشان انا كنت هخبطها بالعربيه
عشق بخضه :يلاهوي أنت قصدك ملك
اسد :لا معرفش اسمها وقص لهم ما حدث
عشق :مراد ينفع اتصل عليها
مراد :اتصلي اتطمني عليها
عشق بإحراج :طب هات تليفونك عشان مش معايا تليفون
مراد :طلع الموبايل واداهولها
عشق لاقته مقفول :خد افتح الباسورد
مراد فتح الفون وأداهولها
اتصلت عشق علي ملك

سليمان افتحي الاسبيكر يعشق عشان عايز اطمن عليها
عشق :حاضر يجدو
ملك :الوو مين معايا
عشق:انا يملك
ملك :ايوا مين معايا بردو
عشق :انتي مش عارفه صوتي
ملك :وانا اعرف صوتك منين يمهزق ولا تكونش تامر حسني عشان اعرف صوتك
مراد وأسد وسليمان كلهم ضحكو
عشق بصت عليهم بإحراج :يحماره انا عشق
ملك :ما كنتي قولتي من الاول انك عشق يرخمه
عشق:انا غلطانه اني اتصلت اطمن عليكي بعد مكونتي هتتخبطي بالعربيه
ملك بضحك :وانتي عرفتي ازاي يبت ولا تكوني بتراقبيني
عشق :عرفت من اسد
ملك :اسد مين
عشق :اسد اللي خبطك بالعربيه
ملك :منه لله الهي ينشك في حواجبه
عشق :بإحراج :اتلمي هما قاعدين وسامعين انا فاتحه الاسبيكر
اسد :الهي تنشكي انتي في بطنك

ملك :بس ياض انت بدل ما اجي اضربك
اسد :ولا تعرفي تعملي حاجه يقطه
ملك :تحب اوريك
اسد :اه احب
ملك :ليك ضربه لو شوفتك
اسد :تبقي تحاولي تمدي ايدك عليا واتشاهدي علي روحك
ملك :بس يرخم
اسد :اااا
سليمان :خلاص بقا انتو مش صغيرين واتلموا
طمنيني عليكي يملك عامله اي دلوقتي واتعورتي ولا لا
ملك :لا متعورتش يسلومتي انا جيت اجري لما لقيت العربيه جايه عليا بس اتشنكلت ووقعت وعضمي كله اتكسر
اسد :وبقا بيتقالك يسلومتي يجدي انا هقول لمراتك
سليمان :ملكش دعوه انت هي تقول اللي عاوزاه
اسد اتغاظ وملك وعشق ومراد فضلوا يضحكو
فضلوا يتكلموا شويه وبعدها قفلوا مع ملك وأسد راح بيته
وسليمان طلع اوضته وعشق ومراد طلعوا يناموا

في يوم جديد
مراد صحي ودخل خد شاور وخرج لقي عشق صحيت
عشق : صباح الخير يا مراد
مراد :صباح النور يلا عشان ننزل نفطر
عشق :ماشي ينفع اروح مع ملك المول عشان تجيب الفستان بتاعها
مراد :تمام خدو السواق معاكم ولوا احتاجتي حاجه قوليلي وخدي الفون ده جتهولك وسجلت رقمي عليه لو احتاجتي حاجه اتصلي عليا علطول
عشق بفرحه :شكرا يا احلي مراد وقامت حضنته من كتر فرحتها
مراد اتصدم من فعلتها بس حضنها هو كمان عشق بعدت بعد ما استوعبت اللي عملته
عشق : انا اسفه بس من كتر فرحتي اوعدك مش هككرها تاني
مراد:مش لازم تتاسفي لاني جوزك ومش لازم كل شويه افكرك اني جوزك
عشق بخجل :تمام
مراد:يلا عشان ننزل نفطر
عشق :هدخل البس وهنزل
مراد :تمام انا نازل

خرج مراد ودخلت عشق تلبس وخلصت لبس ونزلت
عشق : صباح الخير على احلي سلومتي في الدنيا كلها وراحت باست خده وحضنته
سليمان بضحك :صباح النور علي احلي عشق يلا اقعدي افطري
قعدت عشق وفطرت وخلصوا فطار وسليمان خرج
مراد :انتي هتروحي دلوقتي
عشق :لا هتصل على ملك تيجي هنا وبعدها نروح المول
لاني خايفه اروح هناك
مراد بحنان:متخافيش محدش يقدر يقربلك كول ما انا عايش
خدي الفيزا عشان لو عجبتك حاجه جبيها
عشق :فرجت جدا :شكرا جدا
مراد :مينفعش تشكريني كل شويه انا جوزك وباس*ها في خدها :انا همشي علي الشركه ومشي
عشق :اتصدمت بس بعدها حطت ايديها علي خدها وابتسمت

اتصلت علي ملك وقالتلها تجيلها
وصلت ملك لعشق
ملك :هو مفيش حد هنا كلهم مشيوا
عشق :اه مشيوا يلا عشان نروح المول
راحوا ركبوا السيارة
ملك :مين اللي جابلك الفون ده
عشق بفرحه :مراد ادهولي قبل ما يمشي
ملك :ربنا يسعدك يحبيبتي
وفضلوا يتكلموا لغايت لما وصلوا المول واختاروا الفستان وجابوا حاجات
وهما ماشيين لقوا شباب جايين عليهم
الشخص 1 :اي القمر ده
التاني :تعالوا معانا وهندلعكم
شخص شد عشق :لا ده انا اللي هدلعكم دلوقتي يبن الك*لب منك ليه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق المراد)

اترك رد